Holland boven Amsterdam express in 5-6 en 19-20 augustus

Spoorse evenmenten? Deze plek is gereserveerd voor aankondigingen en bijzonderheden.
Forumregels
Graag het volgende formaat gebruiken voor de titel van een topic: 'Dag en datum of periode | Naam van het evenement'
Plaats reactie
Barry
Berichten: 11
Lid geworden op: za mei 13, 2023 11:41 am

Holland boven Amsterdam express in 5-6 en 19-20 augustus

Bericht door Barry »

De Holland Boven Amsterdam Expres gaat weer rijden! De reis begint en eindigt op station Amsterdam Centraal. Rond 9.00 uur vertrekt onze speciale historische dieseltrein naar Enkhuizen.
MS Friesland vaart aansluitend over het IJsselmeer naar Medemblik, waar de stoomtram naar Hoorn al staat te wachten. Na een bezoek aan het Museumterrein in Hoorn brengt de dieseltrein ons aan het einde van de middag weer terug over het hoofdspoor naar Amsterdam.

De Holland Boven Amsterdam Expres rijdt in de weekenden 5 & 6 en 19 & 20 augustus. Tickets voor deze veelzijdige dagtocht en uitgebreide Tijdreis naar het mooiste wat Holland Boven Amsterdam te bieden heeft zijn binnenkort verkrijgbaar.
MJVerstappen
Berichten: 7
Lid geworden op: za feb 04, 2023 10:45 am

Re: Holland boven Amsterdam express in 5-6 en 19-20 augustus

Bericht door MJVerstappen »

En waar zullen de kaartjes te koop zijn?

Met vriendelijke groet,
MJ Verstappen
The_Knitter
Berichten: 3912
Lid geworden op: wo aug 22, 2012 1:00 pm
Locatie: Zwijndrecht

Re: Holland boven Amsterdam express in 5-6 en 19-20 augustus

Bericht door The_Knitter »

MJVerstappen schreef: wo mei 31, 2023 10:30 am En waar zullen de kaartjes te koop zijn?

Met vriendelijke groet,
MJ Verstappen
Via de website van de SHM.
Barry
Berichten: 11
Lid geworden op: za mei 13, 2023 11:41 am

Re: Holland boven Amsterdam express in 5-6 en 19-20 augustus

Bericht door Barry »

Alleen jammer dat er geen kaartjes verkrijgbaar zijn om vanuit Enkhuizen naar Hoorn te gaan. Hij gaat leeg daar naar toe. De trein vertrekt rond 9.00 naar Enkhuizen.
klinknagel
Berichten: 277
Lid geworden op: ma okt 06, 2014 11:51 am
Locatie: Hoorn (NH)

Re: Holland boven Amsterdam express in 5-6 en 19-20 augustus

Bericht door klinknagel »

Barry schreef: zo jul 30, 2023 12:08 pm Alleen jammer dat er geen kaartjes verkrijgbaar zijn om vanuit Enkhuizen naar Hoorn te gaan. Hij gaat leeg daar naar toe. De trein vertrekt rond 9.00 naar Enkhuizen.
Inderdaad. Zo’n hele dagtocht wordt mij (met jonge kinderen) wat te gek, maar zo’n (betaald) ritje Enkhuizen-Hoorn zou best leuk zijn. Mogelijk heeft het ermee te maken dat men in Hoorn niet op een perronspoor uitkomt?
Truij
Berichten: 3
Lid geworden op: wo jun 07, 2023 6:52 pm

Re: Holland boven Amsterdam express in 5-6 en 19-20 augustus

Bericht door Truij »

Ik denk dat ik er maar eens naar ga vragen de volgende keer dat hij op Enk staat...
Want dit is inderdaad wel een dingetje ja, want als je al bedenk dat de laatste keer al zo weinig verkocht is...
Bert13
Berichten: 2542
Lid geworden op: ma mei 26, 2014 9:38 am
Locatie: Limmen (Cas)
Contacteer:

Re: Holland boven Amsterdam express in 5-6 en 19-20 augustus

Bericht door Bert13 »

Gaat in Hoorn gewoon naar spoor 3, da's namelijk het enige spoor vanaf waar je naar de SHM kunt.
lh85
Berichten: 65
Lid geworden op: wo mei 22, 2019 8:37 pm

Re: Holland boven Amsterdam express in 5-6 en 19-20 augustus

Bericht door lh85 »

Truij schreef: di aug 08, 2023 8:16 am Ik denk dat ik er maar eens naar ga vragen de volgende keer dat hij op Enk staat...
Want dit is inderdaad wel een dingetje ja, want als je al bedenk dat de laatste keer al zo weinig verkocht is...
terwijl vorig jaar de stoomtrein helemaal vol was. Maar die reed niet dit jaar vanwege financiële redenen.
Spoorvideo
Berichten: 256
Lid geworden op: za nov 07, 2020 1:01 pm
Contacteer:

Re: Holland boven Amsterdam express in 5-6 en 19-20 augustus

Bericht door Spoorvideo »

lh85 schreef: di aug 08, 2023 6:27 pm
Truij schreef: di aug 08, 2023 8:16 am Ik denk dat ik er maar eens naar ga vragen de volgende keer dat hij op Enk staat...
Want dit is inderdaad wel een dingetje ja, want als je al bedenk dat de laatste keer al zo weinig verkocht is...
terwijl vorig jaar de stoomtrein helemaal vol was. Maar die reed niet dit jaar vanwege financiële redenen.
Wat ik gehoord heb is omdat vanwege de werkzaamheden van Apeldoorn de VSM niet reed. Die was namelijk gepland voor het weekend van 5 en 6 augustus.
klinknagel
Berichten: 277
Lid geworden op: ma okt 06, 2014 11:51 am
Locatie: Hoorn (NH)

Re: Holland boven Amsterdam express in 5-6 en 19-20 augustus

Bericht door klinknagel »

Komend weekend rijdt de trein via Haarlem-Alkmaar vanwege werkzaamheden tussen Sloterdijk en Zaandam. Naar verluid blijft de vertrektijd uit Amsterdam hetzelfde (rond 9 uur).
Barry
Berichten: 11
Lid geworden op: za mei 13, 2023 11:41 am

Re: Holland boven Amsterdam express in 5-6 en 19-20 augustus

Bericht door Barry »

Klopt. Ik had de stichting stoomtram daarover een bericht gestuurd... volgend weekend ook werkzaamheden. Lekker met de f1...
klinknagel
Berichten: 277
Lid geworden op: ma okt 06, 2014 11:51 am
Locatie: Hoorn (NH)

Re: Holland boven Amsterdam express in 5-6 en 19-20 augustus

Bericht door klinknagel »

Je kunt (hopelijk) niet verwachten dat álles zou moeten wijken of zou moeten worden aangepast voor het rijden met wat autootjes over een circuit.. :roll:

De Holland boven Amsterdam Express rijdt dan overigens niet. Alleen aankomend weekend nog.
Plaats reactie