De terugtocht naar het westen werd even onderbroken voor de Brennerroute met een rit Kufstein-Brennero om foto's te maken, daarna van Brennero naar München met EC 85 in de hoop, wat in het restauratierijtuig te nuttigen om vervolgens vanb München weer naar Kufstein te gaan. Het eten ging niet door, aangezien er in de EC naar München geen restauratierijtuig aanwezig was. Een irritantje dat echter snel vergeten was bij het denken aan de in Brennero gestrande Afrikaanse vluchtelingen die zich met huid en haar aan dubieuze mensensmokkelaars hadden uitgeleverd in een wanhopige poging, aan de verschrikkingen van IS en Boko Haram te ontkomen, via Lampedusa Italiaans grondgebied bereik(t)en en in Brennero strandden in hun poging, Europa te bereiken. Vluchtelingen op TV bekijken is één ding, hun teneergeslagenheid en pure wanhoop in hun ogen te zien, is van een heel wat steviger kaliber. En hoewel de foto's gemaakt bleven werden en successen als Tsjechië en Vrutky mij zullen bijblijven, is de sterkste indruk van mijn vakantie de keiharde realiteit van deze vluchtelingen, die mij met beide benen op de grond heeft gezet.
Toch kon er geplaat worden en we beginnen te Kufstein, waar de enige cargo van die ochtend (4 juni was Frohnleichnam, in Duitsland en Oostenrijk een katholieke feestdag) bestaat uit 186 288 met gevolg:
186 288 KUF 4VI15a by leon2711schrijvers
Aangekomen in Brennero vallen mij de moedeloze vluchtelingen op en terwijl ik daaraan denk, gaat het dagelijkse leven in Brennero door, ook voor Trenitalia 405 039:
405 039 Brennero 4VI15a by leon2711schrijvers
RTC EU43-003 trekt een staaltrein uit Brennero richting Trento:
RTC 43-003 Brennero 4VI15a by leon2711schrijvers
KombiRail 185 665 staat met drie TRAXXen op rust in Brennero:
185 665 Brennero 4VI15a by leon2711schrijvers
Naar München, waar een paar plaatjes werden genomen voordat de terugrit naar Kufstein werd aangevangen. De hoop, dat er nu wél een resto in de EC aanwezig was, kwam niet uit, maar ik besloot de volgende trein niet af te wachten. Maar goed ook, want deze ICE-T zou met meer dan +240 in Kufstein aankomen. De nieuwe van DB Regio heet 245, waarvan 005 klaar staat voor de rit naar Mühldorf en op dit forum mag komen:
245 005 MunH 4VI15a by leon2711schrijvers
Vijf jaar na dato feliciteert Arriva/ALEX 183 001 de Duitse spoorwegen nog steeds:
183 001 MunH 4VI15b by leon2711schrijvers
In de avond keert de fotograaf terug in Kufstein en neemt 186 284 op de korrel:
186 284 Kuf 4VI15b by leon2711schrijvers
Lokomotion 186 441 staat rustig te wachten op de volgende i9nzet:
186 441 Kuf 4VI15a by leon2711schrijvers
Op- 5 juni werd er via Innsbruck en de VorArlbergroute naar Brunnen bij Erstfeld koers gezet. Onderweg waren krappe aansluitingen, dus veel foto´s zouden er niet gemaakt worden. Maar er was wel het vooruitzicht van veel spotten op Erstfeld. Niet dus, want bij de laatste overstap besloot mijn in China vervaardigde rugzak ermee op te houden toen alle bevestigingspunten van de linker draagriem tegelijk afbraken! Zodat eerst te Brunnen in een sportzaak een grote rugzak voor 60 euri gekocht werd. Eens was één euro 1 1/2 Zwitserse Franks, dank zij de Griekse schuldencrisis is het 1-1 voor de Zwitsers geworden en besloot ik mijn dure Frankli uit te sparen.
Toch wordt er wat gedaan.
In Innsbruck Hbf staat 1216 016 klaar voor vertrek, terwijl C-130 Hercules transportvliegtuigen van de Amerikaanse luchtmacht regeringsleiders naar de voor dat weekend geplande G-7 top bij Berchtesgaden invliegen.
1216 016 Innsbruck 5VI15 by leon2711schrijvers
Fahnenflücht (desertie)! Van mijn Rebelse Rugzak (Suske en Wiske), die mij er niet van weerhoudt tijdens de laatste overstap op Arth-Goldau SOB 456 091 te fotograferen:
456 091 Arth-G 5VI15a by leon2711schrijvers
Na de slag om de rugzak beslist te hebben, werd er toch even naar Erstfeld gegaan. Brandweerwagen 9177 011 staat waar eens dieselloks met Tunnelrettungszüge stonden:
9177 011 Efd 5VI15 by leon2711schrijvers
Prijsschieten: de Award-winning BLS shuttle wordt Erstfeld uitgeduwd door 186 101:
186 101 Efd 5VI15 by leon2711schrijvers
En met 420 170 met ballasttrein te Erstfeld nemen we afscheid van de dag:
420 170 Efd 5VI15a by leon2711schrijvers
De volgende dag, 6 juni staan de fitness-ritten van enkele oude eloks van SBB HIstoric te Erstfeld op het programma.
19 mei-10 juni 2015| InterRail #15: 4 en 5 juni 2015
Forumregels
Graag het volgende formaat gebruiken voor de titel van een fototopic: 'Datum of periode | Thema of locatie(s) van de fotoserie'
Graag het volgende formaat gebruiken voor de titel van een fototopic: 'Datum of periode | Thema of locatie(s) van de fotoserie'
19 mei-10 juni 2015| InterRail #15: 4 en 5 juni 2015
Leuke foto's weer, de laatste trein is een trein met naar het lijkt ballast wagens maar er wordt zand in vervoerd, rijdt dagelijks Wagens zijn van Holcim, cement fabriek, en bij het vervaardigen van cement en aanverwante produkten wordt zand gebruikt.