Jaaroverzicht 2025 Rens (ov_wijzer)

Post hier je beste, mooiste, speciaalste spoorfoto's van 2025
Forumregels
Iedere gebruiker mag één topic openen, dus gebruik hem goed. Een topic mag uit maximaal 12 foto's bestaan, dit is dus gemiddeld één foto per maand. Het mooiste is natuurlijk als er daadwerkelijk één foto per maand wordt geselecteerd, maar dit is niet verplicht. Gebruik als topic titel het volgende formaat: Jaaroverzicht 2025 <je forum (nick)naam>
Plaats reactie
ov_wijzer
Contacteer:

Jaaroverzicht 2025 Rens (ov_wijzer)

Bericht door ov_wijzer »

Hierbij mijn jaaroverzicht van 2025.

Een jaar waarin we de eerste maanden ongekend vaak de zon te zien kregen, een jaar waarin ik dus ook een hoop heb gedaan.

In Januari bleek dat RTX de pendel Lutdsm-Sloe v.v. had overgenomen, en werd dit een jachtobject. Eind Januari lukte dit bij Bosschenhoofd.
Afbeelding

In Februari werd aandacht besteed aan de RFO 6702. Korte tijd later was de lok lange tijd niet actief, inmiddels gelukkig weer wel.
Afbeelding

In Maart werd de DBC 6461 op pad gestuurd naar Oosterhout. Wat toen nog niet bekend was, is dat DBC korte tijd later niet meer vast op maandag en woensdag naar Oosterhout zou gaan, maar alleen facultatief, in de praktijk komt men er bijna nooit meer. Daarom nog heel blij dat de 6461 daar nog eens heen ging.
Afbeelding

In April werd heel veel gedaan, wat de keuze niet makkelijk maakt. Uiteindelijk viel mijn keuze op een fraaie rode Crossrail Class 66, met ook nog een fraaie Arcese trein erachter. Inmiddels zijn alle Class 66 van hun Crossrail logo's ontdaan, en rijdt de Arcese shuttle ook niet meer in deze opzet (rijdt nu naar Novara met ook veel LKW Walter trailers erbij).
Afbeelding

In Mei wat werkelijk al jaren op de to do list stond: de Emmen trein bij Wilhelmsoord. Ook deze trein sneuvelde enkele maanden later, al heeft er toch nog een enkele trein gereden.
Afbeelding

In Juni werd ook heel veel gedaan, maar toch was de keuze heel makkelijk. Al jaren stond een plaat bij het oude stationsgebouw van Falisolle op de planning (met een Lineas trein), die je daar op donderdag en zaterdag kan klikken. Echter in Juni reed Europorte een zwaar vertraagde trein uit Frankrijk naar Aisemont, waardoor een plaat bij Falisolle mogelijk werd. Normaal rijdt Europorte hier nooit goed voor de zon op deze stek, dit was voor mij echt een knaller.
Afbeelding

In Juli een plaat uit Zeeuws-Vlaanderen. 1x per week rijdt Medway een trein van/naar Vlaeynatie in Westdorpe, en het werd hoog tijd dit eens vast te leggen.
Afbeelding

In Augustus een moeilijke keuze, uiteindelijk gekozen voor DBC naar Born. Sinds het sluiten van ArcelorMittal in 2024 in Born en dus het wegvallen van de staalprofielentrein, was DBC hier niet meer geweest. Tot Augustus 2025, want aldaar was ineens een Mercedestrein uit Bremen.
Afbeelding

In September werd eens gekeken bij de lijn Almelo-Mariënberg, want de Bentheimer Eisenbahn was hier dit najaar regelmatig actief met treinen van/naar Coeta wegens werkzaamheden op de eigen lijn. Begin September dan eindelijk de gewenste plaat.
Afbeelding

In Oktober werd heel weinig gedaan, maar wel iets wat ook al lange tijd op het lijstje stond: DBC met de dolime op zaterdag naar Veendam. Inmiddels is de opzet gewijzigd, en is dit plaatje op zaterdagmiddag niet meer te maken. Net op tijd dus nog.
Afbeelding

In November veel slecht weer, en werd (bijna) niks gedaan, daarom een bonusplaat uit Juli. En wel de 2 Certus 27'ers met een beladen cokes trein. Inmiddels staan beide machines helaas aan de kant.
Afbeelding

In December hetzelfde verhaal als in November, daarom ook hier weer een bonusplaat, en wel van een Medway Class 66. Medway rijdt transit door NL diverse treinen, en soms nog met Class 66. Eind Augustus was dit het geval met een trein uit Duisburg naar Antwerpen.
Afbeelding

Hiermee is mijn jaaroverzicht tot een einde gekomen. Voor iedereen de beste wensen voor 2026 en wellicht tot ziens langs het spoor!
Marcel
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2025 Rens (ov_wijzer)

Bericht door Marcel »

Mooi overzicht geworden Rens!
"The chase is better than the catch."
wessele

Bericht door wessele »

Goede serie met veel herkenpunten! Maart uiteraard favoriet.
1622

Bericht door 1622 »

Mooi Rens! Favoriet is augustus.
NS1707

Bericht door NS1707 »

Fraaie (diesel)serie heb je ervan gemaakt!
David
Contacteer:

Bericht door David »

Fraai overzicht! Ik ga ook voor augustus.
BjörnNielsen
Contacteer:

Bericht door BjörnNielsen »

Erg leuk jaaroverzicht Rens! September en bonus juli zijn mijn favo's!
RailWorx
Contacteer:

Bericht door RailWorx »

Mooi overzicht, ik ga voor september en november.
Plaats reactie