Jaaroverzicht 2023 Stephan

Post hier je beste, mooiste, speciaalste spoorfoto's van 2023.
Forumregels
Iedere gebruiker mag één topic openen, dus gebruik hem goed. Een topic mag uit maximaal 12 foto's bestaan, dit is dus gemiddeld één foto per maand. Het mooiste is natuurlijk als er daadwerkelijk één foto per maand wordt geselecteerd, maar dit is niet verplicht. Gebruik als topic titel het volgende formaat: Jaaroverzicht 2023 <je forum (nick)naam>
Plaats reactie
NovioSites
Berichten: 1227
Lid geworden op: ma mei 13, 2013 2:55 pm
Locatie: Bgn

Jaaroverzicht 2023 Stephan

Bericht door NovioSites »

Het zal sommige lezers misschien al zijn opgevallen dat ik de afgelopen jaren véél minder actief ben in de spoorse hobby. Dit komt vooral omdat modernisering van het materieel maakt dat juist de dingen die ik interessant vind langzaam maar zeker vervangen worden. Dit betekend echter niet dat ik niets meer onderneem. Ik neem jullie in dit overzicht mee naar de spaarzame momenten die ik wel rond het spoor te vinden was.

Ik wens iedereen een geweldige jaarwisseling en een gezond 2024 toe!
_____
Januari & februari

In de eerste 2 maanden van 2023 werden op één uitstapje naar Tilburg na geen foto's van treinen gemaakt. De foto's die op een Tilburgs station gemaakt werden halen dit overzicht uiteraard niet.
_____
Maart

In maart maakten Belgische omleiders dat ik wel aardig actief was.

Niet omgeleid maar wel uitzonderlijk was de inzet van Class 66 voor de Neuss-shuttle van Medway. De 266 113 treffen we ter hoogte van Roosendaal.
AfbeeldingMedway 266 113 - Roosendaal 🇳🇱 15-03-2023. by Stephan Breugelmans, on Flickr

Ook Crossrail was dankzij de inzet van Class 66 reden om op pad te gaan. Dat bracht me ditmaal in Etten-Leur met de Mortara-shuttle als doel.
AfbeeldingCrossrail DE 6310 'Griet' - Etten-Leur 🇳🇱 19-03-2023. by Stephan Breugelmans, on Flickr
_____
April

Geen foto's gemaakt
_____
Mei

In mei bereikte me het bericht dat de prachtige 1251 een aantal ritjes door het land zou rijden. Alle reden in de trein te stappen wat me o.a. in Bloemendaal bracht.
AfbeeldingRXP 1251 + SSN Mitropa & Stichting 2454-CREW 3029 - Bloemendaal 🇳🇱 07-05-2023. by Stephan Breugelmans, on Flickr

Ook werd in mei met een paar vrienden een bezoek gebracht aan de SGB museumspoorlijn. Ook de SSN 23 023 bezocht de SGB. Het kwam meermalen tot een treffen.
AfbeeldingSSN 23 023 - 's-Gravenpolder 🇳🇱 20-05-2023. by Stephan Breugelmans, on Flickr
_____
Juni

In juni kwam het tot 1 foto die ik het beste kan omschrijven als thuiswedstrijd. Wederom een trein die altijd wat aandacht waard is.
AfbeeldingStichting 2454-CREW 151 - Wouw 🇳🇱 03-06-2023. by Stephan Breugelmans, on Flickr
_____
Juli

Geen foto's gemaakt.
_____
Augustus

Augustus bracht een langdurige stremming op de Betuweroute die mij meerdere zondagen deed proberen de RRF Class 66 met kolentrein op het reguliere net te fotograferen. Hier was pech met mij, hij reed steeds op de momenten dar ik niet kon en schitterde in afwezigheid wanneer ik wel ter plaatse was. Als alternatiefje kreeg ik deze aangename infratrein voor de lens.
AfbeeldingStrukton 1740 'Janny' + Strabag werktrein - Dordrecht 🇳🇱 20-08-2023. by Stephan Breugelmans, on Flickr
_____
September

Een dagje trams fotograferen in Rotterdam en Den Haag kreeg een iets andere wending toen ik vernam dat de Plan U van 2454-CREW mijn kant op kwam. De beste haalbare mogelijkheid wat betreft de zonstand bracht me op het nooit eerder bezochte station van Lansingerland-Zoetermeer.
AfbeeldingStichting 2454-CREW 151 - Lansingerland-Zoetermeer 🇳🇱 24-09-2023. by Stephan Breugelmans, on Flickr
_____
Oktober

Na lange tijd was ik eindelijk weer eens een dagje te vinden in de Antwerpse haven! Als Class 66 liefhebber is dat voor mij nu the best place to be voor de spoorse hobby. Hoewel ik ruimschoots slaagde met de 'klazen' denk ik dat de mouttrein van Europorte voor velen net even interessanter is. Aan de staart van de trein liep trouwens wel een Class 66 mee!
AfbeeldingEuroporte 4015 - Antwerpen R.O. 🇧🇪 13-10-2023. by Stephan Breugelmans, on Flickr
_____
November

In november werden geen treinen gefotografeerd. De allereerste volledig bestickerde metro kwam wel aan bod en werd opgezocht bij station Graskruid, op steenworpafstand van Rotterdam Alexander.
AfbeeldingRET 5705 & 5602 - Rotterdam, Graskruid 🇳🇱 05-11-2023. by Stephan Breugelmans, on Flickr
_____
December

Ook in december geen treinen geklikt, trams echter in overvloed. Uiteraard mocht de HTM 3109 als Kersttram in het schemerige uurtje rond de klok van 17.00 niet ontbreken.
AfbeeldingHTM #Kersttram 3109 - Den Haag, Zwarte Pad 16-12-2023. by Stephan Novio, on Flickr
Gebruikersavatar
RemcoG
Berichten: 345
Lid geworden op: do jan 31, 2019 4:48 pm
Locatie: Omgeving Zbm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2023 Stephan

Bericht door RemcoG »

Leuk, bescheiden overzicht. De 1251 is mijn favoriet!
Misschien kunnen we stoomlocs herintroduceren
Kevinrail
Berichten: 427
Lid geworden op: vr feb 06, 2015 9:29 pm

Re: Jaaroverzicht 2023 Stephan

Bericht door Kevinrail »

Je hebt er ondanks de weinige hobbymomenten in verhouding met voorgaande jaren een leuk jaaroverzicht van gemaakt Stephan. Vooral ons uitje naar de SGB in mei is voormij één van de hoogtepunten van het afgelopen jaar. Hopelijk kunnen we ook volgendjaar weer een paar keer samen oppad. Mijn favorieten zijn de foto's Mei-1, Juni en oktober.
wessele
Berichten: 759
Lid geworden op: do jun 13, 2013 11:27 am
Locatie: Waardenburg

Re: Jaaroverzicht 2023 Stephan

Bericht door wessele »

Leuke serie Stephan, maart is mijn favoriet.
Gebruikersavatar
RedmarStam
Berichten: 149
Lid geworden op: vr dec 28, 2018 5:01 pm
Locatie: Veendam

Re: Jaaroverzicht 2023 Stephan

Bericht door RedmarStam »

Je jaaroverzicht mag misschien klein zijn, er zitten zeker leuke plaatjes bij en uiteraard kan de Class 66 bij jou niet ontbreken! ;)
Flickr: --> Klik <--
arnold
Berichten: 14629
Lid geworden op: di aug 21, 2012 2:51 pm
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2023 Stephan

Bericht door arnold »

Leuk overzicht. Met '' jou '' Class66er als favoriet
Staaijeren
Berichten: 266
Lid geworden op: di mei 03, 2016 6:41 pm

Re: Jaaroverzicht 2023 Stephan

Bericht door Staaijeren »

Mooi overzicht, Claes 66 de favoriet.
Foto's op Flickr
Rubenr
Berichten: 381
Lid geworden op: ma feb 14, 2022 6:31 pm
Locatie: Renswoude
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2023 Stephan

Bericht door Rubenr »

Mooi en divers overzicht, met Juni als favoriet
Ruben01
Berichten: 1298
Lid geworden op: do jan 04, 2018 2:41 pm
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2023 Stephan

Bericht door Ruben01 »

Leuk overzicht Stephan! Zo te zien heb je toch nog een aantal fraaie treinen weten vast te leggen.
Plaats reactie