Jaaroverzicht 2023 Sytze

Post hier je beste, mooiste, speciaalste spoorfoto's van 2023.
Forumregels
Iedere gebruiker mag één topic openen, dus gebruik hem goed. Een topic mag uit maximaal 12 foto's bestaan, dit is dus gemiddeld één foto per maand. Het mooiste is natuurlijk als er daadwerkelijk één foto per maand wordt geselecteerd, maar dit is niet verplicht. Gebruik als topic titel het volgende formaat: Jaaroverzicht 2023 <je forum (nick)naam>
Plaats reactie
Saitzee
Berichten: 587
Lid geworden op: zo mar 10, 2013 8:56 am

Jaaroverzicht 2023 Sytze

Bericht door Saitzee »

2023 is in vergelijking met 2022 toch een beetje minder jaartje geworden met een zwart randje. Maar goed ook wel weer leuke dingen gedaan voor het eerst gevlogen en de treinen.

Januari en februari helaas geen foto's kunnen maken omdat het toch te rustig was. Dus we beginnen met maart.

maart
Afbeelding
26 maart zag ik dat de NSI 1744 defect kwam te staan op Dronten waarna ik de beslissing nam om toch een kijkje te gaan nemen. Net na aankomst kwam de 1739 de hoek om. Nadat een latere ICB er al voorbij ging. Gingen de 1739 en 1744 er direct achteraan. Dit was ook tevens mijn laatste foto van de Canon EOS 6D. Veel plezier van gehad al die jaren.

april 1
Afbeelding
In de week van 4 april was ik weer een weekje vrij. Ik had net mijn nieuwe Canon EOS R7. Natuurlijk ging ik eerst even achter de Crew 2454 aan die net was vertrokken op weg naar Leusden.

april 2
Afbeelding
22 april ben ik samen met mijn vriendin afgereisd naar Keulen om een paar plaatjes te maken van de AKE Eisenbahnromantik. Deze trein werd gereden door de 103 001. We hebben oa een foto gemaakt bij Linz am Rhein. Na de klik zijn we snel weer richting Keulen vertrokken waarna we zelf nog een rondje Keulen Koblenz deden.

mei
Afbeelding
De maand mei alles groeit en bloeit de voorjaar is begonnen. 18 mei bracht ik een bezoek aan de VSM tijdens het hemelvaarts weekend. Op de foto maakt de machinist even een foto van zijn eigen trein te Loenen.

juni
Afbeelding
In juni was ik weer een weekje vrij. Mijn jacht op de RRF met kolen trein was heel groot. 27 juni was net een dag dat die niet zou rijden en dus als grote verassing toch reed. Op de foto komt de RRF PB01 met de kolen trein langs Herwijnen op weg naar Duitsland.

augustus 1
Afbeelding
Het weekend van 26 juni vond het chemnitz hilbersdorf heizhausfest weer plaats. We zijn toen 24 juni afgereisd naar Oost Duitsland. 25 juni hadden we nog even tijd om wat anders te doen. We hebben besloten om even naar Chomutov af te reizen in Tsjechië. Op de foto komt de CD 193 690 met de intcerity binnen gereden op weg naar Ústí nad Labem.

augustus 2
Afbeelding
Na Tsjechië werd er direct weer koers gezet naar Chemnitz voor het Heizhausfest. Op de foto een leuke line up de 52 8079 met de 120 274. 25 augustus 2023

september 1
Afbeelding
Het eerst weekend was er weer het welbekende weekend terug naar toen. Na lang wachten was eindelijk ook de VSM 41 241 ook van de partij. Op zondag 3 september 2023 reed de 41 241 met de goederen trein terug naar Lieren hier thv Beekbergen.

september 2
Afbeelding
23 september ben ik samen met een maat van mij in alle vroegte vertrokken richting het Rijn gebied voor de 01 1104. Een van de mooiste foto's die ik gemaakt had van deze locomotief was hier thv Loreley.

oktober
Afbeelding
De laatste week van oktober had ik mijn laatste en voorlopig rooster vrij week. 30 oktober heb ik een dagje aan de ICB's besteed met 1700en. De een na laatste trein van die dag naar Nederland werd getrokken door de NSI 1750 op weg naar Amsterdam

november
Afbeelding
In het weekend van 4 en 5 november kwam de CD Cargo 383 004 met staaltrein in Nederland. Op zondag 5 november had ik de kans om deze op de foto te zetten thv Putten.

december
Afbeelding
De laatste van het jaar. Op 5 december maakte ik even pauze en meteen wachtend op Almelo voor de BE D22 met walsdraad. De wagen even zo neergezet zodat ik beide op de foto kon krijgen.

Bij deze voor iedereen fijne feestdagen en tot volgend jaar

Sytze Holwerda
Gebruikersavatar
stijn55
Berichten: 396
Lid geworden op: vr mei 08, 2020 7:40 am
Locatie: Deurne

Re: Jaaroverzicht 2023 Sytze

Bericht door stijn55 »

Netjes Sytze, augustus 2 maakt veel indruk!
wessele
Berichten: 759
Lid geworden op: do jun 13, 2013 11:27 am
Locatie: Waardenburg

Re: Jaaroverzicht 2023 Sytze

Bericht door wessele »

Leuke serie gozer!
de-treinfan
Berichten: 214
Lid geworden op: ma jun 22, 2020 10:25 pm

Re: Jaaroverzicht 2023 Sytze

Bericht door de-treinfan »

Geslaagd jaaroverzicht! Voor mij is September 1 de favoriet.
TSNL250
Berichten: 983
Lid geworden op: zo nov 08, 2015 8:07 pm

Re: Jaaroverzicht 2023 Sytze

Bericht door TSNL250 »

Leuk Sytze, was gezellig bij de foto uit november!
VinceCargo
Berichten: 3085
Lid geworden op: vr aug 16, 2013 4:39 pm
Locatie: Woerden
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2023 Sytze

Bericht door VinceCargo »

September 1 als favoriet. Het weer zat je niet helemaal mee dit jaar, desondanks leuke plaatjes!
Geen handvol, maar een land vol
tiemen
Berichten: 236
Lid geworden op: di mar 12, 2019 11:26 am

Re: Jaaroverzicht 2023 Sytze

Bericht door tiemen »

Fraaie reeks Sytze! Mijn favoriet is toch wel de 2e uit augustus
Rubenr
Berichten: 381
Lid geworden op: ma feb 14, 2022 6:31 pm
Locatie: Renswoude
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2023 Sytze

Bericht door Rubenr »

Mooie serie! Mijn favoriet is augustus 2
Gebruikersavatar
Rens
Site Admin
Berichten: 3432
Lid geworden op: di jan 15, 2013 3:02 pm

Re: Jaaroverzicht 2023 Sytze

Bericht door Rens »

Ook zonder zonneschijn is er genoeg leuks. April 2 is mijn favoriet :)
wmbrands
Berichten: 395
Lid geworden op: zo mei 09, 2021 8:07 am

Re: Jaaroverzicht 2023 Sytze

Bericht door wmbrands »

Mooie serie foto's. Augustus 2 is een erg sfeervol plaatje.
NS1707
Berichten: 386
Lid geworden op: ma aug 25, 2014 7:50 pm

Re: Jaaroverzicht 2023 Sytze

Bericht door NS1707 »

Erg leuk overzicht, Sytze! April-1 en oktober hier als favorieten!
Kevinrail
Berichten: 427
Lid geworden op: vr feb 06, 2015 9:29 pm

Re: Jaaroverzicht 2023 Sytze

Bericht door Kevinrail »

Leuk jaaroverzicht Sytze. Ik ga voor de foto's April 1 en September 1 als favorieten.
Gebruikersavatar
RemcoG
Berichten: 345
Lid geworden op: do jan 31, 2019 4:48 pm
Locatie: Omgeving Zbm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2023 Sytze

Bericht door RemcoG »

Fraai, Sytze! De aprils zijn mijn favoriet, denk ik!
Misschien kunnen we stoomlocs herintroduceren
Plaats reactie