Nieuws over Maaslijn

Nieuws en andere gepubliceerde informatie
Forumregels
Een bronvermelding is verplicht bij het overnemen van nieuwsberichten van andere sites.
Gebruikersavatar
Ronnie
Site Admin
Berichten: 21646
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:09 pm
Contacteer:

Nieuws over Maaslijn

Bericht door Ronnie »

‘Maaslijn in 2016 al elektrisch’

De provincie Limburg wil een ultieme poging ondernemen om de Maaslijn tussen Roermond, Venlo en Nijmegen nog vóór 2016 geëlektrificeerd te krijgen. Limburg is bereid om daaraan mee te betalen.

Bron: Dagblad De Limburger
Goed sporen. Daar houden we van.
Gebruikersavatar
Ronnie
Site Admin
Berichten: 21646
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:09 pm
Contacteer:

Elektrificatie Maaslijn

Bericht door Ronnie »

Provincie Brabant steunt opknap Maaslijn
Geplaatst op 21 november 2013 Laatste update 21 november, 07:09

LAND VAN CUIJK - Noord-Brabant schaart zich achter de plannen voor de elektrificatie van de Maaslijn, de spoorlijn tussen Nijmegen en Venlo.

De provincie gaat met het rijk, Limburg en Gelderland in gesprek om de ombouw gefinancierd te krijgen.

Opdracht
Provinciale Staten hebben Gedeputeerde Staten daartoe op initiatief van zijn partij de opdracht gegeven. Limburg liet in september al weten te willen meebetalen aan de opknap van de Maaslijn.

Gelderland
De provincie Gelderland moet nog overtuigd worden. Elektrificatie zorgt voor een verlaging van de exploitatiekosten, waarmee de provincies geld kunnen besparen.

Bron: De Gelderlander
Goed sporen. Daar houden we van.
Gebruikersavatar
Ronnie
Site Admin
Berichten: 21646
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:09 pm
Contacteer:

Re: Korte Nieuwsberichten uit het Binnenland

Bericht door Ronnie »

In voorjaar besluit over elektrificatie Maaslijn
Geplaatst op27 november 2013 Laatste update 27 november, 08:08

BOXMEER/CUIJK - Binnen enkele maanden moet volgens staatssecretaris Wilma Mansveld duidelijk zijn of de Maaslijn wordt geëlektrificeerd..

Aan de Tweede Kamercommissie die over infrastructuur gaat, heeft ze toegezegd daar komend voorjaar een knoop over door te hakken over die zuidelijk spoorlijn.

Provincies betalen mee
De staatssecretaris weet zich gesteund door de provincies Limburg en Noord-Brabant, die al hebben aangegeven mee te willen betalen aan het opknappen van de treinverbinding tussen Nijmegen en Roermond. De capaciteit van het spoor op dat traject is te klein.

Bron: De Gelderlander
Goed sporen. Daar houden we van.
Gebruikersavatar
Ronnie
Site Admin
Berichten: 21646
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:09 pm
Contacteer:

Re: Korte Nieuwsberichten uit het Binnenland

Bericht door Ronnie »

Rijk trekt beurs nog niet voor Maaslijn

Een motie om mee te betalen aan de elektrificatie en gedeeltelijke verdubbeling van de Maaslijn tussen Roermond en Nijmegen heeft het in de Tweede Kamer niet gehaald.

De motie van SP-Tweede Kamerlid Eric Smaling werd niet gesteund door de regeringsfracties VVD en PvdA. Alle andere partijen stemden wel voor.

Zekerheid
Zij wilden dat de regering op korte termijn aan de Provincie zekerheid geeft over medefinanciering van de verbetering van de Maaslijn. De Provincie kan dat dan betrekken bij de nieuwe aanbesteding van het openbaar vervoer in Limburg.

Pas in voorjaar besluit
PvdA-staatssecretaris Wilma Mansveld liet eerder weten dat ze in het voorjaar beslist over een bijdrage aan de elektrificatie van de Maaslijn. De motie had zij ontraden omdat daarin ook wordt gesproken over gedeeltelijke verdubbeling van het spoor. Dat maakt het veel te duur, aldus Mansveld.

Terugverdienen
Elektrificatie van de Maaslijn kost zo'n 170 miljoen euro. Maar een deel van dat bedrag kan worden terugverdiend omdat het rijden met elektrische treinen 40% goedkoper is dan met dieseltreinen.

Momenteel wordt de Maaslijn geëxploiteerd door Veolia.

Bron: L1
Goed sporen. Daar houden we van.
Andre
Site Admin
Berichten: 1676
Lid geworden op: zo aug 19, 2012 10:46 am
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Korte Nieuwsberichten uit het Binnenland

Bericht door Andre »

Maaslijn heeft topprioriteit

De elektrificatie van de Maaslijn (Roermond-Venlo-Nijmegen) behoort tot de spoorplannen voor Limburg die voor Gedeputeerde Staten de hoogste prioriteit hebben. Ook een stoptrein tussen Weert en Roermond en een internationale verbinding Heerlen- Aken staan hoog op de lijst.

Zeven andere spoorprojecten, waaronder de intercity Venlo-Düsseldorf, acht de provincie van iets minder belang.
Minister Schultz van Haegen van Infrastructuur had de provincie verzocht een rangorde aan te brengen in de spoorplannen. Provinciale Staten buigen zich volgende week over het door het provinciebestuur opgestelde prioriteitenlijstje.

Tijd Gepubliceerd op: 03.01.14 07:00

Bron : Limburger.nl
Zie ook Goederenwagens.nl & mijn Ipernity site
Gebruikersavatar
Ronnie
Site Admin
Berichten: 21646
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:09 pm
Contacteer:

Re: Elektrificatie Maaslijn

Bericht door Ronnie »

'Plan elektrische treinen Nijmegen-Roermond onrealistisch'
Geplaatst op 30 maart 2014, Laatste update 30 maart, 12:30

NIJMEGEN - Het plan om over een jaar of 5 elektrisch aangedreven treinen te laten rijden op de Maaslijn tussen Roermond en Nijmegen is onrealistisch. Dat zegt de Stadsregio Arnhem Nijmegen.

Financiering
Elektrificatie van de Maaslijn vergt een investering van minimaal 110 miljoen euro.

De Stadsregio juicht een milieuvriendelijke spoorverbinding zeer toe, maar stelt vast dat er momenteel nog geen enkel zicht is op de vraag hoe de elektrificatie van het spoor gefinancierd moet worden.

Comfortabel
De concessie van de huidige vervoerder Veolia loopt in 2016 af.

De Stadsregio eist van Limburg dat de nieuwe vervoerder op de Maaslijn treinen inzet die voldoen aan de eisen van de tijd: comfortabele coupés met een zitplaats voor iedere instapper.

Bron: De Gelderlander
Goed sporen. Daar houden we van.
Gebruikersavatar
Ronnie
Site Admin
Berichten: 21646
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:09 pm
Contacteer:

Re: Elektrificatie Maaslijn

Bericht door Ronnie »

Brandbrief gouverneur: snel besluit elektrificatie Maaslijn

In een brandbrief pleit gouverneur Theo Bovens voor een positief besluit over elektrificatie van de Maaslijn.

Dat is de spoorlijn tussen Roermond en Nijmegen. Bovens wijst in zijn brief aan PvdA-staatssecretaris Wilma Mansveld (PDF) erop dat een snel besluit nodig is vanwege de nieuwe aanbesteding van het openbaar vervoer in Limburg. Die vindt binnenkort plaats. Alle regionale stoptreinen - dus ook de Maaslijn - maken daar deel van uit.

Opwaardering noodzakelijk
'Onze regio heeft een opwaardering van de Maaslijn nodig. Bovendien bestaan er geen alternatieve oplossingen, in tegenstelling tot elders in het land,' zo schrijft de gouverneur.

Eind november vorig jaar zei Mansveld in een Tweede Kamercommissie dat ze in het voorjaar een besluit zou nemen over elektrificatie. Maar dat is nog steeds niet gebeurd. Dinsdag praat een Tweede Kamercommissie over de spooragenda.

Kosten: 170 miljoen
Elektrificatie van de Maaslijn kost 170 miljoen euro. Een deel van dat bedrag kan worden terugverdiend omdat het rijden met elektrische treinen 40% goedkoper is dan met dieseltreinen. Limburg is overigens ook bereid mee te betalen aan de elektrificatie. Maar het merendeel moet voor rekening van het Rijk komen, zo maakt de brief van de gouverneur nog eens duidelijk.

Bron: L1
Goed sporen. Daar houden we van.
Gebruikersavatar
Ronnie
Site Admin
Berichten: 21646
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:09 pm
Contacteer:

Re: Elektrificatie Maaslijn

Bericht door Ronnie »

Nog geen besluit elektrificatie Maaslijn

Er valt op korte termijn geen besluit over de elektrificatie van de Maaslijn, de spoorverbinding tussen Roermond en Nijmegen.

De provincie wilde graag duidelijkheid daarover voordat het openbaar vervoer in Limburg binnenkort wordt aanbesteed.

Alle trajecten
Maar staatssecretaris Wilma Mansveld zei maandag tijdens een werkbezoek dat dat niet gaat lukken. Ze wil eerst een overzicht van alle spoortrajecten waar elektrificatie op de agenda staat. Bovendien is weet de staatssecretaris nog niet of er genoeg geld beschikbaar is.

Ze gaat nu uit van september. Dat is nog voordat de provincie beslist wie het openbaar vervoer in Limburg tot 2030 gaat verzorgen.

Tweede Kamer
Gedeputeerde Patrick van der Broeck zegt te blijven inzetten op een eerder besluit. Hij hoopt zijn hoop gevestigd op de Tweede Kamer die dinsdag met Mansveld over de regionale spoorlijnen praat. Maar het belangrijkste is dat er uiteindelijk een positief besluit valt, zo zegt Van der Broeck.

170 miljoen
Elektrificatie van de Maaslijn kost 170 miljoen euro. Een deel van dat bedrag kan worden terugverdiend omdat het rijden met elektrische treinen 40% goedkoper is dan met dieseltreinen.

Bron: L1
Goed sporen. Daar houden we van.
Gebruikersavatar
Ronnie
Site Admin
Berichten: 21646
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:09 pm
Contacteer:

Re: Elektrificatie Maaslijn

Bericht door Ronnie »

Rijk betaalt mee aan elektrische Maaslijn
Gepubliceerd op: 15.04.14 20:05, laatste update: 15.04.14 20:06

Het Rijk stelt geld beschikbaar om de spoorlijn tussen Nijmegen, Venlo en Roermond elektrisch te maken. Dat heeft staatssecretaris Wilma Mansveld (Infrastructuur) dinsdag aangekondigd in een overleg met de Tweede Kamer.

Ze wilde nog niet zeggen hoeveel geld er naar de zogeheten Maaslijn gaat. Ze neemt daarover uiterlijk in september, maar mogelijk nog voor de zomer een besluit. De provincie Limburg, die bereid is mee te betalen aan de elektrificatie van de spoorverbinding, wil snel duidelijkheid uit Den Haag omdat het openbaar vervoer in de provincie binnenkort wordt aanbesteed.

De Maaslijn is nu alleen geschikt voor dieseltreinen. Het kost ongeveer 175 miljoen euro om de bovenleiding aan te leggen. Het elektrisch maken van de spoorlijn zorgt voor minder hinder en vervuiling en maakt de exploitatie ervan goedkoper.

Ook elders in het land zijn er lijnen die nog niet elektrisch zijn gemaakt. Het gaat in totaal om 450 kilometer. Elektrificatie kost volgens Mansveld een miljoen euro per kilometer, wat dus zou uitkomen op 450 miljoen in totaal. Op basis van onderzoek, waarvan de uitkomst binnenkort wordt verwacht, bepaalt Mansveld naar welke regio's geld gaat om het elektrisch maken van spoorlijnen te stimuleren.

Bron: Dagblad De Limburger
Goed sporen. Daar houden we van.
Gebruikersavatar
Ronnie
Site Admin
Berichten: 21646
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:09 pm
Contacteer:

Re: Elektrificatie Maaslijn

Bericht door Ronnie »

Provincie steekt 54 miljoen in bovenleiding Maaslijn

De provincie Limburg steekt bijna 54 miljoen euro in bovenleiding voor de Maaslijn.

Goedkoper
Door de elektrificatie hoeven er geen dieseltreinen meer op de spoorverbinding te rijden tussen Roermond en Nijmegen. Elektrische treinen zijn 40 procent goedkoper.

175 miljoen
Totale kosten voor de bovenleiding zijn ongeveer 175 miljoen euro. Zo'n 120 miljoen euro moet betaald worden door vervoerders, spoorwegbeheerders, andere provincies en de rijksoverheid. Het is nog niet duidelijk hoeveel geld die instanties betalen.

Station Grubbenvorst
Met het geld van de provincie moet ook een station in Grubbenvorst gebouwd worden, op Greenport Venlo. De investering van de provincie maakt deel uit van een miljoeneninjectie voor de Limburgse economie.

Bron: L1
Goed sporen. Daar houden we van.
Gebruikersavatar
Ronnie
Site Admin
Berichten: 21646
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:09 pm
Contacteer:

Re: Elektrificatie Maaslijn

Bericht door Ronnie »

Elektrificatie Maaslijn definitief
zaterdag 14 juni 2014, door Redactie OV-Magazine

Met een bijdrage van ruim 30 miljoen euro van het Rijk is het besluit tot elektrificatie van de Maaslijn tussen Nijmegen en Roermond definitief.

Het Rijk betaalt een kwart van de kosten, in totaal 121 miljoen euro, de provincie Limburg de rest. Verder vergoedt het Rijk de extra kosten voor beheer en onderhoud van de regionale spoorlijn. De provincie Limburg profiteert van een exploitatievoordeel van 1,5 tot 2 miljoen euro per jaar. Volgens staatssecretaris Mansveld van IenM sluit de elektrificatie goed aan bij het overige spoornet en is de Maaslijn de decentrale spoorlijn met de grootste vervoerwaarde.

De staatssecretaris heeft het besluit over de elektrificatie versneld omdat de provincie Limburg het hele ov-net van Limburg nog voor de zomer wil aanbesteden. De concessie loopt dan van 2016 tot 2031. Gedeputeerde Patrick van der Broeck had tegenover OV-Magazine eerder al gezegd dat een aanbestedingsstrategie met twee opties, een al dan niet geëlektrificeerde Maaslijn, een nachtmerrie zou zijn.

Ook andere decentrale spoorlijnen komen in aanmerking komen voor een bijdrage voor elektrificatie. De regio’s moeten dan een aanzienlijk deel zelf betalen. “De voordelen van elektrificatie vloeien immers ook in de regio terug”, aldus de staatssecretaris. Elektrische treinen kunnen sneller optrekken dan dieseltreinen, waardoor de reistijd korter wordt en er meer treinen kunnen rijden.

Bron: OV Magazine
Goed sporen. Daar houden we van.
Gebruikersavatar
Ronnie
Site Admin
Berichten: 21646
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:09 pm
Contacteer:

Re: Elektrificatie Maaslijn

Bericht door Ronnie »

'Elektrificatie Maaslijn maakt sneltrein mogelijk'

Gedeputeerde Patrick van der Broeck verwacht dat door de elektrificatie van de Maaslijn een sneltrein kan gaan rijden tussen Nijmegen en Maastricht.

Die sneltrein stopt op minder stations en levert een half uur reistijdwinst op.

Dubbel spoor
Door de elektrificatie en andere aanpassingen is in de toekomst 41 procent van de Maaslijn dubbel spoor. Nu is dat 27 procent. Daardoor wordt een sneltrein mogelijk, aldus de gedeputeerde.

Akkoord
Rijk en provincie hebben een akkoord bereikt over de financiering van de elektrificatie van de Maaslijn.

Gelderland
Gedeputeerde Van der Broeck zegt er ook vertrouwen in te hebben dat Gelderland zijn aandeel van de elektrificatie betaalt. In de afspraken met het rijk is ervan uitgegaan dat Gelderland 15 miljoen bijdraagt. Maar het provinciebestuur en de stadsregio Arnhem-Nijmegen hebben tot nu toe slechts de helft daarvan toegezegd.

"Het lijkt mij stug dat provinciale staten van Gelderland de overeenkomst met het rijk daarop laten knallen," zo verwacht de gedeputeerde.

Financiering
De provincie Noord-Brabant legt ruim 17 miljoen op tafel voor de Maaslijn. Limburg bijna 36 miljoen en het rijk ruim 31 miljoen. Verder neemt het rijk de extra kosten voor beheer en onderhoud voor zijn rekening. Daarbij gaat het om ruim 31 miljoen euro.

De elektrische bovenleiding van de Maaslijn moet in 2020 gereed zijn.

Bron: L1
Goed sporen. Daar houden we van.
Gebruikersavatar
Ronnie
Site Admin
Berichten: 21646
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:09 pm
Contacteer:

Re: Elektrificatie Maaslijn

Bericht door Ronnie »

Voorlopig geen Intercity Maastricht-Nijmegen
woensdag 16 juli 2014, door Vincent Wever

Er komt geen onderzoek naar de mogelijkheden van een Intercity tussen Maastricht en Nijmegen, ook niet nu de Maaslijn geëlektrificeerd wordt.

Dat laten NS en de provincie Limburg weten aan OV-Magazine. De elektrificatie van de lijn is een goede stap, zegt NS – die graag een onderzoek wilde doen – maar voor een serieuze intercitydienst is ook verdubbeling van het spoor tussen Nijmegen en Venlo nodig.

Vorige maand werd definitief besloten om de Maaslijn voor bijna 100 miljoen euro onder de draad te brengen. Maar verdubbeling zit er voorlopig niet in, laat een woordvoerder van de provincie weten: “Dan moet er nog heel wat water door de Maas stromen.” NS heeft nog overwogen om een studie uit te voeren naar eventuele varianten, maar laat dit voorlopig liggen.

Bron: OV Magazine
Goed sporen. Daar houden we van.
Gebruikersavatar
Ronnie
Site Admin
Berichten: 21646
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:09 pm
Contacteer:

Re: Elektrificatie Maaslijn

Bericht door Ronnie »

Brabants geld voor elektrificeren Nijmegen-Roermond
Geplaatst op 27 augustus 2014, Laatste update 27 augustus, 15:16

DEN BOSCH/CUIJK - Gedeputeerde Staten van Brabant betalen definitief mee aan de elektrificering van de Maaslijn, de spoorlijn Nijmegen-Roermond.

Het provinciebestuur besloot dinsdag 17 miljoen euro beschikbaar te stellen. Daarvan is 13 miljoen bestemd voor de geplande elektrificatie van de spoorlijn. Dat is hard nodig om meer treinen op de enkelspoorse lijn, waarop nu alleen nog maar dieseltreinen kunnen rijden, toe te laten.

Stampvol
4,2 miljoen euro zijn bestemd voor verbeteringen bij Cuijk, die een efficiënter gebruik van de lijn mogelijk maken. Reizigers zitten vaak in stampvolle treinen, vooral in de spits.

99 miljoen
De elektrificatie kost 99 miljoen euro en kan eind 2020 klaar zijn. In 2016 wordt het aantal treinen al uitgebreid. De provincie Gelderland betaalt 4,5 miljoen euro mee, van het rijk is 30 miljoen te verwachten en de provincie Limburg staat voor 40 miljoen euro garant.

Bron: De Gelderlander
Goed sporen. Daar houden we van.
Thieske
Berichten: 1377
Lid geworden op: zo aug 19, 2012 6:28 pm
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Elektrificatie Maaslijn

Bericht door Thieske »

Dan is er dus nog steeds een geldtekort?
-Brabant = 17
-Gelderland = 4,5
-Limburg = 40
-"Het Rijk" = 30
Opgeteld is dit 91,5 miljoen. Totale kosten zijn 99 miljoen. Tekort is dan 7,5 miljoen?
parttime member of the Brabantroute Prestatie Team
Gebruikersavatar
Ronnie
Site Admin
Berichten: 21646
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:09 pm
Contacteer:

Re: Elektrificatie Maaslijn

Bericht door Ronnie »

Volgens een van de artikelen is er ook nog een bijdrage van de vervoerder en de spoorwegbeheerder ;) .
Goed sporen. Daar houden we van.
Gebruikersavatar
Ronnie
Site Admin
Berichten: 21646
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:09 pm
Contacteer:

Re: Nieuws over Maaslijn

Bericht door Ronnie »

Rijk steekt geld in verdubbelling spoor Grubbenvorst
Thomas Kusters, Geplaatst opmaandag 17 november 2014 - 20:01

Het spoor van de Maaslijn in Grubbenvorst wordt verdubbeld dankzij een nieuwe bijdrage van het Rijk.

Het ministerie van Infrastructuur en Milieu legt nog eens 9 miljoen euro bij voor het Noord-Limburgse deel van de spoorlijn tussen Nijmegen en Venlo. Het geld is bedoeld om een stuk spoor bij het nieuwe station in Grubbenvorst te verdubbelen. Met die uitbreiding ligt er op 27 procent van de lijn dubbel spoor. Nu is dat nog 14 procent.

Bron: 1Limburg
Goed sporen. Daar houden we van.
Gebruikersavatar
Ronnie
Site Admin
Berichten: 21646
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:09 pm
Contacteer:

Re: Nieuws over Maaslijn

Bericht door Ronnie »

Drie locaties optie voor station in Grubbenvorst
Daan de Hulster, Geplaatst opwoensdag 19 november 2014 - 22:27

Voor de bouw van een treinstation in Grubbenvorst zijn drie mogelijke locaties in beeld.

Het gaat om plekken ter hoogte van de Californischeweg, Burgemeester van Kempenstraat en de Sint-Jansweg. In maart kiezen provincie Limburg, Horst aan de Maas en Venlo voor de beste locatie.

Behoud de Parel
De provincie gaat eveneens bekijken of een door stichting Behoud de Parel aangedragen optie haalbaar is. Dat gaat om een plek tussen de Californischeweg en Burgemeester van Kempenstraat aan de westzijde van het dorp. 

Bron: 1Limburg
Goed sporen. Daar houden we van.
Gebruikersavatar
Ronnie
Site Admin
Berichten: 21646
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:09 pm
Contacteer:

Re: Nieuws over Maaslijn

Bericht door Ronnie »

Maaslijn: ergernis over dwarsligger Gelderland
Roel Ophelders, Geplaatst op vrijdag 9 januari 2015 - 17:17

Hunkerend naar verbeteringen op de Maaslijn Roermond-Venlo-Nijmegen, stoort de Limburgse politiek zich steeds meer aan het optreden van de provincie Gelderland in dat dossier.

Dat bleek vrijdagmiddag tijdens een commissievergadering. Daar werd door vrijwel alle fracties ergernis uitgesproken over het feit dat een financiële bijdrage uit Gelderland voor de drukbezette spoorlijn vooralsnog uitblijft.

"Om spoor aan te leggen heb je dwarsliggers nodig, maar het is langzaam goed geweest", verwoordde CDA-fractievoorzitter Jeu Titulaer de gevoelens.

Elektrificatie
De provincie Limburg streeft naar elektrificatie van de Maaslijn, nu nog een enkelsporige lijn waar uitsluitend dieseltreinen kunnen rijden. Door de infrastructuur te verbeteren zouden er meer treinen kunnen rijden op de drukke lijn, die dan ook nog eens goedkoper geëxploiteerd kan worden.

In juni vorig jaar sloot Limburg na een lobby in Den Haag een akkoord met staatssecretaris Wilma Mansveld (PvdA, Infrastructuur).  Toegezegd werd dat het Rijk 61,5 miljoen euro zou meebetalen aan het plan, en Limburg 35 miljoen. Onderdeel van de deal was dat Noord-Brabant en Gelderland, waar de lijn ook doorheen loopt, in totaal 33 miljoen euro bijpassen.

Bron: 1Limburg
Goed sporen. Daar houden we van.
Gebruikersavatar
Ronnie
Site Admin
Berichten: 21646
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:09 pm
Contacteer:

Re: Nieuws over Maaslijn

Bericht door Ronnie »

Gelderland wacht op 'spoorambities' met geld Maaslijn
Tineke Oosterloo, Geplaatst op dinsdag 13 januari 2015 - 17:36

De provincie Gelderland wil nog niet over de brug komen met 7,5 miljoen euro voor elektrificatie van de Maaslijn; de spoorlijn tussen Roermond en Nijmegen. 

Dat meldt De Gelderlander.

Andere ambities
Eerder zegde Gelderland wel al de eerste 7,5 miljoen toe, met als toelichting dat de rest afhankelijk is van andere 'spoorambities' in de provincie. Die situatie is nog niet veranderd, stelt een woordvoerder van de provincie Gelderland in de krant: "Er zijn meer spoorknelpunten waar een besluit over genomen moet worden."

Toezeggingen
Wat de consequentie is als Gelderland de laatste 7,5 miljoen euro niet wil bijdragen, is onzeker. Het rijk zegde 61,5 miljoen euro toe, Limburg 35 miljoen en Noord-Brabant 18 miljoen. Gelderland zou voor in totaal 15 miljoen euro meedoen.

Bron: 1Limburg
Goed sporen. Daar houden we van.
Gebruikersavatar
Ronnie
Site Admin
Berichten: 21646
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:09 pm
Contacteer:

Re: Nieuws over Maaslijn

Bericht door Ronnie »

Maaslijn: Gelderland moet moeite doen voor elektrificatie
Jean van Hoof, Geplaatst opmaandag 2 februari 2015 - 15:21

Het provinciebestuur van Gelderland moet 'een maximale inspanning' leveren om elektrificatie van de Maaslijn tussen Roermond en Nijmegen mogelijk te maken.

Dat staat in een motie die provinciale staten van Gelderland hebben aangenomen.

Meebetalen
Limburg en het Rijk hebben een akkoord gesloten over de elektrificatie van de drukke spoorverbinding. Het is de bedoeling dat ook Noord-Brabant en Gelderland meebetalen. Maar Gelderland is tot nu toe niet verder gegaan dan een bijdrage van 7,5 miljoen. Dat is maar de helft van het beoogde bedrag.

Bron: 1Limburg
Goed sporen. Daar houden we van.
Gebruikersavatar
Ronnie
Site Admin
Berichten: 21646
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:09 pm
Contacteer:

Re: Nieuws over Maaslijn

Bericht door Ronnie »

Zorgen om succesvol station Molenhoek
Geplaatst op 07 februari 2015, Laatste update 07 februari, 22:00

MOLENHOEK - Hoeveel reizigers kan het succesvolle station Molenhoek en de omgeving daarvan eigenlijk aan? Daar maakt Mooks grootste partij (DGP) zich zorgen over.

"Voor mijn gevoel staan er steeds meer auto's en fietsen op het station. Als het spoor straks geëlektrificeerd wordt, kan dat een verdere toename van het aantal reizigers betekenen. Als dat zo is, moeten we daar nu al over nadenken. Het ligt ook vlakbij een natuurgebied, wil je daar het asfalt dan weer verdubbelen?", zegt raadslid Luc van der Linden.

Bron: De Gelderlander
Goed sporen. Daar houden we van.
wessele
Berichten: 757
Lid geworden op: do jun 13, 2013 11:27 am
Locatie: Waardenburg

Re: Nieuws over Maaslijn

Bericht door wessele »

Ronnie schreef:Zorgen om succesvol station Molenhoek
"Als het spoor straks geëlektrificeerd wordt, kan dat een verdere toename van het aantal reizigers betekenen. Bron: De Gelderlander
Waarom zou het aantal reizigers stijgen bij elektrificatie? Ik denk niet dat men zich druk maakt over de aanwezigheid van een waslijn.
Gebruikersavatar
Ronnie
Site Admin
Berichten: 21646
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:09 pm
Contacteer:

Re: Nieuws over Maaslijn

Bericht door Ronnie »

Reizigers niet tevreden over Maaslijn Roermond - Nijmegen
Maura Laarman, Geplaatst op dinsdag 24 maart 2015 - 15:37

Reizigers hebben de Maaslijn tussen Nijmegen en Roermond in 2014 weer een lagere waardering gegeven.

Het traject scoort een 6,7 en kreeg daarmee het laagste oordeel van alle Nederlandse ov-verbindingen die onderzocht werden.

Onderzoek
Dat blijkt uit de OV-Klantenbarometer 2014 die dinsdag gepubliceerd werd. De Maaslijn scoorde vooral op geluid, tarief en overstaptijd slecht. Ook over de afhandeling van klachten zijn de reizigers behoorlijk ontevreden.

Bron: 1Limburg
Goed sporen. Daar houden we van.
Gebruikersavatar
Ronnie
Site Admin
Berichten: 21646
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:09 pm
Contacteer:

Re: Nieuws over Maaslijn

Bericht door Ronnie »

Veolia erkent lage waardering Maaslijn
Redactie L1, Geplaatst op dinsdag 24 maart 2015 - 22:1

Veolia Transport Limburg heeft begrip voor de lage waardering die de Maaslijn van reizigers krijgt. 

Reizigers waardering de railverbinding tussen Roermond en Nijmegen met een 6,7. Alle andere lijnen in Nederland scoren boven de 7 of zelfs de 8. Dat blijkt uit de OV-klantenbarometer 2014.

Drukte
Volgens Veolia Limburg-directeur Ben Dwars gaat de Maaslijn aan haar eigen succes ten onder. Het is een heel drukke lijn.

Bron: 1Limburg
Goed sporen. Daar houden we van.
Gebruikersavatar
Ronnie
Site Admin
Berichten: 21646
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:09 pm
Contacteer:

Re: Nieuws over Maaslijn

Bericht door Ronnie »

Station Molenhoek gaat gebukt onder eigen succes
Maura Laarman, Geplaatst op woensdag 8 april 2015 - 13:38

Het station in Molenhoek gaat gebukt onder het eigen succes, zegt gedeputeerde Patrick van der Broeck.

Het aantal reizigers dat gebruik maakt van station Mook-Molenhoek neemt de laatste jaren toe. Dat blijkt uit cijfers die De Gelderlander (link is external) bij vervoersbedrijf Veolia opgevraagd heeft.

Ruim 150.000 reizigers
Vorig jaar stapten er 157.996 mensen op de trein. Een jaar eerder waren dat er 17.767 minder (140.229). En in 2012 stapten 130.381 mensen op station Molenhoek op de trein.

Tekort
Door dit toenemende aantal treinreizigers dreigt er een tekort aan beschikbare parkeerplaatsen en fietsenrekken bij het station dat in 2009 gerealiseerd werd.

Bron: 1Limburg
Goed sporen. Daar houden we van.
Gebruikersavatar
Ronnie
Site Admin
Berichten: 21646
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:09 pm
Contacteer:

Re: Nieuws over Maaslijn

Bericht door Ronnie »

Sneller reizen tussen Nijmegen en Venlo op Maaslijn
Geplaatst op 13 oktober 2015, Laatste update 13 oktober, 07:20

NIJMEGEN - Reizigers kunnen vanaf 2020, of zoveel eerder als mogelijk is, per trein sneller van Nijmegen naar Venlo reizen en vice versa. Dat is het gevolg van het elektrificeren van de 61 kilometer lange spoorverbinding tussen die 2 steden.

Arriva, dat de dienstregeling overneemt van Veolia, rijdt voorlopig nog met dieseltreinen tussen Nijmegen en Roermond. Als elektrificatie en gedeeltelijke spoorverdubbeling van de Maaslijn klaar is, rijden er meer, snellere, stillere en comfortabeler treinen.

Bron: De Gelderlander
Goed sporen. Daar houden we van.
Gebruikersavatar
Ronnie
Site Admin
Berichten: 21646
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:09 pm
Contacteer:

Re: Nieuws over Maaslijn

Bericht door Ronnie »

Plek voor nieuw station Grubbenvorst staat vast
Daan de Hulster, Geplaatst op donderdag 19 november 2015 - 15:31

Het nieuwe treinstation in Grubbenvorst komt bij de spoorwegovergang ter hoogte van de Burgemeester van Kempenstraat.

Dat is besloten door de provincie en de gemeenten Horst aan de Maas en Venlo.

Voorkeur
De locatie krijgt de voorkeur boven de spoorwegovergang bij de Californischeweg en een plek ter hoogte van sportpark Den Haspel. Het toekomstige station heeft de voorlopige naam Grubbenvorst-Greenport Venlo.

Bron: 1Limburg
Goed sporen. Daar houden we van.
Gebruikersavatar
Ronnie
Site Admin
Berichten: 21646
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:09 pm
Contacteer:

Re: Nieuws over Maaslijn

Bericht door Ronnie »

'Niet meer goederentreinen over Maaslijn in 2020'
Geplaatst op 09 januari 2016, Laatste update 09 januari, 18:56

BOXMEER/CUIJK - Als in 2020 de grote opknapbeurt van de Maaslijn met elektrificatie en deels spoorverdubbeling klaar is, gaan er niet meer goederentreinen rijden over het spoor tussen Nijmegen en Venlo. Dat zegt spoorbeheerder ProRail.

De noordelijke Maaslijn loopt onder meer door de regio Nijmegen, het Land van Cuijk en de kop van Limburg.

Bron: De Gelderlander
Goed sporen. Daar houden we van.
Gebruikersavatar
Ronnie
Site Admin
Berichten: 21646
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:09 pm
Contacteer:

Re: Nieuws over Maaslijn

Bericht door Ronnie »

Mook wil niet meer goederentreinen over Maaslijn
Geplaatst op 19 januari 2016, Laatste update 19 januari, 14:06

MOOK/MOLENHOEK - De gemeente Mook en Middelaar wil niet meer goederentreinen door Mook en Molenhoek. Er rijden er namelijk al genoeg. Dat hebben de burgemeesters en wethouders per brief laten weten aan de provincie.

Woensdag praat de Mookse politiek over de Maaslijn, de spoorlijn tussen Nijmegen en Roermond.

Bron: De Gelderlander
Goed sporen. Daar houden we van.
Gebruikersavatar
Ronnie
Site Admin
Berichten: 21646
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:09 pm
Contacteer:

Re: Nieuws over Maaslijn

Bericht door Ronnie »

Mook stemt unaniem voor bovenleiding op Maaslijn
Redactie 1Limburg, Geplaatst op vrijdag 29 januari 2016 - 7:21

Alle politieke partijen in de gemeente Mook en Middelaar zijn het erover eens: de spoorlijn tussen Nijmegen en Roermond mag voorzien worden van een bovenleiding.

De gemeenteraad stemde donderdagavond unaniem in met de plannen.

Bron: 1Limburg
Goed sporen. Daar houden we van.
Gebruikersavatar
Ronnie
Site Admin
Berichten: 21646
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:09 pm
Contacteer:

Re: Nieuws over Maaslijn

Bericht door Ronnie »

Milieucommissie wil duidelijkheid over reistijd Maaslijn
Jean van Hoof, Geplaatst op dinsdag 2 februari 2016 - 15:24

De Commissie voor de Milieueffectrapportage (m.e.r.) adviseert om precies aan te geven hoeveel korter de reistijd wordt als de Maaslijn tussen Roermond en Nijmegen wordt geëlektrificeerd en er extra stukjes dubbel spoor bij komen.

Dat geldt ook voor de mate van overlast voor de omgeving.

Bron: 1Limburg
Goed sporen. Daar houden we van.
Gebruikersavatar
Ronnie
Site Admin
Berichten: 21646
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:09 pm
Contacteer:

Re: Nieuws over Maaslijn

Bericht door Ronnie »

Veolia: problemen oververhitte treinen zijn voorbij
Redactie L1, Geplaatst op woensdag 25 mei 2016 - 12:43

De problemen met oververhitte en uitvallende treinen op de Maaslijn zijn voorbij. Dat belooft vervoerder Veolia.

Afgelopen weken waren er geregeld problemen met de treinen op het traject tussen Roermond en Nijmegen. Dat kwam omdat de motoren van de treinen te warm werden, waardoor ze deels uitvielen.

Bron: 1Limburg
Goed sporen. Daar houden we van.
Gebruikersavatar
Ronnie
Site Admin
Berichten: 21646
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:09 pm
Contacteer:

Re: Nieuws over Maaslijn

Bericht door Ronnie »

Arriva: Intercity Maastricht-Nijmegen als paradepaardje
De Limburger, Geplaatst op dinsdag 31 mei 2016 - 6:33

Vervoersbedrijf Arriva is bereid om mee te betalen aan ingrepen bij de Maaslijn om een intercityverbinding van Maastricht naar Nijmegen te realiseren.

Dat zegt directeur Anne Hettinga van Arriva, het bedrijf dat vanaf december het regionale openbaar vervoer in Limburg van Veolia overneemt.

Bron: 1Limburg
Goed sporen. Daar houden we van.
Gebruikersavatar
Ronnie
Site Admin
Berichten: 21646
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:09 pm
Contacteer:

Re: Nieuws over Maaslijn

Bericht door Ronnie »

Asfalteren van de Maaslijn is stukken goedkoper
Geplaatst op zaterdag 23 juli 2016 - 10:11

Het is veel goedkoper om de Maaslijn tussen Roermond, Venlo en Nijmegen te asfalteren en er bussen te laten rijden, dan de lijn te voorzien van elektrische bovenleidingen.

Dat zegt onderzoeker Carlo van de Weijer van de Technische Universiteit Eindhoven in De Gelderlander.

Bron: 1Limburg
Goed sporen. Daar houden we van.
Gebruikersavatar
Ronnie
Site Admin
Berichten: 21646
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:09 pm
Contacteer:

Re: Nieuws over Maaslijn

Bericht door Ronnie »

Gedeputeerde gepikeerd over onderhoudskosten Maaslijn
Jean van Hoof, Geplaatst op maandag 12 september 2016 - 23:16

CDA-gedeputeerde Patrick van der Broeck heeft geen goed woord over voor de weigering van het Rijk om de beheer- en onderhoudskosten van het Noordelijk deel van de Maaslijn te betalen.

Het gaat om 2,6 miljoen euro. In een statencommissie zei Van der Broeck maandagavond zich groen en geel te ergeren aan de houding van de overheid.

Bron: 1Limburg
Goed sporen. Daar houden we van.
Gebruikersavatar
Ronnie
Site Admin
Berichten: 21646
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:09 pm
Contacteer:

Re: Nieuws over Maaslijn

Bericht door Ronnie »

Doortrekken Maaslijn naar Weert ongunstig
Redactie De Limburger, Geplaatst op zaterdag 5 november 2016 - 9:47

Het ís mogelijk om treinen op de Maaslijn vanuit Roermond door te laten rijden naar Weert, maar het is niet echt gunstig in vergelijking met andere opties.

Dat blijkt uit een verkennend onderzoek van het bureau Movares op initiatief van de VVD-fractie in de Provinciale Staten.

Bron: 1Limburg
Goed sporen. Daar houden we van.
Gebruikersavatar
Ronnie
Site Admin
Berichten: 21646
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:09 pm
Contacteer:

Re: Nieuws over Maaslijn

Bericht door Ronnie »

Rijk betaalt alsnog onderhoudskosten deel Maaslijn
Jean van Hoof, Geplaatst op maandag 9 januari 2017 - 14:05

Het Rijk betaalt alsnog de beheer- en onderhoudskosten van het noordelijk deel van de Maaslijn. Het gaat om 2,6 miljoen euro.

Aanvankelijk wilde het Rijk dat de regio daarvan de helft zou betalen. Maar in een brief aan het Limburgs Parlement schrijft het provinciebestuur 'dat het ministerie aangeeft bij hoge uitzondering bereid te zijn deze kosten toch voor haar rekening te nemen'.

Bron: 1Limburg
Goed sporen. Daar houden we van.
Gebruikersavatar
Ronnie
Site Admin
Berichten: 21646
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:09 pm
Contacteer:

Re: Nieuws over Maaslijn

Bericht door Ronnie »

Meer dan zes miljoen tekort voor werkzaamheden aan Maaslijn
Dinsdag 28 maart 2017 om 06:00

De elektrificatie van de Maaslijn en de aanleg van station Grubbenvorst-Greenport wordt geconfronteerd met een gat van 6,4 miljoen in de begroting.

Bron: De Limburger
Goed sporen. Daar houden we van.
Gebruikersavatar
Ronnie
Site Admin
Berichten: 21646
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:09 pm
Contacteer:

Re: Nieuws over Maaslijn

Bericht door Ronnie »

Elektrificeren Maaslijn loopt vertraging op
Redactie 29-04-17, 08:07 Laatste update: 08:23

BOXMEER/CUIJK - Het geplande treinstation in Grubbenvorst bij Venlo wordt geofferd om geld te besparen bij de aanpassingen van de Maaslijn.

De spoorlijn tussen Nijmegen en Roermond, door onder meer het Land van Cuijk en Mook, krijgt zoals bekend een elektrische bovenleiding zodat er vanaf 2020 niet meer uitsluitend dieseltreinen overheen kunnen.

Bron: De Gelderlander
Goed sporen. Daar houden we van.
Gebruikersavatar
Ronnie
Site Admin
Berichten: 21646
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:09 pm
Contacteer:

Re: Nieuws over Maaslijn

Bericht door Ronnie »

Station Grubbenvorst nog niet van de baan
12-05-2017 om 16:43 door Jule Peeters

De komst van een treinstation in Grubbenvorst is nog niet van de baan. Een definitief besluit hebben Provinciale Staten doorgeschoven tot het najaar.

Ze eisen dat gedeputeerde Hubert Mackus (CDA) eerst nader onderzoek doet naar de bereikbaarheid van Greenport Venlo.

Bron: De Limburger
Goed sporen. Daar houden we van.
Gebruikersavatar
Ronnie
Site Admin
Berichten: 21646
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:09 pm
Contacteer:

Re: Nieuws over Maaslijn

Bericht door Ronnie »

Zorgen bij politiek Venray over mogelijk schrappen dubbelspoor Maaslijn
Door Bas Dammers — wo 17-05-2017, 10:38

De politieke partijen in de Venrayse gemeenteraad vinden het onacceptabel dat de voorgenomen verdubbeling van spoorlijn bij Venray wellicht geen gestalte zal krijgen. Het college is opgeroepen hier wat aan te doen.

Bron: Omroep Venray
Goed sporen. Daar houden we van.
Gebruikersavatar
Ronnie
Site Admin
Berichten: 21646
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:09 pm
Contacteer:

Re: Nieuws over Maaslijn

Bericht door Ronnie »

Voorbereidende werkzaamheden Maaslijn van start
Jean van Hoof, Geplaatst op vrijdag 21 juli 2017 - 11:52

Het provinciebestuur heeft groen licht gegeven om te beginnen met voorbereidend werk voor de toekomstige elektrificatie van de Maaslijn.

Bij de werkzaamheden gaat het om negen zogeheten onderstations. Dat zijn voedingspunten die de bovenleiding straks voorzien van elektriciteit. Netbeheerder Enexis gaat ze aanleggen en aansluiten op zijn elektriciteitsnet.

Bron: 1Limburg
Goed sporen. Daar houden we van.
Gebruikersavatar
Ronnie
Site Admin
Berichten: 21646
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:09 pm
Contacteer:

Re: Nieuws over Maaslijn

Bericht door Ronnie »

Ook logistieke sector maakt zich hard voor station Grubbenvorst
Zondag 23 juli 2017 om 13:36 door Harry Lücker

Het netwerk van logistieke dienstverleners in Noord-Limburg SMART Logistics Centre Venlo maakt zich hard voor de komst van een station Grubbenvorst/Greenport Venlo. ‘Het station is van grote waarde voor huidige en toekomstige werknemers in de logistieke hotspot Venlo-Venray’, schrijft SMART LVC in een brief naar het College van Gedeputeerde Staten van de provincie Limburg.

Bron: De Limburger
Goed sporen. Daar houden we van.
Gebruikersavatar
Ronnie
Site Admin
Berichten: 21646
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:09 pm
Contacteer:

Re: Nieuws over Maaslijn

Bericht door Ronnie »

1400 mensen ondertekenen petitie voor station Grubbenvorst
Jean van Hoof, Geplaatst op donderdag 31 augustus 2017 - 15:19

Een kleine 1400 mensen hebben de petitie ondertekend voor de komst van een station in Grubbenvorst.

De petitie is een initiatief van een werkgroep Station Grubbenvorst-Greenport Venlo Nu!

Bron: 1Limburg
Goed sporen. Daar houden we van.
Gebruikersavatar
Ronnie
Site Admin
Berichten: 21646
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:09 pm
Contacteer:

Re: Nieuws over Maaslijn

Bericht door Ronnie »

Definitieve streep door station Grubbenvorst dreigt
Dinsdag 5 september 2017 om 20:39 door Daan de Hulster

Station Grubbenvorst dreigt definitief te sneuvelen. Een nieuwe poging van de provincie Limburg extra geld los te krijgen bij het Rijk is afgewezen.

Bron: De Limburger
Goed sporen. Daar houden we van.
Gebruikersavatar
Ronnie
Site Admin
Berichten: 21646
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:09 pm
Contacteer:

Re: Nieuws over Maaslijn

Bericht door Ronnie »

Station Grubbenvorst lijkt gepasseerd station
Jean van Hoof, Geplaatst op vrijdag 22 september 2017 - 22:46

Het provinciebestuur houdt vast aan het schrappen van de aanleg van station Grubbenvorst.

Er zou geen alternatief zijn om een tekort van 14 miljoen op te vangen op de begroting voor de elektrificatie van de Maaslijn tussen Roermond en Nijmegen.

Bron: 1Limburg
Goed sporen. Daar houden we van.
Gebruikersavatar
Ronnie
Site Admin
Berichten: 21646
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:09 pm
Contacteer:

Re: Nieuws over Maaslijn

Bericht door Ronnie »

Ondernemers willen treinstation op Venlo Greenport

Zonder treinstation stagneert de ontwikkeling van Greenport. Ondernemers in de regio Venlo zien de bui al hangen.

Er was een deal met de provincie dachten ze. En nu komt het station in Grubbenvorst er ineens niet.

Bron: L1
Goed sporen. Daar houden we van.
Gebruikersavatar
Ronnie
Site Admin
Berichten: 21646
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:09 pm
Contacteer:

Re: Nieuws over Maaslijn

Bericht door Ronnie »

Provincie wil geld van Rijk voor station Grubbenvorst
Vrijdag 6 oktober 2017 om 13:23 door Jule Peeters

Partijen in Provinciale Staten gaan met een gezamenlijke brandbrief aan de Tweede Kamer een ultieme poging doen om alsnog geld los te krijgen voor een nieuw treinstation in Grubbenvorst.

Bron: De Limburger
Goed sporen. Daar houden we van.
Gebruikersavatar
Ronnie
Site Admin
Berichten: 21646
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:09 pm
Contacteer:

Re: Nieuws over Maaslijn

Bericht door Ronnie »

Werk aan de Maaslijn
09 okt. 2017 / Nieuwsbericht

In de herfstvakantie van 14 t/m 22 oktober en in het weekend van 28 en 29 oktober werkt ProRail aan de Maaslijn, het spoor tussen Nijmegen en Venlo. Deels gaat het om onderhoud van het spoor, maar we leggen ook een nieuwe onderdoorgang aan. Deze omvangrijke werkzaamheden hebben gevolgen voor reizigers.

Onderdoorgang
Fietsers op de snelfietsroute Cuijk-Mook-Nijmegen (MaasWaalpad) gaan er op vooruit: we bouwen een doorgang onder het spoor tussen Mook en Molenhoek, ter hoogte van de Middelweg. Zo’n onderdoorgang vergroot de veiligheid en je hoeft straks niet meer te wachten voor spoorbomen. In de periode van vrijdag 13 okt (23.00 uur) tot en met dinsdag 17 okt (12.00 uur), wordt de tunnel met hijskranen ‘aangebracht’: het is een tunnel die grotendeels al is voorgebouwd en in elementen wordt ingehesen.

Bron: ProRail
Goed sporen. Daar houden we van.
Plaats reactie