Uit de tiende voortgangsrapportage van het Programma Hoogfrequent Spoorvervoer (PHS) over de tweede helft van 2023 blijkt dat het programma met een tekort kampt van 375 miljoen euro. Daarnaast zijn er voor 257 miljoen aan exogene risico’s geïnventariseerd, risico’s die van buitenaf komen en waarop men dus geen invloed heeft. Deze risico’s zijn om die reden niet in de ramingen...Lees verder
|Reageer|door: Jeroen Baldwin
Spoorstaven van Vossloh

Rekenkamer: Minister heeft geen goed beeld van nodige onderhoud

RWS en ProRail hebben samen 25 miljard meer nodigTot 2038 is volgens uitvoeringsorganisaties bijna 25 miljard euro meer nodig voor onderhoud van wegen en spoorwegen dan begroot. Dat schrijft de Algemene Rekenkamer in het jaarlijkse verantwoordingsonderzoek over het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat.Lees verder
|Reageer|door: Jeroen Baldwin
Intercity op HSL-Zuid

ALLRAIL: Nederland moet HSL-heffing schrappen

De Alliantie van nieuwkomers in het passagiersvervoer in Europa ALLRAIL vindt bij monde van voorzitter Erich Forster dat Nederland moet afzien van de heffing die het vraagt voor gebruik van de hogesnelheidslijn (HSL-Zuid) van Amsterdam...Lees verder
|Reageer|door: Jeroen Baldwin
Bovenleidingwerk

Strukton kritisch over eigen CO2-uitstoot

Strukton Groep meldt dat het in 2023 meer CO2 heeft uitgestoten dan gehoopt. Met een reductie van slechts 0,13 procent, is ‘t het moederbedrijf van Strukton Rail niet gelukt om de eigen duurzaamheidsdoelstellingen te halen....Lees verder
|Reageer|door: Alexander Molendijk