Aftrap in Wenen, in Wien Hbf, waar 1144 014 een Taurus voorspan verleent:

Vergane glorie. De IC/EC treinen van Wien Hbf rijden tot december 2015 nog via Wien Westbahnhof, eens eindpunt van alle lange-afstandstreinen van en naar het westen. Nu wordt er nog wat gerangeerd en opereert WestBahn van Wien West. Hier is 2070 080 met ÖBB-rijtuigen in de weer.

Overgestapt werd er in Salzburg Hbf. Bel je 112, dan krijg je de politie (als ze ten minste niet aan het staken zijn). Zoek je op internet naar 1116 250, krijg je ook de politie op je dak:

Na het politieoptreden in Salzburg Hbf werd er doorgereisd naar Kufstein. Het ontvangstcomité te Kufstein staat in de vorm van 186 442 al klaar -helaas draait de zon daarna zodanig, dat echt goede foto's vanaf het perron niet te doen zijn. In de toekomst het Park&Ride parkeerterrein maar eens 'benutzen'...

Meridian ET 311 wacht op vertrek te Kufstein. Zeven jaar eerder stonden hier nog 'Kastenzehner' (110.1) met gemoderniseerde Silberlinge...

Te Kufstein stond 4024 088 in reclame voor de Tiroler Versicherung klaar op spoor 22 -dus niet te platen. Zodat er met de IC naar het nabije Wörgl gereden wordt om de verzekeraar op te wachten:

Na het sprongetje naar Wörgl maakt 139 133 in Kufstein reclame voor zichzelf: "Mehr als 50 Jahre zuverlassigkeit BR 139":

En kan ik eindelijk zelf U2-029 te pakken nemen:

Wat later komt 189 930 Kufstein binnen en krijgt 189 110 als voorspan:

Alsof de duvel ermee speelt: 189 901 trekt een autotrein Kufstein binnen en wordt razendsnel van een voorspanlom (186 247) voorzien, waardoor alleen dít inkomstschot van 189 901 overblijft:

En met Alpha Trains 186 247 sluiten we deze rit af.

De volgende dag werd er rustig aan gedaan en besloot ik Kufstein-Brennero, daarna Brenner-München en München-Kufstein te doen, met veel moois ter voorbereiding op Erstfeld, maar ook met een moment, waarop ik aan het nieuws werd herinnerd.