Jaaroverzicht 2025 Gosse-Jan (NL Rail)

Post hier je beste, mooiste, speciaalste spoorfoto's van 2025
Forumregels
Iedere gebruiker mag één topic openen, dus gebruik hem goed. Een topic mag uit maximaal 12 foto's bestaan, dit is dus gemiddeld één foto per maand. Het mooiste is natuurlijk als er daadwerkelijk één foto per maand wordt geselecteerd, maar dit is niet verplicht. Gebruik als topic titel het volgende formaat: Jaaroverzicht 2025 <je forum (nick)naam>
Plaats reactie
spurt2244
Contacteer:

Jaaroverzicht 2025 Gosse-Jan (NL Rail)

Bericht door spurt2244 »

Voor mijn jaaroverzicht zal ik een aantal dingen uitlichten die in 2025 zijn veranderd en/of verdwenen zijn. Er is aandacht voor o.a. Traxx met ICR rijtuigen, Afscheidsrit van de ICE-3, Keolis Plan V 904, Breng GTW en NSI Vectron voor de IC Berlijn. Zelf haalde ik in maart mijn rijbewijs wat ging betekenen dat ik soms ook de auto ging gebruiken om ergens foto's en video's te maken.

Januari
Voor deze maand was er geen invulling.

Februari
AfbeeldingTraxx met ICR in Almere Buiten by NL Rail, on Flickr
Tussen december 2024 en april 2025 reed er tijdelijk Traxx met ICR rijtuigen op de EuroCity Direct tussen Lelystad Centrum en Brussel-Zuid v.v. De tijdelijke inzet was nodig omdat er niet voldoende ICNG beschikbaar was bij NS. Een van de doelen die ik had was een nachtplaat maken op station Almere Buiten en dat lukt op 7 februari bij de tweede poging. NSI Traxx 186 008 staat met een stam ICR rijtuigen klaar op station Almere Buiten om als ECD 9564 verder te rijden naar richting Rotterdam Centraal en Brussel-Zuid. Vrijdag 7 februari 2025

Maart
AfbeeldingDSC_0657 (CD Cargo 383 019 met staaltrein herkomst Uitgeest en Westhaven ri Kijfhoek en Emmerich loc Bollendreef Voorhout) by NL Rail, on Flickr
Door veel werkzaamheden werd in het weekend van 29 en 30 maart de staaltrein van CD Cargo tussen Duitsland - Amsterdam Westhaven v.v. flink omgeleid door Nederland. Ik koos uiteindelijk om een stek bij Voorhout te doen voor deze trein. CD Cargo 383 019 komt met een staaltrein uit Amsterdam Westhaven naar Emmerich en verder Duitsland in langs de Bollendreef in Voorhout gereden. Zondag 30 maart 2025

April
AfbeeldingDSC_0844 (April) by NL Rail, on Flickr
Begin april nam Traxx met ICR alweer afscheid van de Flevolijn. Reden genoeg om met een heerlijke voorjaarszon nog wat platen te maken. Begin oktober kwam op de HSL tussen Rotterdam en Breda een einde aan de inzet van Traxx met ICR in Nederland. (De trein ging defect op de HSL)
NSI Traxx 186 008 komt met ICR stam 16481 langs de Grote Praambult in Lelystad gereden als ECD 9523 uit Brussel-Zuid naar Lelystad Centrum. Vrijdag 4 april 2025

April BONUS
AfbeeldingDSC_0142 APRIL BONUS (ICE 4601 en 4651 als internationale trein 13406 naar Dv, Amf, Diemen Zuid en Bijlmer ArenA loc Ten Cateweg Wierden) by NL Rail, on Flickr
In april was er een afscheidsrit voor de ICE-3 in Nederland en Duitsland. Met de auto werd door het land gereden om op verschillende plekken de trein te treffen. DB ICE stellen 4601 en 4651 rijden als internationale trein 13406 naar Deventer, Amersfoort en Amsterdam Bijlmer ArenA langs de Ten Cateweg in Wierden. Zaterdag 12 april 2025

Mei 2025
AfbeeldingDSC_0228 (May ~ Mei) by NL Rail, on Flickr
Door de langdurige verbouwing van station Groningen moest de UC Onnen een aantal weken worden omgeleid via Leeuwarden. Ik had besloten de trein een keer op te wachten in Steenwijk voor een mooie plaat in de zon. DBC 6412 komt met UC Onnen en de 6416 uit de richting Leeuwarden naar Meppel en Onnen langs Eesveenseweg in Steenwijk gereden. Dinsdag 13 mei 2025

Mei BONUS
AfbeeldingKeolis Plan V in Terschuur by NL Rail, on Flickr
De Protos en Flirt stellen van Keolis die rijden op de RS 34 moeten worden omgebouwd. Ze krijgen o.a. de RRReis kleurstelling. Om het ombouwen mogelijk te maken is voor twee jaar Plan V 904 gehuurd. Keolis Plan V 904 rijdt als RS 34 naar Barneveld Zuid langs de Dronkelaarseweg in Terschuur. Zaterdag 3 mei 2025

Mei BONUS
AfbeeldingDSC_0260 MEI BONUS 2 (De Museumseisenbahn Hamm 212 079 uit Hamm naar Emden als trein 28074 loc Aschendorf) by NL Rail, on Flickr
Door de Matjestage in Emden kwamen er diverse extra treinen naar Emden gereden. Waaronder de trein op deze foto die wel als een verassing kwam. Museumseisenbahn Hamm 212 079 komt met rijtuigen uit Hamm Hbf naar Emden Hbf als trein 28074 langs Aschendorf gereden. Zaterdag 31 mei 2025

Juni & Juli
Voor deze maanden was er geen invulling.

Augustus
AfbeeldingBreng GTW in Zevenaar by NL Rail, on Flickr
In augustus werd tijd gestoken in de GTW stellen van Breng. Deze stellen zijn met ingang van de nieuwe concessie Achterhoek-Rivierenland (december 2025) overgenomen door Arriva. Over een tijdje zullen alle Breng stellen in de RRReis kleurstelling rijden. Breng GTW 5041 rijdt langs de Groeneweg in Zevenaar als RS 32 naar Arnhem Centraal. Dinsdag 19 augustus 2025

September
AfbeeldingDSC_0207 (September) by NL Rail, on Flickr
In de herfst van 2025 heeft de ICE 3neo de NSI Vectron met Duitse IC1 rijtuigen vervangen op de IC Berlijn. Voor mij reden genoeg om in augustus en september tijd te steken in de NSI Vectron met IC1 rijtuigen. NSI Vectron 193 939 komt met IC1 stam 7707 door station Holten gereden als IC 140 uit Berlijn naar Amsterdam Centraal. Zondag 7 september 2025

Oktober
AfbeeldingDSC_0133 oktober (608, 618 en 615 Loc Spoarbuorren in Kollumerzwaag) by NL Rail, on Flickr
Door de 4 Mijl in Groningen had Arriva een aantal treinen tussen Leeuwarden - Groningen Europapark v.v. versterkt naar drie gekoppelde Winks. Ook tussen Groningen en Haren v.v. reed Arriva met drie gekoppelde Winks. Arriva Winks 608, 618 en 615 rijden als RS 1 uit Leeuwarden naar Groningen Europapark langs de Spoarbuorren in Kollumerzwaag. Zondag 12 oktober 2025

December
AfbeeldingDSC_0497 (december) by NL Rail, on Flickr
Op 21 december werd er tussen Winterswijk - Arnhem v.v. een rit gereden met GTW stellen met drie verschillende kleurstellingen. RRReis kleurstelling, Breng kleurstelling en Arriva kleurstelling. De laatste twee kleurstellingen zullen gaan verdwijnen in 2026. De Breng stellen werden in december overgenomen door Arriva met de start van de nieuwe concessie Achterhoek-Rivierenland. GTW stellen 366, 377 en 369 rijden als RS 32 uit Arnhem Centraal naar Winterswijk langs de Rademakersbroek in Sinderen. Zondag 21 december 2025

Bedankt voor het bekijken van mijn jaaroverzicht en laat maar in de reacties achter welke foto('s) je favoriet zijn.
Voor nu alvast een gelukkig nieuwjaar allemaal.
derquinho
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2025 Gosse-Jan (NL Rail)

Bericht door derquinho »

Leuke serie! Geinig dat veel lijstgenoten hun rijbewijs hebben gehaald. Mijn favo is april.
Rens
Site Admin

Bericht door Rens »

December en mei zijn favoriet.
Jona Brans
Contacteer:

Bericht door Jona Brans »

Leuk overzicht geworden, augustus is favoriet
NS1707

Bericht door NS1707 »

Leuk reizigersoverzicht! Voor mij zijn april en mei de favorieten!
RailWorx
Contacteer:

Bericht door RailWorx »

leuke serie, april is mijn favo foto!
RemcoG
Contacteer:

Bericht door RemcoG »

Gave reeks, Gosse-Jan! April is top!
Misschien kunnen we stoomlocs herintroduceren
Plaats reactie