Bruxelles-Midi ziet 1895 met IC naar Eupen het vertrek afwachten:

'Mijn' Benelux komt met 2821 langs het perron gereden:

NMBS 1917 vertrekt uit het Brusselse Zuidstation.

Ik ben nauwelijks uitgestapt op Antwerpen-Berchem of 6312 trekt een werktreintje door het station

Korte tijd later gevolgd door 2839:

Varkenskop 821 stopt op Berchem:

De opvolger in de vorm van een Desiro Mainline: 08 163 op Berchem:

Stiekem probeert NMBS 1312 zich langs de fotograaf te smokkelen:

Na een aardig Antwerps uurtje besloot ik naar huis te gaan. "Het wordt een uurtje later" belde ik mijn oud-buurman op. De plannen om vanuit Roosendaal meteen door te rijden, worden in Tilburg cru doorkruist bij het zien van de Blerick-shuttle met RTB 186 421:

Het verkeer tussen Lage Zwaluwe en Dordrecht was door een storing lang onderbroken en de laatste cargo, die ik te pakken kreeg was CapTrain 6601 met gasketelwagentrein die het in Tilburg rustig aan doet:

Sneu genoeg kreeg ik HSL 1832 voor de kiezen, maar zo compleet tegen de zon in, dat zelfs ik daarvan niets wist te maken -ofschoon ik in dat opzicht zelden of nooit iets opgeef. Daarmee is CT 6601 de afsluiter van drie weken InterRail geworden. En van negentien delen reisverslag. Maar niet getreurd: de volgende rit is al gepland. Dan wordt er voor het eerst naar Zweden gereist, waar het spoorwegmuseum van Gävle in het weekend van 12/13 september grandioos wil uitpakken naar aanleiding van het feit, dat de eerste electrificatie in Zweden honderd jaar geleden plaatsvond. Naast Gävle staan Hallsberg en enige langere tussenstops op het programma.