Veranderingen bij spotplekken
Re: Veranderingen bij spotplekken
Die brede sloot is zeker niet afdoende, jammer.
Re: Veranderingen bij spotplekken
Blijkbaar gaat de bouw van geluidschermen (nog) niet door, de rood/witte hekjes zijn verwijderd en er is nu alleen een klein stukje Safety Fence aangebracht, was wss voor kabelwkz tbv seinen
Re: Veranderingen bij spotplekken
Inmiddels staan er de eerste nieuwe palen voor de bovenlijding van het derde spoor. Helaas - het was te verwachten - staan deze niet parallel met de bestaande palen..... Fotograferen vanuit de brug is voor treinen in richting Köln nog mogelijk, maar ik denk niet meer al te lang.
Beheer: Duitse spotter - Buitenlandse meldingen toegestaan
-
- Berichten: 2047
- Lid geworden op: ma jan 14, 2013 4:08 pm
Re: Veranderingen bij spotplekken
De stek bij Utzl vanuit het grasveld (voor de beeldvorming: https://www.flickr.com/photos/44293295@N02/14322106764, maar cargo's rijden meestal op het binnenste spoor en om dan de wielen te zien is een trapje een pré) gaat bebouwd worden, uiterlijk 2023 staat het volgebouwd en staat er een geluidsscherm van 5 meter hoog langs het spoor. Officieël start deze eerste bouwfase van de Cartesiusdriehoek dit jaar ...
De stek puntje perron zijde Utrecht Centraal blijft onveranderd alhoewel schaduw van bebouwing en geluidsscherm wel eens een dingetje zou kunnen worden.
De stek puntje perron zijde Utrecht Centraal blijft onveranderd alhoewel schaduw van bebouwing en geluidsscherm wel eens een dingetje zou kunnen worden.
Rolandrail is verhuisd van .net naar .nl!
-
- Berichten: 106
- Lid geworden op: ma okt 06, 2014 11:51 am
- Locatie: Groningen
Re: Veranderingen bij spotplekken
Het braakliggende terrein tussen de Westpoortweg en de Dortmuiden in de Amsterdamse Houtrakpolder is omgevormd naar zonneweide. Het is dus lastiger fotograferen. Locatie: https://www.flickr.com/photos/129583930 ... ateposted/
Re: Veranderingen bij spotplekken
Sinds enkele dagen staat er nu zo een rood-witte bouwhekje op de zuidzijde van het spoor richting Köln, dus geen mooie fotos meer vanuit de brug Berliner Ring in AachenICE11 schreef: ↑do aug 06, 2020 10:06 amInmiddels staan er de eerste nieuwe palen voor de bovenlijding van het derde spoor. Helaas - het was te verwachten - staan deze niet parallel met de bestaande palen..... Fotograferen vanuit de brug is voor treinen in richting Köln nog mogelijk, maar ik denk niet meer al te lang.
Beheer: Duitse spotter - Buitenlandse meldingen toegestaan
Re: Veranderingen bij spotplekken
Bij Retzbach-Zellingen (Maintal) zijn de geluidschermen voltooid maar bij Gemünden am Main (het fotopunt vanaf de brug over de Main) is van komende schermen nog niets te zien.
Re: Veranderingen bij spotplekken
In Angeren is men begonnen met het doortrekken van de A15. Nu kan er nog gefotografeerd worden, maar shovels rijden druk af en aan. De vraag is hoelang nog...
Ik ben niet blasé bij een Nez-Cassé. Het slaat helemaal nergens op, maar het rijmt wel 

Re: Veranderingen bij spotplekken
Naar mijn waarneming gaat het vooralsnog om het verplaatsen van een grote gasleiding, maar dat is wel voorafgaand aan het doortrekken van de A15. Dan zal dit wel geen fotopunt meer zijn neem ik aan. Het is nu al heel moeilijk geworden want de begroeiing tegen het spoor aan wordt al flink groot.
Re: Veranderingen bij spotplekken
Ja, begroeiing wordt te hoog. Maar met een laddertje nog te doen.
Ik ben niet blasé bij een Nez-Cassé. Het slaat helemaal nergens op, maar het rijmt wel 

Re: Veranderingen bij spotplekken
En nu is ook het seinhuis gesloopt.
Beheer: Duitse spotter - Buitenlandse meldingen toegestaan
Re: Veranderingen bij spotplekken
de spotplek op het viaduct bij Tg is sterk veranderd. Waar vroeger een mooi grasland waarop rustige pony's liepen, staat nu het zonnepark bernhard straat
Zorg voor elkaar en respecteer de 1,5 meter!
De wereld is nog lang niet van Corona af!
Heb geduld!!
De wereld is nog lang niet van Corona af!
Heb geduld!!
Re: Veranderingen bij spotplekken
Bij het Geversteegje te Oisterwijk worden 2 meter hoge groene hekken geplaatst in de richting van Boxtel.
Re: Veranderingen bij spotplekken
Het stationsgebouw van Bzl is volledig in de steigers met doeken gezet voor een opknapbeurt.
Re: Veranderingen bij spotplekken
Tussen Ede en Wolfheze, beter gezegd tussen de A12 en overweg Renkumseweg/Bosbeekweg (Knooppunt 88), liggen pakketten met hekken klaar aan beide zijden van het spoor. De stek bij De Sysselt gaat er dus aan.
Re: Veranderingen bij spotplekken
Had beter even dit onderwerp kunnen lezen.. eigen waarneming is idd dat Prorail er weer een hoop gemeenschapsgeld tegenaan gegooid heeft om hier enorme hekken te laten plaatsen. Op dit moment is men bezig met de eindmontage
Re: Veranderingen bij spotplekken
Lopen de hekken helemaal door tot aan Boxtel (de bekende stek bij de Kapelweg)?
Re: Veranderingen bij spotplekken
Nee, 'slechts' t/m de Posthoornweg en hoofdzakelijk aan de noordkant van de lijn met nog wel een opening in het hek t.h.v. het wandelpad (tenminste, vorige week maar hoe lang nog, het zicht is er daar bepaald niet beter op geworden...).
Gezien de dichte begroeiing en de steile wal van de naastliggende sloot lijkt het mij sowieso vrij zinloos maar iemand heeft daadkracht kunnen tonen en Heras is er ongetwijfeld blij mee.
Gezien de dichte begroeiing en de steile wal van de naastliggende sloot lijkt het mij sowieso vrij zinloos maar iemand heeft daadkracht kunnen tonen en Heras is er ongetwijfeld blij mee.
-
- Berichten: 106
- Lid geworden op: ma okt 06, 2014 11:51 am
- Locatie: Groningen
Re: Veranderingen bij spotplekken
Het beleid van ProRail is overal hekken te plaatsen, tenzij een sloot aanwezig is breder dan drie meter of het door de specifieke locatie al niet mogelijk is bij het spoor te komen. Je kunt dus zelf verder invullen wat dat gaat betekenen.
Re: Veranderingen bij spotplekken
Dat is niet alleen beleid van Prorail maar overheidsbeleid want de spoorwegwet schrijft dat voor. Als er ruimte is voor een hek dan komt er ook een hek.
Re: Veranderingen bij spotplekken
Het hekwerk is vanochtend afgerond en strekt zich richting Boxtel tot aan het hoge riet. Hét fotopunt is bij deze formeel overledenklinknagel schreef: ↑do nov 05, 2020 7:49 amHet beleid van ProRail is overal hekken te plaatsen, tenzij een sloot aanwezig is breder dan drie meter of het door de specifieke locatie al niet mogelijk is bij het spoor te komen. Je kunt dus zelf verder invullen wat dat gaat betekenen.
-
- Berichten: 2047
- Lid geworden op: ma jan 14, 2013 4:08 pm
Re: Veranderingen bij spotplekken
Grasveld bij Utzl is afgezet met bouwhekken, dus exit middagstek voor treinen uit rg Mas.
Rolandrail is verhuisd van .net naar .nl!
Re: Veranderingen bij spotplekken
Bij Sas van Gent, de stek bij de bekende bomenrij, thv de Tweekwartweg wordt een zonnepark gerealiseerd. Gelukkig niet langs de hele bomenrij.
https://group.vattenfall.com/nl/wat-we- ... s-van-gent
https://group.vattenfall.com/nl/wat-we- ... s-van-gent
Re: Veranderingen bij spotplekken
Station Gilze-Rijen is weer uitgepakt, het station is weer in volle glorie te bewonderen.TSNL250 schreef: ↑do jun 11, 2020 5:17 amDe stek bij station Gilze-Rijen zal een tijdje anders eruit zien. Het stationsgebouw staat namelijk in de steigers.
https://www.bd.nl/tilburg-e-o/stationsg ... ~a407fdc5/
Re: Veranderingen bij spotplekken
Tussen Delft Campus en Schiedam zijn hekken geplaatst vanaf de overloopwissels bij de Tanthofdreef tot aan de Hoofboschtunnel. Het stuk vanaf de overloopwissels richting Delft Campus ligt al klaar. Waarschijnlijk wordt dit tijdens de buitendienststelling deze maand afgemaakt.
Re: Veranderingen bij spotplekken
Langs emplacement Amsterdam Westhaven komen 6 windturbines, ze worden inmiddels geplaatst.
https://windparknieuwehemweg.nl/2020/11 ... geplaatst/
https://windparknieuwehemweg.nl/2020/11 ... geplaatst/
Re: Veranderingen bij spotplekken
De veel gebruikte berg op het terrein van Enerco is helaas verdwenen.
Re: Veranderingen bij spotplekken
De nieuwe tunnel (alleen voor voetgangers) is inmiddels gereed, inklusief betonnen geluidswand en de bouwhekken zijn verwijderd. Als men de trap bij de glijbaan naar boven gaat is het jaagpad boven op de wal wel door een (kleine) houten hek versperd. Dus moet men de wal bij de speeltuin beklimmen. Voor treinen richting Köln is het iets slechter geworden want de betonnen wand bedekt gedeeltelijk de eerste rijtuigen van een trein (loc geen probleem). Voor treinen richting Aachen is het wel beter geworden, want men kan nu van de wal een stukje naar beneden tot aan het begin van de betonnen wand gaan. Alles natuurlijk behalve dat er geen trein op het nieuwe passeerspoor (eerste spoor bij de wal) staat.NRuijs schreef: ↑do dec 05, 2019 4:05 pmEschweiler, Ringofen (geluidwal)
Wegens de aanleg van een nieuwe verkeerstunnel op de Burgstraße zijn er 2m hoge bouwhekken op de geluidswal geplaatst. De bouw van de tunnel duurt tot eind 2020, hierna wordt rond de tunnel een betonnen geluidswal gebouwd, die mogelijk deze locatie ook permanent anders op de foto zal maken.
Beheer: Duitse spotter - Buitenlandse meldingen toegestaan