Jaaroverzicht 2021 Abdon

Post hier je beste, mooiste, speciaalste spoorfoto's van 2021.
Forumregels
Iedere gebruiker mag één topic openen, dus gebruik hem goed. Een topic mag uit maximaal 12 foto's bestaan, dit is dus gemiddeld één foto per maand. Het mooiste is natuurlijk als er daadwerkelijk één foto per maand wordt geselecteerd, maar dit is niet verplicht. Gebruik als topic titel het volgende formaat: Jaaroverzicht 2021 <je forum (nick)naam>
Plaats reactie
Treinspot
Berichten: 126
Lid geworden op: di mar 31, 2020 2:27 pm
Locatie: Best

Jaaroverzicht 2021 Abdon

Bericht door Treinspot »

Jaaroverzicht 2021

Mijn eerste jaaroverzicht hier! Ondanks corona heb ik lekker veel kunnen spotten, waardoor ik toch een mooi (Nederlands) jaaroverzicht kan maken.

Januari
In januari lag er sneeuw in Nederland, en waren de stekken rond Boxtel nog bruikbaar. Reden genoeg om op zondagochtend 17 januari in Boxtel te spotten, waar BoxXpress 193 537 passeerde.

Afbeelding

Februari
Ook in februari ontstond mijn beste foto in de sneeuw, ditmaal in Hulten! Het pak was dit keer wat dikker, waardoor er ook zonfoto's gemaakt konden worden, waardoor deze foto van RFO 1572 die de Cabooter uit Blerick door de sneeuw naar Rotterdam trok.

Afbeelding

Maart
In maart waren de coronamaatregelen nog steeds van kracht, waardoor ik ook deze maand in de buurt bleef. Gelukkig waren de stekken bij Roond en de Kapelweg nog bruikbaar. De Betuweroute was ook afgesloten, waardoor mooie combi's passeerden. Zo ook Lineas 186 295 en 186 234 die een Czech-Xpress naar Duitsland trokken.

Afbeelding

April
April bestond ook nog voornamelijk uit spotten in de buurt, wat geen straf was met het mooie weer en de leuke treinen die door Best kwamen. Ook 193 318 'I am the Backbone of the Economy' was onderdeel van de leuke treinen, toen die op 18 april voor de zondagse staaltrein naar België zat.

Afbeelding

Mei
In mei maakte de net gereviseerde motorpost 3029 een rondrit door Nederland met de 3031 van het Spoorwegmuseum. Reizen mocht weer, dus ging ik op weg naar Brummen om het duo op te wachten.

Afbeelding

Juni
In juni was men bezig aan het spoor tussen Eindhoven en Roermond, waardoor de dolime om moest rijden via de Maaslijn. Dit gebeurde met een duo HLR 77'ers in Lineas kleurstelling. Ik wachtte het duo, dat bestond uit 7784 en 7789, op in het zonnige Zaltbommel.

Afbeelding

Juli
De rest van de zomer was niet bepaald zomers, met veel bewolking en regen. In juli was het zo erg dat ik überhaupt maar één zonplaatje kon maken, die ik niet helemaal geslaagd vind. Een plaat die ik wel gelukt vind, is deze, van Plan U 151 die over het linkerspoor reed vanuit Schin op Geul richting Valkenburg en Maastricht.

Afbeelding

Augustus
Tsja, het verhaal van de zomer kennen we inmiddels, maar in augustus kwam de zon weer wat meer tevoorschijn. Helaas waren de zonmomentjes vooral aanwezig wanneer je ze niet wilde... Gelukkig had ik wel enkele keren geluk, ook toen ik in het hoge noorden was voor WINK. Hier passeert WINK 615 door Mantgum richting Sneek.

Afbeelding

September
In september werd de Grand Prix van Zandvoort weer gereden, en omdat er grote drukte verwacht werd reed NS een 5-minuten-dienstregeling tussen Amsterdam en Zandvoort. Hierdoor waren er niet genoeg SLT's over voor de rest van het land, en belandde SGMm op het Stichtse lijntje, waaronder een los tweetje. Dit moest natuurlijk op de foto gezet worden, en zo kwam deze foto van 2140 tot stand.

Afbeelding

Oktober
Dit jaar bestaat de stoomloc 'Anna' van de Miljoenenlijn 100 jaar. Daarom werd er er op 23 en 24 oktober een speciale dienstregeling gereden met verschillende gastlocs. Een trein die ons verraste was de MSB 'Navizence' met twee rijtuigen. Hier passeert ze de fotografen in Eys op weg naar Simpelveld.

Afbeelding

November
In november werd het weer steeds donkerder, waardoor de beste plaatjes vaak nachtplaatjes worden. Een trein die zich daar in de herfst goed voor leent, is de Dinnertrain. Toen ik zag dat hij in november vanuit Arnhem met twee locs reed, ging ik even kijken. Met voorop Strukton 1756 staat de trein te wachten op vertrek richting 's Hertogenbosch.

Afbeelding

December
December stond natuurlijk vooral in het teken van het verdwijnende SGMm. Op de laatste dag, 11 december, was het nog verrassend goed weer, toen de sprintertjes nog overal door het land ingezet werden. Hier passeren twee stellen door de vrieskou in Beilen.

Afbeelding
EuropeTrains
Berichten: 291
Lid geworden op: ma jun 11, 2018 5:37 pm

Re: Jaaroverzicht 2021 Abdon

Bericht door EuropeTrains »

Fraaie reeks man! Juli is wel echt subliem!
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd :D
https://www.flickr.com/photos/182086100@N03/
Gebruikersavatar
TimoTrimbos
Berichten: 370
Lid geworden op: do apr 12, 2018 5:17 pm

Re: Jaaroverzicht 2021 Abdon

Bericht door TimoTrimbos »

Enorme vooruitgang, met een mooie reeks als resultaat. November is wel errug fraai!
Jona Brans
Berichten: 1633
Lid geworden op: zo mei 12, 2019 12:52 pm
Locatie: Deventer
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2021 Abdon

Bericht door Jona Brans »

Mooi overzicht en wat een prachtige foto uit september!
wessele
Berichten: 760
Lid geworden op: do jun 13, 2013 11:27 am
Locatie: Waardenburg

Re: Jaaroverzicht 2021 Abdon

Bericht door wessele »

Mooie serie Abdon. December springt eruit voor mij.
Gebruikersavatar
derquinho
Berichten: 500
Lid geworden op: wo okt 08, 2014 1:30 pm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2021 Abdon

Bericht door derquinho »

Mooi! Ik sluit me aan bij december.
spotterbram
Berichten: 35
Lid geworden op: zo mei 03, 2020 1:30 pm

Re: Jaaroverzicht 2021 Abdon

Bericht door spotterbram »

Fraaie reeks Abdon, voor mij springen Maart en December eruit!
Gebruikersavatar
QuinnTT
Berichten: 202
Lid geworden op: ma okt 05, 2020 6:04 pm
Locatie: Mdb

Re: Jaaroverzicht 2021 Abdon

Bericht door QuinnTT »

Mooie serie, ook voor mij springt december eruit!
Gebruikersavatar
stijn55
Berichten: 396
Lid geworden op: vr mei 08, 2020 7:40 am
Locatie: Deurne

Re: Jaaroverzicht 2021 Abdon

Bericht door stijn55 »

Leuk! Ik sluit aan bij december :-)
NS1707
Berichten: 386
Lid geworden op: ma aug 25, 2014 7:50 pm

Re: Jaaroverzicht 2021 Abdon

Bericht door NS1707 »

Leuk afwisselend overzicht!
Ruben01
Berichten: 1298
Lid geworden op: do jan 04, 2018 2:41 pm
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2021 Abdon

Bericht door Ruben01 »

Leuk overzicht Abdon! Ik sluit mij ook aan bij december.
TreinspotOdz
Berichten: 149
Lid geworden op: za apr 04, 2020 7:18 pm

Re: Jaaroverzicht 2021 Abdon

Bericht door TreinspotOdz »

Heel leuk overzicht!
:)
Gebruikersavatar
knarf6472
Berichten: 188
Lid geworden op: vr aug 01, 2014 2:35 pm
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2021 Abdon

Bericht door knarf6472 »

Mooie reeks, Abdon! Juli vind ik veruit de mooiste door het landschap.
Greetz,
Knarf
ClintW
Berichten: 93
Lid geworden op: zo sep 13, 2020 12:01 pm

Re: Jaaroverzicht 2021 Abdon

Bericht door ClintW »

Leuk overzicht! Favoriet kiezen is lastig, maar ik ga toch voor die ontzettend fraaie foto van maart
ThijsvLoon
Berichten: 157
Lid geworden op: di dec 31, 2019 3:43 pm

Re: Jaaroverzicht 2021 Abdon

Bericht door ThijsvLoon »

Fantastisch overzicht Abdon!
Gebruikersavatar
RemcoG
Berichten: 345
Lid geworden op: do jan 31, 2019 4:48 pm
Locatie: Omgeving Zbm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2021 Abdon

Bericht door RemcoG »

Keurige lijst! Maart is lekker!
Misschien kunnen we stoomlocs herintroduceren
Mattie
Berichten: 610
Lid geworden op: za aug 29, 2015 3:56 pm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2021 Abdon

Bericht door Mattie »

Fraai Abdon, de kleurrijke plaat uit Maart is mijn favoriet!
spurt2244
Berichten: 369
Lid geworden op: vr apr 22, 2016 8:18 am
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2021 Abdon

Bericht door spurt2244 »

Een best mooi overzicht Abdon.
Plaats reactie