1.
![Afbeelding](http://upload.spoorpunt.nl/upload/imgp7451_407.jpg)
In de winterdienstregeling "durft" men het materieel niet meer te koppelen en ontkoppeling omdat men bang is dat de koppelingen vastvriezen. Dit heeft als voordeel dat men op de Soesterlijn de gehele dag met dubbele stellen Plan-V rijdt. Zo ook trein 5530 welke met de 934 en 479 onderweg is van Baarn naar Utrecht en hier het pand van "Spoor 38" aan de Middelwijkstraat, de voormalige Soester Zuivelfabriek met de karakteristieke schoorsteen, passeert.
Oosthuizen
2.
![Afbeelding](http://upload.spoorpunt.nl/upload/imgp7464_764.jpg)
Het is dan wel niet de elfstedentocht, toch heeft men op de schaatsbaan van IJsclub Warder-Oosthuizen minstens zoveel plezier, een enkeling waagt zich zelfs even buiten de schaatsbaan voor een tocht over de bevroren sloten tussen de weilanden aan de overkant van het spoor. Als bonus voor de fotograaf passeerde er ook nog een trein; SLT 2615 welke onderweg is als Sprinter 3353 van Hoorn Kersenboogerd naar Hoofddorp.
Apeldoorn
3.
![Afbeelding](http://upload.spoorpunt.nl/upload/imgp7496_377.jpg)
Een half uur eerder dan volgens dienstregeling vertrekt de 9905 van Locon met huisvuiltrein 50092 op zijn reis naar de VAM in Wijster waarbij twee keer moet worden kop gemaakt; eerst in Deventer en vervolgens in Zwolle. Ondanks dat men het Bakkie, de RRF 5, waar ik eigenlijk voor kwam een uur voor de eigenlijke aankomsttijd al lang en breed had afgerangeerd, kon toch nog deze foto worden gemaakt tijdens de invallende duisternis.
Utrecht Centraal
4.
![Afbeelding](http://upload.spoorpunt.nl/upload/imgp7517_815.jpg)
Nadat SLT 2608 het in het Amsterdamse begeven had moest DBS winterwegsleeploc 6455 in actie komen; deze pikte het stel op het Westelijk Eiland in Amsterdam op en bracht deze naar opstelterrein Cartesiusweg in Utrecht; om daar te komen moet van Utrecht Centraal geduwd worden terugreden. Nadat de trein op spoor 15 tot stilstand is gekomen schakelt de machinist de loc over naar de radiobesturing om vervolgens in de achterste cabine van de SLT plaats te nemen om geduwd terug te rijden; in die tijd kon mooi deze foto worden genomen. Overigens met dank aan de materieelplanners bij de NS; zij hadden mij doen besluiten om op de volgende IC naar Rotterdam te wachten omdat de trein die ik eigenlijk wou nemen wel erg druk was...
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=96TTDOGWOTw[/youtube]Enige opnames van donderdag 24 januari 2013 waaronder wat mat'64 op de lijn Utrecht - Baarn en het vertrek van de NSR 1763 met EuroNight 447 naar Warschau van Utrecht Centraal.