Jaaroverzicht 2019 Wilmer

Post hier je beste, mooiste, speciaalste spoorfoto's van 2019.
Forumregels
Iedere gebruiker mag één topic openen, dus gebruik hem goed. Een topic mag uit maximaal 12 foto's bestaan, dit is dus gemiddeld één foto per maand. Het mooiste is natuurlijk als er daadwerkelijk één foto per maand wordt geselecteerd, maar dit is niet verplicht. Gebruik als topic titel het volgende formaat: Jaaroverzicht 2019 <je forum (nick)naam>

Succes met de selectie!
Plaats reactie
TrainplazaNL
Berichten: 177
Lid geworden op: wo jun 13, 2018 3:30 pm
Contacteer:

Jaaroverzicht 2019 Wilmer

Bericht door TrainplazaNL »

Ook ik wil graag mijn hoogtepunten van het afgelopen jaar hier delen. Dit is mijn eerste jaaroverzicht hier, maar hopelijk niet de laatste. Laat maar weten wat je ervan vindt!

Januari
Afbeelding

Op 2 januari dit jaar reed Lineas haar eerste dolimetrein van Veendam naar Hermalle-sous-Huy. Lineas 7773 en 7775 passeren Tricht, op weg naar Geldermalsen. Hier zou de trein uiteindelijk veel langer stil staan dan gepland.

Februari
AfbeeldingRTB 186 425, Best by TrainplazaNL, on Flickr

Op 25 februari was RTB 186 425 onderweg met een set Millet ketelwagens naar Weinheim. Op een voor mij nieuwe fotostek kon deze trein tussen Best en Liempde vastgelegd worden, op een van de eerste mooie dagen van het jaar.

Maart
Afbeelding

Op 8 maart werd een dag in Limburg gespendeerd. Vlak voordat naar Venlo werd vertrokken voor de Alpen Express naar Oostenrijk, konden er nog een paar nachtfoto's op het station van Maastricht gemaakt worden. De FLIRT's van Arriva, die hier inmiddels al even rondrijden, staan hun outfit nog steeds erg goed. Hier staan de 450 en 462 te wachten op spoor 4, terwijl de machinist snel een bak koffie aan het halen is.

April
AfbeeldingShunter 203 102 + Keolis 45, Elst by TrainplazaNL, on Flickr

Op 13 april werd na een afspraak in Amsterdam afgereisd naar Elst. De voornaamste reden hiervoor was het transport van Keolis Lint 45, die voor een revisie naar de Waalhaven moest. Dit was de allerlaatste Lint die de Waalhaven hiervoor heeft bezocht. Gesleept door de 203 102 van Shunter komt het geheel langs de 1e Weteringsewal, vlak voor het transport de Betuweroute op rijdt.

Mei
AfbeeldingArriva 464, 462, 555, 557, &#x27;s-Hertogenbosch by TrainplazaNL, on Flickr

Op 29 mei werd na school naar de voetgangersbrug in 's-Hertogenbosch gereisd. Reden hiervoor was het transport van NSM 1312 met drie rijtuigen naar Goes. Echter kwam er nog een andere, evengoed interessante trein voorbij. Maarliefst vier Flirt's van Arriva werden vanuit Zwolle weer terug naar hun gebruikelijke inzetgebied in Limburg gebracht. De trein bestond uit de 464, 462, 555 en 557.

Juni
Afbeelding

Op 27 juni werd een dag gespendeerd bij de buurtgemeenschap Roond, nabij Boxtel. DBC 193 321 passeerde hier met een UC, waarbij opvallend genoeg een aantal militaire voertuigen achter de loc meereden.

Juli 1/2
AfbeeldingNS 1755 + DDM-1 7211, Klimmen-Ransdaal by TrainplazaNL, on Flickr

Op 6 juli werd aangevangen met de werkzaamheden tussen Sittard en Maastricht, die in totaal 9 dagen zouden duren. Gelijk op de eerste dag werd er een DDM-1 overgebracht vanuit Noord-Holland naar Maastricht. Om bovengenoemde reden werd er omgeleid via Heerlen, en zo kon NS 1755 met DDM 7211 bij Klimmen-Ransdaal worden vastgelegd.

Juli 2/2
AfbeeldingStrukton 303008 + Arriva 10520, Zenderen by TrainplazaNL, on Flickr

Op 25 juli werd het Nederlandse hitterecord gebroken, met onaangename temperaturen van boven de 40 graden. Op dezelfde dag werd de op 23 februari 2016 verongelukte E-GTW 520 teruggebracht. In een nog steeds onaangenaam warm avondzonnetje komt het transport door Zenderen. De trekkende loc was de 303008 van Strukton.

Augustus
AfbeeldingNS 1751 + DDM-1 7213, Driehuis by TrainplazaNL, on Flickr

Op 6 augustus werd er naar Noord-Holland afgereisd, om nog een aantal DDM-1 stammen vast te leggen. De laatste lege slag van Alkmaar naar Haarlem, welke gevormd wordt door NS 1751 en DDM 7213, passeert ter hoogte van Driehuis, in een aangenaam avondzonnetje.

September
Afbeelding

Op 21 september werd naar Eindhoven Strijp-S afgereisd voor HSL 186 381. Door een VIRM is deze foto helaas niet gelukt. Een goedmaker kwam echter een kwartier eerder in de vorm van een Captrain staaltrein. Getrokken door de 186 155 komt het geheel iets voor 7 uur langs. De zon zou rap hierna ook gaan verdwijnen.

November
AfbeeldingNS 1743 + DD-AR 7338, Holten by TrainplazaNL, on Flickr

Op 30 november werd voor de laatste keer richting Overijssel afgereisd om het daar nog rijdende DD-AR vast te leggen. Hierbij werd ook de Veenweg in Holten aangedaan, waar NS 1743 met DD-AR 7338 passeert op weg naar Apeldoorn.

December
AfbeeldingNS 1741 + DD-AR 7337, Best by TrainplazaNL, on Flickr

Op 2 december, een kleine twee weken voor de buitendienststelling van het DD-AR, bleek er nog een stam in de sprinterserie tussen Eindhoven en Den Bosch te rijden; iets wat ik altijd nog gehoopt had maar niet meer echt op rekende. Door mijn werk kon alleen de sprinter van 23:45 nog vastgelegd worden. Wat aan de late kant voor een doordeweekse dag, maar toch gegaan. Het was ten slotte een buitenkansje. Met resultaat!

Dit was mijn jaaroverzicht. Ik hoor graag wat jullie ervan vinden en uiteraard wat de favorieten zijn. Bij deze wens ik jullie ook nog een fijne jaarwisseling toe! Op een gezond 2020 met nóg meer leuke spots!
tiemen
Berichten: 236
Lid geworden op: di mar 12, 2019 11:26 am

Re: Jaaroverzicht 2019 Wilmer

Bericht door tiemen »

Fraai overzicht met als favoriet juli 1
Gebruikersavatar
TimoTrimbos
Berichten: 370
Lid geworden op: do apr 12, 2018 5:17 pm

Re: Jaaroverzicht 2019 Wilmer

Bericht door TimoTrimbos »

Mooi overzicht! Juli 1 en november krijgen mijn voorkeur, ook al heb ik juli 1 al tig keer gezien :lol:
wessele
Berichten: 759
Lid geworden op: do jun 13, 2013 11:27 am
Locatie: Waardenburg

Re: Jaaroverzicht 2019 Wilmer

Bericht door wessele »

Mooi en ja plaatjes als foto "Juli 1/2" blijven toch wel de krenten in de pap!
VinceCargo
Berichten: 3085
Lid geworden op: vr aug 16, 2013 4:39 pm
Locatie: Woerden
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2019 Wilmer

Bericht door VinceCargo »

Leuk gevarieerd overzicht!
Geen handvol, maar een land vol
spurt2244
Berichten: 368
Lid geworden op: vr apr 22, 2016 8:18 am
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2019 Wilmer

Bericht door spurt2244 »

Mooi overzicht Wilmer! Mei 2019 en juli 1/2 zijn mijn favoriet.
TSNL250
Berichten: 983
Lid geworden op: zo nov 08, 2015 8:07 pm

Re: Jaaroverzicht 2019 Wilmer

Bericht door TSNL250 »

Leuk overzicht!
Ruben01
Berichten: 1298
Lid geworden op: do jan 04, 2018 2:41 pm
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2019 Wilmer

Bericht door Ruben01 »

Mooi overzicht! Juni en juli 1/2 zijn mijn favoriet.
TrainplazaNL
Berichten: 177
Lid geworden op: wo jun 13, 2018 3:30 pm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2019 Wilmer

Bericht door TrainplazaNL »

Bedankt allemaal!
Gebruikersavatar
derquinho
Berichten: 500
Lid geworden op: wo okt 08, 2014 1:30 pm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2019 Wilmer

Bericht door derquinho »

Mooie plaatjes!
Plaats reactie