Vlaardingen
1.
![Afbeelding](http://upload.spoorpunt.nl/upload/imgp7890_533.jpg)
Vandaag werd de Vopak Terminal in Vlaardingen weer eens door TrainSupport in opdracht van LTE bediend; de aankomstwagens zijn samen met een graanwagen als detectiewagen op het emplacement van Vlaardingen Centrum achter gelaten om eerst de lege afvoerwagens te kunnen ophalen. Dit gebeurt in twee delen omdat het spoor langs de Schiedamsedijk te kort is om alle 14 de wagens in één keer te plaatsen. Nadat de eerste acht wagens al reeds op spoor 410 direct naast de hoofdbaan zijn geplaatst is de 1798, die in het verleden nog voor HTRS heeft gereden, onderweg met de laatste 6 afvoerwagens en rijdt daarbij over de rotonde aan de Vulcaanweg. Aan de staat van de overwegpaal rechts in beeld is goed het rijgedrag van de gemiddelde chauffeur hier te zien.
2.
![Afbeelding](http://upload.spoorpunt.nl/upload/imgp7928_3_464.jpg)
Nadat de 14 afvoerwagens op het emplacement van Vlaardingen Centrum geplaatst zijn en omgeruild zijn voor de 16 aanvoerwagens en detectiewagen rijdt de trein weer richting Vopak terwijl het begint te regenen. Op spoor 410 is de trein tot stilstand gekomen om deze te kunnen opsplitsen in 3 delen; net als bij de afvoerwagens passen de wagens niet in één keer op het spoor langs de Schiedamsedijk en worden daarom in twee keer naar Vopak gebracht; de detectiewagen blijft op dit spoor achter zodat deze op de terugweg direct tegen de afvoerwagens geplaatst kan worden en er vertrokken kan worden naar IJsselmonde.
3.
![Afbeelding](http://upload.spoorpunt.nl/upload/imgp7955_3_779.jpg)
De eerste acht aanvoerwagens worden naar de Vopak Terminal geduwd; deze worden op het rechte spoor onder de losinstallatie geplaatst zodat deze direct kunnen worden gelost; de overige acht wagens worden even later op de twee opstelsporen geplaatst om op een later moment gelost te worden. Inmiddels is het zo hard gaan regen dat de weerspiegeling van de trein op de straat te zien is en de twee aanwezige fotografen doorweekt zijn...