Spot/foto punten Hamburg

Interessante spotplekken
Plaats reactie
joahn93
Berichten: 24
Lid geworden op: di jul 17, 2018 11:58 pm

Spot/foto punten Hamburg

Bericht door joahn93 »

Hoi allemaal,

Ik ben opzoek naar spot/fotopunten in de omgeving van Hamburg en Maschen Rbf. Zijn er hier mensen die mooie plekjes hebben voor het diverse goederen en reizigersverkeer? Inmiddels al een paar pogingen gewaagd maar door verschillen tussen google maps en de situatie buiten een aantal keer voor niks geweest.

Alvast bedankt voor jullie tips!

Jo
Gebruikersavatar
erica
Berichten: 3806
Lid geworden op: za mar 01, 2014 5:38 pm
Locatie: Mokum
Contacteer:

Re: Spot/foto punten Hamburg

Bericht door erica »

Railfanatlas.com
ijzeren rijn 82
Berichten: 805
Lid geworden op: zo sep 09, 2012 10:00 am

Re: Spot/foto punten Hamburg

Bericht door ijzeren rijn 82 »

Paar jaar geleden ben ik er geweest ..

Een brug bij het dorp Ramelsloh komen ze mooi uit en lichte bocht als ze naar Bremen rijden (goederen lijn Hamburg Maschen -Buchholz- )(Bremen). of het nog mogelijk met begroeiing weet ik niet .

Tostedt bij het station (lijn Bremen-Hamburg) op de brug .

De brug over rangeer station Hamburg Maschen . Is ook een mooi zicht op de vorming en werkplaats.
Mattie
Berichten: 603
Lid geworden op: za aug 29, 2015 3:56 pm
Contacteer:

Re: Spot/foto punten Hamburg

Bericht door Mattie »

Een paar weken geleden ben ik in de Hamburger Hafen geweest. Aan de spoorlijn tussen Hamburg-Harburg en emplacement Altenwerder kun je in beide richtingen staan bij Hamburg-hausbruch, aan de Stader Strasse, achter de KFC/wasstraat. Ook kun je staan bij in Moorburg, bij de kruising Moorburger Hinterdeich/Waltershofer Strasse.
In de haven zelf is het Umspannwerk Dradenau een leuke en drukke stek, met de auto bereikbaar via Hornsand.
Rondom de Waltershofer Brücke is met wat creativietit ook veel mogelijk, echter kunnen (vracht)auto’s hier wel in de weg rijden en gebeurd het regelmatig dat een rangeerploeg een tijd lang het zicht blokkeert.

Foto’s van deze stekken zijn zoals Bob al vermelde te vinden op Railfanatlas.com, waar je ook nog vele andere stekken kunt vinden in en om Hamburg, let wel op de datums bij de foto’s: wanneer er twintig foto’s uit 2017 en 2018 staan en de jaren daarna niks, is de kans groot dat de stek verleden tijd is.

Veel succes met het spotten in Hamburg!
joahn93
Berichten: 24
Lid geworden op: di jul 17, 2018 11:58 pm

Re: Spot/foto punten Hamburg

Bericht door joahn93 »

Bedankt voor de tips. Heb hierdoor nog wat leuke plaatjes geschoten
Remic
Berichten: 2
Lid geworden op: wo jul 27, 2022 10:16 pm

Re: Spot/foto punten Hamburg

Bericht door Remic »

Mocht je nog op zoek zijn naar locaties rondom Hamburg dan zou je hier eens kunnen kijken:

https://trainspottingmaps.com/?lat=53.5 ... 99991&zl=8
Plaats reactie