Pagina 1 van 1

Do 24 januari 2013 | Soest, Oosthuizen, Apeldoorn en Utrecht

Geplaatst: vr jan 25, 2013 10:19 pm
door Bruno
Soest
1.
Afbeelding
In de winterdienstregeling "durft" men het materieel niet meer te koppelen en ontkoppeling omdat men bang is dat de koppelingen vastvriezen. Dit heeft als voordeel dat men op de Soesterlijn de gehele dag met dubbele stellen Plan-V rijdt. Zo ook trein 5530 welke met de 934 en 479 onderweg is van Baarn naar Utrecht en hier het pand van "Spoor 38" aan de Middelwijkstraat, de voormalige Soester Zuivelfabriek met de karakteristieke schoorsteen, passeert.
Oosthuizen
2.
Afbeelding
Het is dan wel niet de elfstedentocht, toch heeft men op de schaatsbaan van IJsclub Warder-Oosthuizen minstens zoveel plezier, een enkeling waagt zich zelfs even buiten de schaatsbaan voor een tocht over de bevroren sloten tussen de weilanden aan de overkant van het spoor. Als bonus voor de fotograaf passeerde er ook nog een trein; SLT 2615 welke onderweg is als Sprinter 3353 van Hoorn Kersenboogerd naar Hoofddorp.
Apeldoorn
3.
Afbeelding
Een half uur eerder dan volgens dienstregeling vertrekt de 9905 van Locon met huisvuiltrein 50092 op zijn reis naar de VAM in Wijster waarbij twee keer moet worden kop gemaakt; eerst in Deventer en vervolgens in Zwolle. Ondanks dat men het Bakkie, de RRF 5, waar ik eigenlijk voor kwam een uur voor de eigenlijke aankomsttijd al lang en breed had afgerangeerd, kon toch nog deze foto worden gemaakt tijdens de invallende duisternis.
Utrecht Centraal
4.
Afbeelding
Nadat SLT 2608 het in het Amsterdamse begeven had moest DBS winterwegsleeploc 6455 in actie komen; deze pikte het stel op het Westelijk Eiland in Amsterdam op en bracht deze naar opstelterrein Cartesiusweg in Utrecht; om daar te komen moet van Utrecht Centraal geduwd worden terugreden. Nadat de trein op spoor 15 tot stilstand is gekomen schakelt de machinist de loc over naar de radiobesturing om vervolgens in de achterste cabine van de SLT plaats te nemen om geduwd terug te rijden; in die tijd kon mooi deze foto worden genomen. Overigens met dank aan de materieelplanners bij de NS; zij hadden mij doen besluiten om op de volgende IC naar Rotterdam te wachten omdat de trein die ik eigenlijk wou nemen wel erg druk was...

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=96TTDOGWOTw[/youtube]Enige opnames van donderdag 24 januari 2013 waaronder wat mat'64 op de lijn Utrecht - Baarn en het vertrek van de NSR 1763 met EuroNight 447 naar Warschau van Utrecht Centraal.

Re: Do 24 januari 2013 | Soest, Oosthuizen, Apeldoorn en Utr

Geplaatst: vr jan 25, 2013 11:38 pm
door Marcel
Zo'n wegsleeploc met een trein blijft toch een leuk gezicht. Hoop dat zelf ook nog eens te klikken.

Re: Do 24 januari 2013 | Soest, Oosthuizen, Apeldoorn en Utr

Geplaatst: za jan 26, 2013 4:27 pm
door Jeroen
Leuk Bruno! Jammer dat je de RRF 5 te vroeg reed, maar de 9905 is ook mooi geworden.

Re: Do 24 januari 2013 | Soest, Oosthuizen, Apeldoorn en Utr

Geplaatst: za jan 26, 2013 4:51 pm
door Cees_1251
Jeroen schreef:Leuk Bruno! Jammer dat je de RRF 5 te vroeg reed, maar de 9905 is ook mooi geworden.
De dienst naar Apdvam rijdt bijna , moet voorzichtig zijn - blijft goederen , altijd te vroeg, ruime marge is aan te raden als je hem wilt pakken ;)

Re: Do 24 januari 2013 | Soest, Oosthuizen, Apeldoorn en Utr

Geplaatst: za jan 26, 2013 5:35 pm
door Ronnie
Leuke plaat van de afgesleepte SLT :) .

Re: Do 24 januari 2013 | Soest, Oosthuizen, Apeldoorn en Utr

Geplaatst: za jan 26, 2013 8:29 pm
door Bruno
Cees_1251 schreef:
Jeroen schreef:Leuk Bruno! Jammer dat je de RRF 5 te vroeg reed, maar de 9905 is ook mooi geworden.
De dienst naar Apdvam rijdt bijna , moet voorzichtig zijn - blijft goederen , altijd te vroeg, ruime marge is aan te raden als je hem wilt pakken ;)
Ja, ik dacht dat ruim een uur voor aankomsttijd wel genoeg zou zijn, blijkbaar niet dus :(

Re: Do 24 januari 2013 | Soest, Oosthuizen, Apeldoorn en Utr

Geplaatst: za jan 26, 2013 8:49 pm
door SB6414
Weer een mooie serie!

Re: Do 24 januari 2013 | Soest, Oosthuizen, Apeldoorn en Utr

Geplaatst: za jan 26, 2013 9:52 pm
door Cees_1251
Bruno schreef:
Cees_1251 schreef:
Jeroen schreef:Leuk Bruno! Jammer dat je de RRF 5 te vroeg reed, maar de 9905 is ook mooi geworden.
De dienst naar Apdvam rijdt bijna , moet voorzichtig zijn - blijft goederen , altijd te vroeg, ruime marge is aan te raden als je hem wilt pakken ;)
Ja, ik dacht dat ruim een uur voor aankomsttijd wel genoeg zou zijn, blijkbaar niet dus :(
Ik weet er alles van , de rit van Apd naar Apdvam heb ik ook nog niet echt, de laatste keer trof ik de loc halverwege ;)