21 t/m 24 April 2015 | Maintal, dag 2
Forumregels
Graag het volgende formaat gebruiken voor de titel van een fototopic: 'Datum of periode | Thema of locatie(s) van de fotoserie'
Graag het volgende formaat gebruiken voor de titel van een fototopic: 'Datum of periode | Thema of locatie(s) van de fotoserie'
21 t/m 24 April 2015 | Maintal, dag 2
Na in Gemünden am Main in een hotel te hebben geslapen, werd er de volgende dag op tijd opgestaan. Voor deze dag stond de ochtendstek in Retzbach-Zellingen op het programma. Echter staat de zon daar pas om 08u30 pas goed voor treinen richting Würzburg. Dus werd er eerst maar even gekeken op het viaduct van Harrbach.
Nadat de zon de spoorlijn inmiddels belichtte, kwam DBS 151 157 met een lege autotrein voorbij.
Na 08u00 ben ik maar eens doorgereden naar Retzbach-Zellingen.
De 2e trein die daar voorbij kwam, was Locon 189 820 met een containertrein die helemaal beladen was. Ik kan me een slechter begin van de dag voorstellen
Een week voordat de Metrans 185 510 werd ontstickerd, kwam deze in dienst van Metrans die dag voorbij met een compleet beladen containertrein.
Ook BoxXpress was die dag van de partij. De stickerloze 182 569 bij Retzbach-Zellingen.
Op blokafstand gevolgd door Wiener Lokal Bahn. De 1216 953 met een containertrein bij Retzbach-Zellingen.
DBS zou die dag toch staken ? Nou, er reden nog genoeg cargo's van DBS die dag. Een van de cargo's die dag werd getrokken door DBS 152 035.
De volgende fraaie cargo die dag was TXL: de 182 510 met de 189 115 in opzending met een huckepack.
Een gelukstreffer: een DB-meettrein werd getrokken door DB 111 059 die in een geel jasje rondrijdt.
De volgende fraaie cargo werd getrokken door Tweety 189 989 van TXL.
Het hield maar niet op in Retzbach-Zellingen: Gysev 470 501 "Sisi" met een lege autotrein in de richting van Würzburg.
Op blokafstand volgde alweer de volgende: de voor RC rijdende 185 526 met een benzinetrein.
En die werd weer op blokafstand gevolgd door een containertrein van EVB, getrokken door de 193 821.
Vervolgens werd er een kijkje genomen in Harrbach.
Inmiddels waren er ook de eerste wolken van de dag zichtbaar als de voor BoxXpress rijdende 185 574 met een containertrein passeerde.
Ik was behoorlijk verbaasd toen SBB Cargo 482 028 met "Chemoil" opschriften door het Maintal gereden kwam met een containertrein.
Toen de zon in Karlstadt goed zou moeten staan, ben ik richting Karlstadt gereden voor de middagstek.
Ook hier kwam meteen een fraaie cargo voorbij: RBH 131 (ex-DB 143 305) met een keteltrein richting Gemünden am Main.
Op blokafstand gevolgd door PCT 193 858 met een ARS-Altmann autotrein.
Een staking bij DB hoeft geen beletsel te zijn voor een succesvolle trip naar het Maintal. Als de autofabrikanten zouden staken, dan heb je pas een veel groter probleem Diverse beladen autotreinen passeren gedurende de dag het Maintal, zoals deze met DBS 185 282.
De wolkenvelden die tijdens de middag uit het noordoosten overgewaaid kwamen, gooide gelukkig weinig roet in het eten. Maar 4 cargo's die dag zouden met licht "uit" passeren. Helaas waren dat ook 2 cargo's die door een DB 151 werden getrokken. Als "goedmaker" kwam DBS 151 103 wel in de zon voorbij.
Dat was meteen mijn laatste plaat van deze dag, want er kwam weer een nieuwe lading wolken achter de heuvels vandaan. Dus de spullen maar ingepakt en na te hebben gegeten naar het hotel gereden.
Nadat de zon de spoorlijn inmiddels belichtte, kwam DBS 151 157 met een lege autotrein voorbij.
Na 08u00 ben ik maar eens doorgereden naar Retzbach-Zellingen.
De 2e trein die daar voorbij kwam, was Locon 189 820 met een containertrein die helemaal beladen was. Ik kan me een slechter begin van de dag voorstellen
Een week voordat de Metrans 185 510 werd ontstickerd, kwam deze in dienst van Metrans die dag voorbij met een compleet beladen containertrein.
Ook BoxXpress was die dag van de partij. De stickerloze 182 569 bij Retzbach-Zellingen.
Op blokafstand gevolgd door Wiener Lokal Bahn. De 1216 953 met een containertrein bij Retzbach-Zellingen.
DBS zou die dag toch staken ? Nou, er reden nog genoeg cargo's van DBS die dag. Een van de cargo's die dag werd getrokken door DBS 152 035.
De volgende fraaie cargo die dag was TXL: de 182 510 met de 189 115 in opzending met een huckepack.
Een gelukstreffer: een DB-meettrein werd getrokken door DB 111 059 die in een geel jasje rondrijdt.
De volgende fraaie cargo werd getrokken door Tweety 189 989 van TXL.
Het hield maar niet op in Retzbach-Zellingen: Gysev 470 501 "Sisi" met een lege autotrein in de richting van Würzburg.
Op blokafstand volgde alweer de volgende: de voor RC rijdende 185 526 met een benzinetrein.
En die werd weer op blokafstand gevolgd door een containertrein van EVB, getrokken door de 193 821.
Vervolgens werd er een kijkje genomen in Harrbach.
Inmiddels waren er ook de eerste wolken van de dag zichtbaar als de voor BoxXpress rijdende 185 574 met een containertrein passeerde.
Ik was behoorlijk verbaasd toen SBB Cargo 482 028 met "Chemoil" opschriften door het Maintal gereden kwam met een containertrein.
Toen de zon in Karlstadt goed zou moeten staan, ben ik richting Karlstadt gereden voor de middagstek.
Ook hier kwam meteen een fraaie cargo voorbij: RBH 131 (ex-DB 143 305) met een keteltrein richting Gemünden am Main.
Op blokafstand gevolgd door PCT 193 858 met een ARS-Altmann autotrein.
Een staking bij DB hoeft geen beletsel te zijn voor een succesvolle trip naar het Maintal. Als de autofabrikanten zouden staken, dan heb je pas een veel groter probleem Diverse beladen autotreinen passeren gedurende de dag het Maintal, zoals deze met DBS 185 282.
De wolkenvelden die tijdens de middag uit het noordoosten overgewaaid kwamen, gooide gelukkig weinig roet in het eten. Maar 4 cargo's die dag zouden met licht "uit" passeren. Helaas waren dat ook 2 cargo's die door een DB 151 werden getrokken. Als "goedmaker" kwam DBS 151 103 wel in de zon voorbij.
Dat was meteen mijn laatste plaat van deze dag, want er kwam weer een nieuwe lading wolken achter de heuvels vandaan. Dus de spullen maar ingepakt en na te hebben gegeten naar het hotel gereden.
Re: 21 t/m 24 April 2015 | Maintal, dag 2
Goeie vangst gehad. Vooral die Gysev-taurus is een bomber. Die krijg je niet zo snel voor je lens.
-
- Berichten: 430
- Lid geworden op: vr feb 07, 2014 8:35 pm
- Locatie: Gelderland
- Contacteer:
Re: 21 t/m 24 April 2015 | Maintal, dag 2
Zeer goede dag zeg, mooie platen!
Re: 21 t/m 24 April 2015 | Maintal, dag 2
Mooie serie. Die GySEV Taurussen zie je de laatste tijd wel vaker door Duitsland rijden. Volgens mij rijden ze richting Saarbrücken.
Goed sporen. Daar houden we van.
Re: 21 t/m 24 April 2015 | Maintal, dag 2
Railleon schreef:Goeie vangst gehad. Vooral die Gysev-taurus is een bomber. Die krijg je niet zo snel voor je lens.
Ik klaag ook zeker niet. In tegenstelling tot de duitsers die maar klaagden dat het rustig was. Voor de beeldvorming: ik had die woensdag 48 platen. Dat is gewoon meer dan het dubbele wat je in NL op een "goede" hele dag scoort. De RB- en RE-treinen reden om het 2 uur. Deze heb ik voor de collectie ook gemaakt, maar dat was dus maar minimaal.reMARKable schreef:Zeer goede dag zeg, mooie platen!
Re: 21 t/m 24 April 2015 | Maintal, dag 2
Gave treinen gezien zeg! Mooie serie Michel!
Bitter nun boik van ut zoipuh, dan nun bult van ut werkuh
Re: 21 t/m 24 April 2015 | Maintal, dag 2
Fraaie serie! Kunnen we nagaan, wat er gebeurt als DB Schenker besluit wél te rijden...
Re: 21 t/m 24 April 2015 | Maintal, dag 2
Heel erg mooie fotoreeks, Michel!
-
- Berichten: 3085
- Lid geworden op: vr aug 16, 2013 4:39 pm
- Locatie: Woerden
- Contacteer:
Re: 21 t/m 24 April 2015 | Maintal, dag 2
Fraaie serie! Met Locon had ik pech dat ie 2 keer slecht beladen was.. Sisi en die witte Vectron zijn ook errrrug mooi!
Geen handvol, maar een land vol
Re: 21 t/m 24 April 2015 | Maintal, dag 2
Leuke serie! Wat een hoop mooie treinen heb je al gezien.
Re: 21 t/m 24 April 2015 | Maintal, dag 2
Mooie opname's Michel,daar ga je ,toppie
Re: 21 t/m 24 April 2015 | Maintal, dag 2
Als DBS besluit wel te rijden omdat de machinisten niet staken, dan heb je nog meer locs BR 152 en 185 voor je lens. En eerlijk gezegd, kwamen ze nu al mijn neus uit.......JUSTINIAN schreef:Fraaie serie! Kunnen we nagaan, wat er gebeurt als DB Schenker besluit wél te rijden...
@ de rest: bedankt voor de complimenten.