Wo 13 februari 2013 | Oberstdorf

Ruimte voor het plaatsen van foto's en reportages.
Forumregels
Graag het volgende formaat gebruiken voor de titel van een fototopic: 'Datum of periode | Thema of locatie(s) van de fotoserie'
Plaats reactie
Saitzee
Berichten: 592
Lid geworden op: zo mar 10, 2013 8:56 am

Wo 13 februari 2013 | Oberstdorf

Bericht door Saitzee »

Zo even me 1e bijdrage doen aan foto's In de week van 13 februari 2013 heb ik een bezoekje gebracht aan zuid Duitsland.. Hier op de foto zien we de DB 218 495 met de IC uit Oberstdorf vertrekkern richting het noorden van Duitsland. Het mooie is wat wij in Nederland niet kennen is dat hierop de foto gewoon een halve meter sneeuw lag en dat de treinen gewoon op tijd rijden.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Saitzee op wo mar 13, 2013 6:05 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Marcel
Berichten: 2342
Lid geworden op: vr aug 24, 2012 6:55 pm
Contacteer:

Re: Wo 13 februari 2013 | Oberstdorf

Bericht door Marcel »

Leuke foto alleen een halve meter sneeuw komt toch wel eens voor in Nederland, bijvoorbeeld een paar jaar geleden in de omgeving van Amsterdam.
"The chase is better than the catch."
Saitzee
Berichten: 592
Lid geworden op: zo mar 10, 2013 8:56 am

Re: Wo 13 februari 2013 | Oberstdorf

Bericht door Saitzee »

Had me zinnetje nog niet af maar bedankt ;).
Hugeau
Berichten: 701
Lid geworden op: vr okt 05, 2012 10:47 am
Locatie: Miercurea Ciuc
Contacteer:

Re: Wo 13 februari 2013 | Oberstdorf

Bericht door Hugeau »

In Noord Zweden ligt elk jaar ongeveer twee meter sneeuw en alles rijdt daar ook gewoon. Alleen is er wel een heel erg groot verschil in infrastructuur met Nederland. Er rijden veel minder treinen, er is één spoor en het materieel is er meer op berekend. Als er een loc kapot gaat, zet je gewoon een nieuwe voor de rijtuigen. Met een treinstel kan dat niet.
Andre
Site Admin
Berichten: 1676
Lid geworden op: zo aug 19, 2012 10:46 am
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Wo 13 februari 2013 | Oberstdorf

Bericht door Andre »

Fraaie plaat!

En niet onderschatten, hier sneeuwt het een dag (flink), daarna ontdooit de boel weer, krijgen we weer wat regen en daarna sneeuw, en dat enkele keren in de winter.. is toch iets lastiger om je op in te stellen dan een lange periode sneeuw...
Zie ook Goederenwagens.nl & mijn Ipernity site
Plaats reactie