21 t/m 24 April 2015 | Maintal, dag 3
Forumregels
Graag het volgende formaat gebruiken voor de titel van een fototopic: 'Datum of periode | Thema of locatie(s) van de fotoserie'
Graag het volgende formaat gebruiken voor de titel van een fototopic: 'Datum of periode | Thema of locatie(s) van de fotoserie'
21 t/m 24 April 2015 | Maintal, dag 3
Voor de derde dag stond de stek bij Himmelstadt op de planning. Ook nu werd na een goede nachtrust weer vroeg opgestaan en tegen 7u liep ik weer naar de auto bij het hotel. In Himmelstadt geldt hetzelfde als in Retzbach-Zellingen, de zon begon pas om 8u30 daar goed te staan. Dus werd er weer eerst een kijkje genomen in Harrbach. Daar passeerde op een Vectron van BoxXpress na, niets bijzonders. Hierna ben ik doorgereden naar Himmelstadt en bij aankomst stonden er 2 duitse medefotografen al reeds te fotograferen, dus ben ik maar bij hen gaan staan.
De eerste trein die in Himmelstadt passeerde was wederom BoxXpress. Naast Vectrons en zwarte 185'ers, hebben zij ook stickerloze zilvergrijze Railpool 185 in dienst. De 185 717 met een containertrein bij Himmelstadt op 23 april 2015.
De volgende fraaie cargo was van TXL: de stickerloze zwarte 189 997 bij Himmelstadt.
In het Maintal rijdt een grote variëteit van vervoerders. De volgende cargo was van OHE Cargo met de 189 937 zonder sticker.
Toen een van de duitsers terug naar het station liep, zijn wij verder gaan lopen. We waren echter nog niet zover, toen DBS 185 218 met een UC eraan kwam. Toen maar heel creatief in het koolzaadveld gaan staan
Aangekomen op de beoogde plek, was de TXL 182 525 - nog in Tweety-kleuren - de eerste die voorbij kwam.
De volgende cargo was een benzinetrein van RC, die getrokken werd door RC 185 606.
Vervolgens kwam PCT de hoek om met een ARS-Altmann autotrein met de 193 858.
De volgende cargo was Metrans met een containertrein. Deze dag was het de 185 511 die voor de trein stond. Een week later werd ook deze loc ontstickerd.
Toen de duitsers het voor gezien hielden, ben ik maar eens gaan variëren met de standpunten bij het sein. Eerst maar eens het kopse standpunt met DBS 185 347 met een autotrein.
Vervolgens van wat meer opzij: DBS 185 262 met een sleep Tanoos'n bij Himmelstadt.
Op blokafstand gevolgd door RTB 185 672 met een ARS-Altmann autotrein.
Toen het 12u was, de spullen ingepakt om naar Harrbach te gaan. Tijdens het rijden kwam ik vervolgens RBH tegen met een cargo.....
De volgende containertrein van BoxXpress was voorzien van een aantal locomotieven. De 193 883 met 2 zusterlocs nabij Harrbach.
Zoals bij dag 2 al verteld, ging het gisteren tot 2 keer toe verkeerd met een cargo die getrokken werd door een DBS 151. Ook deze dag kwamen er een aantal voorbij. De eerste was een UC die getrokken werd door DBS 151 168.
Op blokafstand gevolgd door DBS 151 046 met wederom een UC. Gelukkig nu geen wolken die roet in het eten gooien
De volgende fraaie cargo: RC 145 091 met een ARS-Altmann autotrein.
Schijnbaar had DBS deze dag een blik DBS 151 opengetrokken, want binnen het uur kwam de 3e voorbij. De strak in de lak ziitende DBS 151 006 met wederom een UC richting het zuiden.
In de omgeving van Würzburg waren er schijnbaar werkzaamheden aan het spoor, want er reden deze dagen diverse treinen met steenslag en ander werkmaterieel. De SGL V180.07 met een werktrein rijdend in de richting van Würzburg.
Het was inmiddels al reeds 15u geweest. Het moment dat je even uit 2 kanten kunt fotograferen. Ondanks de nog wat zwarte neus, ging DBS 152 136 (mijn eerste "Albatros" ) toch op mijn geheugenkaart met zijn beladen autotrein.
Totaal onverwachts kwam van de andere kant PKP Cargo met een kolentrein eraan. De PKP 189 205 nabij Harrbach.
In de namiddag kwamen er vooral treinen van DBS voorbij en lieten de private vervoerders het een beetje afweten. Een van de fraaiere cargo's van DBS was deze ketelwagentrein met DBS 152 050.
Ondanks de overvloed van treinen die getrokken worden door de BR 152 en 185, is de BR 189 toch een uitzondering. De 189 013 had deze middag de eer om deze LKW-Walter special te trekken door het Maintal.
Na een stortvloed van treinen van DBS, kwam als een van de laatste treinen die dag TXL nog voorbij. TXL 185 539 met een ARS-Altmann autotrein rijdend richting het noorden van Duitsland.
Vervolgens werd tegen 19u de spullen ingepakt, vlug wat gegeten om vervolgens naar het hotel te gaan. Aangekomen in het hotel heb ik kunnen regelen dat ik nog een hele dag langer zou kunnen blijven, want de weersvoorspellingen voor vrijdag waren prima. Oorspronkelijk was het plan om vrijdagmiddag weer de reis naar huis aan te vangen. Dat deze keuze goed zou uitvallen, is voor het volgende topic
De eerste trein die in Himmelstadt passeerde was wederom BoxXpress. Naast Vectrons en zwarte 185'ers, hebben zij ook stickerloze zilvergrijze Railpool 185 in dienst. De 185 717 met een containertrein bij Himmelstadt op 23 april 2015.
De volgende fraaie cargo was van TXL: de stickerloze zwarte 189 997 bij Himmelstadt.
In het Maintal rijdt een grote variëteit van vervoerders. De volgende cargo was van OHE Cargo met de 189 937 zonder sticker.
Toen een van de duitsers terug naar het station liep, zijn wij verder gaan lopen. We waren echter nog niet zover, toen DBS 185 218 met een UC eraan kwam. Toen maar heel creatief in het koolzaadveld gaan staan
Aangekomen op de beoogde plek, was de TXL 182 525 - nog in Tweety-kleuren - de eerste die voorbij kwam.
De volgende cargo was een benzinetrein van RC, die getrokken werd door RC 185 606.
Vervolgens kwam PCT de hoek om met een ARS-Altmann autotrein met de 193 858.
De volgende cargo was Metrans met een containertrein. Deze dag was het de 185 511 die voor de trein stond. Een week later werd ook deze loc ontstickerd.
Toen de duitsers het voor gezien hielden, ben ik maar eens gaan variëren met de standpunten bij het sein. Eerst maar eens het kopse standpunt met DBS 185 347 met een autotrein.
Vervolgens van wat meer opzij: DBS 185 262 met een sleep Tanoos'n bij Himmelstadt.
Op blokafstand gevolgd door RTB 185 672 met een ARS-Altmann autotrein.
Toen het 12u was, de spullen ingepakt om naar Harrbach te gaan. Tijdens het rijden kwam ik vervolgens RBH tegen met een cargo.....
De volgende containertrein van BoxXpress was voorzien van een aantal locomotieven. De 193 883 met 2 zusterlocs nabij Harrbach.
Zoals bij dag 2 al verteld, ging het gisteren tot 2 keer toe verkeerd met een cargo die getrokken werd door een DBS 151. Ook deze dag kwamen er een aantal voorbij. De eerste was een UC die getrokken werd door DBS 151 168.
Op blokafstand gevolgd door DBS 151 046 met wederom een UC. Gelukkig nu geen wolken die roet in het eten gooien
De volgende fraaie cargo: RC 145 091 met een ARS-Altmann autotrein.
Schijnbaar had DBS deze dag een blik DBS 151 opengetrokken, want binnen het uur kwam de 3e voorbij. De strak in de lak ziitende DBS 151 006 met wederom een UC richting het zuiden.
In de omgeving van Würzburg waren er schijnbaar werkzaamheden aan het spoor, want er reden deze dagen diverse treinen met steenslag en ander werkmaterieel. De SGL V180.07 met een werktrein rijdend in de richting van Würzburg.
Het was inmiddels al reeds 15u geweest. Het moment dat je even uit 2 kanten kunt fotograferen. Ondanks de nog wat zwarte neus, ging DBS 152 136 (mijn eerste "Albatros" ) toch op mijn geheugenkaart met zijn beladen autotrein.
Totaal onverwachts kwam van de andere kant PKP Cargo met een kolentrein eraan. De PKP 189 205 nabij Harrbach.
In de namiddag kwamen er vooral treinen van DBS voorbij en lieten de private vervoerders het een beetje afweten. Een van de fraaiere cargo's van DBS was deze ketelwagentrein met DBS 152 050.
Ondanks de overvloed van treinen die getrokken worden door de BR 152 en 185, is de BR 189 toch een uitzondering. De 189 013 had deze middag de eer om deze LKW-Walter special te trekken door het Maintal.
Na een stortvloed van treinen van DBS, kwam als een van de laatste treinen die dag TXL nog voorbij. TXL 185 539 met een ARS-Altmann autotrein rijdend richting het noorden van Duitsland.
Vervolgens werd tegen 19u de spullen ingepakt, vlug wat gegeten om vervolgens naar het hotel te gaan. Aangekomen in het hotel heb ik kunnen regelen dat ik nog een hele dag langer zou kunnen blijven, want de weersvoorspellingen voor vrijdag waren prima. Oorspronkelijk was het plan om vrijdagmiddag weer de reis naar huis aan te vangen. Dat deze keuze goed zou uitvallen, is voor het volgende topic
Laatst gewijzigd door Michel op di mei 05, 2015 12:42 pm, 3 keer totaal gewijzigd.
Re: 21 t/m 24 April 2015 | Maintal, dag 3
Die PKP is mijn favoriet uit deze prachtige serie!
Re: 21 t/m 24 April 2015 | Maintal, dag 3
is de moeite geweest,om daar naar toe te gaan,Michel
mooie serie
mooie serie
Re: 21 t/m 24 April 2015 | Maintal, dag 3
Mooie serie hoor maar pfffff wil je me niet meer zo laten schrikken. Je schrijft de 182 511 van TXL, die dus zijn logo's heeft verloren. Maar volgens mij is het de 182 525.
"The chase is better than the catch."
Re: 21 t/m 24 April 2015 | Maintal, dag 3
Om dan maar alvast een tipje van de sluier te geven: de 182 511 van TXL volgde op dag 4 met logo's. Zojuist nog maar eens nagekeken en het betrof inderdaad de 182 525 die ik donderdag fotografeerde. Heb de tekst inmiddels aangepast. Overigens was ik al lang blij dat ik een Taurus kon platen in Tweety-kleuren. Dat gevoel werd de volgende dag alleen maar versterktMarcel schreef:Mooie serie hoor maar pfffff wil je me niet meer zo laten schrikken. Je schrijft de 182 511 van TXL, die dus zijn logo's heeft verloren. Maar volgens mij is het de 182 525.
Re: 21 t/m 24 April 2015 | Maintal, dag 3
De PKP kolentrein is echt gaaf, zo'n PKP trein zie niet snel zo zuidelijk in Duitsland! Mooie platen weer!
Bitter nun boik van ut zoipuh, dan nun bult van ut werkuh
Re: 21 t/m 24 April 2015 | Maintal, dag 3
Gave serie. Zeker de BoxXpress Vectrons in dubbeltractie .
Goed sporen. Daar houden we van.
-
- Berichten: 3085
- Lid geworden op: vr aug 16, 2013 4:39 pm
- Locatie: Woerden
- Contacteer:
Re: 21 t/m 24 April 2015 | Maintal, dag 3
Leuke serie met Boxxpress en PKP als toppers..
Ben benieuwd naar dag 4..
Goed om te zien dat de avondstek in Harrbach weer een beetje bruikbaar is!
Ben benieuwd naar dag 4..
Goed om te zien dat de avondstek in Harrbach weer een beetje bruikbaar is!
Geen handvol, maar een land vol
Re: 21 t/m 24 April 2015 | Maintal, dag 3
Fraaie serie.
Kijk ook eens bij mijn Youtube http://www.youtube.com/user/db2612
Of kijk bij mijn Foto's http://www.flickr.com/photos/42239030@N04
Of kijk bij mijn Foto's http://www.flickr.com/photos/42239030@N04
-
- Berichten: 430
- Lid geworden op: vr feb 07, 2014 8:35 pm
- Locatie: Gelderland
- Contacteer:
Re: 21 t/m 24 April 2015 | Maintal, dag 3
Die PKP trein is heel fijn zeg.
Btw, is de Flickr niet openbaar?
Btw, is de Flickr niet openbaar?
Re: 21 t/m 24 April 2015 | Maintal, dag 3
Zie het PB-bericht.reMARKable schreef:Btw, is de Flickr niet openbaar?