Jaaroverzicht 2020 Derk

Post hier je beste, mooiste, speciaalste spoorfoto's van 2020.
Forumregels
Iedere gebruiker mag één topic openen, dus gebruik hem goed. Een topic mag uit maximaal 12 foto's bestaan, dit is dus gemiddeld één foto per maand. Het mooiste is natuurlijk als er daadwerkelijk één foto per maand wordt geselecteerd, maar dit is niet verplicht. Gebruik als topic titel het volgende formaat: Jaaroverzicht 2020 <je forum (nick)naam>

Succes met de selectie!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
derquinho
Berichten: 500
Lid geworden op: wo okt 08, 2014 1:30 pm
Contacteer:

Jaaroverzicht 2020 Derk

Bericht door derquinho »

Hallo allemaal,

Een vreemd en wat vervelend jaar is 2020 geworden, maar voor mij met een prachtig hoogtepunt: de geboorte van mijn derde zoon! Hierdoor en door de reisbeperkingen vanwege het virus heb ik weinig buitenlandreisjes gemaakt. Toch heb ik flink wat leuke foto's kunnen maken in Nederland, wat in Duitsland en België en maar liefst twee foto's in Polen.

Hier mijn jaaroverzicht:

Januari:
Afbeelding
Baggerweer, dus geen foto's gemaakt in januari. We springen daarom even naar maart. Een van mijn grote jachtobjecten voor 2020 was de uit Engeland overgekomen 692, die door RFO in Oss werd gestationeerd toen RFO het rangeerwerk voor OOC overnam. In februari lukten al wat platen maar op 17 maart werden de betere foto's gemaakt, zoals deze met zojuist geloste groene Eamnos'sen met gipszand uit Tsjechië.

Februari:
Afbeelding
7 februari was na een lange periode slecht weer de eerste mooiweerdag. Daarom een plaatje van die dag. Wederom is een kleurstelling van mijn geliefde 'Nez Cassé'-locomotieven van het Nederlandse spoor verdwenen: de 1618 van Captrain in Raillogix-jasje ging in 2020 uit de actieve dienst. Hier met de bekende LPG-trein naar Lutterade DSM bij de Vlakebrug.

Maart:
Afbeelding
Per april 2020 gingen de drie overgebleven 1600'en van DB Cargo buiten dienst. Ondanks dat ik door de jaren heen al talloze platen heb gemaakt van deze locs, heb ik op het laatste nippertje nog een aantal fotolocaties van mijn lijstje kunnen afstrepen, zoals deze: bij Lisse passeert de 1616 met afscheidstekst en staaltrein 61601 Beverwijk - Kijfhoek.

April:
Afbeelding
De meesten weten vast wel dat ik niet de grootste fan ben van moderne locs, maar voor mooie kleurstellingen op moderne locs ga ik zeker de deur uit. Voorbeeld van een mooie moderne loc is de 193 627 van Rail Force One, hier bij Breda Prinsenbeek met containertrein 63196 Maasvlakte West - Tilburg Loven op 20 april. Ik had ook kunnen kiezen voor de 186 268 van Rhenus die ik nog niet had of de 1829 in een koolzaadveld bij Niftrik, maar de keuze viel op deze Vectron.

Mei:
Afbeelding
Een ander gewild foto-object voor dit jaar was de 1824 van Strukton. Het is me 4x gelukt een goede zonplaat van deze loc met trein te maken, waaronder deze bij Breda Prinsenbeek met de 302282 inzending en werktrein 55144 (Willemsdorp -) Acht - Roosendaal op 21 mei.

Juni:
Afbeelding
Net nadat de grenzen met sommige landen weer open waren gegaan, heb ik met mijn vriendin een reisje naar Duitsland en Polen gemaakt. Niet geheel toevallig bezochten we ook de Marschbahn (Hamburg - Sylt), waar diverse locs serie 218 in verschillende kleurstellingen rondreden. De door DB van PRESS gehuurde 218 055 & 054 met IC 2311 Westerland (Sylt) - Stuttgart bij de blokpost Langenhorn op 21 juni.

Juli:
Afbeelding
Op 11 juli was ik even in België om de bediening van Tessenderlo van Railtraxx vast te leggen. Om 7:22 kwam de 6475 met keteltrein 60298 uit Antwerpen in Tessenderlo aan.

Augustus:
Afbeelding
Fraai staan de RRF-kleuren op de 189 091. Meestal wordt deze loc gebruikt voor de op ongunstige tijden rijdende Herne-shuttle, maar incidenteel is deze te zien voor de Rheinhausen-shuttle: trein 41717 Rotterdam Maasvlakte - Duisburg op de Betuwroute bij Vuren op 22 augustus. Ik heb overigens de trein wat fraaier gemaakt door een container achter de loc in de trein te plakken :-/

September:
Afbeelding
Geen foto's gemaakt door blijde gebeurtenis thuis :-) . Daarom een plaatje van 24 juni: In de RB 48 Bonn - Wuppertal Oberbarmen van National Express rijdt door materieelgebrek een trek/duwcombinatie van TRI. Loc 110 469 met trein 32504 Bonn Hbf - Wuppertal Oberbarmen in de vroege ochtend op station Köln-Deutz. Op de achtergrond de Dom van Keulen.

Oktober:
Afbeelding
Eén plaat gemaakt deze maand (met geluk in de zon) en die is het tonen wel waard: RFO 1828 met GEFCO auto-trein 46266 Trnava/Kolín - Bad Bentheim - Kijfhoek - Zeebrugge bij Nieuwerkerk ad IJssel op 23 oktober.

November:
Afbeelding
Rail Force One heeft wat leuke accentjes op de 1830 aangebracht, gebaseerd op kleurstellingen van de Portugese en Marokkaanse spoorwegen. Nadat ik eerder al de Portugese voorkant een aantal keer had kunnen fotograferen, lukte de Marokkaanse neus op 18 november bij Holten toen de loc een China-containertrein uit Małaszewicze (PL) naar Railport Brabant (Tilburg Industrie/Loven) reed.

December:
Afbeelding
Geen foto's deze maand die het tonen waard zijn; dan nog maar een plaatje uit november: in de middag van 6 november reden twee 186'ers van Lineas in speciale kleurstellingen achter elkaar met goederentrein vanuit Bad Bentheim door Nederland naar België: de 186 258 en 293. Eerstgenoemde fotografeerde ik bij Moordrecht (bovenstaande foto) en Rotterdam Zuid, de 293 bij Rotterdam Alexander.

Ik wens jullie fijne kerstdagen en een gezond, gelukkig en vrij 2021!

Derk
Laatst gewijzigd door derquinho op zo dec 20, 2020 6:04 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
BjörnNielsen
Berichten: 968
Lid geworden op: vr aug 24, 2012 5:39 pm
Locatie: Ljouwert
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2020 Derk

Bericht door BjörnNielsen »

Prachtig jaaroverzicht Derk, met naast het echte hoogtepunt in September vooral Juni als fotografisch hoogtepunt.
Gebruikersavatar
TimoTrimbos
Berichten: 370
Lid geworden op: do apr 12, 2018 5:17 pm

Re: Jaaroverzicht 2020 Derk

Bericht door TimoTrimbos »

Heel fraai! Ik ben het eens met Björn dat September echt prachtig is
arnold
Berichten: 14595
Lid geworden op: di aug 21, 2012 2:51 pm
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2020 Derk

Bericht door arnold »

Fraai overzicht Derk. En uiteraard Fijne Feestdagen met je gezin.
Gebruikersavatar
RemcoG
Berichten: 345
Lid geworden op: do jan 31, 2019 4:48 pm
Locatie: Omgeving Zbm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2020 Derk

Bericht door RemcoG »

Mooi overzicht Derk!
Misschien kunnen we stoomlocs herintroduceren
wessele
Berichten: 759
Lid geworden op: do jun 13, 2013 11:27 am
Locatie: Waardenburg

Re: Jaaroverzicht 2020 Derk

Bericht door wessele »

Super Derk, vooral februari en maart vind ik top!
Gebruikersavatar
Rens
Site Admin
Berichten: 3426
Lid geworden op: di jan 15, 2013 3:02 pm

Re: Jaaroverzicht 2020 Derk

Bericht door Rens »

Mooi zonnig overzicht!
ov_wijzer
Berichten: 929
Lid geworden op: do nov 15, 2012 2:39 pm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2020 Derk

Bericht door ov_wijzer »

Mooie reeks Derk, met als topper Juli.
Kevinrail
Berichten: 427
Lid geworden op: vr feb 06, 2015 9:29 pm

Re: Jaaroverzicht 2020 Derk

Bericht door Kevinrail »

Mooi werk Derk! Mijn favorieten zijn de plaatjes van Juni en September. En zelfs Nieuwerkerk aan den IJssel staat in je jaaroverzicht :D ;).
Gebruikersavatar
RailWorx
Berichten: 261
Lid geworden op: di mar 31, 2020 7:42 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2020 Derk

Bericht door RailWorx »

Heel fraai overzicht! Mijn favorieten zijn alle foto's vanaf mei!
tiemen
Berichten: 236
Lid geworden op: di mar 12, 2019 11:26 am

Re: Jaaroverzicht 2020 Derk

Bericht door tiemen »

Mooi en divers overzicht Derk, met als favoriet Juni
NS1707
Berichten: 386
Lid geworden op: ma aug 25, 2014 7:50 pm

Re: Jaaroverzicht 2020 Derk

Bericht door NS1707 »

Lekker zonnig overzicht, Derk!
VinceCargo
Berichten: 3085
Lid geworden op: vr aug 16, 2013 4:39 pm
Locatie: Woerden
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2020 Derk

Bericht door VinceCargo »

Lekker overzicht! En er gaat niks boven geluk thuis ;-)
Geen handvol, maar een land vol
David
Berichten: 1543
Lid geworden op: do sep 06, 2012 10:55 am
Locatie: Norrköping
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2020 Derk

Bericht door David »

Erg fraai overzicht met lekker veel oude meuk :)
babosorany
Berichten: 80
Lid geworden op: ma sep 11, 2017 8:47 am

Re: Jaaroverzicht 2020 Derk

Bericht door babosorany »

Prachtig! Juli en september knallen eruit!
Gebruikersavatar
Ronnie
Site Admin
Berichten: 21707
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:09 pm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2020 Derk

Bericht door Ronnie »

Kleurrijk jaaroverzicht. November is mijn favoriet.
Goed sporen. Daar houden we van.
Michel
Berichten: 432
Lid geworden op: zo sep 29, 2013 8:39 pm

Re: Jaaroverzicht 2020 Derk

Bericht door Michel »

Juni is mijn favoriet.
Gebruikersavatar
erica
Berichten: 3830
Lid geworden op: za mar 01, 2014 5:38 pm
Locatie: Mokum
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2020 Derk

Bericht door erica »

Juni is mijn favoriet.
JUSTINIAN
Berichten: 1542
Lid geworden op: vr mar 15, 2013 8:13 pm

Re: Jaaroverzicht 2020 Derk

Bericht door JUSTINIAN »

Fraai jaaroverzicht Derk, mei is met neuslengte favoriet. Suc6 met de nieuweling in je gezin!
Gebruikersavatar
wouterder
Berichten: 737
Lid geworden op: wo okt 29, 2014 8:36 pm

Re: Jaaroverzicht 2020 Derk

Bericht door wouterder »

Fraai overzicht Derk! Het blauw in juni knalt er uit! :lol:
YuriSloof
Berichten: 120
Lid geworden op: vr dec 08, 2017 10:15 pm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2020 Derk

Bericht door YuriSloof »

Mooi divers overzicht!
Plaats reactie