Jaaroverzicht 2021 Clint

Post hier je beste, mooiste, speciaalste spoorfoto's van 2021.
Forumregels
Iedere gebruiker mag één topic openen, dus gebruik hem goed. Een topic mag uit maximaal 12 foto's bestaan, dit is dus gemiddeld één foto per maand. Het mooiste is natuurlijk als er daadwerkelijk één foto per maand wordt geselecteerd, maar dit is niet verplicht. Gebruik als topic titel het volgende formaat: Jaaroverzicht 2021 <je forum (nick)naam>
Plaats reactie
ClintW
Berichten: 93
Lid geworden op: zo sep 13, 2020 12:01 pm

Jaaroverzicht 2021 Clint

Bericht door ClintW »

2021 was naar mijn mening een jaar met vele interessante treinen. Helaas liet het weer ons vaak in de steek, maar desondanks dat heb ik toch nog een aantal mooie foto's kunnen vinden vol in de zon voor deze collectie. Onder andere mijn tripje naar het Maintal maakte het erg lastig om een keuze te maken welke foto's ik in deze collectie zou gaan zetten, maar volgens mij is het aardig gelukt zo :D

In januari, februari, maart en april zijn er een hoop foto's geschoten maar naar mijn mening zijn deze niet goed genoeg gelukt om in deze collectie te plaatsen. Hierom heb ik bij een aantal andere maanden van dit jaar een bonusfoto toegevoegd.


mei

Op 30 mei 2021 werd afgereisd naar Blerick, dit omdat de motorpost van het Spoorwegmuseum (3031) samen met de motorpost van de Crew 2454 (3029) naar Blerick reden. In Blerick zou de 712 van Brouwer de twee motorposten afslepen naar de loods van het Spoorwegmuseum. Hier is de bijzondere samenstelling net vertrokken uit het station van Blerick terwijl de vele belangstellenden net hun foto hebben kunnen schieten.
Afbeelding


juni

4 juni 2021 zag ik een melding voorbij komen van de gloednieuw bestickerde 189 211 die samen met de 189 099 de Rzepin shuttle vanuit Emmerich naar Tilburg Industrie zou brengen. Helaas raakte de 189 211 in Emmerich defect waardoor deze loc achterop de trein gezet werd. naast dat leverde dit gelukkig wel een leuk plaatje op, helemaal wetende dat de 189 099 een paar weken hierna naar DBC zou gaan en ontstickerd werd.
Afbeelding

bonusfoto juni

Woensdag 16 juni 2021 zat er SGMm op de treinserie 5600 (Zwolle - Utrecht Centraal). Aangezien het voor mij al vakantie was, had ik meer dan genoeg tijd hier achteraan te gaan. Het zou de hele dag zonnig worden, waardoor een foto in het laatste goede licht vlak achter de hanzeboog te Zwolle niet uit kon blijven. Een van mijn favorieten van dit jaar.
Afbeelding


juli

Dit is een van mijn meest favoriete foto's van het jaar. Tijdens mijn 4-daagse tripje naar het Maintal viel het weer erg tegen. Voornamelijk alleen bewolkig, hoosbuien aan regen, maar soms kwam de zon ook ineens opdagen. Precies zo'n moment was het moment dat de 139 308-9 van BayernBahn met hun welbekende Henkelzug het viaduct van Harrbach passeerde onderweg verder richting Würzburg Hbf.
Afbeelding

bonusfoto juli

de bonusfoto kiezen voor juli kiezen was heel erg lastig, aangezien ik een heleboel foto's heb uit juli die ik hier wel zou willen delen. Echter vind ik deze Gleismesszug een van de betere gelukte foto's en uiteraard ook een zeer interessante trein om hier te plaatsen :)
Afbeelding


augustus

Rond het midden van augustus was het de week van de DM'90 transporten naar Gekkengraaf. Brouwer heeft de stellen die nog niet naar de sloop waren gebracht gekocht en op transport laten gaan naar de Gekkengraaf (Blerick - Horst Sevenum). Na een eerste geslaagde poging in Hollandse Rading werd snel richting Horst Sevenum geraced. Hier wist ik het transport nog een keer vast te leggen. Inmiddels is het derde spoor bij station Horst Sevenum weggehaald wat deze foto extra uniek maakt (naast dat ik er in mijn eentje stond natuurlijk :D )
Afbeelding


september

Het was een moeizame start van het jaar, maar na 8 en een halve maand kon er eindelijk weer eens een stoomtrein over het hoofdspoor in Nederland rijden onder de naam 'Tijd voor actie, tijd voor stoomtractie'. De SSN organiseerde de rit met hun eigen 01 1075 en een sleep aan rijtuigen. Aangezien het zonnetje mooi scheen was het dan ook niet gek dat we met een groep van 20 fotografen bij elkaar stonden voor deze Stoomtrein.
Afbeelding

bonusfoto september

Ook voor september weer een bonusfoto. Als ik iemand iets zou vragen over het weekend van 4 en 5 september, zal ik gegarandeerd het antwoord 'Grand Prix van Zandvoort' te horen krijgen. Deze GP zorgde ook voor een interessante dag: alle omlopen op de 5500 (Baarn - Utrecht Centraal) waren SGMm, waarvan twee omlopen een los 2tje.
In een heerlijke avondzon stonden we met een grote groep aan fotografen te wachten tot de SGMm stellen tevoorschijn kwamen. daaruit volgde onder andere deze foto waar ik heel erg tevreden over ben.Afbeelding


oktober

15 oktober 2021 reed voor het eerst de Green City Trip Express vanuit Breda naar het buitenland, met elke week een andere eindbestemming. aangezien het steeds eerder donker zou worden wilde ik gelijk de eerste kans benutten. Ik reisde af naar Hulten waar de bewolking inmiddels compleet verdwenen was. Er waren slechts 2 punten die de foto bijna verpest hadden: vlak voordat hij door moest komen zaten er toch nog wat wolken in de weg die de foto wilden verpesten. Gelukkig ging dit nog maar net goed, en nog geen twee seconden nadat de trein passeerde kwam er vanaf de tegengestelde richting nog een FLIRT voorbij. Soms moet je gewoon geluk hebben blijkt maar weer :D
Afbeelding

bonusfoto oktober

De laatste bonusfoto komt vanuit de havens van Rotterdam, de Botlek om precies te zijn. nadat er al zeker 3 andere treinen gefotografeerd waren kon de zon eindelijk door de wolken breken. Omdat we wisten dat de RRF 19 bij de terminal van Cobelfret stond, bleven we langs die stamlijn wachten tot de loc (hopelijk) met een trein achter zich terug zou keren naar Botlek Emplacement. Na een half uurtje wachten ziet u hier het resultaat!
Afbeelding


november

Tijd voor een nachtplaatje. Dit jaar viel ook het doek voor de Oersprinter, oftewel de SGM(m). Een erg groot doel voor mij was een nachtplaat van SGMm onder de kap in Zwolle. 29 november bleek de uitgelegen kans hiervoor, aangezien er weer SGMm op de 5600 reed. Na een eerdere mislukte poging, kon de tweede poging gelukkig wel lukken en ben dan ook zeer tevreden met deze foto.
Afbeelding


december

Op de allerlaatste inzetdag van SGMm was het verrassend zonnig, waardoor er verschillende mooie laatste foto's vol in de zon gemaakt konden worden. Een leuke laatste verrassing!
Afbeelding


En daarmee eindigt het spotjaar 2021 voor mij, ik wens iedereen heel fijne feestdagen maar vooral een gelukkig uiteinde! Hopen dat spotjaar 2022 een nog mooier jaar mag worden dan dat 2021 geweest is :D :)
TM0304
Berichten: 483
Lid geworden op: za mar 20, 2021 6:34 pm
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2021 Clint

Bericht door TM0304 »

Mooi overzicht! Het DM'90-transport is mijn favoriet, maar eigenlijk zijn ze allemaal wel heel goed!
Gebruikersavatar
QuinnTT
Berichten: 202
Lid geworden op: ma okt 05, 2020 6:04 pm
Locatie: Mdb

Re: Jaaroverzicht 2021 Clint

Bericht door QuinnTT »

Fraaie selectie! Mijn favoriet is denk ik de bonus uit juni
Jona Brans
Berichten: 1633
Lid geworden op: zo mei 12, 2019 12:52 pm
Locatie: Deventer
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2021 Clint

Bericht door Jona Brans »

Leuk overzicht Clint, ik vind oktober en de bonus van september heel gaaf!
Babo Sorany
Berichten: 5
Lid geworden op: do mar 25, 2021 3:55 pm

Re: Jaaroverzicht 2021 Clint

Bericht door Babo Sorany »

Gaaf zeg!
LHN
Berichten: 179
Lid geworden op: wo sep 15, 2021 8:01 am
Locatie: Eml
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2021 Clint

Bericht door LHN »

bonus foto oktober is erg mooi!
Ruben01
Berichten: 1300
Lid geworden op: do jan 04, 2018 2:41 pm
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2021 Clint

Bericht door Ruben01 »

Leuk gevarieerd overzicht! De bonusfoto van juli vind ik erg leuk.
VinceCargo
Berichten: 3085
Lid geworden op: vr aug 16, 2013 4:39 pm
Locatie: Woerden
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2021 Clint

Bericht door VinceCargo »

September is m'n favoriet, leuke serie!
Geen handvol, maar een land vol
ClintW
Berichten: 93
Lid geworden op: zo sep 13, 2020 12:01 pm

Re: Jaaroverzicht 2021 Clint

Bericht door ClintW »

Iedereen bedankt voor de leuke reacties!
Gebruikersavatar
RemcoG
Berichten: 345
Lid geworden op: do jan 31, 2019 4:48 pm
Locatie: Omgeving Zbm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2021 Clint

Bericht door RemcoG »

Leuk overzichtje!
Misschien kunnen we stoomlocs herintroduceren
spurt2244
Berichten: 369
Lid geworden op: vr apr 22, 2016 8:18 am
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2021 Clint

Bericht door spurt2244 »

Leuke platen Clint.
Mattie
Berichten: 610
Lid geworden op: za aug 29, 2015 3:56 pm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2021 Clint

Bericht door Mattie »

Leuk (en bekend :D) overzicht! De bonusfoto’s doen het erg goed!
Kevinrail
Berichten: 430
Lid geworden op: vr feb 06, 2015 9:29 pm

Re: Jaaroverzicht 2021 Clint

Bericht door Kevinrail »

Allereerst de beste wensen voor het nieuwe jaar! Het is een leuk jaaroverzicht geworden Clint. Mijn favoriete plaatjes zijn die van juli en de bonusfoto van oktober.
Gebruikersavatar
derquinho
Berichten: 501
Lid geworden op: wo okt 08, 2014 1:30 pm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2021 Clint

Bericht door derquinho »

Fraai! Ik ga voor de Henkel!
Plaats reactie