Pagina 1 van 1

5 september 2012 - Moerdijk en omgeving

Geplaatst: do sep 06, 2012 8:06 pm
door David
Ik zet ook maar eens een (weliswaar korte) serie neer :P

Afgelopen woensdag ben ik weer eens naar m’n achtertuinhaventje geweest. Op woensdag vertrekt namelijk de kalkslurrytrein van Captrain naar Frankrijk, en er vielen wat lessen uit waardoor ik genoeg tijd had. Zoals vaker reed ik eerst even langs Lage Zwaluwe om te kijken wat daar stond. De aanvoertrein was zojuist binnengekomen en bestond uit 36 ketelwagens en een gesloten wagen, een zeer respectabele lengte. Het werd wachten totdat de loc om ging lopen, maar dat gebeurde niet: eerst kwam Locon 220 aan met de afvaltrein uit Kragge. Tot mijn verbazing werd Locon 203 160 er echter voorgezet, en deze trein vertrok al snel naar het Moerdijkse.

Afbeelding
Na een sprintje, dat helemaal niet nodig bleek, en zes minuten wachten komt de fraaie trein langs het dorp Moerdijk opweg naar het industriegebied.

Afbeelding
Hierna werd doorgefietst naar de haven. Al snel werden de vijf wagens met afval naar Attero geduwd, helaas stond er een vrachtauto vrij storend in beeld.

Afbeelding
Terwijl Locon naar Attero ging, kwam DB Schenker aan met de middagaanvoer. Deze was echter zo lang dat deze het wissel naar de noordelijkste drie sporen bezette. Zodoende blokkeerde de trein twee van de vijf sporen en zat DB Schenker ‘opgesloten’ aan de westzijde. Niet echt mijn ding, maar een sfeerplaatje van het emplacement.

Afbeelding
Zo werd er een hoop gerangeerd om Locon, die weer los terug ging, erlangs te laten en uiteindelijk over het meest zuidelijke spoor naar Wuppermann te gaan met 11 Shimmns en een Habbillns.

Afbeelding
Omdat het rangeren bij Wuppermann vaak erg lang duurt omdat er maar twee sporen zijn, en er nu toch niks binnen kon komen op het emplacement door de knikketelwagens ben ik verder gefietst naar Langeweg, een erg klein dorpje bij Zevenbergen. Hier wilde ik de bonte trein naar Antwerpen doen, maar die bleek minstens 30 minuten vertraging te hebben. Gelukkig kwam er wel een alternatief in de vorm van de Olympische Benelux, die inmiddels alweer een half jaar rondrijdt.

Dat was 'm weer :)

Re: 5 september 2012 - Moerdijk en omgeving

Geplaatst: do sep 06, 2012 8:11 pm
door Andre
Leuke set, vooral die 1e foto is fraai

Re: 5 september 2012 - Moerdijk en omgeving

Geplaatst: do sep 06, 2012 8:35 pm
door Peter
3: Wat een lengte! 8-) Mogen gerust meer bloktreinen van gemaakt worden.

Re: 5 september 2012 - Moerdijk en omgeving

Geplaatst: do sep 06, 2012 8:42 pm
door Ronnie
Mooie combi op de eerste foto.

Re: 5 september 2012 - Moerdijk en omgeving

Geplaatst: do sep 06, 2012 9:12 pm
door Bruno
Fraai! Vooral de eerste foto is erg mooi.

Re: 5 september 2012 - Moerdijk en omgeving

Geplaatst: vr sep 07, 2012 5:10 am
door Thieske
mooie serie, de eerste is inderdaad een toppertje

Re: 5 september 2012 - Moerdijk en omgeving

Geplaatst: vr sep 07, 2012 1:14 pm
door juniorfotograaf
Leuke serie,zal binnenkort ook is gaan kijken of ik de vuiltrein op foto kan krijgen.
Rijd deze een beetje optijd volgens de DRGL ,of moet ik met die tijden/dagen erg ruim omgaan ?

Re: 5 september 2012 - Moerdijk en omgeving

Geplaatst: vr sep 07, 2012 3:27 pm
door David
juniorfotograaf schreef:Leuke serie,zal binnenkort ook is gaan kijken of ik de vuiltrein op foto kan krijgen.
Rijd deze een beetje optijd volgens de DRGL ,of moet ik met die tijden/dagen erg ruim omgaan ?
Helaas rijdt deze vrij onregelmatig. Meestal vertrekt Locon met de afvaltrein uit Sloe tussen 12.00 en 14.00 uit Lage Zwaluwe naar Moerdijk (dinsdag t/m zaterdag als het goed is). Daarna LLT naar Tilburg en vervolgens naar Acht, waarna ze weer naar Moerdijk gaan (dit maandag t/m vrijdag). De aankomsttijd in Moerdijk is ook hier variërend; soms zie je ze al om 18.00, vaak rond 19.00 maar later komt ook voor. Hierna gaat de loc LLT naar Kragge en gaat met deze wagens weer naar Moerdijk, waar die in het donker aankomt. Maar dit is de theorie, in de praktijk gaat het regelmatig anders: de wagens uit Kragge worden bijvoorbeeld vaak al meegenomen met de wagens uit Sloe en afgelopen woensdag kwamen de wagens uit Kragge dus al om 17.00 in Moerdijk aan, hoewel ik dat nu voor het eerst zie.

Re: 5 september 2012 - Moerdijk en omgeving

Geplaatst: vr sep 07, 2012 6:08 pm
door The_Knitter
Volgens een kennis bij Locon wil Locon de wagens uit Kragge gelijk meenemen als ze uit Sloe komen. Dus dat kan nog wel eens vaste prik worden.

Re: 5 september 2012 - Moerdijk en omgeving

Geplaatst: vr sep 07, 2012 7:35 pm
door Jeroen
Mooi met twee V100's voor de vuiltrein!

Re: 5 september 2012 - Moerdijk en omgeving

Geplaatst: vr sep 07, 2012 8:42 pm
door Marcel
Omloop is op dit moment in ieder geval anders. Want de 9905 met vuiltrein uit Acht en achterop 220 zag ik in Meteren rijden richting VAM terwijl we in de file stonden...

Re: 5 september 2012 - Moerdijk en omgeving

Geplaatst: zo sep 09, 2012 2:25 pm
door SB6414
rail4marcel schreef:Omloop is op dit moment in ieder geval anders. Want de 9905 met vuiltrein uit Acht en achterop 220 zag ik in Meteren rijden richting VAM terwijl we in de file stonden...
Was dat niet gewoon de vuiltrein uit het zuiden met de 220 achterop vanaf Acht of Ht?

Re: 5 september 2012 - Moerdijk en omgeving

Geplaatst: zo sep 09, 2012 7:38 pm
door Marcel
SB6414 schreef:
rail4marcel schreef:Omloop is op dit moment in ieder geval anders. Want de 9905 met vuiltrein uit Acht en achterop 220 zag ik in Meteren rijden richting VAM terwijl we in de file stonden...
Was dat niet gewoon de vuiltrein uit het zuiden met de 220 achterop vanaf Acht of Ht?
Nope want hij reed veel te vroeg en er was een melding op rolandrail van de 9902 met zuidelijke vuiltrein die gewoon in zijn pad reed. Daarnaast had de loc die ik zag ook geen graffiti restanten dus is het aannemelijk de 9905 en niet 9902.

Re: 5 september 2012 - Moerdijk en omgeving

Geplaatst: zo sep 09, 2012 9:37 pm
door Nielske1990
Da's wel een gave combinatie, die twee V100'en. Kleurt goed!