Jaaroverzicht 2019 Tim

Post hier je beste, mooiste, speciaalste spoorfoto's van 2019.
Forumregels
Iedere gebruiker mag één topic openen, dus gebruik hem goed. Een topic mag uit maximaal 12 foto's bestaan, dit is dus gemiddeld één foto per maand. Het mooiste is natuurlijk als er daadwerkelijk één foto per maand wordt geselecteerd, maar dit is niet verplicht. Gebruik als topic titel het volgende formaat: Jaaroverzicht 2019 <je forum (nick)naam>

Succes met de selectie!
Plaats reactie
TSNL250
Berichten: 966
Lid geworden op: zo nov 08, 2015 8:07 pm

Jaaroverzicht 2019 Tim

Bericht door TSNL250 »

Toen ik zojuist op mijn Flickr account keek viel het mij op dat ik bijzonder veel foto's heb gemaakt van nez cassés. Vandaar dat ik heb besloten om mijn jaaroverzicht 2019 volledig te wijden aan de nez cassés.

januari
Afbeelding
In januari lag er een paar dagen sneeuw in Nederland, dus besloot ik om richting het midden van het land te rijden om wat DDAR vast te leggen in de sneeuw. Op 24 januari is NSR 1759 met DDAR 7339 net vertrokken van station Putten als sprinter 5641 van Utrecht Centraal naar Zwolle.

februari
Afbeelding
In februari belandde ik bij het molentje te Lisse. Bijna dagelijks komt DB Cargo hier met een 1600 langs, zo ook op 15 februari. DBC 1616 passeert de molen met een korte staaltrein van Beverwijk naar Kijfhoek. Inmiddels staat de 1616 terzijde op Waalhaven Zuid.

april 1
Afbeelding
In maart zat ik twee keer in het buitenland, dus kwam het er niet van een nez cassés vast te leggen. Op 10 april fotografeerde ik RFO 1837 met een lege graantrein uit Coevorden in de bocht bij Nijkerk. De eindbestemming van deze trein was ADM in de Europoort, hier werd de trein opnieuw beladen met granen.

april 2
Afbeelding
Voor de 2e keer in april kwam ik RFO 1837 tegen. Op 22 april legde ik de loc vast met een trein beladen met volkswagen busjes te Zenderen. Opvallend is de grote hoeveelheid blauwe busjes voor de bezorgservice van een grote supermarktketen.

mei
Afbeelding
Van 1 tot en met 5 mei vertrok de Railpromo Dinnertrain vanuit Alphen aan den Rijn. Normaal rijdt Railpromo met ex. NSR 1700 locomotieven, maar deze locs zijn te zwaar voor het baanvak Woerden - Leiden en daarom niet toegelaten. De iets lichtere 1600 locs zijn wel welkom, dus huurde Railpromo de BE 1835 en RFO 1828. Op 4 mei legde ik samen met 10 andere fotografen het leeg materieel van de Dinnertrain vast vlak voor Alphen aan den Rijn.

juni
Afbeelding
In 2019 heb ik mijn hoogstatief aangeschaft, inmiddels ben ik alweer bezig met mijn tweede exemplaar. De eerste was omgevallen en daardoor verbogen, gelukkig had mijn camera niks.
Op 18 juni fotografeerde ik NSR 1760 + DDM-1 7204 met hoogstatief in de bocht bij Uitgeest. Op de achtergrond de bekende windmolen van Heemskerk.

juli
Afbeelding
Op 30 juli fotografeerde ik een gekoppelde DDAR met hoogstatief bij Putten. Gekoppelde DDAR was de laatste jaren vrijwel alleen in de spits aan te treffen tussen Utrecht en Zwolle. Sinds 1 september is het DDAR hier vervangen door de SNG.

augustus
Afbeelding
In augustus heb ik veel DDAR vast gelegd. Op 22 augustus passeert NSR 1733 + DDAR 7317 de fotograaf met hoogstatief bij 't Harde, terwijl de automobiliste staat te wachten totdat de trein gepasseerd is.

september
Afbeelding
Op de eerste dag van september komt RFO 1829 met gefco autotrein door het natuurgebied Naardermeer gereden richting Kijfhoek. Rechts in beeld zijn twee oude bunkers van de stelling van Amsterdam te zien.

oktober
Afbeelding
Op 2 oktober fotografeerde ik NSR 1763 met DDAR 7310 bij Teuge. Inmiddels is de zogeheten NABO waar de trein overheen rijdt opgeheven en afgezet met lelijke goedkope groene Prorail hekken.

november
Afbeelding
In november ging ik naar Haarlem om DDM-1 vast te leggen onder de mooie kap van station Haarlem. Op 5 november staat NSR 1770 gereed met DDM-1 7203 om als spits intercity naar Alkmaar te vertrekken.

december
Afbeelding
Op 6 december legde ik NSR 1779 met DDM-1 7201 vast op het hectische Amsterdam Centraal. Vlak hierna werd de trein omgebouwd om even later als spits intercity naar Enkhuizen te vertrekken.

Dit was mijn nez cassés overzicht. Ik wens iedereen een fijne jaarwisseling en een goed 2020.
N-spoor
Berichten: 162
Lid geworden op: za dec 23, 2017 11:42 pm

Re: Jaaroverzicht 2019 Tim

Bericht door N-spoor »

Mooi man! Die met de nez cassé vind ik het leukst 8-)
Daan W
Berichten: 106
Lid geworden op: wo dec 25, 2019 12:51 pm

Re: Jaaroverzicht 2019 Tim

Bericht door Daan W »

Gaaf man! En ik ben het compleet met N-spoor eens :lol:
VinceCargo
Berichten: 3085
Lid geworden op: vr aug 16, 2013 4:39 pm
Locatie: Woerden
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2019 Tim

Bericht door VinceCargo »

Fraaie plaatjes zeg!
Geen handvol, maar een land vol
wessele
Berichten: 757
Lid geworden op: do jun 13, 2013 11:27 am
Locatie: Waardenburg

Re: Jaaroverzicht 2019 Tim

Bericht door wessele »

Mooi, ik ga voor februari.
DDZ7504
Berichten: 3870
Lid geworden op: ma aug 25, 2014 7:50 pm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2019 Tim

Bericht door DDZ7504 »

Pracht overzicht! Erg lastig kiezen maar februari is wel erg fraai inderdaad.
Ik ben de wolkenlotto aan het winnen.
NS1707
Berichten: 386
Lid geworden op: ma aug 25, 2014 7:50 pm

Re: Jaaroverzicht 2019 Tim

Bericht door NS1707 »

Erg fraai overzicht! Voor mij is september wel de topper!
TSNL250
Berichten: 966
Lid geworden op: zo nov 08, 2015 8:07 pm

Re: Jaaroverzicht 2019 Tim

Bericht door TSNL250 »

Bedankt allemaal!
Marc Vlot
Berichten: 522
Lid geworden op: ma sep 28, 2015 4:51 pm
Locatie: Leerdam

Re: Jaaroverzicht 2019 Tim

Bericht door Marc Vlot »

Mooi overzicht! Ik ga voor september
Gebruikersavatar
derquinho
Berichten: 498
Lid geworden op: wo okt 08, 2014 1:30 pm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2019 Tim

Bericht door derquinho »

Heel mooi Tim! Aangezien ik groot liefhebber van de gebroken neuzen ben, is het lastig kiezen welke mijn favoriet is... De wereldplaat van mei heb ik zelf ook.... dan maar de twee van april :-)
Gebruikersavatar
Rens
Site Admin
Berichten: 3406
Lid geworden op: di jan 15, 2013 3:02 pm

Re: Jaaroverzicht 2019 Tim

Bericht door Rens »

Geen blauwe 1700 van Railpromo of TCS? Gemiste kans, maar leuk idee om er een thema bij te doen!
Kevinrail
Berichten: 426
Lid geworden op: vr feb 06, 2015 9:29 pm

Re: Jaaroverzicht 2019 Tim

Bericht door Kevinrail »

Fraai jaaroverzicht Tim. Ik ga voor de plaatjes van februari en augustus.
Plaats reactie