Jaaroverzicht 2021 Michel

Post hier je beste, mooiste, speciaalste spoorfoto's van 2021.
Forumregels
Iedere gebruiker mag één topic openen, dus gebruik hem goed. Een topic mag uit maximaal 12 foto's bestaan, dit is dus gemiddeld één foto per maand. Het mooiste is natuurlijk als er daadwerkelijk één foto per maand wordt geselecteerd, maar dit is niet verplicht. Gebruik als topic titel het volgende formaat: Jaaroverzicht 2021 <je forum (nick)naam>
Plaats reactie
michelgouda
Berichten: 34
Lid geworden op: za apr 23, 2016 8:32 am

Jaaroverzicht 2021 Michel

Bericht door michelgouda »

Om te beginnen
Dit jaar was een lastig jaar wat betreft de Corona, maar ondanks dat is er weer een hoop geklikt.
Ook werd dit jaar eindelijk mijn rijbewijs gehaald, en ook een maand later een auto gekocht :)
Daarmee heb ik al vele tripjes gemaakt door Nederland, maar ook tripjes naar Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Italië en België !
Ik zou zeggen, kijk en geniet van mijn Jaaroverzicht van 2021!

januari :

Deze maand staat bijna elk jaar wel bekend als een grijze maand.
Totdat ik te horen kreeg dat het op zondag de 24e had gesneeuwd in Limburg.
Dus werd de trein gepakt naar Roermond.
Hoewel er onderweg geen sneeuw was te bekennen, werd het toch na Eindhoven steeds witter.
Bijna aangekomen in Roermond brak ook steeds vaker de zon door.
Dus er werd in Roermond de Ov fiets gepakt richting de welbekende spoorbrug.
Daar aangekomen was het helemaal strakblauw geworden, helaas smolt de sneeuw erg snel daardoor!
Na een half uurtje wachten kwam de Dolime met de fraaie 1700 over de brug heen rollen, en konden de tevreden fotografen naar huis :)
AfbeeldingTCS 101002 + IRP 2105 met de Dolime trein in Leeuwen by Michel Ritmeester, on Flickr



februari :

Ook deze maand was eigenlijk precies hetzelfde, alleen viel dit keer ook een pak sneeuw bij ons.
Nadat ik 2 dagen voor de Gemeente Gouda moest sneeuwschuiven werd er eind van de week toch nog een paar plaatjes gemaakt.
Nadat ik eerst woensdag en Donderdag mijn tijd heb benut voor een paar SGMm's in de sneeuw tussen Dordrecht en Den Haag, wat uiteraard is gelukt!
Vrijdag kreeg ik de melding dat ze een set van de dolime wagens niet meer nodig hadden, en via de kijfhoek naar Duitsland wed gebracht.
Gelukkig reden ze met een 1700 naar de kijfhoek!
Hoewel ik ruim een uur deed over Gouda->Oudewater op de fiets, werd het gelukkig wel beloond!
AfbeeldingTCS 101001 met een lege Dolimetrein in Oudewater by Michel Ritmeester, on Flickr


Maart :

Deze maand was het erg druk op het werk, maar er werd wel een plaatje tussendoor gemaakt van een SGMm in Zwammerdam.
AfbeeldingNSR SGMm 2143 + 2135 +2142 In Zwammerdam by Michel Ritmeester, on Flickr



April :

De vorige maand haalde ik dan eindelijk mijn rijbewijs :)!
Alleen vanwege Corona duurde het ruim drie weken voordat ik het roze pasje mocht ophalen.
op 12 April was het zover, ik mocht het pasje ophalen.
Diezelfde avond kreeg ik de melding van een 2-tal trein met een Nez Cassé ervoor.
Dus werd de auto gevraagd aan mijn ouders om een plaatje te maken in Papekop.
Hoewel het steeds maar net aan goed ging met de zon zijn het toch wel erg leuke plaatjes geworden
AfbeeldingRRF 4402 met ketels in Papekop by Michel Ritmeester, on Flickr


Mei :

Een paar dagen nadat de maand was begonnen werd mijn eerste auto opgehaald, helaas was er niet veel tijd op tripjes te maken vanwege het werk.
maar bijna aan het einde van mei kreeg ik de melding dat de RRF 4401 + 1835 + 4402 naar Amersfoort gingen voor een line-up met een paar andere locomotieven.
Nadat er in Baarn een plaatje was gemaakt werd er naar Amersfoort gereden voor een klikje met alle locomotieven.
Toen we richting de auto liepen zagen we een TCS 1700 met containers het station binnen rollen.
dus er werd snel naar de auto gelopen en een plan gemaakt waar er een plaatje mogelijk was.
We kwamen uit in Portengen waar gelukkig ook de rest van de hinderlijke bewolking was opgelost voor een zonnig plaatje.
AfbeeldingTCS 101002 met de Coevorden Shuttle in Gieltjesdorp by Michel Ritmeester, on Flickr

Juni :

Deze maand werd voor het eerst een tripje richting Twente gemaakt, voor uiteraard InterCity Berlijn.
nadat ik een tip van een lokale fotograaf kreeg dat over de grens een paar leuke treinen zouden rijden, was de beslissing snel gemaakt.
Eenmaal na aankomst hoefde we niet lang te wachten op het hoofddoel (in mijn ogen)
AfbeeldingEVB 140 761 in Salzbergen by Michel Ritmeester, on Flickr


Juli :


Ook deze maand werden er tripjes gemaakt richt Twente voor InterCity Berlijn.
Maar op de 23e kwam ik uit het werk en kreeg ik de melding dat RFO met een keteltrein onderweg was richting het Rotterdamse.
Nadat er een hapje gegeten werd werd er even de auto gepakt richting Hogebrug, waar ik niet lang hoefde te wachten op de fraaie 1830
AfbeeldingRFO 1830 + 1604 met ketels in Hogebrug by Michel Ritmeester, on Flickr

Augustus :


Deze maand werden er veel kilometers gereden.
Eerst ging ik met mijn ouders op vakantie naar Oostenrijk, waar niet zo'n aandacht aan de hobby werd besteed.
nadat dat was afgelopen werd er weer naar huis gereden, helaas niet in de nacht waardoor we nu 14(!) uur onderweg waren.
De volgende dag werd er naar een mede hobbyist gereden voor een plannetje voor een weekje naar zuid Duitsland voor de Oude locomotief 218.
na een half uur was al bekend dat we dezelfde avond al weg wilde, dus alles werd geregeld.
Onderweg kregen we een bericht dat ze 2 dagen gingen staken, dat was wel even balen.
Maar ook die 2 dagen hebben we ons niet verveeld, we gingen even naar Oostenrijk, Italië en Zwitserland voor een paar plaatjes.
Na de 2 daagse staking reden we weer terug richting dat gebied.
De volgende ochtend werd er naar Langewang gereden voor het hoogtepunt van de Vakantie.
AfbeeldingDB 218 446 + dosto&#x27;s + 218 441 in Langewang by Michel Ritmeester, on Flickr


September :


Deze maand werd er niet veel geklikt.
Wel werden er plaatje van SGMm gemaakt, zoals ook dit plaatje in Soest
AfbeeldingNSR SGMm 2975 in Soest by Michel Ritmeester, on Flickr

Oktober :


er werden een hoop plaatjes gemaakt deze maand. Maar het leukste plaatje vind ik toch wel de dinnertrain bij de fraaie molen in Lisse
AfbeeldingTCS 102001 in Lisse by Michel Ritmeester, on Flickr

November :
Deze maand werden er geen plaatjes gemaakt

December :

Deze maand werd er afscheid genomen van de SGMm.
het leukste plaatje van de maand is toch wel alweer een plaatje bij de molen
AfbeeldingNSR SGMm 2136 + 2992 + 2143 In lisse by Michel Ritmeester, on Flickr

Bonus (oktober):


Omdat ik in november niets heb geklikt, maar een leuk plaatje uit Oktober van de Onzekere, maar volbeladen Coevorden Shuttle
AfbeeldingTCS 101001 in Nijkerk met de Coevorden shuttle by Michel Ritmeester, on Flickr




Ik hoop dat jullie hebben genoten van dit overzicht.
Ook hoop ik dat er volgend jaar een flinke daling is in de corona, waardoor we weer op reis kunnen naar mooie landen met mooie treinen
Ik wens jullie allen een goed 2022 en een goede jaarwisseling!
VinceCargo
Berichten: 3085
Lid geworden op: vr aug 16, 2013 4:39 pm
Locatie: Woerden
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2021 Michel

Bericht door VinceCargo »

Lekker gevarieerd overzicht Michel!
Geen handvol, maar een land vol
Lars
Berichten: 73
Lid geworden op: vr sep 06, 2019 2:55 pm

Re: Jaaroverzicht 2021 Michel

Bericht door Lars »

Leuk overzicht Michel!
Gebruikersavatar
QuinnTT
Berichten: 202
Lid geworden op: ma okt 05, 2020 6:04 pm
Locatie: Mdb

Re: Jaaroverzicht 2021 Michel

Bericht door QuinnTT »

Fraai overzicht! Augustus is mijn favoriet.
Gebruikersavatar
TimoTrimbos
Berichten: 370
Lid geworden op: do apr 12, 2018 5:17 pm

Re: Jaaroverzicht 2021 Michel

Bericht door TimoTrimbos »

Mooi overzicht!
wessele
Berichten: 760
Lid geworden op: do jun 13, 2013 11:27 am
Locatie: Waardenburg

Re: Jaaroverzicht 2021 Michel

Bericht door wessele »

Zeer mooi, oktober is mijn favoriet.
NS1707
Berichten: 386
Lid geworden op: ma aug 25, 2014 7:50 pm

Re: Jaaroverzicht 2021 Michel

Bericht door NS1707 »

Heel fraai neusjesoverzicht, Michel!
YuriSloof
Berichten: 120
Lid geworden op: vr dec 08, 2017 10:15 pm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2021 Michel

Bericht door YuriSloof »

Leuk TCS-overzicht Michel!
BjörnNielsen
Berichten: 969
Lid geworden op: vr aug 24, 2012 5:39 pm
Locatie: Ljouwert
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2021 Michel

Bericht door BjörnNielsen »

Mooi jaaroverzicht Michel, het uitstapje naar Bayern springt er wel bovenuit!
Gebruikersavatar
knarf6472
Berichten: 188
Lid geworden op: vr aug 01, 2014 2:35 pm
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2021 Michel

Bericht door knarf6472 »

Mooi! Augustus is veruit de mooiste.
Greetz,
Knarf
Gebruikersavatar
RemcoG
Berichten: 345
Lid geworden op: do jan 31, 2019 4:48 pm
Locatie: Omgeving Zbm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2021 Michel

Bericht door RemcoG »

Mooie reeks! Maart is mijn favoriet!
Misschien kunnen we stoomlocs herintroduceren
Gebruikersavatar
derquinho
Berichten: 500
Lid geworden op: wo okt 08, 2014 1:30 pm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2021 Michel

Bericht door derquinho »

Uitstekende foto's! De beide Duitse platen zijn mijn favoriet.
Gebruikersavatar
Rens
Site Admin
Berichten: 3432
Lid geworden op: di jan 15, 2013 3:02 pm

Re: Jaaroverzicht 2021 Michel

Bericht door Rens »

Mooi zonnig jaar!
Kevinrail
Berichten: 427
Lid geworden op: vr feb 06, 2015 9:29 pm

Re: Jaaroverzicht 2021 Michel

Bericht door Kevinrail »

Mooi gevarieerd jaaroverzicht Michel! Lastig om te kiezen, maar ik ga voor de foto's van februari en augustus als favorieten.
Plaats reactie