Jaaroverzicht 2022 Justin

Post hier je beste, mooiste, speciaalste spoorfoto's van 2022.
Forumregels
Iedere gebruiker mag één topic openen, dus gebruik hem goed. Een topic mag uit maximaal 12 foto's bestaan, dit is dus gemiddeld één foto per maand. Het mooiste is natuurlijk als er daadwerkelijk één foto per maand wordt geselecteerd, maar dit is niet verplicht. Gebruik als topic titel het volgende formaat: Jaaroverzicht 2022 <je forum nicknaam>
Plaats reactie
JustinVK
Berichten: 87
Lid geworden op: vr jul 10, 2015 11:48 am

Jaaroverzicht 2022 Justin

Bericht door JustinVK »

2022.. Een jaar waar ik niet teveel woorden aan vuil wil gaan maken. Helaas een jaar geworden waar er op hobbygebied niet heel veel gedaan werd, maar het kan altijd slechter :D. Door gebrek aan foto's (lees geen foto's) vervallen oktober t/m december, waarvoor er uit de overige maanden extra foto's zullen komen.

Januari
Door privé omstandigheden werd er januari ook al weinig gedaan maar werd er wel aandacht besteed aan het Ersatzverkehr van Abellio.

Op 25 Januari was de WFL 112 024 met een setje n/y-wagens uit Düsseldorf aangekomen in Emmerich, om vervolgens afgerangeerd te gaan worden voor de volgende ochtendspits.
Afbeelding

Februari
Op de vrij zonnige 26 Februari werd in in de ochtend eerst een Wink in Zevenaar vastgelegd, waarna er werd verkast naar de grensregio van Venlo. Als laatste trein van de dag kon de RFO 189 213 met een volbeladen Gekkengraaf shuttle vastgelegd worden in het laatste licht van de dag.
Afbeelding

Maart
Op de aangename 6 Maart werd er naar Gildehaus gereden voor de Fairtrains 1315 met een beladen craftertrein. Alle aanwezige fotografen hadden eigenlijk al geaccepteerd dat het niks meer zou worden maar in het allerlaatste licht kon de trein met eindbestemming Amersfoort toch nog vastgelegd worden.
Afbeelding

April
Op 16 April reed de mat'64 904 van de Stichting 2454 Crew naar Emmen. Als 4e en tevens laatste foto van deze dag kon het stel net buiten Nieuw Amsterdam worden vastgelegd. Oude tijde herleven van voordat Arriva het stokje hier van NS overnam ;)
Afbeelding

Mei 1
Op een vrije woensdag werd op er 18 Mei naar de Brabantroute gereden voor wat omgeleide treinen die normaal via Aachen rijden. De grote klapper van de dag zou uiteindelijk de RFO Gekkengraaf shuttle worden, die in plaats van Vectron of 189 voor de verandering met de 1830 werd gereden. Onder heerlijke omstandigheden kon deze worden vastgelegd te Griendtsveen.
Afbeelding

Mei 2
Door het ontbreken van een foto voor de maand Oktober heeft deze maand een tweede foto.

Op de wisselvallige 28 Mei werd er met 2 anderen naar de Rechter Rheinstrecke gereden. Waar de vangsten de hele dag eigenlijk al vrij magertjes waren kon er in de avond de net bestickerde SBB Cargo 193 659 met een volbeladen Busto shuttle worden vastgelegd te Leutesdorf.
Afbeelding

Juni 1
In Juni had ik twee weken vakantie opgenomen en werd 15 Juni rondom Woltorf besteed. Een enorme klapper van jewelste was na ruim 1,5 uur al binnen met het meest humoristische verhaal ooit.. (valt te lezen op Flickr)
Onder uitermate fraaie omstandigheden kon de gele DB Bahnbau Gruppe 233 493 met een flinke werktrein worden vastgelegd nabij Vechelde. De vreugde was uiteraard groot want deze loc laat zich niet makkelijk vangen ;)
Afbeelding

Juni 2
In deze maand wederom een tweede foto vanwege het ontbreken van een foto voor November.

Tweede foto van deze maand is ook gemaakt op 15 Juni. Deze dag had zoveel fraaie treinen dat de keuze moeilijk is maar als tweede foto is de keuze gevallen op een rode DB 189. Sommige zouden me voor gek verklaren maar het contrast tussen loc en aanhang is wat het een uitermate fraaie trein maakte ;)
In het laatste avondlicht werd de DB Cargo 189 018 met een fraaie Millet keteltrein vastgelegd.
Afbeelding

Juli
Op 3 Juli werd er kortstondig wat tijd volgemaakt in Angeren. Daar kon mijn eerste foto binnen Nederland van de CD Cargo/LTE Lovosice shuttle worden gemaakt.
Met een flink pak wolken op de achtergrond kon de CD Cargo 193 584 met een bijna volbeladen Lovosice shuttle worden vastgelegd, onderweg naar Lehrte.
Afbeelding

Augustus 1
Op 3 Augustus werd er een IC Direct stam overgebracht via Arnhem. Nadat deze was vastgelegd kon er later nog een niet alledaagse bezoeker worden vastgelegd. Vanaf de werkzaamheden bij Geldermalsen reed RTS een flinke werktrein via Tiel naar Arnhem met een voor mij onbekende eindbestemming.
In fraai avondlicht kon de RTS 1018 met een flinke werktrein te Elst worden vastgelegd, terwijl deze de Betuwelijn weer verlaat.
Afbeelding

Augustus 2
Door het ontbreken van een foto voor December heeft ook deze maand een tweede foto.

Augustus waren er grootschalige werkzaamheden waardoor de Nightjet & ICE via de Betuweroute tussen Arnhem & Utrecht reden. Op de bijna strakblauwe 9 Augustus kon de NS International 193 766 met Nightjet 421 worden vastgelegd, enkele tientallen meters voordat deze de stadsgrenzen van Arnhem binnenrijdt.
Afbeelding

September
September begon de werkdruk toe te nemen en de tijd/motivatie voor de hobby zijn gekelderd. Een van de laatste hobbydagen was op 10 September, toen er een dag in de Betuwe werd besteed voor de versterkte stoptreinen van Arriva (ivm Appelpop in Tiel).
Als laarste foto van de dag konden de Arriva 256 + 263 onder dreigende omstandigheden worden vastgelegd net buiten Kesteren.
Afbeelding

En hiermee is er alweer een jaar(overzicht) voorbij. Iedereen nog een fijne Kerst en een goed 2023 :D
Jona Brans
Berichten: 1633
Lid geworden op: zo mei 12, 2019 12:52 pm
Locatie: Deventer
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2022 Justin

Bericht door Jona Brans »

Leuke gevarieerde serie! Juni 1 is absoluut mijn favoriet, al is februari ook erg fraai!
Gebruikersavatar
TimoTrimbos
Berichten: 370
Lid geworden op: do apr 12, 2018 5:17 pm

Re: Jaaroverzicht 2022 Justin

Bericht door TimoTrimbos »

Mooi Justin! Bij de foto van januari had ik wel naast je willen staan!
TrainplazaNL
Berichten: 177
Lid geworden op: wo jun 13, 2018 3:30 pm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2022 Justin

Bericht door TrainplazaNL »

Ondanks dat je misschien niet veel hebt kunnen hobbyen, is er toch een leuk overzicht uit gekomen. Ikzelf vind juni 1 de mooiste!
Gebruikersavatar
teunlukassen
Berichten: 2471
Lid geworden op: zo jan 24, 2016 9:08 pm
Locatie: 's-Heerenberg
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2022 Justin

Bericht door teunlukassen »

Toch een erg mooi jaaroverzicht, Justin! Januari en juni 1 springen er echt uit!
arnold
Berichten: 14631
Lid geworden op: di aug 21, 2012 2:51 pm
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2022 Justin

Bericht door arnold »

Mooie serie Justin.
tiemen
Berichten: 236
Lid geworden op: di mar 12, 2019 11:26 am

Re: Jaaroverzicht 2022 Justin

Bericht door tiemen »

Fraaie reeks Justin! Mijn favoriete plaat is April :)
wessele
Berichten: 759
Lid geworden op: do jun 13, 2013 11:27 am
Locatie: Waardenburg

Re: Jaaroverzicht 2022 Justin

Bericht door wessele »

Mooie serie Justin. Augustus 2 is favoriet.
VinceCargo
Berichten: 3085
Lid geworden op: vr aug 16, 2013 4:39 pm
Locatie: Woerden
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2022 Justin

Bericht door VinceCargo »

Februari en april vind ik de mooiste plaatjes. Leuke serie!
Geen handvol, maar een land vol
NovioSites
Berichten: 1227
Lid geworden op: ma mei 13, 2013 2:55 pm
Locatie: Bgn

Re: Jaaroverzicht 2022 Justin

Bericht door NovioSites »

Heel mooi jaaroverzicht Justin. De Ludmilla van DB Bahnbau ia voor mij (uiteraard) de favoriet.
BjörnNielsen
Berichten: 969
Lid geworden op: vr aug 24, 2012 5:39 pm
Locatie: Ljouwert
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2022 Justin

Bericht door BjörnNielsen »

Mooi jaaroverzicht Justin, de 1830 in mei vind ik wel de mooiste. Hopelijk wordt 2023 een beter jaar!
Gebruikersavatar
QuinnTT
Berichten: 202
Lid geworden op: ma okt 05, 2020 6:04 pm
Locatie: Mdb

Re: Jaaroverzicht 2022 Justin

Bericht door QuinnTT »

Fraaie serie! Juni 1 valt bij mij goed in de smaak :)
Gebruikersavatar
RemcoG
Berichten: 345
Lid geworden op: do jan 31, 2019 4:48 pm
Locatie: Omgeving Zbm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2022 Justin

Bericht door RemcoG »

Lekker overzicht!! De werktreinen van juni 1 en augustus 1 doen het bij mij goed!
Misschien kunnen we stoomlocs herintroduceren
NS1707
Berichten: 386
Lid geworden op: ma aug 25, 2014 7:50 pm

Re: Jaaroverzicht 2022 Justin

Bericht door NS1707 »

Fraaie serie, Justin!
ICEmaster
Berichten: 184
Lid geworden op: zo jul 17, 2016 12:35 pm

Re: Jaaroverzicht 2022 Justin

Bericht door ICEmaster »

Fraaie reeks Justin! Mei en juni behoren tot de favorieten
Ik fotografeer op zonne-energie
Tijs
Berichten: 151
Lid geworden op: vr apr 13, 2018 12:50 pm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2022 Justin

Bericht door Tijs »

Leuke serie Justin! Juni 1 is echt een klapper!
ThijsvLoon
Berichten: 157
Lid geworden op: di dec 31, 2019 3:43 pm

Re: Jaaroverzicht 2022 Justin

Bericht door ThijsvLoon »

Mooie serie Justin, Juni is wel intens fraai!
Plaats reactie