Webcam Aachen
- Peter
- Site Admin
- Contacteer:
Webcam Aachen
Deze webcam registreert treinen rond Aachen en duwt ze in een archief. https://trains.shakik.de/#/trains/list
>> Ri Aachen-West / Herzogenrath / Mönchengladbach
<< Ri Aachen Hbf / Stolberg / Keulen
>> Ri Aachen-West / Herzogenrath / Mönchengladbach
<< Ri Aachen Hbf / Stolberg / Keulen
“Hallo cargo!”
Re: Webcam Aachen
Qua tijd van de opnames moet deze webcam ergens tussen Aachen-West en Kohlscheid staan. Voor een positie tussen West en Hbf. zijn er volgens mij ook te weinig goederentreinen te zien.
Beheer: Duitse spotter - Buitenlandse meldingen toegestaan
De camera staat wel degelijk tussen Aachen Hbf en Schanz, want soms zijn er rangeerbewegingen te zien vanaf de DB werkplaats. Minder goederentreinen komt vermoedelijk door werkzaamheden ergens, waardoor een en ander via Mönchengladbach gaat.
Goed sporen. Daar houden we van.
- Peter
- Site Admin
- Contacteer:
Versie speciaal voor spotters, met snellere laadtijd en minimalistisch design: https://trains.shakik.de/s/
“Hallo cargo!”
Deze treinen zijn alleen te zien die richting Duren/Aachen West rijden, ik stond gisteren namelijk op Aachen West, de treinen die Ligne 24 opgaan en richting Hz rijden zijn niet te zien.
-
Hoe bedoel je dat? Ik zie Arriva-treintjes van Herzogenrath naar Aachen Hbf en de retourritten langskomen in de lijst met opnamen.
- Peter
- Site Admin
- Contacteer:
Klopt de lokwissels zie je niet in Aachen-West en ook niet wat binnenkomt via Rheydt, maar dit is niet nieuws.
“Hallo cargo!”
en je ziet treinen op Ligne 24 niet, gisteren bijvoorbeeld HSL Class 66 gezien die niet op de webcam te zien was.
Het is al een hele luxe dat er überhaupt webcams langs het spoor zijn tegenwoordig. Als je op elk traject precies weet wat er langs komt is de lol van de hobby er ook wel een beetje af.