Lightrail in 2040

Nieuws en andere gepubliceerde informatie
Forumregels
Een bronvermelding is verplicht bij het overnemen van nieuwsberichten van andere sites.
Plaats reactie
robehv
Berichten: 968
Lid geworden op: zo aug 26, 2012 12:07 pm
Locatie: Helmond

Lightrail in 2040

Bericht door robehv »

Een mooi artikel gevonden op railforum.nl. Of het echt haalbaar is weet ik niet maar pagina 17 en 18 zijn voor 'onze' regio interessant. het artikel : http://www.railforum.nl/wp-content/uplo ... rt2040.pdf
Parttime member van Brabantroute Prestatie Team
Nielske1990
Berichten: 1325
Lid geworden op: wo aug 22, 2012 8:23 pm
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Lightrail in 2040

Bericht door Nielske1990 »

Wel leuk gemaakt, maar lijkt me toch echt te vallen in de categorie 'Luchtballonnetjes'...
Maïsmessias van Brabantroute Prestatie Team
Website: (in ontwikkeling) - Fotodump: Flickr-account
Hugeau
Berichten: 701
Lid geworden op: vr okt 05, 2012 10:47 am
Locatie: Miercurea Ciuc
Contacteer:

Re: Lightrail in 2040

Bericht door Hugeau »

Die kwam ik een paar weken geleden ook ergens tegen ja. Veel trajecten zijn gebaseerd op plannen die ooit de Wereld in zijn gegooid, zoals in Groningen de lijn naar Drachten en een lightrail tussen Leiden en Katwijk. Ook hebben ze de oude tramlijn tussen Haarlem en Leiden weer op de kaart gezet en zien ze een hele hoop HOV buslijnen op ten duur als lightrail. Bij dat laatste zijn de Zuidtangent (Haarlem-Schiphol) en de in aanbouw zijnde busbaan Haarlem-IJmuiden goede voorbeelden, gezien de trajecten zijn gebouwd met het oog op een mogelijke switch naar lightrail/tram.
Het is dus een verzameling van mogelijke plannen, busbanen, oude trajecten en concrete plannen.
Plaats reactie