Zwijndrecht
1.

Ondanks dat in de vroege ochtend al de Captrain papiertrein 51001 gereed stond op Kijfhoek Zuid, werd er keurig op tijd vertrokken in de richting van Breda, Utrecht en Maarssen. Er word niet rechtstreeks via Rotterdam gereden omdat er op deze manier geen kop hoeft worden gemaakt op Utrecht Centraal wat niet wenselijk is wegens de volgorde van de wagens en het bezet houden van sporen.
Utrecht Lage Weide
2.

Nadat op het emplacement van Utrecht Lage Weide de aanvoertrein in de goede volgorde gerangeerd is, gaat de Captrain 1555 naar C. van Heezik om aldaar de afvoerwagens op te halen. Het emplacement van Utrecht Lage Weide is kenmerkend door zijn goede bereikbaarheid, langs het 1 kilometer lange emplacement bevinden zich maar liefst 3 bushaltes, waaronder die van de Mesonweg. Aan de overkant van de weg zitten dan ook diverse distributiecentra van vele grote bedrijven zoals de HEMA en Vögele.
3.

Nadat de Captrain 1555 de afvoerwagens heeft opgehaald en op het emplacement geplaatst heeft, duwt de loc vervolgens de aankomstwagens, die al eerder op de goede volgorde waren gezet, naar C. van Heezik.
4.

Vervolgens worden de aankomstwagens uit trein 51001 bij C. van Heezik geplaatst, eerst moet echter nog de HBKI van de Uraniumweg gesleuteld worden. Links zien we de kleine losweg van Utrecht Lage Weide, welke er nog niet lang geleden is aangelegd maar vrijwel nooit gebruikt word.
5.

Voor de poort van van Heezik kan deze foto worden genomen. De wagen rechts van het type Laaiis was blijkbaar nog niet gelost en bleef achter. De loc kan een bezoek aan de werkplaats overigens goed gebruiken, één van de twee zwaailichten ontbreekt compleet en aan één zijde is een frontsein defect.
6.

De loc heeft zijn detectiewagen (de Sdgnss 33 85 4506 705-4) weer opgepikt en is daarmee onderweg naar de afvoertrein. Nadat deze aangekoppeld is word de remproef genomen en gaat het geduwd naar Maarssen om vervolgens als trein 51000 te vertrekken naar de Kijfhoek, wederom via Tilburg en Breda. Het saaie grijze gebouw links is het distributiecentrum van de HEMA, blijkbaar had dat, of het gebouw wat er vroeger stond, ooit een spooraansluiting aan het spoor op de voorgrond te zien.
Utrecht Centraal
7.

De Captrain 1555 is met de afvoertrein vertrokken als trein 51000 naar de Kijfhoek. Niet lang na vertrek word over de goederensporen het station van Utrecht Centraal bereikt, waar de verbouwingen nog druk gaande zijn. Gelukkig is het perron van spoor 18/19 weer toegankelijk zodat deze foto gemaakt kon worden.
Zwijndrecht
8.

Inmiddels heeft papiertrein 51000 uit Maarssen naar de Kijfhoek bijna zijn eindpunt bereikt als deze het station van Zwijndrecht passeert. Uitzonderlijk heeft deze trein groen knipper 8 als seinbeeld, wat betekend dat de trein via het middenspoor na Zwijndrecht direct de Kijfhoek Zuid oprijd.
De aanvoertrein bestond uit de volgende samenstelling;
G1206 92 80 1275 620-3 (CT 1555)
Sdgnss 33 85 4506 705-4 (detectiewagen)
Laaiis 24 74 4220 508-1
Laaiis 24 74 4218 140-7
Laaiis 24 74 4220 680-8
Habbiins 33 80 2742 386-6
Hiirrs 23 80 2942 742-0
Hiirrs 23 80 2942 913-7
Laaiis 24 74 4220 643-6
Habiins 33 80 2744 976-2
De samenstelling van de afvoertrein was;
G1206 92 80 1275 620-3 (CT 1555)
Sdgnss 33 85 4506 705-4 (detectiewagen)
Hiirrs 23 80 2942 951-7
Laaiis 24 74 4220 338-3
Hiirrs 23 80 2941 651-4
Hiirrs 23 80 2941 029-3
Hiirrs 23 80 2942 685-1
Laais 24 74 4359 530-8
Hiirrs 23 80 2941 679-5