Werkzaamheden Nederland

De plek voor informatie over werkzaamheden en daardoor omgeleid treinverkeer
Forumregels
Graag het volgende formaat gebruiken voor de titel van een topic: 'Dag en datum of periode | Naam of korte omschrijving van het traject'
Andre
Site Admin
Berichten: 1676
Lid geworden op: zo aug 19, 2012 10:46 am
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Werkzaamheden Nederland

Bericht door Andre »

Origineel topic op Spoortechniek.nl

door robehv » Di 03 Apr 2012, 15:52
robehv schreef:Zaterdag 28 en zondag 29 april (ICE's via Eindhoven- CNL,EN niet bekend)
maandag 30 april (ICE's via utrecht-Arnhem)
Dinsdag 1 Mei (ICE's via Eindhoven CNL,EN niet bekend)
Vrijdag 4 mei tot en met zondag 13 mei (ICE's via Eindhoven- CNL,EN niet bekend)
zaterdag 30 juni en zondag 1 juli (ICE's-CNL-EN via eindhoven)
Zaterdag 28 en 29 juli (CNL-EN via eindhoven)
Bron: NS hispeed
door Sander van Rossum » Di 03 Apr 2012, 16:29
Sander van Rossum schreef:Zijn dit ook de data waarbij het goederenverkeer word omgeleid?
door the_knitter » Di 03 Apr 2012, 17:29
the_knitter schreef:Niet bij alles, afhankelijk waar de cargo heen moet.
Van 27 april 23u t/m 2 mei 4u zijn er werkzaamheden in Duisburg Hbf.
Op 30 april rijden de ICE';s NIET van- en naar Amsterdam ivm koninginnedag, en starten en eindigen te Utrecht, maar worden niet omgeleid via Eindhoven-Venlo. De andere dagen worden de ICE's wel omgeleid via Venlo.

Van 4 mei t/m 13 mei (volledige dagen) zijn er 'Kabelarbeiten' tussen Duisburg en Oberhausen.

Hieruit kan in concluderen dat een trein die door Duisburg Hbf moet bij de eerste buitendienststelling, grote kans heeft op omleidingen. Bij 4-13 mei kan je hetzelfde concluderen, maar dan voor het volledige traject Duisburg-Oberhausen.
door Peter » Di 03 Apr 2012, 18:30
Peter schreef:Vrij weinig cargo dus helaas, beide zijn plekken waar cargo doorgaans weinig te zoeken heeft of relatief makkelijk kan worden omgeleid. :cry:

zaterdag 30 juni en zondag 1 juli (ICE's-CNL-EN via eindhoven)
Dit is er wel eentje die cargo gaat opleveren via Kaldenkirchen (D) en Bad Bentheim (D). :-)
door SB » Wo 04 Apr 2012, 10:25
SB schreef:Tussen 4 en 9 mei (ofzoiets) ligt de Betuweroute eruit wegens werkzaamheden. Ik weet niet of het veel verkeer via Venlo op gaat leveren, maar in ieder geval minder treinen voor Floris!
door Peter » Wo 04 Apr 2012, 10:32
Peter schreef:Ziet er hoopvol uit: link

In ieder geval weer extra spul boven en onderlangs op dat moment. ;)
door robehv » Wo 04 Apr 2012, 12:57
robehv schreef:Vrijdag 6 april tot en met Disndag 10 april (Betuweroute dicht)
Zaterdag 28 en zondag 29 april (ICE's via Eindhoven- CNL,EN niet bekend)
maandag 30 april (ICE's via utrecht-Arnhem)
Dinsdag 1 Mei (ICE's via Eindhoven CNL,EN niet bekend)
Vrijdag 4 mei tot en met zondag 13 mei (ICE's via Eindhoven- CNL,EN niet bekend-Betuweroute dicht arnhem-emmerich wel open)
zaterdag 30 juni en zondag 1 juli (ICE's-CNL-EN via eindhoven-Betuweroute dicht)
Zaterdag 28 en 29 juli (CNL-EN via eindhoven)
door Sander van Rossum » Wo 04 Apr 2012, 17:47
Sander van Rossum schreef:
SB schreef:Tussen 4 en 9 mei (ofzoiets) ligt de Betuweroute eruit wegens werkzaamheden. Ik weet niet of het veel verkeer via Venlo op gaat leveren, maar in ieder geval minder treinen voor Floris!
Lijkt mij dat ze alles wat anders rijd via Venlo sturen. Simpelweg omdat er tussen Arnhem en Rotterdam Centraal simpelweg zo goed als geen ruimte zit. Tussen Arnhem en Utrecht Centraal kwartiersdienst en tussen Utrecht Centraal en Rotterdam Centraal hetzelfde.
door Peter » Wo 04 Apr 2012, 17:53
Peter schreef:En via Tilburg, 's-Hertogenbosch, Nijmegen dan? ;)
door SB » Wo 04 Apr 2012, 19:07
SB schreef:
Sander van Rossum schreef:
SB schreef:Tussen 4 en 9 mei (ofzoiets) ligt de Betuweroute eruit wegens werkzaamheden. Ik weet niet of het veel verkeer via Venlo op gaat leveren, maar in ieder geval minder treinen voor Floris!
Lijkt mij dat ze alles wat anders rijd via Venlo sturen. Simpelweg omdat er tussen Arnhem en Rotterdam Centraal simpelweg zo goed als geen ruimte zit. Tussen Arnhem en Utrecht Centraal kwartiersdienst en tussen Utrecht Centraal en Rotterdam Centraal hetzelfde.
Tussen Rotterdam en Utrecht, alsmede tussen Utrecht en Arnhem zijn er twee cargopaden per uur. Tussen Arnhem en Emmerich zelfs vier (als het er al niet meer zijn).
door robehv » Wo 04 Apr 2012, 19:15
robehv schreef:Dus dan krijg je gewoon net als eerst (voor het tijdperk betuweroute)
Toen werd het ook verdeeld over emmerich-venlo
door SB » Wo 04 Apr 2012, 19:24
SB schreef:Ik durf het niet te zeggen (van dienstregelingsmodellen heb ik geen kaas gegeten), maar het lijkt me dat je zoveel mogelijk over Emmerich stuurt. Als je 'opeens' een deel over Venlo doet terwijl er nauwelijks tot geen aanleiding voor is, krijg je zo'n beetje de complete markt over je heen...
door Sander van Rossum » Wo 04 Apr 2012, 20:00
Sander van Rossum schreef:Ja we zullen zien! Maar het is wel zo dat ze het op tijd weten dus ze kunnen hun klanten op tijd informeren. Dat ze de hele markt over zich heen krijgen lijkt me daarom wat overdreven.
door SB » Wo 04 Apr 2012, 20:31
SB schreef:
Sander van Rossum schreef:Ja we zullen zien! Maar het is wel zo dat ze het op tijd weten dus ze kunnen hun klanten op tijd informeren. Dat ze de hele markt over zich heen krijgen lijkt me daarom wat overdreven.
Ja, maar als je zonder aanleiding allerlei treinen om gaat leggen wordt je als spoorbeheerder niet gelukkig want dan gaat het klachten regenen. Denk aan hoger brandstofgebruik, andere machinistendiensten, wegbekendheid etc etc.
door the_knitter » Wo 04 Apr 2012, 20:55
the_knitter schreef:En als de infrabeheerder op tijd aangeeft dat de route niet te gebruiken is, kan de vervoerder bepalen wat hij doet ... Hij kan er voor kiezen voor het opheffen van de trein (zal niet snel gebeuren), of de trein omleiden. Een veelgebruikte omleidingsroute is Venlo, want via het klassieke spoor naar Emmerich is niet veel ruimte.
door Sander van Rossum » Wo 04 Apr 2012, 21:56
Sander van Rossum schreef:Daar doelde ik eigenlijk op met "het is op tijd bekend" ;)
door Hugo » Wo 04 Apr 2012, 22:54
Hugo schreef:
the_knitter schreef:En als de infrabeheerder op tijd aangeeft dat de route niet te gebruiken is, kan de vervoerder bepalen wat hij doet ... Hij kan er voor kiezen voor het opheffen van de trein (zal niet snel gebeuren), of de trein omleiden. Een veelgebruikte omleidingsroute is Venlo, want via het klassieke spoor naar Emmerich is niet veel ruimte.
Dat is onzin, want tussen Kijfhoek en Tilburg is het even druk als tussen Rotterdam en Arnhem. Als Emmerich gewoon te gebruiken is zullen ze daar wel langs gaan. Omdat treinen in Duitsland dan gewoon dezelfde route kunnen rijden. Er worden nagenoeg dagelijks goederentreinen vanaf Emmerich via Den Bosch of Utrecht naar Rotterdam gestuurd om wat voor redenen dan ook.
door Ronnie » Vr 06 Apr 2012, 18:34
Ronnie schreef:
SB schreef:Tussen 4 en 9 mei (ofzoiets) ligt de Betuweroute eruit wegens werkzaamheden. Ik weet niet of het veel verkeer via Venlo op gaat leveren, maar in ieder geval minder treinen voor Floris!
En kom op somda dit tegen:
Van 4 tot 9 mei ligt in ieder geval tussen Zvo en Em de boel eruit omdat de reeds geplaatste Ks-seinen in dienst worden gesteld. ATB zou dan als mijn info klopt ook doorgaand worden vanaf de grens naar Em. Of de KS-seinen ook al vanaf Em naar het Ruhrgebiet toe in dienst worden gesteld weet ik niet. Automatisch is dan treinverkeer over de betuweroute naar Em niet mogelijk en wordt veelal via de "oude route", via Vl dus, afgewikkeld. Ook zou een gedeelte van het goederenvervoer via Bentheim gaan. De treinen 418/419 en 446/447 gaan ook via Vl.
door juniorfotograaf » Zo 08 Apr 2012, 12:45
juniorfotograaf schreef:Spannend is het opzich helaas niet,de paasdagen zorgen al voor minder goederen verkeer en afgelopen vrijdag was in duitland blijkbaar 1 of andere feestdag dus dan is t ook al niet druk qua cargo.
Het enigste wat zou kunnen is dat men morgen en dinsdag wat extra's rijd via een andere route,al heb ik gek genoeg berichten gelezen hier en daar op fora waar treinen gemeld worden op de BR :shock:
Afijn ik snap t dus even niet meer :?
door Niels » Zo 08 Apr 2012, 12:57
Niels schreef:Heel simpel; de werkzaamheden in Duitsland gaan niet door en daarom is besloten om ook de werkzaamheden op de Betuweroute naar een ander moment te verplaatsen. Het wordt dus pas interessant begin mei. ;)
door Sander van Rossum » Zo 08 Apr 2012, 16:30
Sander van Rossum schreef:Ja dit weekend is wel logisch maar er zijn er meer ;)
door the_knitter » Wo 18 Apr 2012, 17:10
the_knitter schreef:Emmerich ligt er vanaf 29 juni 23:30 t/m 2 juli 4:00 volledig uit ivm "Inbetriebnahme des Elektronischen Stellwerks Emmerich".
Dan word het interessant bij Venlo 8-)
door the_knitter » Vr 20 Apr 2012, 15:16
the_knitter schreef:Niet super speciaal, DBS 61601 word omgeleid zaterdag via Amsterdam-Breukelen-Woerden-Gouda naar Rotterdam volgens volgende tijden:
DBS 61601: Beverwijk 9:54 Haarlem 10:10 Amsterdam Centraal 10:28 Breukelen 10:52 Woerden 11:02 Oudewater Wachtspoor 11:09/11:20 Gouda 11:30 Rotterdam Centraal 11:51 Kijfhoek noord 12:07

Doe er uw voordeel mee. ;)
door robehv » Di 24 Apr 2012, 12:00
robehv schreef:Volgens somda:
Vl vr: 52; za: 13; zo: 10
Em vr: 96; za: 95; zo: 63

Week 18:
Vl vr: 114; za: 99; zo: 65
Em vr: 26; za: 7; zo: 8
Opvallend is hier wel aan dat er in week 18 inderdaad meer treinen via venlo gaan. Maar er nog wel een aantal gewoon via emmerich gaan.
door the_knitter » Di 24 Apr 2012, 12:56
the_knitter schreef:5/6 mei word er dus wel omgeleid via Venlo. De werkzaamheden zijn rondom Duisburg Hbf, cargo wat daar geen last van heeft, kan daar gewoon langs.
door the_knitter » Di 08 Mei 2012, 16:39
the_knitter schreef:week 26: 30-06 01:00 – 02-07 01:00
Van incl. Sophiatunnel t/m zevenaar incl. alle tussen liggende sporen en Empl.
Werkzaamheden: Upgrade ERTMS

Ligt de BetuweRoute er dus uit ;)
door the_knitter » Di 10 Jul 2012, 11:41
the_knitter schreef:Weer een update voor de omleidingen komende tijd:
* Za 28, Zo 29 juli 2012; Arnhem-Utrecht vv gestremd. Goederenverkeer via de Betuweroute en anders via Venlo.
* Za 1, Zo 2 september 2012; Treinen tussen Beverwijk en de Westhaven via Hilversum(?) (Amsterdam-Utrecht vv gestremd)
* Za 15, Zo 16 september 2012; Arnhem-Zevenaar gestremd. Niet duidelijk of er voor de Betuweroute ook beperkingen zijn

Aanvullingen zijn welkom
door juniorfotograaf » Di 10 Jul 2012, 17:53
juniorfotograaf schreef:Lijkt me opzich vrij simpel,als zevenaar eruit ligt dan wordt t lastig om de BR te gebruiken.
(of ben ik nu te simpel qua gedachten ? )
door the_knitter » Di 10 Jul 2012, 18:20
the_knitter schreef:De Betuweroute komt toch pas voorbij station Zevenaar erbij? Als er daar geen werkzaamheden zijn ...
Geplande Betuweroute stremmingen:
22 sept-24 sept '12 hele dag
De wkz van 3-5 november worden verplaatst
25 november complete btd BR ivm softwareupdate IPHS

Edit: week 35 t/m 38 zijn er buitendienststellingen op de Brabantroute rondom Eindhoven-Venlo.
door juniorfotograaf » Za 14 Jul 2012, 11:56
juniorfotograaf schreef:
the_knitter schreef:De Betuweroute komt toch pas voorbij station Zevenaar erbij? Als er daar geen werkzaamheden zijn ...
Als ik op google earth kijk dan komt de BR op t normale net te Zevenaar,meer precies gezegd aan de buitenrand van Zevenaar,aan de zijde van de NL/D grens.
Dus als Zevenaar plat gaat dan is de BR ook onbruikbaar lijkt me,als ik me vergis dan hoor ik t graag.
door Niels » Za 14 Jul 2012, 12:24
Niels schreef:Je zegt het zelf al, de Betuweroute takt aan voorbij Zevenaar. Werkzaamheden tussen Arnhem en Zevenaar betekenen dat de Betuweroute in dienst kan blijven. Werkzaamheden tussen Arnhem en Elten/Emmerich betekenen dat niet. ;)
door Thieskes » Za 14 Jul 2012, 16:28
Thieskes schreef:Als de aansluitwissels bij zevenaar liggen kunnen deze ook best buiten dienst zijn, het is niet logisch maar het kan wel. Als NS vermeld op de website "werkzaamheden Arnhem-Elten" dan vraagt iedereen zich af waar dat in hemelsnaam ligt en Arnhem-Emmerich is geen treindienst dus die hoeft niet vermeld te worden. Even afwachten nog wat er binnenkort eventueel op de website van nshispeed komt te staan (of eventueel niet komt te staan)
door juniorfotograaf » Za 21 Jul 2012, 09:11
juniorfotograaf schreef:Dit weekend ligt het deel Dordrecht-Lage Zwaluwe eruit,dus wat er over de brabantorute rijd moet nu via de BR of via Gouda.
Ben benieuwd om hoeveel treinen dit zal gaan in de tijd dat het licht is buiten.
door David-Bd » Vr 27 Jul 2012, 18:37
David-Bd schreef:
the_knitter schreef:* Za 28, Zo 29 juli 2012; Arnhemecht vv gestremd. Goederenverkeer via de Betuweroute en anders via Venlo.
Ik weet niet of het klopt, maar op deze site (onder het kopje 'Omleidingen') staat dat er morgen en overmorgen ook werkzaamheden tussen Emmerich en Zevenaar zijn. Gezien ICE via Venlo gaat en niet kop maakt in Den Bosch lijkt het me goed mogelijk.
door Thieskes » Vr 27 Jul 2012, 20:41
Thieskes schreef:op de ns website staat ook dat de ICE, CNL en EN via Venlo worden omgeleid door diverse werkzaamheden. Waar die diverse werkzaamheden zijn staat er zo te zien niet bij
door Peter » Vr 27 Jul 2012, 20:46
Peter schreef:
David-Bd schreef:
the_knitter schreef:* Za 28, Zo 29 juli 2012; Arnhemecht vv gestremd. Goederenverkeer via de Betuweroute en anders via Venlo.
Ik weet niet of het klopt, maar op deze site (onder het kopje 'Omleidingen') staat dat er morgen en overmorgen ook werkzaamheden tussen Emmerich en Zevenaar zijn. Gezien ICE via Venlo gaat en niet kop maakt in Den Bosch lijkt het me goed mogelijk.
Houd er rekening mee dat Björn deze site niet meer bijwerkt en dat hij ook de hosting hiervan heeft opgezegd al enkele maanden geleden. Informatie kan dus verouderd zijn. ;)

Op de DB site staat als reden voor de omleidingen:
Grund: Bauarbeiten auf der Strecke Arnhem – Utrecht
link
door Thieskes » Vr 27 Jul 2012, 21:02
Thieskes schreef:lijkt me duidelijk, omleiding van goederentreinen enkel die normaal via arnhem naar emmerich gaan en niet over de betuweroute kunnen
door Peter » Vr 27 Jul 2012, 21:30
Peter schreef:Er was zotezien wel een buitendienststelling van het A15 tracé op de BR geplanned, maar deze is vervallen zotezien. link
door juniorfotograaf » Ma 30 Jul 2012, 17:29
juniorfotograaf schreef:Aangepast is een betere omschrijving.
Ipv een heel weekend geen BR heeft men zaterdag wel daar(heb ik me laten vertellen) gereden maar zondag kwam ik treinen op de Brabantroute tegen die normaal over de BR gaan ;)
DE werkzaamheden stonden mijn info uit werkzaamheden aan de tunnels in de BR.
BEn trouwens ook EEN orzaak tegengekomen waarom men in t weekend van 21 en 22 juli geen treinverkeer had tussen Ddr en Zlw.
Halfverwege die lijn heeft men op de Wieldrechtse zeedijk te Ddr een nieuwe overweg ingebracht en de lijn daarop aangepast.
door the_knitter » Ma 30 Jul 2012, 18:11
the_knitter schreef:En tegelijk met die werkzaamheden werd station Zwijndrecht grof onder handen genomen; Perron&spoor vernieuwing ;)
door juniorfotograaf » Do 16 Aug 2012, 07:53
juniorfotograaf schreef:Kun je nu nog steeds de perons van Zwijndrecht opwandelen of heeft men iets van poortjes beneden bij de trappen geplaatst ?
door Bruno » Do 16 Aug 2012, 09:08
Bruno schreef:Poortjes staan er alweer geruime tijd, maar nog steeds in geopende toestand.
Dus je kan nog gewoon het perron opwandelen ;)
door juniorfotograaf » Vr 17 Aug 2012, 08:11
juniorfotograaf schreef:Ok thnx,zal dan binnenkort in de middag weer is komen kijken :mrgreen:
Zie ook Goederenwagens.nl & mijn Ipernity site
Gebruikersavatar
Ronnie
Site Admin
Berichten: 21646
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:09 pm
Contacteer:

Re: Omleidingen

Bericht door Ronnie »

Niet gunstig voor de Brabantroute, maar Eurobahn (zie deze PDF) meldt dat er in het weekend van 1 en 2 september en op zondag 9, 16 en 23 september 2012 geen treinverkeer mogelijk is tussen Venlo en Viersen door werkzaamheden.
Goed sporen. Daar houden we van.
Andre
Site Admin
Berichten: 1676
Lid geworden op: zo aug 19, 2012 10:46 am
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Omleidingen

Bericht door Andre »

Ach zondag is een rustdag, dat is niet zo erg 8-)

Maar het volgende weekende is het dus zeer rustig op ons stuk van de Brabantroute :(
Zie ook Goederenwagens.nl & mijn Ipernity site
Thieske
Berichten: 1377
Lid geworden op: zo aug 19, 2012 6:28 pm
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Omleidingen

Bericht door Thieske »

vergeet de enkele mogelijke slag van de Blerick shuttle niet :lol:
parttime member of the Brabantroute Prestatie Team
juniorfotograaf
Berichten: 430
Lid geworden op: do aug 23, 2012 1:54 pm
Locatie: In de buurt van een paar spoorlijnen
Contacteer:

Re: Omleidingen

Bericht door juniorfotograaf »

En dan alvast een sluiting van de BR voor komende maand:
Kijfhoek-Zevenaar-oost 22.09.2012t/m24.09.2012 tunnel works cause double track closure.
Dit onder voorbehoud,men kan tenslotte dingen wijzigen ;)
Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg.
Nielske1990
Berichten: 1325
Lid geworden op: wo aug 22, 2012 8:23 pm
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Omleidingen

Bericht door Nielske1990 »

Zaterdag t/m maandag? Da's wel heel merkwaardig, of niet? Of moet het 'tot' zijn?
Maïsmessias van Brabantroute Prestatie Team
Website: (in ontwikkeling) - Fotodump: Flickr-account
juniorfotograaf
Berichten: 430
Lid geworden op: do aug 23, 2012 1:54 pm
Locatie: In de buurt van een paar spoorlijnen
Contacteer:

Re: Omleidingen

Bericht door juniorfotograaf »

Het betreft hier het weekend,dus idd tot ;)
Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg.
Nielske1990
Berichten: 1325
Lid geworden op: wo aug 22, 2012 8:23 pm
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Omleidingen

Bericht door Nielske1990 »

Ok, dat veranderd de zaak.

Dus moet het zijn; eerstvolgende werkzaamheden Betuweroute: zaterdag 22/09/2012 en zondag 23/09/2012. Omleidingen via de Brabantroute.
Maïsmessias van Brabantroute Prestatie Team
Website: (in ontwikkeling) - Fotodump: Flickr-account
Gebruikersavatar
Peter
Site Admin
Berichten: 7618
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:04 pm
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: Omleidingen

Bericht door Peter »

Die 23e gaat nog leuk worden dan, want dan zijn er ook werkzaamheden tussen Venlo en Viersen. www.vrr.de
“Hallo cargo!”
Nielske1990
Berichten: 1325
Lid geworden op: wo aug 22, 2012 8:23 pm
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Omleidingen

Bericht door Nielske1990 »

Alles via Herzogenrath dan maar... :lol:

Mwoa, zit er dus dik in dat ze er niet uitkomen en weer gaan schuiven met de datum. Want via het klassieke net naar Emmerich heeft vast niet genoeg capaciteit...
Maïsmessias van Brabantroute Prestatie Team
Website: (in ontwikkeling) - Fotodump: Flickr-account
juniorfotograaf
Berichten: 430
Lid geworden op: do aug 23, 2012 1:54 pm
Locatie: In de buurt van een paar spoorlijnen
Contacteer:

Re: Omleidingen

Bericht door juniorfotograaf »

Nielske1990 schreef:Ok, dat veranderd de zaak.

Dus moet het zijn; eerstvolgende werkzaamheden Betuweroute: zaterdag 22/09/2012 en zondag 23/09/2012. Omleidingen via de Brabantroute.
De logica van dingen kenbaar maken door spoor instellingen blijft altijd verbazen :lol:
Al ben ik het volledig eens met het feit dat men waarschijnlijk wel met data zal schuiven,want zodra planningen van de BR werkzaamheden op andere lijnen met werkzaamheden conflicten geven, dan verschuift men altijd werkzaamheden van de 1 van de lijnen zodat er altijd 1 lijn open is.
Wordt dus afwachten welke van de 2 dicht zal gaan en welke zal moeten wachten.
Laatst gewijzigd door juniorfotograaf op zo aug 26, 2012 8:19 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg.
Gebruikersavatar
Ronnie
Site Admin
Berichten: 21646
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:09 pm
Contacteer:

Re: Omleidingen

Bericht door Ronnie »

Nielske1990 schreef:Zaterdag t/m maandag? Da's wel heel merkwaardig, of niet? Of moet het 'tot' zijn?
Als die stremming tot 4 uur in de ochtend op maandag duurt dan is het toch echt maandag als de stremming eindigt :P .
Goed sporen. Daar houden we van.
BjörnNielsen
Berichten: 965
Lid geworden op: vr aug 24, 2012 5:39 pm
Locatie: Ljouwert
Contacteer:

Re: Omleidingen

Bericht door BjörnNielsen »

Leuk zo diep in September. Aangezien de herfstkleuren nu al opkomen (volgens mij nog nooit eerder zo vroeg bij mijn weten), dan wordt het in ieder geval een mooi weekend :D
juniorfotograaf
Berichten: 430
Lid geworden op: do aug 23, 2012 1:54 pm
Locatie: In de buurt van een paar spoorlijnen
Contacteer:

Re: Omleidingen

Bericht door juniorfotograaf »

Maar is eventjes een uurtje of wat zitten zoeken spitten en typen,met als resultaat een lijstje werkzaamheden zoals DB Netz wil gaan doen net over de grens van Vl:
Streckennummer und -name Abschnitt Arbeiten Beginn Ende Sperrung Betriebseinschränkungen
2510 Viersen - Kaldenk. - Venlo Dülken Hp Ust Gleiserneuerung 15.09.2012, 23:30 17.09.2012,04:30 Wechselbetr
2510 Viersen - Kaldenk. - Venlo Dülken Hp Üst Gleiserneuerung 22.09.2012, 23:30 24.09.2012,04:30 Totalsperrung

Tot zover dit lijstje,jammer dat je niet een excel bestandje kan tonen hier,maakt mijn leven makkelijker als ik de lijst nog is wil updaten hier ;)
Laatst gewijzigd door juniorfotograaf op wo sep 12, 2012 7:13 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg.
The_Knitter
Berichten: 3912
Lid geworden op: wo aug 22, 2012 1:00 pm
Locatie: Zwijndrecht

Re: Omleidingen

Bericht door The_Knitter »

Het nieuwste Drehscheibe magazin meld:
- Op ICE-lijn 78 (Amsterdam-Frankfurt) is nu al bekend dat alle ICE's van 20 juli tot 1 september 2013 elke dag, en op zaterdag en zondag van 29 juni tot 14 juli 2013 over Venlo en Eindhoven gaan ipv Arnhem.

Dus word weer omleidingen via de Brabantroute :mrgreen:
Thieske
Berichten: 1377
Lid geworden op: zo aug 19, 2012 6:28 pm
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Omleidingen

Bericht door Thieske »

als de werkzaamheden in Duitsland bevinden dan kan dat inderdaad. Als het alleen Arnhem of een ander stuk spoor in Nederland is waar gewerkt wordt, dan kan het zijn dat de Betuweroute nog open is en er dus weinig of geen omleidingen zijn
parttime member of the Brabantroute Prestatie Team
The_Knitter
Berichten: 3912
Lid geworden op: wo aug 22, 2012 1:00 pm
Locatie: Zwijndrecht

Re: Omleidingen

Bericht door The_Knitter »

Heb even gegoogled en kwam bij de Zusammenstellung der Netzfahrplan-Baukorridore 2013. Zie pag. 46 en pag. 47.

Daaruit is te halen dat er spoorvernieuwing is op de strecke 'GE OB-Sterkrade – Dinslaken (2270)' zijn:
Termine
29.06.2013 – 15.07.2013
– Dinslaken – Oberhausen-Sterkrade: ESP
(Wochenende)
20.07.2013 – 12.08.2013
– Oberhausen-Sterkrade – Dinslaken: ESP
12.08.2013 – 02.09.2013
– Dinslaken – Oberhausen-Sterkrade: ESP

En de aanpassingen:
Fernverkehr
– 18 Züge pro Tag in Umleitung
Nahverkehr
– 26 Züge pro Tag mit Fahrzeitverlängerungen
– 24 Züge pro Tag im Ausfall zwischen Oberhausen und Wesel
Güterverkehr
– 72 Züge pro Tag in Umleitung, 30 Züge pro Tag mit Fahrzeitverlängerungen

Umleitungsstrecken:
– im Fernverkehr: über Venlo – Mönchengladbach – Köln
– Im Güterverkehr: über Venlo – Viersen sowie über Bad Bentheim
Fernverkehr + 60 Min, Nahverkehr + 15 Min, Güterverkehr + 120 Min

Hieruit valt te concluderen dat er zeer beperkt verkeer mogelijk is over één spoor tussen Oberhausen-Sterkrade en Dinslaken, en er worden 72 treinen per dag omgeleid. Althans, dat is de vermelding nu. Kan altijd meer of minder worden... De werkzaamheden staan er.
Thieske
Berichten: 1377
Lid geworden op: zo aug 19, 2012 6:28 pm
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Omleidingen

Bericht door Thieske »

Dat document had ik nog niet gevonden. Het ziet er inderdaad naar uit dat er dan best wel wat omgeleide treinen te zien zijn
parttime member of the Brabantroute Prestatie Team
Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 3958
Lid geworden op: ma aug 20, 2012 7:54 pm
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Omleidingen Brabantroute en Emmerich

Bericht door Jeroen »

Op zondag 16 september gaan CNL, EN en ICE via Venlo. Maar tussen Venlo en Viersen rijden ook geen treinen.

Hoe gaan ze dat doen?
Bitter nun boik van ut zoipuh, dan nun bult van ut werkuh
juniorfotograaf
Berichten: 430
Lid geworden op: do aug 23, 2012 1:54 pm
Locatie: In de buurt van een paar spoorlijnen
Contacteer:

Re: Omleidingen Brabantroute en Emmerich

Bericht door juniorfotograaf »

Zoals the knitter als vermelde,als het werkzaamheden zijn aan 1 spoor dan hou je dr daar nog 1 over ;)
Dat zal dan betekennen aan weerszijde stapelen en dan vervolgens om en om voor een bepaalde tijd alles achterelkaar vanuit Vl ri D rijden en andersom. :mrgreen:
Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg.
The_Knitter
Berichten: 3912
Lid geworden op: wo aug 22, 2012 1:00 pm
Locatie: Zwijndrecht

Re: Omleidingen Brabantroute en Emmerich

Bericht door The_Knitter »

Het is idd geen Totalsperrung, dat is een week later het geval wel bij Venlo-Viersen.
juniorfotograaf
Berichten: 430
Lid geworden op: do aug 23, 2012 1:54 pm
Locatie: In de buurt van een paar spoorlijnen
Contacteer:

Re: Omleidingen Brabantroute en Emmerich

Bericht door juniorfotograaf »

Dan nog een interessant gegeven voor binnenkort.
Kijfhoek Zevenaar-oost 22.09.2012 24.09.2012 tunnel works double track closure
Ofwel de BetuweRoute ligt er geheel uit. :o
Dat wordt dus drukker op de Brabant route en via Kijfhoek-Gouda :mrgreen:
Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg.
The_Knitter
Berichten: 3912
Lid geworden op: wo aug 22, 2012 1:00 pm
Locatie: Zwijndrecht

Re: Omleidingen Brabantroute en Emmerich

Bericht door The_Knitter »

Je kan dan idd via Rotterdam-Gouda maar je kan ook onderlangs via Tilburg-Nijmegen.

Op zondag 23 september geen treinverkeer tussen Venlo en Viersen. De BR ligt er ook al uit, dus wordt wat drukker op het reguliere net. Brabantroute wat saaier :lol:

2510 Viersen - Kaldenk. - Venlo Dülken Hp Üst Gleiserneuerung 22.09.2012, 23:30 24.09.2012,04:30 Totalsperrung
BjörnNielsen
Berichten: 965
Lid geworden op: vr aug 24, 2012 5:39 pm
Locatie: Ljouwert
Contacteer:

Re: Omleidingen Brabantroute en Emmerich

Bericht door BjörnNielsen »

Ik vermoed die zondag gewoon een hoop opgeheven treinen of ze worden verschoven naar de zaterdag of maandag. Met zo weinig capaciteit op de grensbaanvakken houdt het gewoon op.
Gebruikersavatar
Ronnie
Site Admin
Berichten: 21646
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:09 pm
Contacteer:

Re: Omleidingen Brabantroute en Emmerich

Bericht door Ronnie »

Emmerich is toch gewoon open dat weekend? Die drie Melzo's passen daar nog wel bij :P .
Goed sporen. Daar houden we van.
The_Knitter
Berichten: 3912
Lid geworden op: wo aug 22, 2012 1:00 pm
Locatie: Zwijndrecht

Re: Omleidingen Brabantroute en Emmerich

Bericht door The_Knitter »

Is op een gedeelte maar 1 spoortje beschikbaar. Maar dat moet wel passen idd.
SB6414
Berichten: 1534
Lid geworden op: zo aug 26, 2012 11:43 am

Re: Omleidingen Brabantroute en Emmerich

Bericht door SB6414 »

Ronnie schreef:Emmerich is toch gewoon open dat weekend? Die drie Melzo's passen daar nog wel bij :P .
En anders hebben we Bad Bentheim en Herzogenrath nog. Vroeger, in het dieseltijdperk, ging ERS tijdens zulke weekenden regelmatig over Herzogenrath.
juniorfotograaf
Berichten: 430
Lid geworden op: do aug 23, 2012 1:54 pm
Locatie: In de buurt van een paar spoorlijnen
Contacteer:

Re: Omleidingen Brabantroute en Emmerich

Bericht door juniorfotograaf »

Ik weet niet hoe men dat met Emmerich wil doen,zeker niet omdat het normaal gesproken wel iets meer is als 3 Melzo treinen zondags.
Je moet nu de treinen die normaal gesproken over de brabantroute en de BR optellen en dat zou dan via Kijfhoek-Gouda-Utrecht-Arnhem naar Zevenaar en Emmerich moeten.
Bovendien weet ik niet in hoeverre Emmerich open zal zijn,als de BR is afgesloten dan zal het wel enige extra activiteiten teweeg brengen op Em.
Al is t alleen maar door werkmat en evt spanningsloze bovenleidingen ivm die werkzaamheden,lijkt me in de tunnels niet handig om te gaan werken als die bovenleiding nog onder spanning staat ;)
Een ander probleem is ook,dat veel maatschappijen tegenwoordig amper meer diesel mat hebben,DBS uitgezonderd.
Wat ik in het bericht van the knitter even niet snap is wat je wijzer wordt van rijden onderlangs via Tb-Nm ri Zevenaar,zeker niet als de BR eruit ligt(en dus waarschijnlijk zoals eerder genoemd Em ook niet echt goed qua capaciteit zal zijn,als er uberhaupt al gereden kan worden via die weg)
Als men idd besluit om te gaan schuiven met treinen dan wordt het Zaterdag aardig druk op de brabantroute van en naar Vl,om dan zondags erg stil te worden :lol:
Wie verder info heeft over wat de plannen zullen worden mag m hier inkoppen :D
Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg.
The_Knitter
Berichten: 3912
Lid geworden op: wo aug 22, 2012 1:00 pm
Locatie: Zwijndrecht

Re: Omleidingen Brabantroute en Emmerich

Bericht door The_Knitter »

juniorfotograaf schreef:Wat ik in het bericht van the knitter even niet snap is wat je wijzer wordt van rijden onderlangs via Tb-Nm ri Zevenaar,zeker niet als de BR eruit ligt(en dus waarschijnlijk zoals eerder genoemd Em ook niet echt goed qua capaciteit zal zijn,als er uberhaupt al gereden kan worden via die weg)
Verklaar je nader. Waarom zou je niet vanaf Kfh via Ddr, Bd, Tb, Ht, Nm en Ah naar Em kunnen gaan? Dat gebeurt nu ook hoor.
Dan heb je niet al het treinverkeer via Ut natuurlijk...
Thieske
Berichten: 1377
Lid geworden op: zo aug 19, 2012 6:28 pm
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Omleidingen Brabantroute en Emmerich

Bericht door Thieske »

juniorfotograaf schreef:...Al is t alleen maar door werkmat en evt spanningsloze bovenleidingen ivm die werkzaamheden,lijkt me in de tunnels niet handig om te gaan werken als die bovenleiding nog onder spanning staat ;)
...
Als men op de betuweroute aan het werken is hoeft men natuurlijk in Emmerich niet de bovenleidingen spanningsloos te zetten. Voor zover ik weet zijn bovenleidingen ook in een soort blokken verdeeld zodat bij werkzaamheden alleen een specifiek stuk spanningsloos gezet kan worden. (anders zouden er bijvoorbeeld bij werkzaamheden te Helmond ook niet alle sporen te Eindhoven beschikbaar zijn)
Werkmaterieel hoeft natuurlijk ook niet helemaal door te rijden van of naar Emmerich, bij Meteren kunnen de verbindingsbogen gebruikt worden (zodat bijvoorbeeld in Geldermalsen vanalles geparkeerd kan worden) en ook in Zevenaar zelf kunnen treinen aan de kant/kopmaken
parttime member of the Brabantroute Prestatie Team
juniorfotograaf
Berichten: 430
Lid geworden op: do aug 23, 2012 1:54 pm
Locatie: In de buurt van een paar spoorlijnen
Contacteer:

Re: Omleidingen Brabantroute en Emmerich

Bericht door juniorfotograaf »

The_Knitter schreef: Dan heb je niet al het treinverkeer via Ut natuurlijk...
Dit stukje ging het me om,was even in de veronderstelling dat als alles via Ut zou moeten dat t daar dan wel erg druk zou worden ;)
Thieske schreef:
juniorfotograaf schreef:...Al is t alleen maar door werkmat en evt spanningsloze bovenleidingen ivm die werkzaamheden,lijkt me in de tunnels niet handig om te gaan werken als die bovenleiding nog onder spanning staat ;)
...
Voor zover ik weet zijn bovenleidingen ook in een soort blokken verdeeld zodat bij werkzaamheden alleen een specifiek stuk spanningsloos gezet kan worden.
bij Meteren kunnen de verbindingsbogen gebruikt worden (zodat bijvoorbeeld in Geldermalsen vanalles geparkeerd kan worden) en ook in Zevenaar zelf kunnen treinen aan de kant/kopmaken
Ben wel benieuwd of men op de BR ook idd secties heeft gemaakt qua bovenleiding.
En zijn alle bogen al vrij gegeven voor verkeer,meende een tijdje terug ergens te lezen dat er minsten nog 1 boog is die men niet kan/mag gebruiken.

Verder verbaast het me dat men van NS van plan schijnt te zijn om internationele treinen EN ,ICE en dergelijke zondag over Venlo te laten rijden :shock:
Al zegt de site van NS ook dat er zondag geen treinen rijden tussen vierssen en venlo en vice versa :?
Dit alles omdat men o.a. in dat stuk lijn schijnbaar van DB een wissel gaan vervangen.
Wie het nog snapt mag t zeggen.
Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg.
juniorfotograaf
Berichten: 430
Lid geworden op: do aug 23, 2012 1:54 pm
Locatie: In de buurt van een paar spoorlijnen
Contacteer:

Re: Omleidingen Brabantroute en Emmerich

Bericht door juniorfotograaf »

Voor sommige zal het niks nieuws wezen,maar ook aankomend weekend wordt het weer zoeken naar waar de cargo treinen heen gaan.
Volgens het pdf boekwerk met werkzaamheden 2012 van DB netz is aankomend weekend het volgende gaande:
22-09 23.30 /24-09 04.30 Durchgehend Totalsperrung Dulken Hp Ust/Viersen
24-09 00.50 /24-09 05.35 Durchgehend Totalsperrung Emmerich Grenze Gp/Emmerich
En een ander document online maakt het voor de BR nog interessanter:
Kijfhoek Zevenaar-oost 22.09.2012 24.09.2012 tunnel works double track closure

Kortom klopt het dat Venlo eruit ligt voor het goederenvervoer,en dat ook de BR gesloten zal zijn voor treinen ?
Zo ja wat gaat men dan doen,treinen schrappen en de rest over gouda,ut,arnhem,emmerich sturen ?
Wie het echt weet mag het zeggen ;)
Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg.
Andre
Site Admin
Berichten: 1676
Lid geworden op: zo aug 19, 2012 10:46 am
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Omleidingen Brabantroute en Emmerich

Bericht door Andre »

Gok maar gewoon op wegvallen van ritten en de rest via het conventionele net naar Emmerich en Bad Bentheim. De totalsperrung van Emmerich is pas maandagochtend en heeft slechts beperkte gevolgen.

En naar Emmerich kan men ook via Tilburg-Den-Bosch-Nijmegen, dat gebeurt wel vaker.
Zie ook Goederenwagens.nl & mijn Ipernity site
BjörnNielsen
Berichten: 965
Lid geworden op: vr aug 24, 2012 5:39 pm
Locatie: Ljouwert
Contacteer:

Re: Omleidingen Brabantroute en Emmerich

Bericht door BjörnNielsen »

Standaard meuk zal wel gewoon rijden (kolen, erts, ers/dbs dozen) maar de leuke treinen worden dan vaak verschoven naar een andere dag. Kortom, niet boeiend helaas.
juniorfotograaf
Berichten: 430
Lid geworden op: do aug 23, 2012 1:54 pm
Locatie: In de buurt van een paar spoorlijnen
Contacteer:

Re: Omleidingen Brabantroute en Emmerich

Bericht door juniorfotograaf »

Andre schreef: De totalsperrung van Emmerich is pas maandagochtend en heeft slechts beperkte gevolgen.

En naar Emmerich kan men ook via Tilburg-Den-Bosch-Nijmegen, dat gebeurt wel vaker.
T is van zaterdag t/m maandag a.s. gewoon geen BR of geen Emmerich.
Die totalsperrung van Emmerich is idd pas maandag,maar de BR is wel het weekend dicht(volgens de info die ik kan vinden)
Maar voor wat betreft t weekend zou men dus een stukje Brabantroute kunnen gebruiken en dan volgens jouw voorgestelde route ri Em,of van Kfh ri Gouda,Nijmegen en dan Em.
Wil je er dus echt wat aan hebben zou je om " alles" te pakken ervoor moeten kiezen om rondom Zevenaar of net in Duitsland te moeten gaan kijken :?:
Verder is het in elk geval zo dat buiten de totalsperrung om men de hele dag(24ste) in Em aan de gang zal zijn en dus beperkte spoor capacteit zal hebben,dus iets extra's op de Brabantroute moet mogelijk zijn dan :mrgreen:
(als je keyrail moet geloven dan moet t veel extra's zijn,anders red 450 treinen per dag en per rijrichting niet) ;)
Wat gaat men met internationale treinen dan doen ?
Weer via een gesloten Venlo of nu ook echt ergens anders langs ?
Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg.
Andre
Site Admin
Berichten: 1676
Lid geworden op: zo aug 19, 2012 10:46 am
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Omleidingen Brabantroute en Emmerich

Bericht door Andre »

Samenvattend:

Werkzaamheden:
- De Betuweroute ligt er het hele weekend uit, heeft in principe geen gevolgen voor Emmerich zelf
- Dülken ligt eruit van zaterdagavond 23.30 t/m maandagochtend 04.30 uur
- Emmerich ligt eruit op maandagochtend van 01 uur tot en met 05.35

Mogelijkheden:
- Dus zaterdag kan het Betuweroute verkeer het normale net via Emmerich en Bad Bentheim en de Brabantroute omgeleid worden.
- Op zondag kan het reguliere verkeer alleen via Emmerich en Bad Bentheim.
- Maandagnacht kan het verkeer alleen via Bad Bentheim, en vanaf half zes maandagochtend zouden alle trajecten weer beschikbaar moeten zijn.

Zoals Wessel op Somda.nl en Björn hier al gemeld hebben, verwacht niet teveel van het verkeer op zondag. De standaard erts- en kolentreinen kan je zeker verwachten, voor de rest is het afwachten, bij vorige werkzaamheden werd ook het een en ander geschrapt.

Spotmogelijkheden:
De tijd is al lang voorbij dat iemand de werkzaamheden compleet uitwerkte en alle omleidingen op RolandRail publiceerde. Als er iets bekend is dan houden die personen het voor zich. Dus is het gissen, op basis van vroegere omleidingen zou op zondag Hüthum of Elten achter Zevenaar de beste plek zijn, maar er rijdt dan altijd iets leukers via Bad Bentheim.. en omgekeerd.

Of je gaat spotten en waar hangt eigenlijk af of je wel of niet iemand kent die meer weet en of zondagochtend nog iemand wat wijzigigen en vooral annuleringen op RolandRail vermeld. Zelf ga ik zondag niet maar anders zou het bij Emmerich zijn.
Zie ook Goederenwagens.nl & mijn Ipernity site
juniorfotograaf
Berichten: 430
Lid geworden op: do aug 23, 2012 1:54 pm
Locatie: In de buurt van een paar spoorlijnen
Contacteer:

Re: Omleidingen Brabantroute en Emmerich

Bericht door juniorfotograaf »

Bedankt voor je samenvatting 8-)
En helaas trek je gelijk een zeer pijnlijk plek open,niet voor mij alleen hoor.
De hobbyist van vandaag deelt of meld never meer iets,tenzij t al geweest is.
Persoonlijk kan ik me daar ontzettend over opwinden,een grote groep eigenheimers,daar is de wereld van spotters in vervallen.
Sommige weten veel en zeggen niks,dus de rest die barst maar.
Maar owee als je als niets wetende is geluk hebt bij toeval,dan valt de hele club van " spoor goden" en " alwetende" over je heen.
Want een nobody mag tenslotte niet een foto maken waar de rest van de goden niks vanaf wist of heeft gemist,stel je voor :roll:
Ik steek gelukkig nog anders in elkaar,ik weet nooit wat,maar wat ik weet deel ik (vooralsnog graag met anderen)
Jammer dat de bovenbeschreven cultuur die wordt uitgevoerd door " de populaire alwetende" hobbyist de lol van de " gezamelijke hobby" deels sloopt voor sommige.
Ik hoop dan ook van harte dat de mensen die hier op dit forum nu zijn of zullen komen mede zullen zorgen dat we een ander forum zullen zijn als de rest.
Waar wel dingen worden gemeld en gevraagd,en we normaal omgaan met elkaar.
Dan kunnen de iets en de niets wetende mensen ook is iets meer plezier halen van deze hobby op vele manieren op dit forum.

Tot zover dit betoog.
Terug on topic dan maar ? :D
Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg.
robehv
Berichten: 968
Lid geworden op: zo aug 26, 2012 12:07 pm
Locatie: Helmond

Re: Omleidingen

Bericht door robehv »

Daaruit is te halen dat er spoorvernieuwing is op de strecke 'GE OB-Sterkrade – Dinslaken (2270)' zijn:
Termine
29.06.2013 – 15.07.2013
– Dinslaken – Oberhausen-Sterkrade: ESP
(Wochenende)
20.07.2013 – 12.08.2013
– Oberhausen-Sterkrade – Dinslaken: ESP
12.08.2013 – 02.09.2013
– Dinslaken – Oberhausen-Sterkrade: ESP
Dus als ik het goed begrijp tussen 29 juni en 14 juli (29,30 Juni en 6,7,13,14 Juli) alleen in het weekend de cnl en ice via venlo en tussen 20 juli en 1 sept. de hele week door de cnl en ice via venlo?
Parttime member van Brabantroute Prestatie Team
The_Knitter
Berichten: 3912
Lid geworden op: wo aug 22, 2012 1:00 pm
Locatie: Zwijndrecht

Re: Omleidingen Brabantroute en Emmerich

Bericht door The_Knitter »

Heb je helemaal goed Rob.

@ Floris; Ik geef je helemaal gelijk. Het is tegenwoordig "ik-ik-ik"... Helaas. Ik deel wat ik mag- en kan delen (en weet). Helaas zijn er anderen bij, want zij willen hun eigen plaat als uniek plaatje hebben :(

Ik heb gisteravond een mailtje verstuurd naar een kennis, die zou donderdag gaan kijken wat hij over omleidingen kon vinden. Weet niet of hij ook DRGL's meldt, maar iig naar de extra treinen via bepaalde trajecten en treinen die op een andere dag gaan rijden of uitvallen.
De goederenvervoerders kunnen voor dit weekend t/m woensdagavond nog wijzigingen aanbrengen, anders wordt het via de "bijsturing" ingelegd als het toch anders moet.
Ik laat 't wel ff weten ;)
SB6414
Berichten: 1534
Lid geworden op: zo aug 26, 2012 11:43 am

Re: Omleidingen Brabantroute en Emmerich

Bericht door SB6414 »

BjörnNielsen schreef:Standaard meuk zal wel gewoon rijden (kolen, erts, ers/dbs dozen) maar de leuke treinen worden dan vaak verschoven naar een andere dag. Kortom, niet boeiend helaas.
Ik weet niet of de vervoerders zelf door hebben dat ze leuke treinen rijden, maar ik zou graag een hardnekkig misverstand de wereld uit helpen: spottertje pesten door 'leuke' treinen op andere dagen te laten rijden wordt niet gedaan. De klant staat voorop en of er nu werkzaamheden zijn of niet: de treinen zullen rijden. Daarnaast is er genoeg omleidingscapaciteit (Emmerich kan die paar treinen uit Venlo met gemak verwerken) en rijdt een behoorlijk aantal treinen in het donker (zeker de treinen die in de bijsturing ingelegd worden).
juniorfotograaf
Berichten: 430
Lid geworden op: do aug 23, 2012 1:54 pm
Locatie: In de buurt van een paar spoorlijnen
Contacteer:

Re: Omleidingen Brabantroute en Emmerich

Bericht door juniorfotograaf »

The_Knitter schreef: Ik heb gisteravond een mailtje verstuurd naar een kennis, die zou donderdag gaan kijken wat hij over omleidingen kon vinden. Weet niet of hij ook DRGL's meldt, maar iig naar de extra treinen via bepaalde trajecten en treinen die op een andere dag gaan rijden of uitvallen.
De goederenvervoerders kunnen voor dit weekend t/m woensdagavond nog wijzigingen aanbrengen, anders wordt het via de "bijsturing" ingelegd als het toch anders moet.
Ik laat 't wel ff weten ;)
DRGL zelf zijn niet eens t belangrijkste(als ze dr zijn van wat leuks is t mooi meegenomen ;) ),de route is vaak t meest belangrijke.
Als t lekker weer is dan kun je dr een dag post vatten,zolang je maar weet dat je dr niet voor l*l gaat staan dan is t goed :lol:
Alvast bedankt voor t meedenken en uitpluizen :D
SB6414 schreef:
BjörnNielsen schreef:Standaard meuk zal wel gewoon rijden (kolen, erts, ers/dbs dozen)
Ik weet niet of de vervoerders zelf door hebben dat ze leuke treinen rijden, maar ik zou graag een hardnekkig misverstand de wereld uit helpen: spottertje pesten door 'leuke' treinen op andere dagen te laten rijden wordt niet gedaan.
Hier wil ik dan graag even een mis verstand de wereld uit schoppen,ik heb niet beweerd dat TRDL of andere instanties op t spoor dingen achterhouden en/of op andere dagen/routes laten rijden.
Wat ik wel beweer en met mij aardig wat andere,is dat er mensen zijn die alles op een presenteerblaadje krijgen aangereikt vanuit de organisatie/of het zelf kunnen opzoeken en dus enkel maar op dat blaadje hoeven te kijken wat waar aan leuks zal rijden.
En dat diezelfde mensen(gelukkig niet allemaal)vaak met je praten langs de lijn (bijwijze van spreken mee eten bij je,zo vaak als je ze ziet),en dat die je doodleuk laten vertrekken terwijl er wat leuks gaat gebeuren.
Wat ik ook beweer(de) is dat diezelfde mensen je het licht in je ogen niet gunnen als jij bij toeval iets leuks op foto hebt gezet waar je geen bal van wist. :evil:
Bovenstaande beweringen,gelden voor wat t mij betreft nog steeds. :!:
Het is dus echter wat anders als dat jij zei ;)
Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg.
juniorfotograaf
Berichten: 430
Lid geworden op: do aug 23, 2012 1:54 pm
Locatie: In de buurt van een paar spoorlijnen
Contacteer:

Re: Omleidingen Brabantroute en Emmerich

Bericht door juniorfotograaf »

In een verveelmoment zat ik net even op de site van ns hispeed te kijken en daar staat t volgende vermeld:
zaterdag 22 en zondag 23 september
Fyra rijdt niet tussen Amsterdam Centraal, Schiphol, Rotterdam en Breda. U kunt gebruik maken van overige, binnenlandse treinen. Houd u rekening met een extra reistijd van een kwartier tot een half uur.

Waar gaan die treinen dan langs rijden aankomend weekend ?
Of wordt er "gewoon" helemaal niet gereden dan ?
Wat ook raar is,is dat er bij Thalys helemaal geen werkzaamhedn staan vermeld terwijl deze deels toch ook over de zelfde route rijden als Fyra,wat gaat er dan gebeuren qua werk aan t spoor en met thalys ?
(alles over de brabantroute ?? )
Alvast bedankt voor het meedenken ;)
Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg.
The_Knitter
Berichten: 3912
Lid geworden op: wo aug 22, 2012 1:00 pm
Locatie: Zwijndrecht

Re: Omleidingen Brabantroute en Emmerich

Bericht door The_Knitter »

Alleen de Fyra rijdt niet door beperkter spoorgebruik rondom de Wgm heb ik begrepen.
The_Knitter
Berichten: 3912
Lid geworden op: wo aug 22, 2012 1:00 pm
Locatie: Zwijndrecht

Re: Omleidingen Brabantroute en Emmerich

Bericht door The_Knitter »

De BetuweRoute is NIET dicht. Omleidingen veelal over de Betuweroute, en enkelen over Gouda.
arnold
Berichten: 14489
Lid geworden op: di aug 21, 2012 2:51 pm
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Omleidingen Brabantroute en Emmerich

Bericht door arnold »

Veel kolen- en Erstreinen vandaag via de Brabant-Route! Vanuit Vl en naar Vl.
Andre
Site Admin
Berichten: 1676
Lid geworden op: zo aug 19, 2012 10:46 am
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Omleidingen Brabantroute en Emmerich

Bericht door Andre »

Ik las het ja, ik wilde hier al melden dat van alle opties er niet veel terecht was gekomen. In het weekend niets omgeleid via de Brabantroute want de Betuweroute was toch open. En dan vandaag het kolen- en ertsverkeer wel via de Brabantroute. Dan kunnen we speculeren wat we willen... het loopt toch anders dan we verwachten.
Zie ook Goederenwagens.nl & mijn Ipernity site
SB6414
Berichten: 1534
Lid geworden op: zo aug 26, 2012 11:43 am

Re: Omleidingen Brabantroute en Emmerich

Bericht door SB6414 »

Vandaag was de Betuweroute bijna de gehele dag volledig gestremd.
Nielske1990
Berichten: 1325
Lid geworden op: wo aug 22, 2012 8:23 pm
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Omleidingen Brabantroute en Emmerich

Bericht door Nielske1990 »

Vanaf donderdagavond 18 oktober 2012 t/m maandagochtend 22 oktober 2012 zal de Brabantroute gestremd zijn tussen Eindhoven en Blerick. Als alles goed gaat dan wordt het tunneldek bij station Helmond op zijn plek gereden, alles nog onder voorbehoud uiteraard. Toeschouwers kunnen de tribune gebruiken, ga je liever treinen kijken kun je beter op de route via Emmerich gaan staan. De vrijdag zal daar wel het interessantste worden... ;)
Maïsmessias van Brabantroute Prestatie Team
Website: (in ontwikkeling) - Fotodump: Flickr-account
juniorfotograaf
Berichten: 430
Lid geworden op: do aug 23, 2012 1:54 pm
Locatie: In de buurt van een paar spoorlijnen
Contacteer:

Re: Omleidingen Brabantroute en Emmerich

Bericht door juniorfotograaf »

Dat wordt dan dus kijken op de BR of de route via rtd,gd,nm,em ?
Overigens frapant was daarstraks het lezen van een kort bericht op RR dat de BR vandaag (en volgens mij deels de afgelopen 2 dagen ook al) was gestremd/buitendienst :shock:
Ik weet alleen niet waarom,en of dat nog de hele week doorgaat.
In elk geval bedankt voor de info :)
Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg.
robehv
Berichten: 968
Lid geworden op: zo aug 26, 2012 12:07 pm
Locatie: Helmond

Re: Omleidingen Brabantroute en Emmerich

Bericht door robehv »

Zaterdag 3+Zondag 4 November ice's via venlo-eindhoven
Zaterdag 24+Zondag 25 November ice's via venlo-eindhoven
Zaterdag 24+Zondag 25 November CNL+EN via venlo-eindhoven
Voor de rest weet ik niet of dit ook invloed heeft op de cargo.
Iemand die meer weet vul het maar aan :D
Parttime member van Brabantroute Prestatie Team
Plaats reactie