Jaaroverzicht 2022 Matthijs

Post hier je beste, mooiste, speciaalste spoorfoto's van 2022.
Forumregels
Iedere gebruiker mag één topic openen, dus gebruik hem goed. Een topic mag uit maximaal 12 foto's bestaan, dit is dus gemiddeld één foto per maand. Het mooiste is natuurlijk als er daadwerkelijk één foto per maand wordt geselecteerd, maar dit is niet verplicht. Gebruik als topic titel het volgende formaat: Jaaroverzicht 2022 <je forum nicknaam>
Plaats reactie
NS1707
Berichten: 386
Lid geworden op: ma aug 25, 2014 7:50 pm

Jaaroverzicht 2022 Matthijs

Bericht door NS1707 »

Inleiding
Het jaar is weer bijna ten einde, wat betekent dat we weer kunnen gaan terugblikken op de afgelopen twaalf maanden. 2022 is voor mij een jaar geweest met veel hoogtepunten. Zo ben ik onder meer na vier jaar hbo afgestudeerd aan de Hogeschool Rotterdam. Mijn afstudeerstage heb ik in de spoorsector mogen uitvoeren, wat af en toe voor extra mogelijkheden zorgde. Eindelijk kon het geliefde Zuid-Afrika in de zomervakantie worden bezocht en heb ik een prachtige Interrail-reis mogen maken in augustus. Kortom, 2022 is een mooi divers (foto)jaar geworden!

Januari 2022
Het jaar was nog maar net een paar dagen jong toen de leukste plaat van januari gemaakt kon worden. Op 6 januari 2022 mocht locomotief 1744 de DDZ-treinstellen 7543, 7528 en 7503 van Hengelo via Amersfoort naar Onnen overbrengen. In Holten kon onderstaande foto worden gemaakt.
Afbeelding

Februari 2022
In februari begon de afstudeerstage. Aangezien ik de luxe had om niet op de standaard "studentenuren" stage te lopen, maar juist erg flexibel over de dag heen, had ik boven verwachting meer tijd voor plaatjes. Een hoogtepunt was natuurlijk storm 'Eunice' die ervoor zorgde dat de GreenCityTrip via Bodegraven werd omgeleid. Aangezien later in dit overzicht een plaatje uit de achtertuin volgt, is de keuze voor februari de GCT in Amsterdam Centraal op 3 februari geworden.
Afbeelding

Maart 2022
Nadat ik op vrijdag 18 maart een verjaardag in België had gehad, kon de volgende dag op de terugrit naar huis enkele foto's geschoten worden. Zoals velen weten, zou de inzet van de klassiekjes per 2023 flink uitgedund worden. Reden genoeg om op de 19e in Trooz motorstel 648 vast te leggen.
Afbeelding

April 2022
Jaarlijks trek ik in het voorjaar richting de Bollenstreek en Noordkop voor enkele plaatjes met bollenvelden. Nieuw voor mij dit jaar was een groot veld langs de HSL bij Abbenes. Na werktijd kon op zondagmiddag 24 april de 186 004 met ICR-stam 16438 en loc 186 007 worden vastgelegd.
Afbeelding

Mei 2022
Vanwege het afstuderen stond in de vijfde maand de hobby op een wat lager pitje en werd er alleen af en toe in de omgeving weggegaan. Op de heerlijke lenteavond van de 15e mei reed RRF 4401 met een gemixte keteltrein voorbij Papekop.
Afbeelding

Juni 2022
Waar ik bij de foto van februari al vertelde dat er een foto uit de achtertuin zou komen: zie hier! In de weekenden van 3/4/5 juni en 10/11/12 juni zou de DinnerTrain via Bodegraven rijden. Op 4 juni 2022 stond ik klaar om het geheel op het station vast te leggen, tot dat de Utrechtse verkeersleiding het nodig achtte een dubbele kruising op het station uit te voeren. Halsoverkop kon de Steektermolen nabij Zwammerdam worden bereikt en kon in een heerlijk zonnetje het schone geheel worden vastgelegd. Een week later kon het gewenste stationsplaatje alsnog gemaakt worden :-))
Afbeelding

Juli 2022
Zoals in de inleiding al verklapt werd, zou ik in de zomer naar Zuid-Afrika gaan. Hier heb ik samen met mijn neef een prachtige rondreis door het land gemaakt. Op de laatste dag van de reis stond in Kaapstad een vrije middag gepland. Daar werd naast het toeristische aspect ook dankbaar gebruik van gemaakt om tóch een Zuid-Afrikaans treintje vast te leggen. Op 29 juli staat de PRASA X'Trapolis Mega 087 klaar op het station Woodstock (Cape Town) om naar Simon's Town te vertrekken.
Afbeelding

Augustus 2022
Niet lang na thuiskomst van de wereldreis kon de koffer weer ingepakt worden: tijd om Europa te verkennen per trein! Tijdens deze reis werden Duitsland, Polen, Tsjechië, Oostenrijk, Hongarije, Kroatië, Slovenië en Zwitserland aangedaan. In het Poolse Bukowiec Miedzyrzecki kon op 3 augustus Polregio SKPL SN82-001 worden vastgelegd.
Afbeelding

September 2022
Mijn IR-kaart, die ik gebruikte voor de reis in augustus, was geldig tot en met 1 oktober. Op het laatste moment werd een vierdaagse reis naar Denemarken en Zweden geboekt. Op 22 september 2022 kon de SJ 1363 met een IC in de Zweedse hoofdstad worden geklikt.
Afbeelding

Oktober 2022
Een Berlijntrein mag natuurlijk niet ontbreken in mijn jaaroverzicht. De keuze voor oktober was daarom ook relatief snel gemaakt. Met nog een klein jaar te gaan voor de 1700'en bij NS voor de IC Berlijn, heb ik ook dit jaar weer regelmatig wat fotootjes hiervan gemaakt. Op 12 oktober kon in het zonovergoten Bad Bentheim de 1744 met een schone stam en zwaaiende meester worden vastgelegd.
Afbeelding

November 2022
Vooral begin november had ik enkele dagen waarop gehobbyd kon worden. Op de tweede novemberdag van 2022 deed ik een nieuwe poging voor de lege dolimetrein in de boog van Nijkerk. Ditmaal met groot succes, want de gewassen 101001 zat voor de trein en er waren veel herfstkleuren aanwezig.
Afbeelding

December 2022
Met een winterse foto sluit ik mijn overzicht af. Vanwege m'n vaders verjaardag trokken we enkele dagen naar München en omgeving. Terwijl mijn ouders zich vermaakten in de Münchener Innenstadt, kon ik zelf op 12 december enkele kilometers buiten Schwindegg de 218 460-4 met een setje Dostos vastleggen in een heerlijk besneeuwd landschap.
Afbeelding

Afsluiter
En hiermee is ook mijn jaaroverzicht ten einde gekomen. Hopelijk hebben jullie hiermee een leuk kijkje gehad op mijn spoorse 2022. Bij dezen wil ik iedereen die mij afgelopen jaar van informatie heeft voorzien en heeft geholpen met fotostops recht hartelijk bedanken. Gaandeweg wens ik iedereen fijne feestdagen toe en een voorspoedig 2023!
Laatst gewijzigd door NS1707 op ma dec 26, 2022 12:38 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
teunlukassen
Berichten: 2471
Lid geworden op: zo jan 24, 2016 9:08 pm
Locatie: 's-Heerenberg
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2022 Matthijs

Bericht door teunlukassen »

Een erg mooi overzicht met veel diversiteit! Stuk voor stuk mooie platen
tiemen
Berichten: 236
Lid geworden op: di mar 12, 2019 11:26 am

Re: Jaaroverzicht 2022 Matthijs

Bericht door tiemen »

Fraaie reeks Matthijs, vind persoonlijk Mei de mooiste uit de serie platen!
David
Berichten: 1544
Lid geworden op: do sep 06, 2012 10:55 am
Locatie: Norrköping
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2022 Matthijs

Bericht door David »

Fraaie serie! Ik ga voor de klassieker uit juni en de wadloper uit augustus
Gebruikersavatar
TimoTrimbos
Berichten: 370
Lid geworden op: do apr 12, 2018 5:17 pm

Re: Jaaroverzicht 2022 Matthijs

Bericht door TimoTrimbos »

Schitterend jaaroverzicht Matthijs! Wat een klapper is december
Treinspot
Berichten: 126
Lid geworden op: di mar 31, 2020 2:27 pm
Locatie: Best

Re: Jaaroverzicht 2022 Matthijs

Bericht door Treinspot »

De foto van augustus is door de leuke setting mijn favoriet, maar het zijn stuk voor stuk prachtplaten!
Gebruikersavatar
derquinho
Berichten: 500
Lid geworden op: wo okt 08, 2014 1:30 pm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2022 Matthijs

Bericht door derquinho »

Veel 'nez cassés' dus dit overzicht spreekt me aan! De lege dolime bij Nijkerk vind ik de mooiste!
Gebruikersavatar
QuinnTT
Berichten: 202
Lid geworden op: ma okt 05, 2020 6:04 pm
Locatie: Mdb

Re: Jaaroverzicht 2022 Matthijs

Bericht door QuinnTT »

Kleurrijk overzicht! Augustus springt er uit maar mei is ook erg lekker :)
spurt2244
Berichten: 369
Lid geworden op: vr apr 22, 2016 8:18 am
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2022 Matthijs

Bericht door spurt2244 »

Leuke platen en veel gereisd zo te zien.
VinceCargo
Berichten: 3085
Lid geworden op: vr aug 16, 2013 4:39 pm
Locatie: Woerden
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2022 Matthijs

Bericht door VinceCargo »

Lekkere gevarieerde serie zeg! Oktober als favoriet
Geen handvol, maar een land vol
Gebruikersavatar
Marcel
Berichten: 2342
Lid geworden op: vr aug 24, 2012 6:55 pm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2022 Matthijs

Bericht door Marcel »

Zeer fraai. Wadloper wat mij betreft de mooiste.
"The chase is better than the catch."
NovioSites
Berichten: 1227
Lid geworden op: ma mei 13, 2013 2:55 pm
Locatie: Bgn

Re: Jaaroverzicht 2022 Matthijs

Bericht door NovioSites »

Mooi overzicht. De Wadloper en de 218 vind ik persoonlijk het mooiste.
BjörnNielsen
Berichten: 969
Lid geworden op: vr aug 24, 2012 5:39 pm
Locatie: Ljouwert
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2022 Matthijs

Bericht door BjörnNielsen »

Wat een hoop knallers in je jaaroverzicht Matthijs! Moeilijk om een favo te kiezen, de Wadloper is wel een hele fraaie!
wessele
Berichten: 759
Lid geworden op: do jun 13, 2013 11:27 am
Locatie: Waardenburg

Re: Jaaroverzicht 2022 Matthijs

Bericht door wessele »

Mooie serie! November 2022 is fraai in eenvoud!
Kevinrail
Berichten: 427
Lid geworden op: vr feb 06, 2015 9:29 pm

Re: Jaaroverzicht 2022 Matthijs

Bericht door Kevinrail »

Fraai jaaroverzicht Matthijs! Ook dit jaar weer lastig kiezen. Ook lekker veel reizigersmaterieel in je jaaroverzicht. Ik ga voor de plaatjes van april, mei en november als favorieten.
Rubenr
Berichten: 381
Lid geworden op: ma feb 14, 2022 6:31 pm
Locatie: Renswoude
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2022 Matthijs

Bericht door Rubenr »

Mooi overzicht! Ik ga voor Januari en November!
ICEmaster
Berichten: 184
Lid geworden op: zo jul 17, 2016 12:35 pm

Re: Jaaroverzicht 2022 Matthijs

Bericht door ICEmaster »

Prachtige platen ook hier Matthijs! Erg lastig om hieruit een keuze te maken dus ik ga voor drie foto's, januari, maart en november :D
Ik fotografeer op zonne-energie
Gebruikersavatar
Rens
Site Admin
Berichten: 3432
Lid geworden op: di jan 15, 2013 3:02 pm

Re: Jaaroverzicht 2022 Matthijs

Bericht door Rens »

Mooi jaaroverzicht en die plaat uit Kaapstad is wel het meest uniek hier!
1622
Berichten: 317
Lid geworden op: zo dec 30, 2012 8:15 pm

Re: Jaaroverzicht 2022 Matthijs

Bericht door 1622 »

Mooi! Mijn favoriet is augustus.
Gebruikersavatar
RemcoG
Berichten: 345
Lid geworden op: do jan 31, 2019 4:48 pm
Locatie: Omgeving Zbm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2022 Matthijs

Bericht door RemcoG »

Werkelijk schitterend overzicht met alleen maar mooie foto's!! Januari, april en mei springen er bovenuit; al mag juni er ook zeker zijn!
Misschien kunnen we stoomlocs herintroduceren
TSNL250
Berichten: 983
Lid geworden op: zo nov 08, 2015 8:07 pm

Re: Jaaroverzicht 2022 Matthijs

Bericht door TSNL250 »

Leuk overzicht!
Opvallend genoeg maar één foto van Amsterdam Centraal
Tijs
Berichten: 151
Lid geworden op: vr apr 13, 2018 12:50 pm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2022 Matthijs

Bericht door Tijs »

Wat een fotojaar man! Augustus is echt leuk gedaan zo, mooie setting!
Gebruikersavatar
wouterder
Berichten: 739
Lid geworden op: wo okt 29, 2014 8:36 pm

Re: Jaaroverzicht 2022 Matthijs

Bericht door wouterder »

Kleurrijk overzicht Matthijs!
babosorany
Berichten: 80
Lid geworden op: ma sep 11, 2017 8:47 am

Re: Jaaroverzicht 2022 Matthijs

Bericht door babosorany »

Leuk overzicht met als absolute favoriet de wadloper!
TrainplazaNL
Berichten: 177
Lid geworden op: wo jun 13, 2018 3:30 pm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2022 Matthijs

Bericht door TrainplazaNL »

Heel erg gaaf jaaroverzicht! Ik vind januari en september de mooiste!
Jona Brans
Berichten: 1633
Lid geworden op: zo mei 12, 2019 12:52 pm
Locatie: Deventer
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2022 Matthijs

Bericht door Jona Brans »

Leuk jaaroverzicht, augustus springt er ver bovenuit!
KvdLee
Berichten: 473
Lid geworden op: zo mei 26, 2013 4:47 pm

Re: Jaaroverzicht 2022 Matthijs

Bericht door KvdLee »

Mooie serie Matthijs! Het wadlopertje vind ik wel erg leuk :)
Saitzee
Berichten: 587
Lid geworden op: zo mar 10, 2013 8:56 am

Re: Jaaroverzicht 2022 Matthijs

Bericht door Saitzee »

Fraaie serie foto's December mijn favoriet!
Marc Vlot
Berichten: 522
Lid geworden op: ma sep 28, 2015 4:51 pm
Locatie: Leerdam

Re: Jaaroverzicht 2022 Matthijs

Bericht door Marc Vlot »

Mooi man!
ThijsvLoon
Berichten: 157
Lid geworden op: di dec 31, 2019 3:43 pm

Re: Jaaroverzicht 2022 Matthijs

Bericht door ThijsvLoon »

Leuke reeks! Augustus vind ik erg leuk!
Plaats reactie