Jaaroverzicht 2022 Michel

Post hier je beste, mooiste, speciaalste spoorfoto's van 2022.
Forumregels
Iedere gebruiker mag één topic openen, dus gebruik hem goed. Een topic mag uit maximaal 12 foto's bestaan, dit is dus gemiddeld één foto per maand. Het mooiste is natuurlijk als er daadwerkelijk één foto per maand wordt geselecteerd, maar dit is niet verplicht. Gebruik als topic titel het volgende formaat: Jaaroverzicht 2022 <je forum nicknaam>
Plaats reactie
Michel
Berichten: 432
Lid geworden op: zo sep 29, 2013 8:39 pm

Jaaroverzicht 2022 Michel

Bericht door Michel »

Hierbij dan mijn jaarlijkse bijdrage voor het jaaroverzicht. Het jaar 2022 staat bekend vanwege het opheffen van de maatregelen wegens COVID-19, maar van het begin van een oorlog in Oekraïne door Rusland. Ondanks alle voornemens om eindelijk weer wat meer de grens over te steken, kwam dit gedeeltelijk uit. Er werden wel dagtripjes gedaan, maar een paar aaneengesloten dagen was uiteindelijk toch nog teveel van het goede.

Februari 2022
Afbeelding
Na een drukke periode op het werk vanwege de jaarrekening, werd eind februari gebruik gemaakt van de eerste redelijk zonnige dag, Na anderhalf uur rijden via provinciale wegen vanuit mijn woonplaats, belandde ik bij Zichem langs de route via Montzen. Vroeg in de middag kwam Railtraxx 266 024 voorbij met een flinke trein naar Linz, Zichem, 23 februari 2022.

Maart 2022
Afbeelding
De 2e dag in België: de maand maart was record zonnig en aan het einde van deze maand kon ik ten volste van profiteren door een paar dagen vrij te nemen. Op de eerste dag van deze periode werd in alle vroegte naar de streek van de Henegouwen gereden voor het ballastvervoer met de "Fretjes". Vanwege de wintertijd kon de trein ook met goede zonnestand worden gefotografeerd op de lijn Tubize - Quenast bij Ripain op 23 maart 2022.

April
Afbeelding
Bij vervoerder RFO werd de 1828 in nieuw "outfit" op de baan gebracht. Toen ik vernam dat de 1828 vanaf Kijfhoek was vertrokken en "onderlangs" reed, werd er vlug positie ingenomen vlakbij huis. Gelukkig had ik geen last van de aanwezige stapelwolken en kon ook deze loc worden afgevinkt. Tilburg, 10 april 2022.

Mei
Afbeelding
Na het werk was ik in de buurt van Tilburg Reeshof nog even langs de baan gaan staan om frisse lucht in te ademen. Toen kreeg ik een melding onder ogen dat VTG 189 211 in haar fraaie outfit met een Rzepin onderweg was. Hierdoor werd er vlug verkast naar een stek langs de lijn Den Bosch - Tilburg. Berkel-Enschot, 13 mei 2022.

Juni
Afbeelding
In Juni werd er vrij spontaan een trip naar het zuidelijke deel van de Rijn gemaakt. Na zeer vroeg van huis te zijn vertrokken, werd na het optrekken van de mist een lange dag langs de Rijn gespendeerd. Een van de highlights was de 182 560 "Mauerfall" die in dienst van NIAG met een kolentrein onderweg was. Wellmich, 28 juni 2022.

Juli
Afbeelding
In de maand juli werd de vervoerder Medway actief in België en ging een aantal treinen nu zelf rijden in plaats van een andere vervoerder inhuren. Een van die treinen die nu in eigen beheer wordt gereden, is de containertrein tussen Antwerpen en Neuss. Indien de trein een vertraging heeft van minimaal +60, dan kun je in de zomertijd nog wel iets in Brabant. Op 29 juli 2022 viel alles samen toen de trein met +90 uit Venlo was vertrokken en de donkerblauwe 186 227 "It's a Match" door station Oisterwijk kwam.

Augustus
Afbeelding
Degenen die mij kennen, weten dat ik een haat-liefde verhouding heb met de locomotieven 186 258 "Heroes" & 186 293 (zwart) van Lineas. Na thuiskomst van het werk en te hebben gegeten, kreeg ik een melding dat de 186 258 onderlangs naar Roosendaal zou rijden. Omdat de wolken zo goed als opgelost waren, werd de fototas gepakt en naar Biezenmortel gereden. Eindelijk kon in 2022 een "goede" plaat worden geschoten van LNS 186 258 "Heroes" op 8 augustus 2022.

September
Afbeelding
Na een dag thuis te hebben gewerkt, kreeg ik de melding dat er een optocht uit Venlo onderweg was. Dus werd na werktijd nog vlug bij Tilburg Reeshof gekeken want er zat ook een zeer fraaie trein van RTB Cargo bij. Op 1 september 2022 komt RTB 193 565 met een ketelwagenset van CD Cargo bij Tilburg Reeshof.

Oktober
Afbeelding
In 2022 werd ook BLS 193 717 met bestickering van LWR vastgelegd. Na de loc al eerder in Juli ook al voor de lens te hebben gekregen, kwam de loc in oktober wederom in oktober bij Venlo de grens over. Er werd een gok genomen en naar station Oisterwijk gereden en zoals ik hoopte, was de 193 717 op het door mij gewenste tijdstip uit Venlo vertrokken. Oisterwijk, 9 oktober 2022.

November
Afbeelding
Het jaar 2022 was ook het jaar dat er diverse werkzaamheden waren bij Aachen-West. Als gevolg hiervan werd het goederenverkeer deels omgeleid via Nederland. Zo ook in het weekend van 12 en 13 november. Op die laatste dag kwam Railtraxx 266 113 met een trein uit Linz door Heukelom onderweg naar Antwerpen.

Bonusfoto 1
Afbeelding
Het jaar 2022 was ook het jaar dat de Green City Trip na het opheffen van de maatregelen van COVID-19 begon te rijden. Op 18 maart had TCS 101001 de eer om het ledig materieel van Eindhoven (waar het was gereinigd) naar Breda (het beginpunt) te rijden en passeerde daarbij Tilburg Reeshof/

Bonusfoto 2
Afbeelding
Tijdens de dag langs de Rijn eind juni, werden er verschillende stekken aangedaan. Zo ook de stek bij Lorch. We hadden al reeds een melding gezien dat DBC 185 205 "Das ist grün" onderweg was, maar deze stond blijkbaar ergens aan de kant. Het duurde erg lang voordat deze eindelijk doorkwam met een flinke sleep gesloten wagens en was onderweg naar Mannheim.
Gebruikersavatar
RedmarStam
Berichten: 149
Lid geworden op: vr dec 28, 2018 5:01 pm
Locatie: Veendam

Re: Jaaroverzicht 2022 Michel

Bericht door RedmarStam »

Leuk overzicht, Michel! November vind ik de leukste!


Flickr: --> Klik <--
Gebruikersavatar
teunlukassen
Berichten: 2471
Lid geworden op: zo jan 24, 2016 9:08 pm
Locatie: 's-Heerenberg
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2022 Michel

Bericht door teunlukassen »

Lekker divers jaaroverzicht, de foto's uit juni en augustus vind ik erg leuk!
Rubenr
Berichten: 381
Lid geworden op: ma feb 14, 2022 6:31 pm
Locatie: Renswoude
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2022 Michel

Bericht door Rubenr »

Mooi overzicht, ik ga voor November!
KvdLee
Berichten: 473
Lid geworden op: zo mei 26, 2013 4:47 pm

Re: Jaaroverzicht 2022 Michel

Bericht door KvdLee »

Mooi overzicht! Als liefhebber van de Franse spoorwegen springt maart er het meest uit voor mij! :)
David
Berichten: 1544
Lid geworden op: do sep 06, 2012 10:55 am
Locatie: Norrköping
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2022 Michel

Bericht door David »

Leuke serie Michel! Ik ga voor de Franse diesels in maart.
Gebruikersavatar
derquinho
Berichten: 500
Lid geworden op: wo okt 08, 2014 1:30 pm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2022 Michel

Bericht door derquinho »

Fraai overzicht Michel! Ik ga voor maart en bonus 1.
Gebruikersavatar
RemcoG
Berichten: 345
Lid geworden op: do jan 31, 2019 4:48 pm
Locatie: Omgeving Zbm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2022 Michel

Bericht door RemcoG »

Fraai overzicht Michel! De topplaten is voor mij september!
Misschien kunnen we stoomlocs herintroduceren
BjörnNielsen
Berichten: 969
Lid geworden op: vr aug 24, 2012 5:39 pm
Locatie: Ljouwert
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2022 Michel

Bericht door BjörnNielsen »

Mooi jaaroverzicht Michel! Veel in de achtertuin maar toch ook een paar leuke van verderweg. Maart was wel echt een hele toffe dag en daarom mijn favoriet.
babosorany
Berichten: 80
Lid geworden op: ma sep 11, 2017 8:47 am

Re: Jaaroverzicht 2022 Michel

Bericht door babosorany »

Mooi overzicht, vooral maart
Gebruikersavatar
erica
Berichten: 3855
Lid geworden op: za mar 01, 2014 5:38 pm
Locatie: Mokum
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2022 Michel

Bericht door erica »

Mooie serie, hoor. April vind ik wel de lekkerste.
Gebruikersavatar
TimoTrimbos
Berichten: 370
Lid geworden op: do apr 12, 2018 5:17 pm

Re: Jaaroverzicht 2022 Michel

Bericht door TimoTrimbos »

Fraaie serie! November en de bonusfoto uit maart zijn mijn favo's
NS1707
Berichten: 386
Lid geworden op: ma aug 25, 2014 7:50 pm

Re: Jaaroverzicht 2022 Michel

Bericht door NS1707 »

Erg leuke serie! Voor mij is april de favoriet.
Gebruikersavatar
QuinnTT
Berichten: 202
Lid geworden op: ma okt 05, 2020 6:04 pm
Locatie: Mdb

Re: Jaaroverzicht 2022 Michel

Bericht door QuinnTT »

Mooi overzicht! Ik ga voor de foto uit maart
VinceCargo
Berichten: 3085
Lid geworden op: vr aug 16, 2013 4:39 pm
Locatie: Woerden
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2022 Michel

Bericht door VinceCargo »

Lekkere plaatjes Michel!
Juli heb ik nog niet en daarom favoriet
Geen handvol, maar een land vol
TSNL250
Berichten: 983
Lid geworden op: zo nov 08, 2015 8:07 pm

Re: Jaaroverzicht 2022 Michel

Bericht door TSNL250 »

Fraai!
Kevinrail
Berichten: 427
Lid geworden op: vr feb 06, 2015 9:29 pm

Re: Jaaroverzicht 2022 Michel

Bericht door Kevinrail »

Fraai jaaroverzicht geworden Michel! Mijn favorieten zijn de foto's van februari, juni en september.
DDZ7504
Berichten: 3885
Lid geworden op: ma aug 25, 2014 7:50 pm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2022 Michel

Bericht door DDZ7504 »

Lekker zonnig overzicht, daar word ik vrolijk van! Ik kan niet kiezen ;)
Ik ben de wolkenlotto aan het winnen.
Gebruikersavatar
srmeijer95
Berichten: 29
Lid geworden op: do sep 06, 2018 12:30 pm
Locatie: Valleilijn

Re: Jaaroverzicht 2022 Michel

Bericht door srmeijer95 »

Leuk divers overzicht zo!
Prachtig.
Plaats reactie