Jaaroverzicht 2022 Gosse-Jan

Post hier je beste, mooiste, speciaalste spoorfoto's van 2022.
Forumregels
Iedere gebruiker mag één topic openen, dus gebruik hem goed. Een topic mag uit maximaal 12 foto's bestaan, dit is dus gemiddeld één foto per maand. Het mooiste is natuurlijk als er daadwerkelijk één foto per maand wordt geselecteerd, maar dit is niet verplicht. Gebruik als topic titel het volgende formaat: Jaaroverzicht 2022 <je forum nicknaam>
Plaats reactie
spurt2244
Berichten: 369
Lid geworden op: vr apr 22, 2016 8:18 am
Contacteer:

Jaaroverzicht 2022 Gosse-Jan

Bericht door spurt2244 »

Beste kijkers, ik neem jullie mee langs 12 foto's uit 2022.


Januari 2022

In januari 2022 namen we afscheid van Abellio die o.a. de RE 19 tussen Arnhem Centraal en Düsseldorf Hbf reed. Begin februari werd de RE 19 overgedragen aan VIAS.
AfbeeldingAbellio Flirt in Arnhem Centraal by NL Rail, on Flickr
Abellio Flirt 2306 staat in Arnhem Centraal als RE 19 naar Düsseldorf Hbf. Deze foto maakte ik een aantal dagen voor de RE 19 over werd genomen door VIAS. Zaterdag 22 januari 2022.


Februari 2022

In februari kocht ik een nieuwe camera de Nikon D5600 moest de Nikon S2 gaan vervangen op termijn. Op 11 februari werd er aandacht geschonken aan veel ersatzverkehr in Nordrhein-Westfalen wat er reed omdat Abellio per 1 februari was vertrokken als vervoerder.
AfbeeldingTri met n wagens in Essen-Kray Süd by NL Rail, on Flickr
TRI 182 560 vertrekt met een stam n wagens uit station Essen-Kray Süd als RB 40 naar Hagen Hbf. Vrijdag 11 februari 2022.


Maart 2022

Geen bijzonderheden in deze maand.


April 2022

In april stond er een vierdaagse reis gepland naar België wat veel foto's met zon opleverde. Toch kies ik voor april een foto uit Nederland.
AfbeeldingArriva GTW in Zutphen by NL Rail, on Flickr
Vanwege drukte in de Achterhoek door Koningsdag werd de hulp ingeroepen van 2 noordelijke GTW stellen. Samen met Jona legde ik Arriva GTW 348 vast die we hier zien rijden over de IJsselbrug in Zutphen als RE 30 naar Apeldoorn. Woensdag 27 april 2022 (Koningsdag)


Mei 2022

De maand mei stond in het teken van veel omleidingen in eigen dorp door werkzaamheden in Hoogeveen. In eigen dorp kwamen transporten langs van NS treinen zoals DDZ, ICMm en VIRM(m) maar ook goederentreinen en diverse werktreinen. Het leverde veel video's op die zijn terug te zien op YouTube.
Afbeelding
SR 303008 komt met Railpro zelflossers, stopmachine en UTM door Hurdegaryp en is onderweg richting Groningen. Vrijdag 13 mei 2022.


Juni 2022

In Juni stond er een vierdaagse reis gepland naar de EU regio met helaas veel regen op het menu.
Afbeelding
Een stam M7 rijtuigen komt aan op station Bilzen en is onderweg als IC trein uit Gent naar Tongeren. Dinsdag 7 juni 2022.


Juli 2022

In juli werd er veel gebruik gemaakt van het 9 euro ticket om vooral de deelstaat Niedersachsen te bezoeken.
AfbeeldingEVB Moorexpress in Osterholz-Scharmbeck by NL Rail, on Flickr
Op zaterdag 16 juli 2022 werd samen met Jonne afgereisd naar Osterholz-Scharmbeck voor de EVB 628 die daar reed als Moorexpress. EVB 628 151 komt als Moorexpress uit Stade onderweg naar Osterholz-Scharmbeck aan bij het tuincentrum waar die moest wachten om het hoofdspoor op te mogen en zijn rit verder te kunnen vervolgen naar station Osterholz-Scharmbeck.


Extra
Afbeelding
Op zaterdag 9 juli 2022 werden de nieuwe S bahn Flirts in Hannover bezocht. Hier zien we Flirt 3427 032 op station Hannover Hbf als S5 naar Hannover Flughafen.


Augustus 2022

In augustus werd veel ondernomen in Nederland, België en Duitsland.
AfbeeldingRVM 55 met lege olietrein in Salzbergen by NL Rail, on Flickr
Na een dag met Jona in Niedersachsen te hebben doorgebracht kwamen we eind van de middag in Salzbergen uit. RVM 55 komt met een lege olietrein door Salzbergen onderweg naar Holthausen (bij Lingen) Woensdag 10 augustus 2022.


September 2022

In september werd Terug naar Toen bij de VSM bezocht.
AfbeeldingVSM 2233 in Lieren by NL Rail, on Flickr
VSM 2233 komt met rijtuigen langs de Ruggeweg in Lieren onderweg naar Loenen. Zondag 4 september 2022.


Oktober 2022

In oktober werd de EVB 628 op de RB 76 bezocht in Niedersachsen, helaas liep de dag (21 oktober) helemaal in de soep toen we met de trein van de Nordwestbahn nabij Langwedel een aanrijding kregen.
Afbeelding
Mijn keuze voor oktober gaat uit naar een foto van een Plan V. Crew 2454 Plan V 904 komt langs station Bunnik onderweg naar Utrecht Centraal en Amersfoort Centraal. Zondag 9 oktober 2022.


November 2022

In november werd samen met Jonne de EVB 628 op de RB 76 bezocht in Niedersachsen.
Afbeelding
EVB 628 151 komt langs Kirchlinteln gereden als RB 76 uit Rotenburg naar Verden (Aller) Zaterdag 12 november 2022.

December 2022
Op zaterdag 10 december werd in Verden (Aller) afscheid genomen van de EVB 628 stellen. De Nordwestbahn ging vanaf de nieuwe dienstregeling (11 december 2022) op de lijn tussen Verden (Aller) en Rotenburg rijden.
Afbeelding
Per ingang van de nieuwe dienstregeling op 11 december 2022 gingen op de Regio S Bahn van Bremen ook 16 nieuwe Flirt-3 XL stellen rijden. Nordwestbahn laat de stellen trouwens planmatig rijden op de RS 3, RS 4 en de nieuwe lijn RS 30. Nordwestbahn Flirt 3428 008 komt aan op station Schierbrok en is onderweg als RS 3 naar Bremen Hbf. Zaterdag 17 december 2022.


Bedankt voor het kijken! Laat zeker een reactie achter.
In het jaar 2023 maak ik een jaarboek met veel meer OV foto's uit het jaar 2022 dan je hier ziet! Verwachting is dat een aantal bekenden wel een exemplaar krijgen.
Gebruikersavatar
TimoTrimbos
Berichten: 370
Lid geworden op: do apr 12, 2018 5:17 pm

Re: Jaaroverzicht 2022 Gosse-Jan

Bericht door TimoTrimbos »

Mooi overzicht Gosse-Jan! November & december stralen wat mij betreft de meeste sfeer uit!
Jona Brans
Berichten: 1633
Lid geworden op: zo mei 12, 2019 12:52 pm
Locatie: Deventer
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2022 Gosse-Jan

Bericht door Jona Brans »

Leuk overzicht, de foto uit juli vind ik leuk
Gebruikersavatar
RemcoG
Berichten: 345
Lid geworden op: do jan 31, 2019 4:48 pm
Locatie: Omgeving Zbm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2022 Gosse-Jan

Bericht door RemcoG »

Leuke selectie Gosse-Jan! April vind ik mooi gemaakt!
Misschien kunnen we stoomlocs herintroduceren
Gebruikersavatar
Rens
Site Admin
Berichten: 3432
Lid geworden op: di jan 15, 2013 3:02 pm

Re: Jaaroverzicht 2022 Gosse-Jan

Bericht door Rens »

Leuk overzicht, augustus is mijn favoriete uit de reeks!
Plaats reactie