Jaaroverzicht 2021 Saitze/Sytze

Post hier je beste, mooiste, speciaalste spoorfoto's van 2021.
Forumregels
Iedere gebruiker mag één topic openen, dus gebruik hem goed. Een topic mag uit maximaal 12 foto's bestaan, dit is dus gemiddeld één foto per maand. Het mooiste is natuurlijk als er daadwerkelijk één foto per maand wordt geselecteerd, maar dit is niet verplicht. Gebruik als topic titel het volgende formaat: Jaaroverzicht 2021 <je forum (nick)naam>
Plaats reactie
Saitzee
Berichten: 587
Lid geworden op: zo mar 10, 2013 8:56 am

Jaaroverzicht 2021 Saitze/Sytze

Bericht door Saitzee »

Het corona jaar 2021 was puur voor mij om een aantal locomotieven op de foto te krijgen die ik nog niet had. Al had ik toch nog een beetje stoom erbij. Hierbij mijn jaaroverzicht 2021

januari
Afbeelding
LTE 193 470 met de trein naar Tilburg komt hier voorbij aan Harselaar. Gelukkig hadden we de gele kant aan de zon.

februari
Afbeelding
In februari lag er een paar dagen sneeuw. Toevallig had ik op 9 februari al spoorse plannen die uiteindelijk niet door gingen. Gelukkig hadden we een mooi invulling van een SHD 2205 die met een sneeuwschuiver de Betuweroute op ging. Hierbij een van de vele foto's bij Hardinxveld-Giessendam

maart
Afbeelding
Maart was er ook weinig op het spoor te zien. Zo had ik een 2e loc die ik nog niet zo op de foto de Lineas 186 258 met Zweden express op weg naar Belgie hier thv Groenekan. 7 maart 2021

April
Afbeelding
April had ik dan toch eindelijk weer een stoomtrein voor de lens(Stiekem mistte ik het al een beetje). De VSM 65 018 werd weer afgesteld en reed later nog even met de Oostenrijkse set naar Apeldoorn op en neer. Op de foto was de trein net uit Beekbergen vertrokken.

mei
Afbeelding
Zaterdag 8 mei 2021 was de Railexperts 9903 in een nieuwe outfit op de baan te zien. Zo mocht het een ICNG ophalen in Bad Bentheim. De trein werd mooi omgeleid via Zwolle op weg naar Amsterdam. Op de foto komt het hele geheel langs Nijkerk.

juni
Afbeelding
De maand juni was voor ons de vakantie maand. Aangezien we nog niet naar het buitenland mochten en wel vanuit Limburg naar Zeeland reisde. Besloten we door Belgie te gaan. Na het bezoeken het plaatsje Doel. Kwamen in de havens van Antwerpen zo ineens Crossrail PB15 nog tegen. Dus toch even achterna gegaan met 2 foto's gemaak te kunnen gingen we met een goed gevoel naar Zeeland.

juli
Afbeelding
In juli reed Roestrijden.nl met de Crew 2454 151 door het hele land heen om div museums te bezoeken. Zo werd ook de ZLSM aan gedaan. Op de foto wacht de trein voor vertrek om ri Zeeland te gaan. Het leuke van de foto is dat er op de achtergrond de 2200 van het spoorwegmuseum rangeerd 7 juli 2021

augustus
Afbeelding
De meest gefotografdeerde NS trein is toch echt de SGMm. 21 augustus ben ik er even tussen uit geweest voor 2 sprinter. Zo zien we op de foto de NS 2962 en 2993 het station van Santpoord Noord binnen rijden op weg naar Amsterdam.

september
Afbeelding
18 september reed er weer een stoomtrein. Deze dag ben ik achter een groot aantal goederen treinen aan geweest. Maar de dag afgesloten met de SSN 01 1075 met een speciale trein uit Rotterdam via Breda naar Roosendaal hier thv Dordrecht zuid.

oktober
Afbeelding
17 oktober hadden we een doopdienst in Rotterdam aangezien we na die tijd nog tijd over hadden. Zijn we nog even wezen kijken bij de Eurpoort voor de LTE 6703. Aangezien ik meerdere keren pech had. was 17 oktober toch de dag dat ik deze loc voor de lens had.

November(bonus)
Afbeelding
Natuurlijk kon ik af en toe ook mijn werk en hobby combineren. Zo was ik die dag net klaar in Raalte en mocht ik leeg naar Schaijk. Aangezien ik nog op tijd was. Even met mijn(vaste) wagen naast de ex NS 297 geparkeerd op de oude stamlijn in Deventer. 10 november 2021

December
Afbeelding
En we sluiten 2021 af met 2 setjes SGMm(NS 2962+2979) in de Zandvoortse duinen op weg naar Haarlem. 11 december 2021

Bij deze voor het nog kan fijne feestdagen allen.
Laatst gewijzigd door Saitzee op za jan 01, 2022 9:27 am, 2 keer totaal gewijzigd.
Jona Brans
Berichten: 1633
Lid geworden op: zo mei 12, 2019 12:52 pm
Locatie: Deventer
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2021 Saitze/Sytze

Bericht door Jona Brans »

Leuk! Mijn favoriet is februari.
GvTrail
Berichten: 3445
Lid geworden op: vr okt 24, 2014 5:12 pm
Locatie: Hart van de Betuwe

Re: Jaaroverzicht 2021 Saitze/Sytze

Bericht door GvTrail »

April, een mooie ICNG overbrenging maar met stoom ;-)
Er is wat mis gegaan met april en mei!
Gebruikersavatar
TimoTrimbos
Berichten: 370
Lid geworden op: do apr 12, 2018 5:17 pm

Re: Jaaroverzicht 2021 Saitze/Sytze

Bericht door TimoTrimbos »

Mooi overzicht, met juni en december als favoriet
Staaijeren
Berichten: 266
Lid geworden op: di mei 03, 2016 6:41 pm

Re: Jaaroverzicht 2021 Saitze/Sytze

Bericht door Staaijeren »

Leuke serie Sytze!
Foto's op Flickr
Gebruikersavatar
stijn55
Berichten: 396
Lid geworden op: vr mei 08, 2020 7:40 am
Locatie: Deurne

Re: Jaaroverzicht 2021 Saitze/Sytze

Bericht door stijn55 »

Leuke plaatjes Sytze, februari en juni springen er voor mij uit!
ThijsvLoon
Berichten: 157
Lid geworden op: di dec 31, 2019 3:43 pm

Re: Jaaroverzicht 2021 Saitze/Sytze

Bericht door ThijsvLoon »

Mooie serie!
Saitzee
Berichten: 587
Lid geworden op: zo mar 10, 2013 8:56 am

Re: Jaaroverzicht 2021 Saitze/Sytze

Bericht door Saitzee »

GvTrail schreef: zo dec 26, 2021 12:37 pm April, een mooie ICNG overbrenging maar met stoom ;-)
Er is wat mis gegaan met april en mei!
Ik wil het heel graag veranderen de hele dag al. Maar door een storing lukt dat niet helaas.
wessele
Berichten: 759
Lid geworden op: do jun 13, 2013 11:27 am
Locatie: Waardenburg

Re: Jaaroverzicht 2021 Saitze/Sytze

Bericht door wessele »

Nette serie, juli is favoriet!
Gebruikersavatar
RemcoG
Berichten: 345
Lid geworden op: do jan 31, 2019 4:48 pm
Locatie: Omgeving Zbm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2021 Saitze/Sytze

Bericht door RemcoG »

Chique overzicht! September en december zijn heerlijk!
Misschien kunnen we stoomlocs herintroduceren
Kevinrail
Berichten: 427
Lid geworden op: vr feb 06, 2015 9:29 pm

Re: Jaaroverzicht 2021 Saitze/Sytze

Bericht door Kevinrail »

Leuk jaaroverzicht Sytze! Mijn favorieten zijn de foto's van februari en April.
NS1707
Berichten: 386
Lid geworden op: ma aug 25, 2014 7:50 pm

Re: Jaaroverzicht 2021 Saitze/Sytze

Bericht door NS1707 »

Leuk dat je dit jaar ook weer bezig bent geweest met mooi resultaat, Sytze!
LHN
Berichten: 179
Lid geworden op: wo sep 15, 2021 8:01 am
Locatie: Eml
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2021 Saitze/Sytze

Bericht door LHN »

november bonus is erg leuk
Saitzee
Berichten: 587
Lid geworden op: zo mar 10, 2013 8:56 am

Re: Jaaroverzicht 2021 Saitze/Sytze

Bericht door Saitzee »

Saitzee schreef: ma dec 27, 2021 8:33 pm
GvTrail schreef: zo dec 26, 2021 12:37 pm April, een mooie ICNG overbrenging maar met stoom ;-)
Er is wat mis gegaan met april en mei!
Ik wil het heel graag veranderen de hele dag al. Maar door een storing lukt dat niet helaas.
geregeld!
GvTrail
Berichten: 3445
Lid geworden op: vr okt 24, 2014 5:12 pm
Locatie: Hart van de Betuwe

Re: Jaaroverzicht 2021 Saitze/Sytze

Bericht door GvTrail »

Thnx, mooie plaatjes idd.
BjörnNielsen
Berichten: 969
Lid geworden op: vr aug 24, 2012 5:39 pm
Locatie: Ljouwert
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2021 Saitze/Sytze

Bericht door BjörnNielsen »

Leuk dat je het hobbyen weer opgepakt hebt Sytze, vanwege het licht vind ik die in december het mooiste
mvschoon
Berichten: 1431
Lid geworden op: zo jul 29, 2018 2:32 pm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2021 Saitze/Sytze

Bericht door mvschoon »

Fraaie foto's! Alleen passen de foto en het bijschrift in september niet erg bij elkaar ;-)
Plaats reactie