Jaaroverzicht 2017 Saitzee/Sytze

Post hier je beste, mooiste, speciaalste spoorfoto's van 2017.
Forumregels
Iedere gebruiker mag één topic openen, dus gebruik hem goed. Een topic mag uit maximaal 12 foto's bestaan, dit is dus gemiddeld één foto per maand. Het mooiste is natuurlijk als er daadwerkelijk één foto per maand wordt geselecteerd, maar dit is niet verplicht. Gebruik als topic titel het volgende formaat: Jaaroverzicht 2017 <je forum (nick)naam>

Succes met de selectie!
Plaats reactie
Saitzee
Berichten: 587
Lid geworden op: zo mar 10, 2013 8:56 am

Jaaroverzicht 2017 Saitzee/Sytze

Bericht door Saitzee »

2017 was een jaar voor mij met nog minder hobbyen. De motivatie naar de hobby was sterk terug gedrongen oa door prive dingen. Maar gelukkig was 2017 ook een jaar voor mij dat ik mooie dingen heb mee kunnen maken. Zoals mijn volledig groot rijbewijs gehaald. En natuurlijk een nieuwe job waar ik zeer druk mee ben.

Januari
Afbeelding
We beginnen dichtbij huis aangezien in 2017 het kamperlijntje volldedig op de schop ging. Op de foto zien we de NS 3431 vanuit een mooi wit Kampen vertrekken richting Zwolle

Februari
Afbeelding
Op 18 februari ben ik in alle vroegte naar Nuttlar vertrokken voor de DB 01 150 met Rheingold. Op de foto komt de trein met geweld langs de fotogtaaf richting Willingen

Maart
Afbeelding
In het weekend van 25 maart heb ik alweer een bezoekje gebracht aan Zuid Duitsland oftewel Altstädten(Allgäu). Ditmaal voor een stomer op de lijn naar Oberstdorf met de 41 1150.

April
Afbeelding
Op 30 april bracht ik een bezoek aan Bochum Dalhausen Toen wij hoorde dat de 01 150 zou komen met een extra trein zijn we naar de burg gegaan alwaar de 01 150 zou passeren. Op de foto was de trein net vertrokken vanuit Bochum Dalhausen.

mei
Afbeelding
6 mei Heb ik een bezoek gebracht aan Bw Wittenberge waar een foto uurtje was. Daar werd met 2 50er div rangeer bewegingen gemaakt. Als afsluiten werd er vlak voor station nog even met de 50 3682 gereden die 3 wagens op sleep had

juli
Afbeelding
Een aantal weken voor de ZLSM stoomtrein dagen werd ik getipt dat de 2225 en 2205 samen een goederen trein gingen rijden. Helaas net op een tijdstip dat ik niet kon redden. Dit heeft ertoe geleid dat ik een hotel heb geboekt. Maar de zaterdag avond van 8 juli was de 2225 druk bezig met de goederen trein te combineren te Simpelveld

Augustus
Afbeelding
Toen ik 15 augustus was geslaagd voor mijn CE rinbewijs heb ik besloten om zelf dit te gaan vieren met weer een tripje Duitsland. Zo ben ik 18 augustus naar Chemnitz geweest voor een foto avond. Dit pakte opzich wel redelijk goed uit met het weer. Er trok een goede onweer bui over het Bw.

September
Afbeelding
Midden in de zomer dat we hoorde dat de SSN met de 01 1075 over de Hanzelijn zou komen maakte ik een een grapje om haar paard uit te gaan proberen bij de stoomtrein die op 16 september voorbij zou komen. Maar echter nam ze dit echt serieus waarna wij op 16 september het paard hebben op gezadeld en richting de Hanzelijn vertrokken. Op de foto kwam de 01 1075 voorbij aan de Hondweg te Dronten terwijl het paardje rustig staat toe te kijken hoe de stoomtrein voorbij komt.

oktober
Afbeelding
Natuurlijk heb ik in oktober ook nog niet stil gezeten. Mijn verjaardag werd gevierd in Duitsland tijdens het Plandampf. Op de foto zien we de 52 1360 met een personen trein klaar staan voor vertrek te Förtha richting Meiningen 27 oktober 2017

december
Afbeelding
November was weer een rustige maand voormij terwijl ik wel druk was met werken. Maar goed 2 december bracht ik een bezoek aan de VSM voor de laatste dag hobbyen 2017. Op de foto zien we de 52 8139 met sinterklaas express net voorbij gaan in Laag Soeren.

Bonus voor de maand juni
Afbeelding
Een van de platen die hoog aan mijn verlanglijstje stonden was Ghelberg. Dit werd op 26 oktober dubbel zo mooi terwijl de 52 1360 + 52 8079 met 30 Fac'en omhoog komen richting Immelborn. Dit was ook wel mijn hoogtepunt van hobbyend 2017 met dit mooie geweld!!

Bonus voor November
Afbeelding
Naast stoom geweld reed 1 slag met de 110 108 met de passagiers trein. Op de foto zien we de trein net thv Unterrohn richting Eisenach.

2018 beloofd voor mij tot nog minder hobbyen ivm werk en toch ook op zoek naar andere soorten vakanties die niet met of naar de treinen gaan.
KvdLee
Berichten: 472
Lid geworden op: zo mei 26, 2013 4:47 pm

Re: Jaaroverzicht 2017 Saitzee/Sytze

Bericht door KvdLee »

Leuk overzicht met al die stoomlocs :)
Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 3958
Lid geworden op: ma aug 20, 2012 7:54 pm
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2017 Saitzee/Sytze

Bericht door Jeroen »

Weer genoeg stoom gesnoven, zie ik! :P
Bitter nun boik van ut zoipuh, dan nun bult van ut werkuh
N-spoor
Berichten: 162
Lid geworden op: za dec 23, 2017 11:42 pm

Re: Jaaroverzicht 2017 Saitzee/Sytze

Bericht door N-spoor »

Mooi overzicht, de bonus voor juni is mijn favoriet!
Gebruikersavatar
Ronnie
Site Admin
Berichten: 21648
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:09 pm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2017 Saitzee/Sytze

Bericht door Ronnie »

Augustus is gaaf met dat onweer.
Goed sporen. Daar houden we van.
TSNL250
Berichten: 966
Lid geworden op: zo nov 08, 2015 8:07 pm

Re: Jaaroverzicht 2017 Saitzee/Sytze

Bericht door TSNL250 »

Gaaf!
Vooral augustus springt eruit!
wessele
Berichten: 757
Lid geworden op: do jun 13, 2013 11:27 am
Locatie: Waardenburg

Re: Jaaroverzicht 2017 Saitzee/Sytze

Bericht door wessele »

Mooi, januari is gaaf!
Gebruikersavatar
Rens
Site Admin
Berichten: 3407
Lid geworden op: di jan 15, 2013 3:02 pm

Re: Jaaroverzicht 2017 Saitzee/Sytze

Bericht door Rens »

Dampend mooi jaar!
robehv
Berichten: 968
Lid geworden op: zo aug 26, 2012 12:07 pm
Locatie: Helmond

Re: Jaaroverzicht 2017 Saitzee/Sytze

Bericht door robehv »

Mooie serie stoomtreinen sytze, augustus is echt heel erg fraai!
Parttime member van Brabantroute Prestatie Team
Plaats reactie