Werkzaamheden Nederland
Forumregels
Graag het volgende formaat gebruiken voor de titel van een topic: 'Dag en datum of periode | Naam of korte omschrijving van het traject'
Graag het volgende formaat gebruiken voor de titel van een topic: 'Dag en datum of periode | Naam of korte omschrijving van het traject'
Re: Werkzaamheden Nederland
In februari vinden er grootschalige werkzaamheden plaats rondom station Apeldoorn, zie artikel De Stentor. Daarom is er twee weken lang (16 februari - 1 maart) geen treinverkeer mogelijk tussen Apeldoorn - Deventer / Zutphen.
Jaarkalender 2021 Betuweroute:
https://www.prorail.nl/siteassets/homep ... 21_web.pdf
https://www.prorail.nl/siteassets/homep ... 21_web.pdf
Maarten langs de lijn
Morgen werkzaamheden tussen Almelo en Deventer:
Deventer - Almelo
Wanneer
zondag 31 januari 04:00 t/m maandag 1 februari 02:00
Extra reistijd
Tot +30 minuten
Gevolg
- Door werkzaamheden: tussen Deventer en Almelo rijden er bussen.
Dit weekend naast een LUD ook werkzaamheden tussen Breda en Eindhoven (concreet: bussen tussen Gilze-Rijen en Breda):
Breda - Eindhoven
Wanneer
zaterdag 6 februari 04:00 t/m maandag 8 februari 02:00
Extra reistijd
Tot +30 minuten
Gevolg
- Door werkzaamheden: tussen Breda en Eindhoven Centraal is de dienstregeling aangepast.
Volgens een bericht op Somda forum zou deze werkzaamheden zijn afgelast vanwege het winterweer.Ruben01 schreef: ↑vr feb 05, 2021 8:36 pmDit weekend naast een LUD ook werkzaamheden tussen Breda en Eindhoven (concreet: bussen tussen Gilze-Rijen en Breda):Breda - Eindhoven
Wanneer
Extra reistijd
Tot +30 minuten
Gevolg
- Door werkzaamheden: tussen Breda en Eindhoven Centraal is de dienstregeling aangepast.
Volgens de NS App gaan deze werkzaamheden gewoon doorPeterHT schreef: ↑za feb 06, 2021 12:10 amVolgens een bericht op Somda forum zou deze werkzaamheden zijn afgelast vanwege het winterweer.Ruben01 schreef: ↑vr feb 05, 2021 8:36 pmDit weekend naast een LUD ook werkzaamheden tussen Breda en Eindhoven (concreet: bussen tussen Gilze-Rijen en Breda):Breda - Eindhoven
Wanneer
Extra reistijd
Tot +30 minuten
Gevolg
S'dam 4life
Werkzaaheden zelf zullen misschien niet doorgaan maar het terugdraaien van de omleidingen en afbestellen bussen e.d. zal waarschijnlijk niet meer kunnen.
Gelukkig hebben cargo's geen vervangende bussen nodig en kunnen zij wat sneller schakelen dus het ligt voor de hand dat die gaan genieten van de weldadige rust tussen Tilburg en Breda.
Helaas, het minimale verkeer dat dat had kunnen doen, rijdt alsnog via Utrecht (Blerick-/Tilburg-shuttles en enkele werktreinen). Het internationale verkeer gaat via de Betuweroute.
Nu DDZ buiten dienst staat voel ik me naamloos... 

Een deel rijdt (in ieder geval vandaag) wel gewoon via Vl-Bd-Ddr.
Ja omdat er overdag wel werkzaamheden zijn bij Viersen, dus route via Vl is niet mogelijk overdag.
Goed opgemerkt, maar dat neemt nog niet weg dat er wel degelijk binnenlandse omleidingen zijn geweest.
Wat wel opvallend is, is dat RFO uit IJsm naar Bh juist onderlangs via Ddr-Tb-Ut naar Amf reed.

Van 16 februari tot 2 maart zit Apd dicht, en van 20-21 februari zitten de hoofdsporen van Em dicht, van 22-26 februari het 3e spoor. Dus denk ik, dat Bad Bentheim van 20-26 februari drukker wordt, evenals Venlo. Mogelijke omleidingen zijn dan;
-Bh-Dv-Zp-Ah-Ut-Gd etc
-Bh-Dv-Zp-Ah-Nm-Ht
-Bh-Zl-Lls etc, op 21 februari vanaf 10:00 niet mogelijk ivm werkzaamheden Dronten-Kampen Zuid
Bh-Zl-Nkk etc
-Bh-Dv-Zp-Ah-BR (geen Blerick naar Betuweroute, enkel voor meerspannige locomotieven
-Bh-Dv-Zp-Ah-Ut-Gd etc
-Bh-Dv-Zp-Ah-Nm-Ht
-Bh-Zl-Lls etc, op 21 februari vanaf 10:00 niet mogelijk ivm werkzaamheden Dronten-Kampen Zuid
Bh-Zl-Nkk etc
-Bh-Dv-Zp-Ah-BR (geen Blerick naar Betuweroute, enkel voor meerspannige locomotieven

Laatst gewijzigd door Spoor-nl op ma feb 15, 2021 2:02 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Alweer een machinist die niet spoort!? YouTube: Treinen in Beeld
Optie 3 kan je op zondag 21 februari (vanaf 10:00) doorstrepen, dan zijn er werkzaamheden tussen Dronten en Kampen Zuid
Verder aanstaand weekend wat extraatjes voor Roosendaal:

Verder aanstaand weekend wat extraatjes voor Roosendaal:
Maastricht - Liège / Luik
Wanneer
zaterdag 20 februari 04:00 t/m maandag 22 februari 02:00
Extra reistijd
+30 minuten
Gevolg
- Door werkzaamheden: tussen Maastricht en Visé rijden er bussen.
-
- Contacteer:
Werkzaamheden zijn (gedeeltelijk?) geannuleerd. In ieder geval Arriva gaat op Apd-Ww gewoon rijden.
Volgens de planner zijn deze werkzaamheden pas vanaf 17 februari en specifiek op Apd-Dv.JeanPierre schreef: ↑ma feb 15, 2021 2:11 pmWerkzaamheden zijn (gedeeltelijk?) geannuleerd. In ieder geval Arriva gaat op Apd-Ww gewoon rijden.

-
- Contacteer:
Zp-Apd zou van 17 t/m 26/2 buiten dienst zijn i.v.m. de werkzaamheden te Apd. Dat is door ProRail nu ingetrokken. Maar of het ook voor NS geldt weet ik niet.
Het betreft de oostzijde van Apd, dus dan kan inderdaad niks op Apd-Dv. Cargo kan dan ook niet via Amf-Dv.DDZ7504 schreef: ↑ma feb 15, 2021 2:16 pmVolgens de planner zijn deze werkzaamheden pas vanaf 17 februari en specifiek op Apd-Dv.JeanPierre schreef: ↑ma feb 15, 2021 2:11 pmWerkzaamheden zijn (gedeeltelijk?) geannuleerd. In ieder geval Arriva gaat op Apd-Ww gewoon rijden.
Bron? Werkzaamheden worden niet zomaar opgeheven.JeanPierre schreef: ↑ma feb 15, 2021 2:21 pmZp-Apd zou van 17 t/m 26/2 buiten dienst zijn i.v.m. de werkzaamheden te Apd. Dat is door ProRail nu ingetrokken. Maar of het ook voor NS geldt weet ik niet.
idd, uit betrouwbare bron worden de wkz verschoven, binnenkort worden hier knopen over doorgehakt.Spoor-nl schreef: ↑ma feb 15, 2021 3:20 pmBron? Werkzaamheden worden niet zomaar opgeheven.JeanPierre schreef: ↑ma feb 15, 2021 2:21 pmZp-Apd zou van 17 t/m 26/2 buiten dienst zijn i.v.m. de werkzaamheden te Apd. Dat is door ProRail nu ingetrokken. Maar of het ook voor NS geldt weet ik niet.
Reden uitstel = vorst!
Betreft trouwens Apd - Dv/Zp, wissels aan oostzijde vervangen en aansluiting Apda vereenvoudigen.
Volgens mij is die vorst onderhand wel afgelopenGvTrail schreef: ↑ma feb 15, 2021 4:27 pmidd, uit betrouwbare bron worden de wkz verschoven, binnenkort worden hier knopen over doorgehakt.Spoor-nl schreef: ↑ma feb 15, 2021 3:20 pmBron? Werkzaamheden worden niet zomaar opgeheven.JeanPierre schreef: ↑ma feb 15, 2021 2:21 pmZp-Apd zou van 17 t/m 26/2 buiten dienst zijn i.v.m. de werkzaamheden te Apd. Dat is door ProRail nu ingetrokken. Maar of het ook voor NS geldt weet ik niet.
Reden uitstel = vorst!
Betreft trouwens Apd - Dv/Zp, wissels aan oostzijde vervangen en aansluiting Apda vereenvoudigen.

Dat klopt maar betrokken bedrijven lopen wel vaker achter de feiten aan... 

En de vorst zit nog gewoon in de grond.......
Dat lijkt me opzich niet zo'n probleem, tegen te tijd dat ze daar zitten te wroeten is die redelijk ontdooit, en met werkzaamheden zal dat denk over het algemeen sowieso weinig problemen opleveren,
-
- Contacteer:
Wat wij ervan vinden doet er op zich niet toe, laten we het bij de feiten houden.
De werkzaamheden zijn definitief afgezegd, al gaan ze tussen zaterdag 27-2 en maandagochtend 1-3 misschien nog wel door. Omdat het lastig is om een planning op korte termijn te veranderen, rijden de treinen van de NS (in ieder geval in het begin) niet volledig volgens de normale dienstregeling. Hoe dit met het goederenvervoer zit is mij niet bekend, maar ik vermoed dat dit gewoon de 'normale' route pakt.
Bron: https://www.prorail.nl/nieuws/werk-apeldoorn-uitgesteld
Edit 17-2: De DB Pon-trein reed vandaag gewoon via Apeldoorn dus vermoedelijk kan dit bij andere goederentreinen dan ook.
De werkzaamheden zijn definitief afgezegd, al gaan ze tussen zaterdag 27-2 en maandagochtend 1-3 misschien nog wel door. Omdat het lastig is om een planning op korte termijn te veranderen, rijden de treinen van de NS (in ieder geval in het begin) niet volledig volgens de normale dienstregeling. Hoe dit met het goederenvervoer zit is mij niet bekend, maar ik vermoed dat dit gewoon de 'normale' route pakt.
Bron: https://www.prorail.nl/nieuws/werk-apeldoorn-uitgesteld
Edit 17-2: De DB Pon-trein reed vandaag gewoon via Apeldoorn dus vermoedelijk kan dit bij andere goederentreinen dan ook.
Houd je aan de Coronaregels! Niet alleen voor jezelf, maar ook uit respect voor anderen!
Dat klopt, maar vandaag is er wel een Pontrein omgeleid via Zl...Jona Brans schreef: ↑di feb 16, 2021 2:00 pm
Op zichzelf al vreemd genoeg, aangezien Zl helemaal niet aantrekkelijk is, ivm het enkelspoor daar, en het qua tijd ook om is. Wat meer voor de hand ligt is Dv-Zp-Ah-Ut-Amf, waar niet voor gekozen is

-
- Contacteer:
Dat ligt helemaal niet voor de hand;Spoor-nl schreef: ↑do feb 18, 2021 9:45 pmDat klopt, maar vandaag is er wel een Pontrein omgeleid via Zl...Jona Brans schreef: ↑di feb 16, 2021 2:00 pm
Op zichzelf al vreemd genoeg, aangezien Zl helemaal niet aantrekkelijk is, ivm het enkelspoor daar, en het qua tijd ook om is. Wat meer voor de hand ligt is Dv-Zp-Ah-Ut-Amf, waar niet voor gekozen is![]()
- Een enkelspoor is geen probleem aangezien er niet veel treinen rijden op dat traject.
- Als je via Ut-Ah rijdt moet je niet alleen kopmaken op Dvge, maar heb je ook last van de beperkte ruimte op het druk bereden Ut-Ah. Bovendien is via Zwolle sowieso sneller als je uit Amersfoort komt.
Laatst gewijzigd door Jona Brans op do feb 18, 2021 9:57 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Houd je aan de Coronaregels! Niet alleen voor jezelf, maar ook uit respect voor anderen!
Al zóú het dan sneller zijn, het is behoorlijk onaangenaam ivm dat enkelspoor daar. Ik zie net dat er een aanrijding aan het einde van de middag was bij Zp-Ah, schijnbaar 'de Steeg', waardoor dat gestremd was, waardoor eerdergenoemde omleiding niet mogelijk was. En dán is via Zl wél aantrekkelijk, ipv wachten door een aanrijding.Jona Brans schreef: ↑do feb 18, 2021 9:49 pmDat ligt helemaal niet voor de hand, want via Zwolle is vele malen sneller als je naar Amersfoort moet.Spoor-nl schreef: ↑do feb 18, 2021 9:45 pmDat klopt, maar vandaag is er wel een Pontrein omgeleid via Zl...Jona Brans schreef: ↑di feb 16, 2021 2:00 pm
Op zichzelf al vreemd genoeg, aangezien Zl helemaal niet aantrekkelijk is, ivm het enkelspoor daar, en het qua tijd ook om is. Wat meer voor de hand ligt is Dv-Zp-Ah-Ut-Amf, waar niet voor gekozen is![]()
-
- Contacteer:
Op het traject Arnhem - Utrecht heb je meer last van drukte dan op het enkelspoor Olst - Deventer 

Zeg je dit omdat je het weet of omdat je het denkt? Het komt nu over alsof je er 100% zeker van bent, terwijl het echt niet waar is. De route via Zl naar Amf is slechts een half uur langer qua goederenpad, dat halve uur ben je als je via Ah-Ut rijdt al vrijwel kwijt bij het kopmaken op Dvge, en dan moet je nog helemaal naar Ah (50 min) en naar Ut (45 min) voor je in Amf (nog 15) bent.Spoor-nl schreef: ↑do feb 18, 2021 9:55 pmAl zóú het dan sneller zijn, het is behoorlijk onaangenaam ivm dat enkelspoor daar. Ik zie net dat er een aanrijding aan het einde van de middag was bij Zp-Ah, schijnbaar 'de Steeg', waardoor dat gestremd was, waardoor eerdergenoemde omleiding niet mogelijk was. En dán is via Zl wél aantrekkelijk, ipv wachten door een aanrijding.

Bovendien is het al vele keren gebeurd dat verkeer wordt omgeleid via Zl, waaronder ook de Pon-trein. Het enkelsporige traject is maar een klein stukje tussen Olst en Deventer, waar maar 1x per kwartier een trein rijdt. Ruimte genoeg dus voor een paar goederentreinen
S'dam 4life
Oh wacht ik had kopmaken Dvge niet meegerekendDDZ7504 schreef: ↑do feb 18, 2021 10:08 pmZeg je dit omdat je het weet of omdat je het denkt? Het komt nu over alsof je er 100% zeker van bent, terwijl het echt niet waar is. De route via Zl naar Amf is slechts een half uur langer qua goederenpad, dat halve uur ben je als je via Ah-Ut rijdt al vrijwel kwijt bij het kopmaken op Dvge, en dan moet je nog helemaal naar Ah (50 min) en naar Ut (45 min) voor je in Amf (nog 15) bent.Spoor-nl schreef: ↑do feb 18, 2021 9:55 pmAl zóú het dan sneller zijn, het is behoorlijk onaangenaam ivm dat enkelspoor daar. Ik zie net dat er een aanrijding aan het einde van de middag was bij Zp-Ah, schijnbaar 'de Steeg', waardoor dat gestremd was, waardoor eerdergenoemde omleiding niet mogelijk was. En dán is via Zl wél aantrekkelijk, ipv wachten door een aanrijding.

- Ronnie
- Site Admin
- Contacteer:
Graag terug naar de werkzaamheden. Aan misschien, mogelijk en kan zijn heeft niemand iets
Goed sporen. Daar houden we van.