HGK en Neuss-Düsseldorfer Häfen verder onder naam RheinCargo
Geplaatst: zo sep 02, 2012 7:30 am
Vanaf augustus gaan Häfen und Güterverkehr Köln (HGK) en Neuss-Düsseldorfer Häfen (NDH) samenwerken onder de noemer RheinCargo. Havens, overslag, contractlogistiek en spoorvervoer komen onder één dak.
Bedoeling is de capaciteiten van beide partijen beter te benutten en zo de klanten een passender aanbod in regionaal en internationaal vervoer te kunnen bieden. HGK en NDH vertegenwoordigen samen een jaarlijks goederenvolume van 40 miljoen ton. Het zou gaan om een van de grootste krachtenbundelingen in de Duitse logistieksector.
HGK viert dit jaar ook zijn twintigjarig bestaan. In 1992 smolten Häfen Köln GmbH (HKG) en Köln-Bonner Eisenbahnen samen en nog datzelfde jaar vervoegde ook de Köln-Frechen-Benzelrather Eisenbahn zich bij hen. Op 13 juni 1992 werd de HKG omgevormd tot Häfen und Güterverkehr Köln (HGK). In de voorbije twintig jaar werd meer dan 500 miljoen euro geïnvesteerd in installaties en materieel. In het eerste bedrijfsjaar werd een omzet van 40,75 miljoen euro gerealiseerd. Vandaag haalt de HGK het drievoudige.
Het spoorvervoer evolueerde van zes naar 14 miljoen ton en het aantal behandelde teu steeg van 60.000 naar meer dan 500.000. De havenoverslag groeide van zeven naar meer dan 12 miljoen ton.
De NDH behandelde vorig jaar in totaal 15,3 miljoen ton goederen (+3,6%). De watergebonden containeroverslag steeg met 17% en met het spoor met 16%. De containeroverslag met het wegvervoer groeide met 6,4%.
De Loyd
Bedoeling is de capaciteiten van beide partijen beter te benutten en zo de klanten een passender aanbod in regionaal en internationaal vervoer te kunnen bieden. HGK en NDH vertegenwoordigen samen een jaarlijks goederenvolume van 40 miljoen ton. Het zou gaan om een van de grootste krachtenbundelingen in de Duitse logistieksector.
HGK viert dit jaar ook zijn twintigjarig bestaan. In 1992 smolten Häfen Köln GmbH (HKG) en Köln-Bonner Eisenbahnen samen en nog datzelfde jaar vervoegde ook de Köln-Frechen-Benzelrather Eisenbahn zich bij hen. Op 13 juni 1992 werd de HKG omgevormd tot Häfen und Güterverkehr Köln (HGK). In de voorbije twintig jaar werd meer dan 500 miljoen euro geïnvesteerd in installaties en materieel. In het eerste bedrijfsjaar werd een omzet van 40,75 miljoen euro gerealiseerd. Vandaag haalt de HGK het drievoudige.
Het spoorvervoer evolueerde van zes naar 14 miljoen ton en het aantal behandelde teu steeg van 60.000 naar meer dan 500.000. De havenoverslag groeide van zeven naar meer dan 12 miljoen ton.
De NDH behandelde vorig jaar in totaal 15,3 miljoen ton goederen (+3,6%). De watergebonden containeroverslag steeg met 17% en met het spoor met 16%. De containeroverslag met het wegvervoer groeide met 6,4%.
De Loyd