19 mei-10 juni 2015| InterRail #10: 30 mei 2015
Geplaatst: ma jul 27, 2015 2:09 pm
Vrutky was waarvoor ik Slowakije heb gedaan en vandaag was het zover. Maar voordat ik op de trein van Zilina naar Vrutky stapte, werd op Zilina alvast wat geoefend.
Nadat de 29e bijna alle foto's van Regiojet-Vectrons op Zilina mislukt zijn, slaat de fotograaf op 30 mei terug met RJ 193 214 bij aankomst in Zilina:
193 214 inkom Zilima 30V15 by leon2711schrijvers
Helaas in wat tegenlicht: PKP ET41-172 met Polenkolen naar Ostrava hl.n.:
41-172 Zilina 30V15a by leon2711schrijvers
Een gorilla op de baan! ZSR serie 350 worden Gorilla's genoemd en 350 002 heeft de fotograaf -met heel veel anderen- naar Vrutky gebracht en blijft vijf minuten staan:
350 002 Vrutky 30V15a by leon2711schrijvers
Tussen Vrutky en Vrutky Nakladi Stanica pendelt die dag een paar keer M131-1443:
M131 1443 Vrutky 30V15 by leon2711schrijvers
Bijna alle goederentreinen tussen Zilina en Kosice worden met de dubbelloks serie 131 getrokken vanwege het hellingrijke traject. Veel treinen rijden in Vrutky door en ik heb het geluk, dat ZSSK 131 063 een paar minuten uitpuft:
131 063 Vrutky 30V15 by leon2711schrijvers
De hele dag wordt door de fotograaf tussen het station en de werkplaats gependeld, waardoor veel fraaie dingen mogelijk zijn. Zoals één van de vier museumtreinen die dag te Vrutky, deze met T 478-1131, die de Vrutkly kopmaakt alvorens naar Nakladi Stanica te rijden:
T478 1131 Vrutky 30V15a by leon2711schrijvers
T 478-1001 met goederentrein in Vrutky. De prototypes van de Bardotka's hebben een meer afgeronde neus, waardoor ze bij hun introductie al snel naar Brigitte Bardot genoemd werden.
T478 1001 Vrutky 30V15a by leon2711schrijvers
De gewone Bardotka's zijn bij ZSSK Cargo nog aan te treffen, waarvan dit drietal voor een kolentrein, onder leiding van 751 047, acte geeft:
751 047 Vrutky 30V15 by leon2711schrijvers
Het gewone treinverkeer gaat ook door en 757 018 stopt met een lading treinliefhebbers en andere reizigers:
757 018 Vrutky 30V15 by leon2711schrijvers
Een van de ingezette stoomtreinen voor extra ritten werd getrokken door een Poolse Kiregslok en geduwd door een Slowaakse Papegaai (Papusek) , zoals serie 477 in Tsjecho-Slowakije genoemd werd en wordt. Papegaai 477 013 rijdt helaas met de tender voor, zodat er alleen een flankschotje mogelijk is. We zullen 477 013 later in wat betere positie tegenkomen:
477 013 Vrutky 30V15b by leon2711schrijvers
Het slotaccoord in Vrutky, waar helaas de regen serieus parten begint te spelen is voor de Poolse Kriegslok Ty42-107, die met de laatste pendeltrein naar Vrutky Nakladi Stanica gaat:
Ty42-107 Vrutky 30V15b by leon2711schrijvers
"Allemaal heel mooi en aardig, maar ik zie die werkplaats van jou helemaal niet" -en dat klopt. Daar werd voldoende gefotografeerd om een of twee afzonderlijke bijdragen te posten. We zijn dus nog niet van Vrutky af.
Nadat de 29e bijna alle foto's van Regiojet-Vectrons op Zilina mislukt zijn, slaat de fotograaf op 30 mei terug met RJ 193 214 bij aankomst in Zilina:
193 214 inkom Zilima 30V15 by leon2711schrijvers
Helaas in wat tegenlicht: PKP ET41-172 met Polenkolen naar Ostrava hl.n.:
41-172 Zilina 30V15a by leon2711schrijvers
Een gorilla op de baan! ZSR serie 350 worden Gorilla's genoemd en 350 002 heeft de fotograaf -met heel veel anderen- naar Vrutky gebracht en blijft vijf minuten staan:
350 002 Vrutky 30V15a by leon2711schrijvers
Tussen Vrutky en Vrutky Nakladi Stanica pendelt die dag een paar keer M131-1443:
M131 1443 Vrutky 30V15 by leon2711schrijvers
Bijna alle goederentreinen tussen Zilina en Kosice worden met de dubbelloks serie 131 getrokken vanwege het hellingrijke traject. Veel treinen rijden in Vrutky door en ik heb het geluk, dat ZSSK 131 063 een paar minuten uitpuft:
131 063 Vrutky 30V15 by leon2711schrijvers
De hele dag wordt door de fotograaf tussen het station en de werkplaats gependeld, waardoor veel fraaie dingen mogelijk zijn. Zoals één van de vier museumtreinen die dag te Vrutky, deze met T 478-1131, die de Vrutkly kopmaakt alvorens naar Nakladi Stanica te rijden:
T478 1131 Vrutky 30V15a by leon2711schrijvers
T 478-1001 met goederentrein in Vrutky. De prototypes van de Bardotka's hebben een meer afgeronde neus, waardoor ze bij hun introductie al snel naar Brigitte Bardot genoemd werden.
T478 1001 Vrutky 30V15a by leon2711schrijvers
De gewone Bardotka's zijn bij ZSSK Cargo nog aan te treffen, waarvan dit drietal voor een kolentrein, onder leiding van 751 047, acte geeft:
751 047 Vrutky 30V15 by leon2711schrijvers
Het gewone treinverkeer gaat ook door en 757 018 stopt met een lading treinliefhebbers en andere reizigers:
757 018 Vrutky 30V15 by leon2711schrijvers
Een van de ingezette stoomtreinen voor extra ritten werd getrokken door een Poolse Kiregslok en geduwd door een Slowaakse Papegaai (Papusek) , zoals serie 477 in Tsjecho-Slowakije genoemd werd en wordt. Papegaai 477 013 rijdt helaas met de tender voor, zodat er alleen een flankschotje mogelijk is. We zullen 477 013 later in wat betere positie tegenkomen:
477 013 Vrutky 30V15b by leon2711schrijvers
Het slotaccoord in Vrutky, waar helaas de regen serieus parten begint te spelen is voor de Poolse Kriegslok Ty42-107, die met de laatste pendeltrein naar Vrutky Nakladi Stanica gaat:
Ty42-107 Vrutky 30V15b by leon2711schrijvers
"Allemaal heel mooi en aardig, maar ik zie die werkplaats van jou helemaal niet" -en dat klopt. Daar werd voldoende gefotografeerd om een of twee afzonderlijke bijdragen te posten. We zijn dus nog niet van Vrutky af.