Jaaroverzicht 2025 Steven

Post hier je beste, mooiste, speciaalste spoorfoto's van 2025
Forumregels
Iedere gebruiker mag één topic openen, dus gebruik hem goed. Een topic mag uit maximaal 12 foto's bestaan, dit is dus gemiddeld één foto per maand. Het mooiste is natuurlijk als er daadwerkelijk één foto per maand wordt geselecteerd, maar dit is niet verplicht. Gebruik als topic titel het volgende formaat: Jaaroverzicht 2025 <je forum (nick)naam>
Plaats reactie
DDZ7504
Contacteer:

Jaaroverzicht 2025 Steven

Bericht door DDZ7504 »

Beste wensen iedereen! Een paar dagen later dan gepland, is dit dan ook eindelijk mijn jaaroverzicht. Dit jaar zette eigenlijk de trend van 2024 door voor mij. Veel bezigheden naast de hobby zorgden voor een aantal lastige keuzes, bijzondere momenten en ook een aantal keer dusdanige uitputting dat ik het niet verstandig vond om überhaupt de auto nog in te stappen aan het eind van de dag. Om te achterhalen waar dat laatste door komt, heb ik ook een aantal ziekenhuisbezoeken gehad, maar echt duidelijkheid is er nog niet. De eind vorig jaar gekochte auto werd ondanks dat wel veel gebruikt, er werd zo'n 9000 kilometer meer gereden dan in de 6 jaar gemiddeld ervoor. Dat is, vooral tot en met september en later ook in december, goed te zien aan het aantal gemaakte foto's. Er werd op 125 dagen minimaal 1 foto gemaakt, dat is meer dan ooit sinds ik een auto heb, en dus zelfs meer dan coronajaar 2020. De samenstelling qua materieel lijkt op die van vorig jaar, en uiteraard is alles in de zon. De manier waarop het overzicht tot stand is gekomen, is dit jaar ook bijzonder: het hele keuzeproces, inclusief de verhaaltjes bij de foto's, heb ik live gestreamd op Twitch. Weer eens wat anders, toch? Vanwege het ontbreken van een interessante oktoberplaat, volgt er in juni een extra foto.

JANUARI
Afbeelding
DBC 193 300 | Trein 45728 Köln Gremberg - Sloehaven | 11-01-2025
Het jaar begon qua weer op dezelfde manier als waar het vorige jaar mee eindigde: Geen zon. Opvallend genoeg kwam daar na een paar dagen al verandering in, wat er zowaar voor heeft gezorgd dat er nog getwijfeld werd over welke foto er in het jaaroverzicht zou komen. Op de achtste van de maand werd al een tripje naar Baarn en Soest gemaakt voor wat ICNG en IC Berlijn plaatjes. De keuze viel echter op deze opvallend schone Das ist Grün Vectron foto van een paar dagen later. Die dag werd begonnen bij Moordrecht, omdat er zowaar 3 goederentreinen relatief dicht achter elkaar kwamen, waaronder de 1828 met gasketels. Deze foto was absoluut ook leuk, maar die loc heeft er dusdanig vaak op gestaan dit jaar, dat die later nog een plekje heeft gekregen. Nadat de laatste van de drie treinen tijdens een fotowolk langs kwam, werd nog naar Zegge gereden, omdat ook daar nog een kleine goederenoptocht zou komen. Hoogtepunt van dat bezoekje was deze foto. DB heeft inmiddels een aantal Vectrons verkocht, waaronder deze aan WRS. Daarom de keuze voor dit plaatje van de 193 300 met UC 45728 bij Zegge op 11 januari.

FEBRUARI
Afbeelding
HSL 2019 319 | Trein 45706 Waalhaven Zuid - Berlin Schönefeld Flughafen | Salzbergen | 19-02-2025
Februari van dit jaar was voor de verandering echt uitzonderlijk zonnig, alhoewel het vaak ook plaatselijk was. Gelukkig kan ik met de nieuwe gekochte auto een stuk zuiniger rijden dan met de vorige, waardoor verre tripjes zoals naar de grens wat vaker mogelijk zijn. Zo ook op 19 februari, de dag dat de HSL 2019 319 gemeld werd met een geheel witte keteltrein. Toen de trein op de Betuweroute reed, lag ik praktisch nog in bed, wat ervoor zorgde dat ik enigszins moest haasten om de trein nog ergens te halen. Op zich geen ramp, aangezien de zon alleen in de oostelijke helft van het land scheen. Uiteindelijk bleek Zenderen haalbaar, en dat is ook gelukt. Doordat de trein eventjes aan de kant ging bij de grens, was het ook nog eens mogelijk om de trein in te halen naar Salzbergen toe, en aangezien ik toch "in de buurt was", werd daar dankbaar gebruik van gemaakt. Zo zien we de HSL Euro9000 2019 319 met keteltrein 45706 passeren op de grens van Nedersaksen en NRW, onderweg richting het oosten. Dit was lang niet het enige verre tripje, dit zorgde voor de eerste echt lastige keuze voor dit overzicht, maar uiteindelijk vond ik deze de meest interessante.

MAART
Afbeelding
ČDC 383 019 | Trein 49399 Amsterdam Westhaven goederen - Děčín hl.n. | Lisse | 30-03-2025
De trend met veel mooi weer zette zich in maart behoorlijk door. Sterker nog, op meer dan de helft van de dagen werden foto's gemaakt, wat voor het laatst zo was in coronajaar 2020 (en deze keer had ik wél werk). In totaal hadden 6 foto's de shortlist voor deze plek in het overzicht gehaald, waaronder enkele European Sleeper foto's, een voor de tijd van het jaar uitzonderlijke foto op de avondplek bij Hogebrug, een RFO Euro9000 bij Moordrecht, mijn eerste foto van een DPB trein en natuurlijk de combinatie van de 9902 en NIAG Euro9000 bij Heukelom. Uiteindelijk werd toch gekozen voor een van mijn persoonlijk favoriete fotoplekjes, met een voor de regio zeer unieke trein. In het weekend van 29 en 30 maart waren er werkzaamheden aan de oostkant van Amsterdam, waardoor de wekelijkse Tsjechische staaltrein naar de westelijke havens moest omrijden via de Oude Lijn. Waar deze op de zaterdag alleen in Zaandam gefotografeerd kon worden met de goede zonstand (een plek die ik vanuit mijn toenmalige locatie niet eens meer op tijd kon halen), was dat gelukkig op zondag beter te doen: de trein reed zowaar op de perfecte tijd tussen Haarlem en Leiden, wat een foto bij de bekende molen mogelijk maakte. Het was wel nog even zoeken naar de juiste weg om er te komen, er was namelijk een hardloopwedstrijd aan de gang, waar ik gelukkig doorheen mocht rijden met aangepaste snelheid. Terwijl de trein al op het wachtspoor in de verte stond, werd samen met aanwezige fotografen het riet nog even gesnoeid, waardoor uiteindelijk deze foto van de ČD Cargo 383 019 met staaltrein bij Lisse tot stand kwam.

APRIL
Afbeelding
Railtraxx 266 118 | Trein 41540 Andernach - Antwerpen Noord | Tilburg | 05-04-2025
Alsof het nog niet genoeg was, verliep ook april uiterst zonnig. Er werd zelfs op 21 van de 30 dagen minimaal 1 foto gemaakt. Geen idee of dat een record is, maar ik ben er in elk geval erg blij mee. Nadeel is dat het kiezen van een foto van de maand daarmee extra moeilijk wordt. De shortlist bestond uit maar liefst 14 foto's, dit werd de volgende dag teruggebracht tot 6, en uiteindelijk viel de keuze op de enige dieseltrein van de lijst: onder het mom van afwisseling. Op zaterdag 5 april werd een uitzonderlijke hoeveelheid kilometers gereden. Iets wat absoluut nog afgestreept moest worden, was een plaatje van ICR in Flevoland, en dat kon alleen deze dag nog. Door de timing van die rit, leek het er echter op dat ik een DPB keteltrein ten zuiden van Utrecht zou gaan missen. Als alternatief werd vanaf de Praambult in een keer doorgereden naar Valburg, met een beetje geluk zou ik hem daar nog kunnen halen. Daar aangekomen bleek dat de trein door een foutje van de treindienstleider op Oud-Zaltbommel was beland, iets wat voor een trein uit Utrecht naar Emmerich niet de bedoeling is... Gelukkig kwamen er nog twee treinen met Euro9000 langs dat plekje, dus er was niet voor niets gehaast. Daarnaast kun je ook aan de westkant van Valburg vrij lang staan. Daar werd nog een erg leuke optocht opgewacht, waaronder een van de eerste ÖBB kolentreinen, opnieuw een Das ist Grün Vectron en dus DPB, die twee uur later alsnog gefotografeerd kon worden. Ondertussen was ik bezig met het zoeken naar de volgende bestemming; zou het Rotterdam Zuid worden, of toch richting Brabant? De keuze viel op dat laatste, omdat er een bericht uit Venlo kwam dat TCS een autotrein naar Vlissingen zou rijden. Bij Tilburg kon die erop gezet worden, maar vlak daarvoor zat ook Railtraxx nog. Mede doordat de TCS foto al bij anderen voorbij is gekomen, kies ik voor Railtraxx, de 266 118 mocht deze dag de Rasselstein staaltrein uit Andernach naar Antwerpen brengen, en passeert onder toeziend oog van een flinke hoeveelheid fotografen de bossen in Tilburg.

MEI
Afbeelding
RFO 1828 | Trein 47336 Bottrop Hbf-Gbf - Kijfhoek Zuid | Hogebrug | 10-05-2025
De meimaand stond dit jaar in het teken van veel dingen afstrepen. Meerdere keren werden bekende plekjes redelijk in de buurt bezocht, zoals de Vondelingenweg, Hogebrug en natuurlijk Moordrecht, om de vele interessante nieuwe en oude treinen op de foto te kunnen zetten. Twee verschillende Plan V's, diverse nieuw bestickerde Vectrons en Euro9000'en en de beide RRF 4400'en werden meermaals op de foto gezet, de een met meer geluk dan de ander. Keuze voor de foto van deze maand valt echter op het andere grote jachtobject van dit jaar: de RFO 1828. Op de een of andere manier, kom ik die loc extra vaak tegen dit jaar, vandaar dat ik 'm er per se in wil hebben. De tiende van deze maand werd begonnen bij Nieuwerbrug, voor een plaatje van de Karel. Deze werd die dag nog een aantal keer vastgelegd, maar nadat er wat meldingen uit het oosten kwamen van een aantal zeer interessante treinen, besloot ik richting de Havenlijn te rijden. Daar werd met veel geluk precies de Blerick shuttle met nieuw bestickerde Vectron vastgelegd, evenals NIAG met de witte Euro9000 en een links rijdende RheinCargo containertrein omdat NIAG voor m'n neus defect ging. Het hoogtepunt van de dag moest echter nog komen, want de RFO 1828 was onderweg met een Pannonia ethanoltrein die zowaar naar Rotterdam ging in plaats van Amsterdam. Deze trein, die met een enorme omweg uit Bottrop bleek te komen, werd met een hoop andere fotografen opgewacht bij Hogebrug. Het verbaast mij dan ook enigszins dat niemand anders deze foto voor een jaaroverzicht heeft gebruikt.

JUNI 1
Afbeelding
DBC 193 366 | Trein 47168 Lužianky TIP - Zeebrugge Ramskapelle | Gemünden am Main | 24-06-2025
In juni werden plannen gemaakt om met Marcel een paar dagen naar Duitsland af te reizen. Het kiezen van een regio bleek echter uitzonderlijk lastig, omdat er eigenlijk overal wel bewolking verwacht werd in de periode dat we allebei konden. Uiteindelijk bleek er 2 dagen rondom het Maintal nog redelijk wat zon voorspeld te zijn, daar viel de keuze dan ook op. Wel werd er op dag 1 nog een tussenstop langs de Rijn ingepland, omdat we anders precies tijdens hooglicht zouden arriveren in Gemünden. In alle vroegte werd op 24 juni vanuit Zuid-Holland vertrokken richting Oberwesel, waar na het passeren van een enkele leuke trein alsnog een gebied met bewolking voor de zon schoof. Gelukkig reed er tijdens die periode niet heel veel bijzonders langs, en tegen de tijd dat er wel weer iets in aantocht was, kwam de zon gelukkig ook weer tevoorschijn. Nadat de zon op deze fotoplek kops begon te staan, werd nog een bezoekje gebracht aan Boppard-Hirzenach en daarna aan de bekende muur in Oberwesel. Hierna was het toch echt tijd om te vertrekken, de zon begon langs de Rijn namelijk steeds vaker weer achter de wolken te verdwijnen. Bestemming voor de dag was Gemünden am Main, waar ons hotel zat. Voordat daar ingecheckt werd, besloten we de rest van de middag (en een deel van de avond) de stoeltjes op te zetten op het bekende viaduct. Daar bleek het waar prijsschieten, de ene na de andere cargo kwam voorbij. Helaas had ook een groot deel van de treinen relatief saaie tractie, maar van alle vervoerders was het zowaar DB Cargo die daar verandering in bracht. De Range Rover autotrein vanuit Slowakije werd gereden door de Einziganders 193 366, een loc die nooit gaat vervelen. Niet veel later kwam ook de Verona-Antwerpen shuttle voorbij met Backbone 193 318, maar omdat die een plekje aan de loc leeg had, kies ik toch voor de regenboogvariant.

JUNI 2
Afbeelding
RheinCargo 192 031 + 187 076 | Trein 75996 Schweinfurt Hbf - Hamburg-Waltershof Alte Süderelbe | Thüngersheim | 25-06-2025
Omdat er in oktober werkelijk waar niets interessants gedaan werd (vrijwel elke zonnige dag was ik aan het werk, dus de enige foto van de maand is een ICNG), volgt er nog een foto uit het Maintal. Na een opvallend goede nachtrust, werd de volgende ochtend bij Wernfeld begonnen, maar daar kwam niet heel veel boeiends voorbij. De rest van de dag werd op en neer gereden langs diverse bekende plekken, waaronder de wijngaard op de berg en de boom bij Retzbach. Toen we terug in Gemünden waren voor nog een middagje op het viaduct, bleek dat er een wolkengebied was ontstaan dat over vrijwel heel het Maintal trok. Hierop werd besloten toch maar even de gouden bogen op te zoeken voor lunch, tot het weer wat op zou klaren. Nadat weer wat gaten in het wolkendek waren ontstaan, werd maar meteen naar Thüngersheim gereden om de avond-optocht daar op te wachten. Helaas waren we nog niet van de wolken af, want daar aangekomen was het praktisch een lotto. Gelukkig werden een aantal treinen wel in de volle zon vastgelegd, waarvan deze uiteindelijk de absolute klapper bleek. RheinCargo rijdt diverse containertreinen door het Maintal, waaronder deze vanuit Schweinfurt naar Hamburg-Waltershof, getrokken door Smartron 192 031. De trein had vrij lang stilgestaan in Würzburg, waarschijnlijk voor een rangeeractie, het zou me niks verbazen als de 187 076 de trein tot daar gereden heeft. Na nog enkele treinen opgewacht te hebben, werd terug naar het hotel gereden. De volgende dag was er dusdanig weinig zon, dat we ook na het ontbijt meteen richting Nederland zijn gereden. Desondanks was het een erg leuk reisje, zeker voor herhaling vatbaar.

JULI
Afbeelding
Lineas 186 295 | Trein 13405 Schaarbeek - Amsterdam Centraal | Moordrecht | 24-07-2025
Voor juli was de keuze ook weer erg lastig, maar om de traditie van "elk jaar een foto van een trein van Vincent" in stand te houden, kies ik deze. Omdat ik op 23 juli een familie-uitje had, was de ladder even uit de auto gehaald. Door werkzaamheden in de straat, was het alleen niet mogelijk om op de terugweg helemaal tot aan huis door te rijden, waardoor ik de auto een straat verderop moest zetten en geen zin had om de ladder dat hele stuk te slepen. Dit bleek niet heel handig, want de volgende ochtend 24 juli was het tegen de verwachting in zonnig, en vlak voor werk reed er nog iets zeer interessants. Net als vorig jaar, werden er een aantal treinen voor Tomorrowland bestickerd, en de eerste van/naar Amsterdam reed ook nog eens met de altijd leuke 186 295, via Gouda. Ik besloot zonder ontbijt te vertrekken, in eerste instantie met de Spoorweglaan op het oog, maar toen ik erachter kwam dat ik geen ladder bij me had, werd toch maar doorgereden naar het viaduct om de trein vanaf het talud daar op te wachten. Zo zien we dus de Lineas 186 295 met de op dat moment nog lege Tomorrowland Express passeren vanuit Schaarbeek naar Amsterdam, met dank aan de meester uiteraard! Dit gebied zou de komende jaren zomaar eens kunnen gaan veranderen, want er zijn plannen voor een nieuw treinstation op ongeveer deze plek.

AUGUSTUS
Afbeelding
SBBC 193 459 | Trein 40018 Melzo Scalo - Botlek | Moordrecht | 11-08-2025
We blijven nog even bij Moordrecht. De zomer zette zich redelijk voort in augustus, wat resulteert in opnieuw een lastige keuze. Af en toe wel deels bewolkte dagen, maar de wolkenlotto was mij regelmatig goed gezind. Uiteraard gebeurde het regelmatig dat de wél strakblauwe dagen precies op mijn werkdagen vielen, maar dankzij een redelijk flexibele werkgever kan ik ook in mijn pauze nog steeds zo nu en dan een foto maken. Zo ook op maandag 11 augustus, toen bleek dat de Hannibal Melzo shuttle die maandags via Bad Bentheim rijdt, zowaar via Gouda ingelegd stond, op vrijwel de meest gunstige tijd. Extra speciaal was dat deze trein met de uiterst fraaie 193 459 "Deutschlandpiercer" reed, misschien wel de leukste XLoad variant die SBB heeft. Voor mij was dit het absolute hoogtepunt van de maand.

SEPTEMBER
Afbeelding
RRF 4402 + 4401 | Trein 49795 IJsselmonde - Lutherstadt Wittenberg-Piesteritz | Dordrecht | 07-09-2025
Ook september voelde dit jaar als een zomermaand. Zoals eerder gezegd, stonden de RRF keteltreinen hoog op het lijstje dit jaar. Meermaals werden deze treinen op de gebruikelijke route via Gouda en Amersfoort vastgelegd, en ook op de Brabantroute is het een aantal keer gelukt om zo'n trein op de foto te krijgen. Een plaatje bij Dordrecht Zuid ontbrak echter nog, maar daar kwam op 7 september verandering in. Ik was deze dag al in de regio daar voor omgeleide hogesnelheidslijn-treinen, die uiteraard bij bosjes uitvielen. Qua cargo viel het aanbod ook tegen, totdat bleek dat RRF ineens onderlangs zou rijden. Vanaf de grote bult ten zuiden van de N3, naast de nieuwe wijk, werd positie ingenomen in de hoop dat er inderdaad een 1600 in zicht zou komen. De vreugde was groot toen bleek dat het niet één, maar twee 1600'en waren die RRF voor keteltrein had gezet. Dat maakt dit de leukste RRF plaat van het jaar, en mag deze foto niet ontbreken in mijn overzicht.

NOVEMBER
Afbeelding
Strukton 1740 + RXP 1832 + 1619 + 1621 + 1618 + 9904 + 1770 + 1766 + 1760 + 9902 + 9901 + Strukton 1736 | Trein 55185 Amersfoort Centraal - Den Haag HS | Zevenhuizen | 07-11-2025
In oktober sloeg het mooie weer van dit jaar definitief om. Alleen op de eerste dag van de maand was er nog echt zonnig weer, alleen reed er die dag vrijwel niets interessants. Daarna is het me niet gelukt om nog een zonfoto te maken, er werden nog wel wat pogingen ondernomen maar het mocht niet baten. Daarom gaan we nu door met november, waarin de zonnige dagen ook spaarzaam waren. Het is wel een aantal dagen goed zonnig geweest, maar dat werd vaak pas dusdanig kort van te voren voorspeld, dat ik geen vrij meer kon nemen. Dat gold ook voor 7 november, de dag dat de meest opvallende trein van het jaar gereden werd. Strukton zou die avond in samenwerking met de TU Delft enkele testritten door de tunnel in Delft maken, met een gigantische hoeveelheid elocs gesandwicht tussen hun eigen 1740 en 1736. De overbrenging hiervan zou zowaar langs Zevenhuizen komen. Hierom werd de werkgever even lief aangekeken, met het verzoek of ik iets eerder weg mocht. Dit was gelukkig geen probleem, dus kon de trein opgewacht worden bij m'n woonplaats. Helaas liep de trein in Gouda wat vertraging op, waardoor het licht heel snel achteruit ging. Het verschil met 5 minuten eerder, is behoorlijk merkbaar, maar ik vind de trein dusdanig speciaal dat ik deze foto toch in het overzicht wil hebben. Nog een interessant feitje over deze locatie: per 1 januari 2026 valt dit onder plaatsnaam Cortelande, een nieuw dorp dat tussen Zevenhuizen, Waddinxveen en Moordrecht gebouwd wordt.

DECEMBER
Afbeelding
NSI 193 263 + 193 931 + ÖBB 8091 706 + 8091 711 | Trein 200420 Oldenzaal - Amsterdam Westhaven opstel | Teuge | 28-12-2025
Net als vorig jaar, leek het erop dat december vrijwel geheel zonder zon voorbij zou gaan. Tegen de kerstdagen kwam daar zowaar verandering in, wat mij heeft doen besluiten het jaaroverzicht pas vrij laat te gaan maken. Het zou natuurlijk zonde zijn om een overzicht te maken zonder de laatste klapper van het jaar toe te kunnen voegen. Ik geloof dat ik hierin niet de enige ben geweest, ik zie bij menig andere fotograaf al foto's van de RFO / NVBS 1831 / 1931 voorbij komen. Ook mij is het gelukt om die loc op de foto te krijgen, maar omdat ik niet geheel tevreden ben met hoe goed die foto's zijn gelukt, kies ik toch voor een ander hoogtepuntje deze maand. Eind januari kwam de eerste DANI NightJet stam naar Nederland, die overbrenging werd destijds opgewacht bij Teuge. Helaas zorgde een fotowolk daar voor een totaal mislukte foto, wat uiteraard een behoorlijk baalmomentje veroorzaakte. Op 28 december kon er zowaar een herkansing van die foto gemaakt worden, en nog met verdubbeling van de hoeveelheid materieel ook. De 193 931, die onderweg was met NightJet 420, raakte in Oldenzaal defect, en NS besloot de trein te laten afslepen met de 193 263 die helemaal vanuit Amsterdam moest komen. Dat zorgde ervoor dat de trein pas tegen half 2 uit Oldenzaal vertrok. Omdat ook RFO onderweg was met een leuke trein (opnieuw de 1828, het zal weer eens niet), besloot ik richting Teuge te rijden voor dit korte optochtje. Dit bleek de goede keuze, want in tegenstelling tot in januari (en de woensdag ervoor), waren er geen fotowolken te bekennen. Na deze succesvolle expeditie door het weiland, werd ook nog even naar Beekbergen gereden voor een plaatje van de laatste kerstrit alvorens terug naar huis werd gekeerd.

Er werden nog veel meer mooie foto's gemaakt dit jaar, maar dat geldt ook nog steeds voor de jaren ervoor: iedereen die mij op Flickr volgt, weet dat het nogal lang duurt voordat mijn foto's geüpload worden. Dit zal naar alle waarschijnlijkheid de rest van mijn carrière zo blijven. Al zou ik een groot deel van de achterstand wegwerken, gaat het geheid dezelfde kant weer op uiteindelijk. Ik ga lekker door met uploaden in het tempo dat ik zelf het fijnst vind, en ik zie wel waar het schip strandt. Of de trein. Goed, tot volgend jaar.
Ik ben de wolkenlotto aan het winnen.
jamielindner

Re: Jaaroverzicht 2025 Steven

Bericht door jamielindner »

Leuk overzicht Steven, februari en juni-1 zijn favoriet
1622

Bericht door 1622 »

Leuk! Maart is hier de favoriet.
erica
Contacteer:

Bericht door erica »

Mooie serie, Steven, Juni 1 is bij mij favoriet (psst, ietsje naar links draaien).
derquinho
Contacteer:

Bericht door derquinho »

Heel fraaie serie Steven! Mijn favoriet is maart, een heel bijzondere.
RailWorx
Contacteer:

Bericht door RailWorx »

Mooie serie, ik ga voor mei!
DDZ7504
Contacteer:

Bericht door DDZ7504 »

erica schreef: zo jan 04, 2026 7:47 am Mooie serie, Steven, Juni 1 is bij mij favoriet (psst, ietsje naar links draaien).
Hij staat recht, hij is rechtgezet op de vele torentjes in beeld.
Ik ben de wolkenlotto aan het winnen.
Mattie
Contacteer:

Bericht door Mattie »

Fraaie reeks Steven, mei is mijn favoriet!
RemcoG
Contacteer:

Bericht door RemcoG »

Lekker overzicht man! Met veel bekende, maar ook enkele onbekende (of door mij vergeten) platen! Maart is mijn favoriet. Al sluit je het jaar ook wel met een knaller af!
Misschien kunnen we stoomlocs herintroduceren
VinceCargo
Contacteer:

Bericht door VinceCargo »

Mooie serie Steven!
Uiteraard (…) is juli hier favoriet, kan ook niet anders :lol:
Geen handvol, maar een land vol
YuriSloof
Contacteer:

Bericht door YuriSloof »

Je hebt er een mooi zonnig overzicht van gemaakt Steven!
NS1707

Bericht door NS1707 »

Mooi zonnig overzicht, Steven! Terecht dat je gewacht hebt om de decemberklapper mee te nemen, maar toch is maart voor mij favoriet!
spurt2244
Contacteer:

Bericht door spurt2244 »

Leuk overzicht geworden Steven.
Maart, mei en augustus zijn de favoriet voor mij.
Jona Brans
Contacteer:

Bericht door Jona Brans »

Leuk overzicht Steven, met februari als favoriet!
arnold
Contacteer:

Bericht door arnold »

mooi
Laatst gewijzigd door arnold op ma jan 05, 2026 8:06 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Rens
Site Admin

Bericht door Rens »

Mooi zonnige serie, hopelijk wordt 2026 net zo mooi!
ClintW

Bericht door ClintW »

Mooie serie Steven! Mijn favoriet is september!
Plaats reactie