Jaaroverzicht 2025 Sytze

Post hier je beste, mooiste, speciaalste spoorfoto's van 2025
Forumregels
Iedere gebruiker mag één topic openen, dus gebruik hem goed. Een topic mag uit maximaal 12 foto's bestaan, dit is dus gemiddeld één foto per maand. Het mooiste is natuurlijk als er daadwerkelijk één foto per maand wordt geselecteerd, maar dit is niet verplicht. Gebruik als topic titel het volgende formaat: Jaaroverzicht 2025 <je forum (nick)naam>
Plaats reactie
Saitzee

Jaaroverzicht 2025 Sytze

Bericht door Saitzee »

2025 was een zeer bijzonder jaar voor mij. Oa mijn vader verloren getrouwd en zelfs bestolen geweest van mijn camera. Maar met de treinen hobby heb ik niet stil gezeten gelukkig.

februari
Afbeelding
Op 2 februari was mijn eerste treinen foto weer aan de beurt. Ditmaal was het de RADVE 193 441 met ICE L op weg naar Amersfoort voor proefritten in Nederland.

Afbeelding
Het is 27 februari 2025 ik moest lossen bij Brussel noord station. Eenmaal mijn deed ik mijn deuren open van de trailer waarna er een donkere jongen naar binnen keek en mijn vertrouwen al snel terug liep. Maar goed trailer dicht gedaan met de pompwagen naar de klant pallet neer gezet daar kom terug om te vertrekken. Maar toen ik mijn motor starte dacht ik. Er is hier is niet goed later bleek mijn camera tas volledig met camera drone enz gestolen te zijn. Normaal doe ik altijd alles op slot en deze ene keer niet en heb je dit. Dus het weekend van 1 maart naar de winkel gegaan om mijn vertrouwde set terug te kopen. Dus als proef ben ik achter de euro 9000 gegaan van LTE die iov NIAG reed met een kolen trein naar de Europoort. Op de foto was de loc net omgelopen en stil gezete waarna er geladen zou worden

april
Afbeelding
April zou ik achter de Lovosice aan gaan van CDC maar toch gekozen voor het de NS ICM die ik steeds minder worden in Nederland. Op de foto zien we de 4061 voorbij komen op weg naar Apeldoorn hier thv Assel. 6 april 2025

mei
Afbeelding
Mei was de maand met een dikke zwarte rand. Helaas heb ik deze maand mijn grootste held mijn vader moeten verliezen op 13 mei. 2 mei was was ik nog even met de ICB naar Berlijn gereisd voordat deze ook gingen verdwijnen. Met een NS Vertron 193 500 stond mijn ICB weer klaar om richting Nederland te vertrekken na een kort bezoekje in Berlijn.

juni
Afbeelding
Juni zijn toen nog mijn vriendin afgereisd naar Kroatie om daar vakantie te vieren. Maar daar mochten de treinen niet ontbreken. Op de foto zien we de HZZP 044 021 met autoslaaptrein het plaatsje Sadine passeren op weg naar Wenen op 14 juni 2025

september
Afbeelding
Na 2 rustige maanden was het weer het welbekende feest op de veluwe terug naar toen. Ditmaal was het enorm goed weer. Waarvoor ik koos om de trein tegen de zon in de ta maken. Op de foto komen de 52 8139 en 50 3654 voorbij met de 1e goederen trein op weg naar Beekbergen en verder. 6 september 2025

oktober
Afbeelding
31 oktober de afscheid van de ICB. Natuurlijk nog wel een ritje mee gemaakt. Helaas werd de terug trein niet erg mooi neer gezet. Dus dacht we blijven nog even op Amsterdam centraal. Want de 193 735 met de ÖBB nightjet is ook niet verkeerd. Zelf vind ik het een trein die ik graag nog een keer wil uit proberen.

november
Afbeelding
16 november was ik thuis en zag dat de Katy net 20 minuten geleden uit Amersfoort vetrokken was ri Moerdijk. Na wat reken werk kon ik de trein nog inhalen. Nadat de trein op Lage Zwaluwe was aan gekomen ging de RFO 6702 ervoor waarna er snel werd vetrokken richting Moerdijk. Op de foto komt de trein langs het plaatsje Moerdijk ri de industrie.

december
Afbeelding
Om het jaar goed af te sluiten voor de feestdagen werd er op 6 december onverwachts gereden naar Altenbeken voor de Nostalgiereizen trein met de DB 103 113 en de fraaie DB TEE set van museum koblenz. Op de foto passeert de trein de fraaie brug over het dorpje heen.

Nog 4 bonus foto's te gaan

bonus1
Afbeelding
Op 8 maart ben ik samen met een maatje collega chauffeur naar winterbergen af gereisd voor de DB 218 137 met CB wagens. Op de foto komt de trein een grote groep hobbyisten tegen waar meer dan een kwart uit Nederland kwam voorbij hier thv Wulmeringhause.

bonus2
Afbeelding
Op 13 september werd er bij STAR een fotogoederen trein rit georganiseerd wat voor mij toch een keer die kant op bracht voor een eerste keer. Op de foto staat de trein thv Wildervank stil te wachten op wat zon. Toen die er eenmaal was werden de foto's geschoten.

bonus3
Afbeelding
Aangezien ik vaak voor werk bij Namur kom kijk vaak over het water heen naar die mooie omgeving. Op 27 september nam de NS afscheid van de ICRm en de 186ers. Toen ik zag dat de trein Luik Namur aan deed twijvelde ik geen moment en ben ik afgereisd naar Marche-les-Dames. Op de foto komt de trein met een mooie schittering in het water door op weg naar Namur en verder.

Iedereen nog fijne feestdagen en tot volgend jaar.
Laatst gewijzigd door Saitzee op vr dec 26, 2025 4:58 am, 2 keer totaal gewijzigd.
SLT09

Re: Jaaroverzicht 2025 Sytze

Bericht door SLT09 »

Mooi! Volgensmij is er wel ergens iets fout gegaan met de beschrijving bij de NIAG trein, en ook de ICM is bij mij, op jouw foto al naar de sloop. De foto mist. NIAG is wel ontiegelijk gaaf!!
Saitzee

Bericht door Saitzee »

SLT09 schreef: do dec 25, 2025 10:34 pm Mooi! Volgensmij is er wel ergens iets fout gegaan met de beschrijving bij de NIAG trein, en ook de ICM is bij mij, op jouw foto al naar de sloop. De foto mist. NIAG is wel ontiegelijk gaaf!!
Klopte meer niet indd. Nu klopt die wel.
1622

Bericht door 1622 »

Leuke serie. Juni als favoriet hier.
RailWorx
Contacteer:

Bericht door RailWorx »

leuke serie, bonus 1 is favoriet!
Plaats reactie