Jaaroverzicht Bram

Post hier je beste, mooiste, speciaalste spoorfoto's van 2020.
Forumregels
Iedere gebruiker mag één topic openen, dus gebruik hem goed. Een topic mag uit maximaal 12 foto's bestaan, dit is dus gemiddeld één foto per maand. Het mooiste is natuurlijk als er daadwerkelijk één foto per maand wordt geselecteerd, maar dit is niet verplicht. Gebruik als topic titel het volgende formaat: Jaaroverzicht 2020 <je forum (nick)naam>

Succes met de selectie!
Plaats reactie
spotterbram
Berichten: 35
Lid geworden op: zo mei 03, 2020 1:30 pm

Jaaroverzicht Bram

Bericht door spotterbram »

Tsja, 2020... een beetje een apart jaar. Voor mij het eerste jaar dat ik echt ben gaan treinspotten en langs de vrije baan gaan staan.

Januari 2020:

In Januari 2020 heb ik geen bijzondere foto’s gemaakt, daarom in een andere maand 2 foto’s

Februari 2020:

Afbeelding
In Februari 2020 heb ik weinig gespot, daarom de bijzonderste trein op het station vlakbij: Hoofddorp. In de stromende regen passeerde de omgeleide Alpen Express Hoofddorp over het binnenspoor (Afbeelding) ivm werkzaamheden op de Oude Lijn, Hoofddorp

Maart 2020:
Afbeelding
In het eerste weekend van Maart reden 2 Alpen Expressen ivm drukte in de Voorjaarsvakantie. De tweede Alpen Express reed met de fraaie 186 293 op kop, Voorhout

Afbeelding
Ook markeerde Maart het afscheid van de 1600’en bij DB Cargo, op een van de laatste dagen van inzet passeert de staaltrein naar Kijfhoek met 60 minuten vertraging, Hillegom

April 2020:
Afbeelding
In April werd er de hele maand dicht bij huis gespot. Het belangrijkste foto-object die maand was de Thalys die één keer per dag reed. Op 8 April had de trein vertraging en reed daardoor zij-aan-zij met de Sprinter naar Hoofddorp, Hoofddorp

Mei 2020:
Afbeelding
In Mei 2020 werd familie in Groningen bezocht. Dit was voor mij de eerste keer sinds het begin van de lockdown dat ik buiten Hoofddorp heb gefotografeerd. In dat weekend werd de omgeleide 61300 gefotografeerd, Visvliet

Juni 2020:
Afbeelding
In Juni 2020 heb ik weinig gefotografeerd. Er werd een keer roestgereden maar that’s it. Hier staat de gedeeltelijk beschilderde 151 te wachten op vertrek richting Rotterdam, Hoofddorp

Juli 2020:
Afbeelding
Op 18 Juli zat de Betuweroute dicht en werd er voor omleiders naar de Brabantroute gereisd. Hier psseert RFO met een Cabootershuttle Horst-Sevenum

Augustus 2020:

Afbeelding
In Augustus werden relatief veel dagen langs de brije baan gespendeerd. De leukste trein die maand was RFO met 3 locs en een flinke sleep ketels, Assel

September 2020:
Afbeelding
In September werd naar Horst-Sevenum gereisd voor de kameel. Nadat de kameel gepasseerd was kwam een melding binnen van SBB en deze werd toen ook opgewacht, Horst-Sevenum

Afbeelding
In het weekend van 20 September zat de Betuweroute dicht en werd wederom naar de Brabantroute afgereisd. Het was geen voorspoedige dag maar ‘s ochtends zijn wel een aantal leuke treinen geplaat. Ik heb toen ook mijn eerste Boxxpress geplaat, Breda Prinsenbeek
Oktober 2020:

Niets noemenswaardigs gezien, daarom de volgende maand een extra foto

November 2020:
Afbeelding
In November werd er weer roestgereden, ditmaal door de 151 via een exotische route. De trein werd hier door de 3 fotografen vastgelegd onderweg naar Breda, Schalkwijk

Afbeelding
Op 28 November vond het eerste buffeltransport plaats. De trein werd door de eenzame fotograaf vastgelegd bij Keverdijk waar na een hartig woordje met de boswachter tevreden vertrokken kon worden, Keverdijk

December 2020:

Niks noemenswaardigs gezien, daarom in een andere maand 2 foto’s
Gebruikersavatar
RemcoG
Berichten: 345
Lid geworden op: do jan 31, 2019 4:48 pm
Locatie: Omgeving Zbm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht Bram

Bericht door RemcoG »

Fraaie lijst Bram! Mooie debuut!
Misschien kunnen we stoomlocs herintroduceren
arnold
Berichten: 14627
Lid geworden op: di aug 21, 2012 2:51 pm
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht Bram

Bericht door arnold »

Bij de laatste plaat stond je zeker in 'n natuurgebied ?
Gebruikersavatar
TimoTrimbos
Berichten: 370
Lid geworden op: do apr 12, 2018 5:17 pm

Re: Jaaroverzicht Bram

Bericht door TimoTrimbos »

Leuk Bram! Beide foto's uit maart vind ik heel mooi!
Gebruikersavatar
derquinho
Berichten: 500
Lid geworden op: wo okt 08, 2014 1:30 pm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht Bram

Bericht door derquinho »

Mooie foto's Bram! Ik ga ook voor beide foto's van maart!
Gebruikersavatar
Rens
Site Admin
Berichten: 3432
Lid geworden op: di jan 15, 2013 3:02 pm

Re: Jaaroverzicht Bram

Bericht door Rens »

Ik had al verwacht dat december zeker een van de hoogtepunten zou zijn, maar beide foto's uit maart zijn ook erg mooi! Bij Visvliet ogen de kleuren wat raar, maar gezien de wolken was dat ook geen makkelijk licht.
JUSTINIAN
Berichten: 1542
Lid geworden op: vr mar 15, 2013 8:13 pm

Re: Jaaroverzicht Bram

Bericht door JUSTINIAN »

Bram, je hebt een mooi debuut gescoord met voor mij augustus als favoriet.
Gebruikersavatar
wouterder
Berichten: 739
Lid geworden op: wo okt 29, 2014 8:36 pm

Re: Jaaroverzicht Bram

Bericht door wouterder »

Lekker zonnig overzicht!
Plaats reactie