Treinongeluk Mannheim 1 augustus 2014
Forumregels
Een bronvermelding is verplicht bij het overnemen van nieuwsberichten van andere sites.
Een bronvermelding is verplicht bij het overnemen van nieuwsberichten van andere sites.
Treinongeluk Mannheim 1 augustus 2014
Gewonden bij Duitse treinbotsing
vrijdag 1 aug 2014
In de Duitse stad Mannheim is een treinongeluk gebeurd. Een passagierstrein botste op het station tegen een goederentrein, waardoor twee rijtuigen kantelden.
Volgens de brandweer zijn twaalf mensen gewond geraakt, van wie één ernstig. In de twee gekantelde rijtuigen zaten zo'n 110 mensen.
De oorzaak van het ongeluk is nog onduidelijk, maar de treinen zouden op het moment van de botsing langzaam hebben gereden.
Bron: NOS
De goederentrein is ÖBB 1116 074 met BALO containertrein uit Rheinhausen, als ik het goed heb begrepen op SFD.
vrijdag 1 aug 2014
In de Duitse stad Mannheim is een treinongeluk gebeurd. Een passagierstrein botste op het station tegen een goederentrein, waardoor twee rijtuigen kantelden.
Volgens de brandweer zijn twaalf mensen gewond geraakt, van wie één ernstig. In de twee gekantelde rijtuigen zaten zo'n 110 mensen.
De oorzaak van het ongeluk is nog onduidelijk, maar de treinen zouden op het moment van de botsing langzaam hebben gereden.
Bron: NOS
De goederentrein is ÖBB 1116 074 met BALO containertrein uit Rheinhausen, als ik het goed heb begrepen op SFD.
- Peter
- Site Admin
- Berichten: 7673
- Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:04 pm
- Locatie: Sittard
- Contacteer:
Re: Korte Nieuwsberichten uit het Buitenland
Lijkt te kloppen getuige de volgende foto: Twitter
“Hallo cargo!”
Re: Korte Nieuwsberichten uit het Buitenland
Die 1116 074 met die blauwe containers zag ik in de late namiddag nog aan de rechterzijde van de rhein richting zuiden rijden thv Oberwesel (D).
Re: Treinongeluk Mannheim 1 augustus 2014
Inmiddels zijn alle beschadigde locs en rijtuigen van het spoor gehaald. Alleen moet het spoor nog worden hersteld: DSO
Goed sporen. Daar houden we van.
Re: Treinongeluk Mannheim 1 augustus 2014
De machinist van de goederentrein is door een rood sein gereden en de trein is toen met een snelremming tot stilstand gekomen. Daarna is de trein na een korte tijd toch weer opgetrokken, aldus dit artikel van SWR (in het Duits).
Goed sporen. Daar houden we van.
- Peter
- Site Admin
- Berichten: 7673
- Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:04 pm
- Locatie: Sittard
- Contacteer:
Re: Treinongeluk Mannheim 1 augustus 2014
Nederlandse goederentrein schuld aan ongeluk
Gepubliceerd op: 11.08.14 14:25, laatste update: 11.08.14 14:49
De machinist van een Nederlandse goederentrein van het bedrijf ERS Railways heeft de treinbotsing veroorzaakt waarbij begin deze maand 35 mensen gewond raakten vlak bij het station van het Duitse Mannheim. Volgens de eerste resultaten van het onderzoek negeerde de machinist meerdere stopsignalen en ramde daarop een EuroCity-trein.
De Duitse spoorwegvakbond EVG eiste maandag van ERS Railways dat het uitsluitsel geeft over de rij- en rusttijden van de machinist. Ook vindt de EVG dat de EU moet regelen dat de rij- en rusttijden van treinmachinisten met een tachograaf worden bijgehouden, zoals nu al bij chauffeurs van vrachtwagens gebeurt.
Bron: Dagblad de Limburger
Gepubliceerd op: 11.08.14 14:25, laatste update: 11.08.14 14:49
De machinist van een Nederlandse goederentrein van het bedrijf ERS Railways heeft de treinbotsing veroorzaakt waarbij begin deze maand 35 mensen gewond raakten vlak bij het station van het Duitse Mannheim. Volgens de eerste resultaten van het onderzoek negeerde de machinist meerdere stopsignalen en ramde daarop een EuroCity-trein.
De Duitse spoorwegvakbond EVG eiste maandag van ERS Railways dat het uitsluitsel geeft over de rij- en rusttijden van de machinist. Ook vindt de EVG dat de EU moet regelen dat de rij- en rusttijden van treinmachinisten met een tachograaf worden bijgehouden, zoals nu al bij chauffeurs van vrachtwagens gebeurt.
Bron: Dagblad de Limburger
“Hallo cargo!”
Re: Treinongeluk Mannheim 1 augustus 2014
Uhhhh, het was een Duitse machinist op een trein vanuit Duisburg , wat is hier Nederlands aan behalve dat ERS in NL gevestigd is , vreemd ....
- Peter
- Site Admin
- Berichten: 7673
- Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:04 pm
- Locatie: Sittard
- Contacteer:
Re: Treinongeluk Mannheim 1 augustus 2014
De BALO-trein rijdt in opdracht van ERS en niet ÖBB of Rail Cargo Austria. Er zijn nog meer treinen vanuit Rheinhausen die in opdracht rijden van ERS maar bijvoorbeeld met WLC rijden.Cees_1251 schreef:Uhhhh, het was een Duitse machinist op een trein vanuit Duisburg , wat is hier Nederlands aan behalve dat ERS in NL gevestigd is , vreemd ....
“Hallo cargo!”
Re: Treinongeluk Mannheim 1 augustus 2014
De ÖBB-loc is inmiddels naar München overgebracht: DSO
Goed sporen. Daar houden we van.
Re: Treinongeluk Mannheim 1 augustus 2014
Ik reageerde op het feit dat het bericht zei : een Nederlandse goederentrein ...
Re: Treinongeluk Mannheim 1 augustus 2014
De machinist van de goederentrein is tot nu toe de enige verdachte. Er wordt nog onderzoek gedaan naar de rol van de verantwoordelijke vervoerder en het uitzendbureau van de machinist: Mannheimer Morgen
Goed sporen. Daar houden we van.
Re: Treinongeluk Mannheim 1 augustus 2014
Het onderzoeksrapport is klaar:
klik (PDF in het Duits)
klik (PDF in het Duits)
Goed sporen. Daar houden we van.
Re: Treinongeluk Mannheim 1 augustus 2014
De machinist van de goederentrein is aangeklaagd voor het in gevaar brengen van het treinverkeer en voor schuld aan het toebrengen van lichamelijk letsel: Stuttgarter Nachrichten
Goed sporen. Daar houden we van.
Re: Treinongeluk Mannheim 1 augustus 2014
De rechtszaak tegen de machinist van de goederentrein is vandaag begonnen: Augsburger Allgemeine
Goed sporen. Daar houden we van.
Re: Treinongeluk Mannheim 1 augustus 2014
De rechtbank heeft de machinist een voorwaardelijke celstraf en een taakstraf opgelegd: SWR.de
Goed sporen. Daar houden we van.