Jaaroverzicht 2022 Quinn

Post hier je beste, mooiste, speciaalste spoorfoto's van 2022.
Forumregels
Iedere gebruiker mag één topic openen, dus gebruik hem goed. Een topic mag uit maximaal 12 foto's bestaan, dit is dus gemiddeld één foto per maand. Het mooiste is natuurlijk als er daadwerkelijk één foto per maand wordt geselecteerd, maar dit is niet verplicht. Gebruik als topic titel het volgende formaat: Jaaroverzicht 2022 <je forum nicknaam>
Plaats reactie
Gebruikersavatar
QuinnTT
Berichten: 202
Lid geworden op: ma okt 05, 2020 6:04 pm
Locatie: Mdb

Jaaroverzicht 2022 Quinn

Bericht door QuinnTT »

Hoe snel de tijd kan gaan :) De laatste dagen van 't jaar breken aan, waardoor het maar eens tijd is om terug te blikken op de vele reisjes en bijbehorende foto's.

Januari
Eén van de treinen waar ik dit jaar meer aandacht wou besteden zijn de Class '66, aangezien er steeds meer naar de overkant geëxporteerd worden. Dit kon ook gelijk in januari. Vanwege capaciteitstekort op de Montzenroute werd de Mortara-shuttle, planmatig gereden met Class, omgeleid via Nederland. Hiervoor werd de stek in Roosendaal opgezocht. Het leek erop dat het geen zonplaat gaan worden, maar minder dan een halve minuut voor doorkomst braken de wolken open waardoor de trein fraai in de zon vastgelegd kon worden.

AfbeeldingCR 6312 // Gent-Mortara shuttle 40148 // Nelson Mandelaweg, Roosendaal // 30 januari 2022 by Quinn Torsius

Februari
Februari had vele zonuren waar dankbaar gebruik van gemaakt werd. RTB heeft in het begin van jaar veel spotautotreinen gereden, waarvan ik er gelukkig een paar voor de lens kon krijgen. De fraaiste hiervan was naar mijn mening wel onderstaande; de ingehuurde RTS 1018 had de eer om een autotrein van Emmerich naar Sloe te rijden. Deze legde ik vast in de laatste minuten licht van de dag.

AfbeeldingRTB 1018 // Autotrein 45798 // Lewedorp, Noordweg // 7 februari 2022 by Quinn Torsius

Februari (bonus juni)
Om de ontbrekende foto uit juni te compenseren nog een foto uit februari. Een ander vervoer dat niet meer rijd was het ertsvervoer uit de Sloehaven. Nadat een paar dagen het ertsvervoer uit Rotterdam via OVET Sloe werd gedaan was er een grote hoeveelheid over die met een vrij uitzonderlijke wagenset werd weggewerkt, namelijk een set Innofreight-containers op rode containerwagens. Omdat de tijden over de hoofdbaan vrij ongunstig waren werd er voor een plaat van de bediening gegaan, die naar wens is gelukt.

AfbeeldingDBC 6424 // Innofreight-ertstrein // Europaweg Zuid, Ritthem // 28 februari 2022 by Quinn Torsius

Maart
In maart werd er niet veel aan de hobby gedaan waardoor de keuze relatief makkelijk was. Op 1 maart bezocht ik de bediening van Dordrecht Zeehaven, waar ik een langgewenste plaat op het straatspoor kon maken.

AfbeeldingDBC 6417 // Afvoertrein 62029 // Dordrecht, 's Gravenseelsedijk // 1 maart 2022 by Quinn Torsius

April
Voor april was het kiezen toch weer lastiger aangezien er veel leuke platen gemaakt werden. Toch viel de keuze op de overbrenging van Stichting 2454's blokkendoos naar Roosendaal. Deze werd met veel man afgewacht in Zegge.

AfbeeldingStichting 2454 CREW 3029 + 9002 + Us // Overbrenging 70491 // Zegge, Spiekestraat // 15 april 2022 by Quinn Torsius

Mei
Ook mei was gevuld met leuke treinen. Aan L12 werden een aantal Montzenomleiders geklikt en Sporen naar het Verleden kon eindelijk weer doorgaan. Toch ga ik voor onderstaande plaat van de Waverider. Ondanks dat ik deze loc al eerder op de plaat had was dit de eerste keer dat ik hem goed in de zon en met camera kon vastleggen. De dag ervoor kon deze niet doorrijden door plotselinge herstelwerkzaamheden in Kruiningen. Doordat er op tijd een voormelding uit Pernis kwam kon ik snel op de fiets springen en op een paar minuten na de trein vastleggen in Eindewege.

AfbeeldingHSL 186 364 // Gasketeltrein 50205 // Lewedorp, Kromme Weide // 8 mei 2022 by Quinn Torsius

Juni
Zoals toegelicht bij de bonusplaat in februari geen foto voor juni. De camera werd deze maand maar zelden uit de tas getrokken en de foto's die hier uit voortgekomen zijn zijn niet naar wens gelukt. Gelukkig werd er de volgende maand gecompenseerd ;)

Juli
Eind juli werd met een paar vrienden naar Duitsland gegaan, dit was gelijk mijn eerste keer treinen fotograferen in Duitsland. Het doel was het ersatzverkehr op de RE21, waar normaal Abellio lintjes te zien waren reden nu zoals jaren terug BR 218's met een aantal N-wagens. De leukste foto hiervan werd in Ilsenburg gemaakt, waar de trein door de bocht net uit het bos komt gereden.

Afbeelding

Augustus
In augustus was ik aan de beurt om de 1315 op de SD-kaart te krijgen, en dan ook nog eens in eigen provincie :D De oudgediende mocht voor HSL een gasketeltrein uit Kijfhoek naar Sloe rijden. Dit werd net na Goes in 's Heer Hendrikskinderen vastgelegd.

AfbeeldingHSL 1315 // Gasketeltrein 50210 // 's Heer Hendrikskinderen, Wissekerkseweg // 8 augustus 2022 by Quinn Torsius

September
Omdat ik in september niet veel treingerelateerds op de plaat heb gezet ga ik net zoals velen voor een plaat van Terug naar Toen. Dit was mijn eerste editie Terug naar Toen en dat viel zeker niet tegen :) In de ochtend werd in fraai licht de Kriegslok op de plaat gezet met twee keteltjes, een mooi modelbaantreintje.
Afbeelding

Oktober
In oktober werd er van een vrije vrijdag gebruik gemaakt om de andere kant van de Westerschelde op te zoeken. Er reed niet zoveel als gehoopt maar de Bertschi liet zich wel zien, verassend genoeg is dit pas de eerste blauwe Beacon-rail Class 66 die ik op de plaat heb. :lol:

Afbeelding

November
In november reed er niet veel noemenswaardigs en dus werd er weinig aan de treinhobby besteed. Toch werd er een plaatje in eigen provincie gemaakt. In november was de ICNG weer in Zeeland te zien voor opleidingsritten. Nadat er een dienstregeling bekend werd gebruikte ik mijn vrije zaterdag om een plaatje te maken in 's Heer Hendrikskinderen.

Afbeelding

December
In december besteedde ik zoals velen even aandacht aan klassiekjes, echter niet in de omgeving Luik. In Gent legde ik P-trein 8974 vast die het begin van zijn reis naar Geraardsbergen staat af te wachten.

Afbeelding

Met deze foto sluit ook ik tevreden m'n jaaroverzicht af en wil ik iedereen graag een fijne jaarswisseling wensen met weer veel knallers in 2023!
Gebruikersavatar
stijn55
Berichten: 396
Lid geworden op: vr mei 08, 2020 7:40 am
Locatie: Deurne

Re: Jaaroverzicht 2022 Quinn

Bericht door stijn55 »

Leuk overzicht uit het Zeeuwse, ik ga voor juli als knaller!
Jona Brans
Berichten: 1633
Lid geworden op: zo mei 12, 2019 12:52 pm
Locatie: Deventer
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2022 Quinn

Bericht door Jona Brans »

Leuk overzicht, februari en augustus zijn erg fraai!
Rubenr
Berichten: 381
Lid geworden op: ma feb 14, 2022 6:31 pm
Locatie: Renswoude
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2022 Quinn

Bericht door Rubenr »

Heel fraai overzicht! Ik ga voor Augustus!
babosorany
Berichten: 80
Lid geworden op: ma sep 11, 2017 8:47 am

Re: Jaaroverzicht 2022 Quinn

Bericht door babosorany »

Erg mooi! Vooral feb2
Gebruikersavatar
teunlukassen
Berichten: 2471
Lid geworden op: zo jan 24, 2016 9:08 pm
Locatie: 's-Heerenberg
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2022 Quinn

Bericht door teunlukassen »

Gaaf overzicht Quinn! Februari en september vind ik erg gaaf
Gebruikersavatar
TimoTrimbos
Berichten: 370
Lid geworden op: do apr 12, 2018 5:17 pm

Re: Jaaroverzicht 2022 Quinn

Bericht door TimoTrimbos »

Januari & augustus zijn m'n favorieten, mooi overzicht geworden!
Gebruikersavatar
knarf6472
Berichten: 188
Lid geworden op: vr aug 01, 2014 2:35 pm
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2022 Quinn

Bericht door knarf6472 »

Leuk overzicht met september als mijn favo.
Greetz,
Knarf
TM0304
Berichten: 483
Lid geworden op: za mar 20, 2021 6:34 pm
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2022 Quinn

Bericht door TM0304 »

Mooi hoor Quinn! De goeie herinneringen liggen bij april natuurlijk.
wessele
Berichten: 760
Lid geworden op: do jun 13, 2013 11:27 am
Locatie: Waardenburg

Re: Jaaroverzicht 2022 Quinn

Bericht door wessele »

Mooie Zeeuwse serie Quinn.
Mijn favoriet is de 1315.
tiemen
Berichten: 236
Lid geworden op: di mar 12, 2019 11:26 am

Re: Jaaroverzicht 2022 Quinn

Bericht door tiemen »

Mooi jaaroverzicht Quinn, de waverider is mijn favoriet :lol:
TrainplazaNL
Berichten: 177
Lid geworden op: wo jun 13, 2018 3:30 pm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2022 Quinn

Bericht door TrainplazaNL »

Leuk jaaroverzicht! Ik ga voor februari als favoriet!
ClintW
Berichten: 93
Lid geworden op: zo sep 13, 2020 12:01 pm

Re: Jaaroverzicht 2022 Quinn

Bericht door ClintW »

Mooie serie Quinn! ik ga voor April als knaller
Treinspot
Berichten: 126
Lid geworden op: di mar 31, 2020 2:27 pm
Locatie: Best

Re: Jaaroverzicht 2022 Quinn

Bericht door Treinspot »

Heel leuk Quinn, vooral april en december!
Gebruikersavatar
derquinho
Berichten: 500
Lid geworden op: wo okt 08, 2014 1:30 pm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2022 Quinn

Bericht door derquinho »

Fraaie foto's. Voor mij is de 1315 de absolute topper!
VinceCargo
Berichten: 3085
Lid geworden op: vr aug 16, 2013 4:39 pm
Locatie: Woerden
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2022 Quinn

Bericht door VinceCargo »

Geweldige platen! Zie Waverider vind ik erg gaaf
Geen handvol, maar een land vol
NovioSites
Berichten: 1227
Lid geworden op: ma mei 13, 2013 2:55 pm
Locatie: Bgn

Re: Jaaroverzicht 2022 Quinn

Bericht door NovioSites »

Mooi overzicht. De 1315 is mijn favoriet!
Mattie
Berichten: 610
Lid geworden op: za aug 29, 2015 3:56 pm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2022 Quinn

Bericht door Mattie »

Fraai Quinn, de twee februari’s zijn mijn favoriet.
BjörnNielsen
Berichten: 969
Lid geworden op: vr aug 24, 2012 5:39 pm
Locatie: Ljouwert
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2022 Quinn

Bericht door BjörnNielsen »

Mooie serie Quinn, augustus was overduidelijk place-to-be, wat een knaller!
Gebruikersavatar
RemcoG
Berichten: 345
Lid geworden op: do jan 31, 2019 4:48 pm
Locatie: Omgeving Zbm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2022 Quinn

Bericht door RemcoG »

Supermooie serie Quinn!! Echt veel lekkere foto's. Maakt de keuze voor een favoriet lastig: februari, augustus en december zijn top!
Misschien kunnen we stoomlocs herintroduceren
Gebruikersavatar
Rens
Site Admin
Berichten: 3432
Lid geworden op: di jan 15, 2013 3:02 pm

Re: Jaaroverzicht 2022 Quinn

Bericht door Rens »

Die RTB-autotrein is wat mij betreft de mooiste foto!
TSNL250
Berichten: 983
Lid geworden op: zo nov 08, 2015 8:07 pm

Re: Jaaroverzicht 2022 Quinn

Bericht door TSNL250 »

Mooi!
NS1707
Berichten: 386
Lid geworden op: ma aug 25, 2014 7:50 pm

Re: Jaaroverzicht 2022 Quinn

Bericht door NS1707 »

Erg fraai - voornamelijk Zeeuws - overzicht!
Ruben01
Berichten: 1298
Lid geworden op: do jan 04, 2018 2:41 pm
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2022 Quinn

Bericht door Ruben01 »

Mooi overzicht uit Mini-Bangladesh Zeeland! Bonus februari augustus vind ik de mooiste.
Plaats reactie