Jaaroverzicht 2022 Teun

Post hier je beste, mooiste, speciaalste spoorfoto's van 2022.
Forumregels
Iedere gebruiker mag één topic openen, dus gebruik hem goed. Een topic mag uit maximaal 12 foto's bestaan, dit is dus gemiddeld één foto per maand. Het mooiste is natuurlijk als er daadwerkelijk één foto per maand wordt geselecteerd, maar dit is niet verplicht. Gebruik als topic titel het volgende formaat: Jaaroverzicht 2022 <je forum nicknaam>
Plaats reactie
Gebruikersavatar
teunlukassen
Berichten: 2471
Lid geworden op: zo jan 24, 2016 9:08 pm
Locatie: 's-Heerenberg
Contacteer:

Jaaroverzicht 2022 Teun

Bericht door teunlukassen »

Een terugblik
Het jaar ging weer veel te snel voorbij voor mijn gevoel, alweer tijd voor het jaaroverzicht voor 2022. Een persoonlijk bewogen jaar, met behoorlijk wat hoogte- en ook dieptepunten, zowel privé als met de hobby; met als belangrijkste het behalen van de opleiding tot machinist volledig bevoegd in Rotterdam. In oktober stapte ik na ruim 3,5 jaar af van het instapmodel EOS 4000D in ruil voor een EOS 6D, waarmee ik in 2023 hopelijk net zoveel plezier van zal hebben als de laatste paar maanden van dit jaar. Op naar het volgende hobbyjaar, maar eerst de 12 hoogtepuntjes van 2022:

Januari 2022 / WFL 114 006, Emmerich (16-01-2022)
Afbeelding

In januari werd op enkele losse flodders na weinig gefotografeerd, de tweede stageperiode was vol op in gang waarbij ik amper thuis in de Achterhoek was. Nog voor de jaarwisseling werd duidelijk dat Abellio Rail NRW per 1 februari 2022 hun plaats als vervoerder in grote delen van Nordrhein-Westfalen zou gaan verliezen. Gedurende de actieve noodconcessie werden diverse trajecten opgevangen door vervangend materieel van TRI en WFL, waaronder de drie spitstreinen (in beide richtingen) op de RE19 tussen Emmerich en Düsseldorf Hbf. Onder andere werd een Dosto-stam ingezet met de enigste rijvaardige 'Steile Wand', samen met de van EU-vlag voorziene 114 006. Nadat op 15 januari vanuit Wustermark een convooi aan zogenaamde 'Trabbis' en rijtuigen was aangekomen in Emmerich, stond er op 16 januari een slag Düsseldorf gepland voor het meten van de perronhoogtes, vanwege de lagevloersinstap van deze Dosto-rijtuigen. Na terugkomst in Emmerich werd de stam (zoals vaker die periode) geparkeerd op spoor 54 met de binnenverlichting van de rijtuigen aan. Voor de fotografen werd door het personeel nog even de frontseinen aangezet, zodat de fraaie 114 006 met rijtuigstam vastgelegd kon worden op de koude donderdagavond; een dag later werd het Ersatzverkehr definitief gestart..

Februari 2022 / TRI 182 560, Bochum Langendreer (26-02-2022)
Afbeelding

Ook in februari werd maar zelden de camera meegenomen vanuit huis, op een volle dag aan het eind van de maand na. Samen met een drietal vrienden werd een dag gespendeerd om op de valreep nog een bezoekje te brengen aan het Ruhrgebied; het was alweer het laatste weekend van het TRI Ersatzverkehr op de RB40 tussen Hagen en Essen (WFL op de RE19 was reeds vroegtijdig gestopt). Op een van de RB40-omlopen bevond zich de in Mauerfall-outfit rijdende 182 560, die ondanks een kapotte ruit bij een van de cabines na wat provisorische reparaties alsnog terugkeerde in dienst. Hoewel mijn voorkeur uiteraard meer uit gaat naar de op RB46 ingezette Trabbi's, kon de Mauerfall niet ontbreken, het is en blijft een bijzondere verschijning voor reizigerstreinen als deze. Na uitgevogeld te hebben op welke omloop we de 182'r nog eens met gunstige zonstand konden fotograferen, werd 's middags richting Bochum Langendreer gereden waar we ons aansloten bij een al klaarstaande groep. Om 13:27 nadert de 182 560 met trein 33759 uit Essen de fotografen op het viaduct bij Langendreer, onderweg richting Hagen.

Maart 2022 / DBC 6434, Willemsdorp (08-03-2022)
Afbeelding

Met het steeds dichterbij komen van de eerste theoretische examens in Zoetermeer, lag de focus op 'treintjes klikken' nogal laag, dusdanig laag dat het op een bepaald moment niet meer dan een uitlaatklep was. Op dinsdag 8 maart hadden ik en een goede vriend een dag vrij van school, met het goede weer in het vooruitzicht werd de regio Dordrecht bezocht. Het absolute hoogtepunt voor deze maand werd de op die ochtend gefotografeerde Tilburg-shuttle van DB Cargo naar Tilburg Industrie. Met het overgaan van dit vervoer naar RFO in mei, verdween de planmatige containertrein met 6400'n als tractie over de Brabantroute. Een foto die ik nog steeds koester daar het een van mijn weinige foto's is met 6400 en containers. De fotografen werden getrakeerd op een kleurrijke belading die achter de 6434 hing op deze dinsdagochtend, die als trein 62050 naar Tilburg Industrie bijna het Hollands Diep overstak richting het zuiden.

April 2022 / (bonusfoto 1)
Na een flinke periode van voorbereiding behaalde ik op 15 april de theorie examens bijlage IV voor machinist. In dezelfde maand begon mijn laatste stageperiode bij RRF, waardoor ik weer geregeld in Rotterdam was en mijn rust vond met andere zaken dan treinen. Voor de maand april volgt zodoende later in dit overzicht een bonusfoto :)

Mei 2022 / PRESS 155 059, Karlstadt (06-05-2022)
Afbeelding

De lust in de hobby begon weer wat groeien naarmate de geplande vakantie richting het Maintal dichterbij kwam, samen met een groep vrienden. Van 1 tot 6 mei zijn we in de omgeving geweest om de nodige kiekjes te maken op diverse stekken en vooral in de avonden wat Duitse cultuur te proeven. Het wisselvallige weer maakte de ene dag geslaagder dan de ander, ondanks de klappers die er iedere dag wel waren. Absolute hoogtepunt werd de laatste middag in Karlstadt; PRESS was onderweg met een tweetal 155'rs door het Maintal. De laatste (Integro) kwam door onbekende vertraging uiteindelijk helaas niet voor de lens, maar de andere trein uit Bremen naar München Freimann zou alsnog voor de lens verschijnen met de blauwe 155 059. Met een open ARS-autotrein uit het noorden, kon de zeer schone 'Energiecontainer' met Oost-Duitse roots vastgelegd worden voor trein 95566 naar München Freimann, bijzondere Sonderleistung op deze vrijdagmiddag.

Juni 2022 / (bonusfoto 2)
De volgende grote stap voor de machinistenvergunning naderde: de praktijkrit begin juli.. met de focus op dit examen lag net als twee maanden daarvoor het pitje weer bijzonder laag, derhalve reden genoeg voor de 2e en laatste bonusfoto in dit overzicht :)

Juli 2022 / DBC 189 090, Hüthum (13-07-2022)
Afbeelding

Op 1 juli slaagde ik voor de praktijkrit in Zoetermeer, een groter verjaardagscadeau voor een paar dagen daarna dan dat kon ik me eigenlijk niet wensen. Met de aanstaande interne opleidingen in Rotterdam werd ook echter deze maand vrij weinig geïnvesteerd in de hobby. Op de bonnefooi werd na een tip toch even richting het spoor gegaan op 13 juli. Voor meetritten met betrekking tot de spoorgeometrie, kwam DB Netz met voertuig 702 201 naar Nederland. Op het deel vanaf Emmerich tot Arnhem Centraal werd beroep gedaan op de 189 090 van DB Cargo. Hiervan reed de terugrit gunstig op zo'n 5 kilometer van huis, waarvoor even op-en-neer richting de 'thuisstek' Hüthum werd gereden. De opvallende combinatie kon na zo'n 15 minuten wachten vereeuwigd worden, onderweg richting Emmerich en verder.

Augustus 2022 / CRB 266 284, Hoeselt (07-08-2022)
Afbeelding

De maand augustus was voor mij met recht de maand met de meeste keuzestress voor dit jaaroverzicht. Het meeste succes kwam voort uit het dagje hobbyen aan de Montzenroute op 7 augustus, waar 4 Class'jes van 3 verschillende vervoerders konden worden vastgelegd. Na al een succesvolle klik bij Argenteau en het bezoekje Wonck, werd in Hoeselt de dag afgesloten met het grootste deel van de zondagse Montzenoptocht landinwaarts. De tweede Crossrail Class voor deze dag was in aantocht met een extra trein uit Bologna voor Zeebrugge. Door een verstoring bij Tongeren ging deze echter aan de kant, in de hoop bij ons dat deze zo snel mogelijk weer zijn weg zou kunnen vervolgen - en dat deed ie ook. Het betrof wederom een van de weinige rode 'Klazen' die nog niet ten prooi waren gevallen aan de modernisering met LED-verlichting. In heerlijk licht kon de DE6314 (alias 266 284) met een volbeladen Bologna-shuttle naar Zeebrugge vastgelegd worden door de aanwezige Nederlanders in Hoeselt, die met rugnummer 40128 dieper België in zou rijden. De aanwezigheid van de hoeveelheid wissellaadbakken kroonde de foto tot een van de hoogtepunten!

September 2022 / CBB 110 278, Ratingen (29-09-2022)
Afbeelding

In september was het na een lange coronapauze eindelijk weer tijd voor Terug naar Toen bij de VSM, 11e editie voor mij. Echter zouden deze foto's ondanks de fraaie combinaties het jaaroverzicht niet halen. Ook kon het hoofdstuk STC afgesloten worden na een periode van 2 jaar, op 27 september vond de diplomering na een aantal uitgestelde pogingen dan toch eindelijk plaats. Na een etentje samen met ondere andere wat (oud-)studiegenoten, werd er met een goede vriend en tevens oud-klasgenoot op 29 september het Ruhrgebied weer eens ingedoken. In de ochtend was het gehalte met aantal klappers aardig hoog, de kwantiteit nam echter geleidelijk af. Eenmaal in Ratingen hadden we de hoop op een leuke verrassing al zo goed als opgegeven. Echter komt de grootste verrassing meestal dan uit onverwachte hoek opduiken, zo ook dit keer. Na een werkplaatsbezoek in Dortmund-Eving, werd Saarbahn-tramstel 1012 via Neuwied terug gebracht naar de thuisbasis Saarbrücken achter de fraaie 110 278 van Centralbahn, als toetje werd er tevens gebruik gemaakt van de twee Centralbahn-koppelwagens.. trein 92811 passeerde Ratingen onderweg zuidwaarts, waarna toch een klein vreugdedansje volgde bij ondergetekende ;)


Oktober 2022 / RRF 4401, Barneveld (29-10-2022)
Afbeelding

Na een tijdje toch al overwogen te hebben een nieuwe camera aan te schaffen, kwam het toch weer eens van de grond na een aanbod (nogmaals erg bedankt V!). Na 3,5 jaar verruilde ik mijn instapcamera Canon EOS 4000D voor de EOS 6D, hoewel ik met de eerste camera best puike platen gemaakt heb de afgelopen periode werd het toch eens tijd voor wat nieuws. Door het gebrek aan tijd in mijn planning om op een 'perfecte' dag het beestje eens te gaan testen, kwam er niet veel meer uit dan op de gok een dagje toeren op 29 oktober. Hoewel de zon 's ochtends nog aanwezig leek te zijn, werd het de rest van de dag niet meer dan sluierig of zelfs grijs. Het kan echter niet altijd feest zijn, zolang de camera maar naar wens zou bevallen die dag was ik al erg content ermee. Te Barneveld werd biodieseltrein 49797 naar Bad Bentheim op het SD kaartje gevat achter de 4401, die weer eens de benen mocht strekken met een heen-en-weertje vanaf de Kijfhoek.

November 2022 / LTE 193 280, Hüthum (24-11-2022)
Afbeelding

November vormde de meest beroerde en zwaarste maand van het jaar, weinig energie en teveel met mezelf bezig zijn. Naarmate ik mezelf herpakte in de loop van de maand, ging het gelukkig allemaal weer de betere kant op. Eind november was het eindelijk tijd om eens een zonplaatje te produceren met de nieuwe aankoop uit oktober. Op 24 november presenteerde LTE op de Maasvlakte de fris bestickerde 193 280, een zéér geslaagd ontwerp met het thema 'Three Flames'. Na her en der wat tips gekregen te hebben, zou de locomotief diezelfde middag nog richting de grens komen met de Mannheim-shuttle vanaf de Waalhaven. Alvorens er nog wat andere verplichting op de planning stonden, ging het weer naar Hüthum om de eerste rit vast te leggen onder prachtige omstandigheden. Dat zelfs in de laatste fase van de maand november zoveel herfstkleuren te zien zouden zijn had ik niet voor mogelijk gehouden bij aankomst op de stek. Met de kleurrijke 48799 naar Mannheim Rbf kon ik voor het eerst de 193 280 op Duitse bodem in zijn nieuwe jasje vastleggen!

December 2022 / VSM 23 076, Arnhem Centraal (18-12-2022)
Afbeelding

Ruim in het voren waren reeds de Kerstritten naar Ede-Wageningen in het weekend van 17- en 18 december aangekondigd bij de VSM, een weekend waar dus al een tijdje naar toe werd geleefd door me. Stoom op de hoofdbaan is iets wat ik waar mogelijk zo min mogelijk van wil missen, nu het ook ditmaal dichterbij huis was moest er toch iets mee gaan gebeuren. De zaterdagavond zat helaas niet mee met de avondplaatjes op het Centraal Station van Arnhem, gelukkig vormde de zondag een behoorlijke goedmaker in de avond. Door een verstoring bij Ede werd de laatste pendelrit gereden naar Nijmegen. Na terugkomst uit de Keizerstad, zou het ledigmat met 23 076 en vervangloc 23 023 (vanwege de defecte 23 071) terugkeren naar Dieren. Op spoor 7 in Arnhem kon trein 70454 vastgelegd worden alvorens voor een laatste keer uit Arnhem werd vertrokken. Opvallend was de inzet van de Oostenrijkse balkonrijtuigen, dit in verband met de aanwezigheid van de stoomverwarming. De 23 023 keerde die nacht samen met de in Beekbergen verblijvende 01 1075 naar het thuishonk in Rotterdam.

Bonusfoto 1 / VSM 44 1593, Lieren (04-09-2022)
Afbeelding

Tijd voor de twee bonusfoto's om de maanden april en juni mee op te vullen, het stukje stoom keert nog even terug in het jaaroverzicht. Voor het eerst sinds 2019 vond dit jaar het evenement 'Terug naar Toen' weer plaats bij de VSM in Beekbergen. Na op zaterdag nog een late dienst gedraaid te hebben, werd er zondag vroeg richting de Veluwe vertrokken voor wat plaatjes alvorens met wat bekenden te gaan toeren over de Koningslijn. Conform de planning zou de 44 1593 de ochtendgoederentrein uit Apeldoorn terugrijden naar Eerbeek, hét hoogtepunt voor mij op de zondagochtend, een 44'r voor een goederentrein blijft iedere keer weer een belevenis aanzich. Sinds 1997 bivakeert deze voormalige Reichsbahn-machine in Nederland en is sinds 2016 weer rijvaardig. Met een luidde roffel afkomstig van de driecilinder verlaat goederentrein 761 het station van Beekbergen, onderweg richting de eindbestemming Eerbeek.

Bonusfoto 2 / CRB 266 033, Heukelom (13-11-2022)
Afbeelding

Voor de laatste foto in dit jaaroverzicht een terugblik naar de Montzen-omleiders via Venlo en Roosendaal in het weekend van 12- en 13 november. De zaterdag was een absolute blamage, er werd meer verplaatst zonder resultaat dan dat er door de verplaastingen resultaat werd geboekt helaas.. de zondag leek echter door een aantal geplande treinen best positief uit te pakken, waarvan het hoogtepunt niet eens een omleider was. Het plan was om richting Heukelom te gaan, om daar een stoet van een aantal treinen op te wachten. Als hoogtepunt was dus Crossrail met de Mortara-shuttle uit Bonn naar Gent Kluizendok Zuid onderweg, met als tractie de brandschone DE6301 (266 033). Met trein 40110 naar België aan de haak bromde de Klaas langs het clubje fotografen in Heukelom onderweg richting Roosendaal en verder, toch wel de tweede klapper naast LTE deze maand :)

Ik kijk terug op een zeer geslaagd jaar, waarin ik nieuwe mensen heb mogen leren kennen, toch best veel heb kunnen fotograferen en vooral gezellige tripjes heb kunnen maken. Wie weet wat 2023 gaat brengen, met een blik op nieuwe uitdagingen en hopelijk net zoveel foto's. Iedereen nog fijne feestdagen toegewenst en een gezond 2023, tot volgend jaar! :D
Jona Brans
Berichten: 1633
Lid geworden op: zo mei 12, 2019 12:52 pm
Locatie: Deventer
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2022 Teun

Bericht door Jona Brans »

Leuk overzicht Teun! En wat een heerlijke kleuren bij de foto uit november!
Gebruikersavatar
Luka
Berichten: 1493
Lid geworden op: ma sep 02, 2019 3:30 pm
Locatie: Schiedam

Re: Jaaroverzicht 2022 Teun

Bericht door Luka »

Heel leuk en divers overzicht!
BjörnNielsen
Berichten: 969
Lid geworden op: vr aug 24, 2012 5:39 pm
Locatie: Ljouwert
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2022 Teun

Bericht door BjörnNielsen »

Mooi gevarieerd overzicht Teun! November knalt er goed uit!
Gebruikersavatar
stijn55
Berichten: 396
Lid geworden op: vr mei 08, 2020 7:40 am
Locatie: Deurne

Re: Jaaroverzicht 2022 Teun

Bericht door stijn55 »

Lekker overzicht Teun. November is de absolute knaller in mijn ogen!
Marc Vlot
Berichten: 522
Lid geworden op: ma sep 28, 2015 4:51 pm
Locatie: Leerdam

Re: Jaaroverzicht 2022 Teun

Bericht door Marc Vlot »

Fraai hoor!
VinceCargo
Berichten: 3085
Lid geworden op: vr aug 16, 2013 4:39 pm
Locatie: Woerden
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2022 Teun

Bericht door VinceCargo »

Lekkere score!
November en de beide bonusplaatjes vind ik het leukst
Geen handvol, maar een land vol
Gebruikersavatar
RedmarStam
Berichten: 149
Lid geworden op: vr dec 28, 2018 5:01 pm
Locatie: Veendam

Re: Jaaroverzicht 2022 Teun

Bericht door RedmarStam »

Een heel mooi overzicht, Teun! Mei en November zijn mijn favoriet! :)
Flickr: --> Klik <--
EuropeTrains
Berichten: 291
Lid geworden op: ma jun 11, 2018 5:37 pm

Re: Jaaroverzicht 2022 Teun

Bericht door EuropeTrains »

Prachtig man! September knalt eruit!
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd :D
https://www.flickr.com/photos/182086100@N03/
Gebruikersavatar
QuinnTT
Berichten: 202
Lid geworden op: ma okt 05, 2020 6:04 pm
Locatie: Mdb

Re: Jaaroverzicht 2022 Teun

Bericht door QuinnTT »

Stuk voor stuk heerlijke platen Teun! Mijn voorkeur gaat uit naar de plaat uit Hoeselt :)
wessele
Berichten: 759
Lid geworden op: do jun 13, 2013 11:27 am
Locatie: Waardenburg

Re: Jaaroverzicht 2022 Teun

Bericht door wessele »

Leuke serie Teun. Bonusplaat 2 is mijn favoriet!
ClintW
Berichten: 93
Lid geworden op: zo sep 13, 2020 12:01 pm

Re: Jaaroverzicht 2022 Teun

Bericht door ClintW »

Mooie serie Teun! de absolute knaller is voor mij november :)
Rubenr
Berichten: 381
Lid geworden op: ma feb 14, 2022 6:31 pm
Locatie: Renswoude
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2022 Teun

Bericht door Rubenr »

Mooi overzicht, november is voor mij de favoriet!
arnold
Berichten: 14629
Lid geworden op: di aug 21, 2012 2:51 pm
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2022 Teun

Bericht door arnold »

Mooie serie. En veel plezier met je Camera.
tiemen
Berichten: 236
Lid geworden op: di mar 12, 2019 11:26 am

Re: Jaaroverzicht 2022 Teun

Bericht door tiemen »

Mooi jaaroverzicht Teun!
David
Berichten: 1544
Lid geworden op: do sep 06, 2012 10:55 am
Locatie: Norrköping
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2022 Teun

Bericht door David »

Mooi jaar zo, zeker de Centralbahn overbrenging!
Gebruikersavatar
derquinho
Berichten: 500
Lid geworden op: wo okt 08, 2014 1:30 pm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2022 Teun

Bericht door derquinho »

Heel fraai Teun! De CBB 110 is een topper, de PRESS 155 mijns inziens nog iets meer omdat deze locs van PRESS moeilijk te scoren zijn. En gefeliciteerd met het zijn van machinist volledig bevoegd!
Laatst gewijzigd door derquinho op do dec 22, 2022 7:58 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
TM0304
Berichten: 483
Lid geworden op: za mar 20, 2021 6:34 pm
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2022 Teun

Bericht door TM0304 »

Goeie serie! Ik ga voor bonusfoto 2.
Gebruikersavatar
RemcoG
Berichten: 345
Lid geworden op: do jan 31, 2019 4:48 pm
Locatie: Omgeving Zbm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2022 Teun

Bericht door RemcoG »

Mooi overzichtje, Teun! November is fenomenaal!
Misschien kunnen we stoomlocs herintroduceren
TrainplazaNL
Berichten: 177
Lid geworden op: wo jun 13, 2018 3:30 pm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2022 Teun

Bericht door TrainplazaNL »

Hele fraaie serie Teun! Mijn favoriet is september. Hopelijk kunnen we komend jaar iets meer van zulke overbrengingen aan het overzicht toevoegen. :D
babosorany
Berichten: 80
Lid geworden op: ma sep 11, 2017 8:47 am

Re: Jaaroverzicht 2022 Teun

Bericht door babosorany »

Mooi overzicht! Ondanks mijn absolute voorkeur voor oudere Loks is november mijn favoriet, kan niet anders
Gebruikersavatar
TimoTrimbos
Berichten: 370
Lid geworden op: do apr 12, 2018 5:17 pm

Re: Jaaroverzicht 2022 Teun

Bericht door TimoTrimbos »

Prachtig Teun, maart & september zijn m'n favorieten!
spurt2244
Berichten: 369
Lid geworden op: vr apr 22, 2016 8:18 am
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2022 Teun

Bericht door spurt2244 »

Leuk overzicht geworden.
Mattie
Berichten: 610
Lid geworden op: za aug 29, 2015 3:56 pm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2022 Teun

Bericht door Mattie »

Fraai Teun, maart en november zijn favoriet!
Kevinrail
Berichten: 427
Lid geworden op: vr feb 06, 2015 9:29 pm

Re: Jaaroverzicht 2022 Teun

Bericht door Kevinrail »

Heel fraai jaaroverzicht Teun! Mijn favorieten zijn de foto's van februari, augustus en december.
NS1707
Berichten: 386
Lid geworden op: ma aug 25, 2014 7:50 pm

Re: Jaaroverzicht 2022 Teun

Bericht door NS1707 »

Leuk overzicht, Teun!
TSNL250
Berichten: 983
Lid geworden op: zo nov 08, 2015 8:07 pm

Re: Jaaroverzicht 2022 Teun

Bericht door TSNL250 »

Geslaagd overzicht
ThijsvLoon
Berichten: 157
Lid geworden op: di dec 31, 2019 3:43 pm

Re: Jaaroverzicht 2022 Teun

Bericht door ThijsvLoon »

Fantastisch jaaroverzicht Teun! September is wel erg vet!
Ruben01
Berichten: 1298
Lid geworden op: do jan 04, 2018 2:41 pm
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2022 Teun

Bericht door Ruben01 »

Leuk kleurrijk overzicht Teun!
Plaats reactie