21 t/m 24 April 2015 | Maintal, dag 4

Ruimte voor het plaatsen van foto's en reportages.
Forumregels
Graag het volgende formaat gebruiken voor de titel van een fototopic: 'Datum of periode | Thema of locatie(s) van de fotoserie'
Plaats reactie
Michel
Berichten: 432
Lid geworden op: zo sep 29, 2013 8:39 pm

21 t/m 24 April 2015 | Maintal, dag 4

Bericht door Michel »

Zoals bij dag 3 aangegeven zou het die vrijdag prima weer worden. Hierdoor de keuze gemaakt om de hele dag nog in het Maintal te blijven en pas zaterdag naar huis te rijden. Voor deze dag had ik het plan om op het viaduct van Karlstadt te gaan staan. Maar ook deze dag ben ik eerst in Harrbach begonnen.

Afbeelding
De eerste fraaie cargo was de 185 673 van RTB Cargo met een lege autotrein rijdend in de richting van Würzburg.

Afbeelding
De volgende was RC 185 606 met een benzinetrein wederom richting het zuiden.

Afbeelding
De 193 841 van BoxXpress (zonder logo's) kwam met een containertrein door de boog van Harrbach.

Afbeelding
In deze dagen had ik al diverse UC's gezien met beladen Roos'n met hout. Maar geen enkele keer zaten de wagens direct achter de loc. DBS 185 195 had echter wel 3 beladen wagens achter de loc zitten en komt met zijn UC door de boog van Harrbach.

Vervolgens ben ik doorgereden naar Karlstadt om op het viaduct met de toren van BayWa te gaan staan.
Afbeelding
De volgende fraaie cargo was de ÖBB 1116 167 met een containertrein

Afbeelding
Ook vandaag kwam er een Taurus van TXL voor mijn lens in Tweety-kleuren. Was het gisteren de 182 525 zonder logo's, vandaag was het TXL 182 511 met de 189 998 in opzending met een fraaie huckepacktrein.

Afbeelding
Ook de DBS 151 waren vandaag weer vertegenwoordigd. Na gisteren 3 stuks binnen een uur te hebben gehad, kwamen er vandaag 2 stuks voorbij met een lege autotrein. De eerste was de 151 087 die ik nabij Karlstadt kon vastleggen.

Afbeelding
Na de benzinetrein eerder die ochtend bij Harrbach, was het later wederom RC die voorbij kwam. Met een ARS-Altmann autotrein nadert RC 185 589 station Karlstadt en passeert de toren van BayWa.

Afbeelding
Over de Tweeties van de BR 189 had ik ook niets te klagen. Ook bij Karlstadt kon ik er een fotograferen. TXL 189 995 van TXL met een fraaie Huckepack bij Karlstadt.

Afbeelding
Ook RTB Cargo kwam vandaag nog een keer voorbij. Met een keteltrein aan de haak passeert de 185 684 Karlstadt

Hierna een bijzonder moment. Wachtend op het viaduct bij Karlstadt op de volgende cargo, kwam de Polizei met toeters en bellen eraan. Toen zij in de buurt kwamen van mij, weken zij uit naar de andere rijstrook om bij mij in de buurt te stoppen. Vrijwel meteen liep ik naar het busje en zij zagen meteen dat ik aan het fotograferen was, want mijn camera hing om mijn nek. Na het laten zien van een foto, was het hun duidelijk dat ik geen springer was. Zij hadden namelijk een melding gehad van een mogelijke springer. Na het tonen van mijn ID-kaart die even werd nagetrokken, mocht ik gewoon verder gaan. Ik deed namelijk niets verkeerd en stond op de openbare weg op het trottoir.
Afbeelding
Na dit bezoek van deze dienders, kwam EVB 193 821 met een compleet beladen containertrein door.

Inmiddels was het 12u en begon de zon aardig kops te draaien. Dus reed ik weer terug naar Harrbach.
Afbeelding
Daar aangekomen was het na 10 minuten wederom prijs met Locon 189 820 met weer een compleet beladen containertrein (Sorry Vince :-)) )

Afbeelding
En de 3e cargo van RTB Cargo van deze dag: de 185 639 met een ARS-Altmann autotrein nabij Harrbach.

Afbeelding
Na op de eerste dag in Retzbach al een Klaas van RC te hebben gefotografeerd, kwam vandaag DE669 met een benzinetrein voorbij in Harrbach.

Hierna ben ik weer teruggereden naar de middagstek in Karlstadt.
Afbeelding
Toen ik goed en wel mijn ladder had uitgeklapt, kwam RC 185 603 met een lege benzinetrein voorbij rijdend in de richting van Gemünden.

Afbeelding
De RE Würzburg - Frankfurt am Main werd gereden door DB 111 219. Achter deze RE zaten 8 cargo's die mijn lens binnen 35 minuten passeerden. Echt bizar gewoon :-))

Afbeelding
De 4e cargo in een paar minuten tijd was de 421 373 die door TXL werd gehuurd en kwam met een ARS-Altmann autotrein door.

Afbeelding
De volgende was deze fraaie Huckepack-trein van DBS met de 152 103.

Afbeelding
Met de volgende cargo was ik als zijnde fervente liefhebber van de IJshockey sport zeer content. TXL 185 540 met stickers van "Kassel Huskies" op de zijkant kwam met de volgende cargo voorbij bestaande uit een ARS-Altmann autotrein

Afbeelding
Ook nu kwam er weer een Tweety voorbij: TXL 189 989 met een huckepacktrein nabij Karlstadt.

Afbeelding
De laatste cargo van deze optocht: WLB 1216 955 "Roland" met een containertrein.

Afbeelding
De volgende cargo was wederom een autotrein: PCT 193 855 met een beladen autotrein in noordelijke richting.

Afbeelding
LTE 193 203 met een beladen autotrein rijdend in richting van Gemünden nabij Karlstadt.

Afbeelding
De laatste cargo van deze trip was TXL 189 992 met een fraaie Huckepack.

Toen de zon in de sluiers zakte, heb ik de spullen ingepakt om het positieve gevoel van deze trip vast te houden. Na te hebben gegeten, ben ik naar het hotel gegaan. Na daar te hebben geslapen en de volgende ochtend op mijn gemak te hebben ontbeten, ben ik verder op mijn gemak naar huis gereden en na ruim 6 uur rijden weer veilig thuis aangekomen.
Laatst gewijzigd door Michel op vr mei 08, 2015 7:04 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
David
Berichten: 1543
Lid geworden op: do sep 06, 2012 10:55 am
Locatie: Norrköping
Contacteer:

Re: 21 t/m 24 April 2015 | Maintal, dag 4

Bericht door David »

Vier prachtige series neergezet!
Gebruikersavatar
Ronnie
Site Admin
Berichten: 21648
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:09 pm
Contacteer:

Re: 21 t/m 24 April 2015 | Maintal, dag 4

Bericht door Ronnie »

Fraaie afsluiter :).
Goed sporen. Daar houden we van.
reMARKable
Berichten: 430
Lid geworden op: vr feb 07, 2014 8:35 pm
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Re: 21 t/m 24 April 2015 | Maintal, dag 4

Bericht door reMARKable »

Nette serie indd!
Gebruikersavatar
Railleon
Berichten: 1093
Lid geworden op: zo mei 26, 2013 7:30 pm
Contacteer:

Re: 21 t/m 24 April 2015 | Maintal, dag 4

Bericht door Railleon »

Heel fraai, vooral die Roland-Taurus uiteraard ;-)
1622
Berichten: 317
Lid geworden op: zo dec 30, 2012 8:15 pm

Re: 21 t/m 24 April 2015 | Maintal, dag 4

Bericht door 1622 »

Gaaf zeg!
VinceCargo
Berichten: 3085
Lid geworden op: vr aug 16, 2013 4:39 pm
Locatie: Woerden
Contacteer:

Re: 21 t/m 24 April 2015 | Maintal, dag 4

Bericht door VinceCargo »

Toffe serie, en die Locon is je gegund hoor ;-)
Geen handvol, maar een land vol
Michel
Berichten: 432
Lid geworden op: zo sep 29, 2013 8:39 pm

Re: 21 t/m 24 April 2015 | Maintal, dag 4

Bericht door Michel »

VinceCargo schreef:Toffe serie, en die Locon is je gegund hoor ;-)
Het blijft jammer dat als je tot tweemaal toe een trein van Locon voor je lens krijgt, ze beiden slecht beladen zijn.
Cees_1251
Berichten: 1730
Lid geworden op: ma jan 14, 2013 11:27 pm

Re: 21 t/m 24 April 2015 | Maintal, dag 4

Bericht door Cees_1251 »

Fraaie serie ;)
robehv
Berichten: 968
Lid geworden op: zo aug 26, 2012 12:07 pm
Locatie: Helmond

Re: 21 t/m 24 April 2015 | Maintal, dag 4

Bericht door robehv »

Fraaie foto's zeg!
Parttime member van Brabantroute Prestatie Team
Gebruikersavatar
mattias
Berichten: 680
Lid geworden op: wo apr 17, 2013 8:08 am
Locatie: Wervik (BE)
Contacteer:

Re: 21 t/m 24 April 2015 | Maintal, dag 4

Bericht door mattias »

Knappe fotoreeks, Michel!
Foto's te bezichtigen op: Bfoto en Flickr
Plaats reactie