December 2013 | Dacia's naar Born

Ruimte voor het plaatsen van foto's en reportages.
Forumregels
Graag het volgende formaat gebruiken voor de titel van een fototopic: 'Datum of periode | Thema of locatie(s) van de fotoserie'
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 3960
Lid geworden op: ma aug 20, 2012 7:54 pm
Locatie: Helmond
Contacteer:

December 2013 | Dacia's naar Born

Bericht door Jeroen »

Eind 2013 reed vrijwel dagelijks in opdracht van Hödlmayr een autotrein met Dacia's vanuit Roemenië via Emmerich naar het Limburgse Born.
De geloste auto's gingen per vrachtwagen naar hun eindbestemming in België. Bij het lossen het belangrijk dat de auto's met de kofferbak richting de loc stonden.
Als de auto's niet "goed" stonden, werd via Tilburg Goederen gereden om te driehoeken. Als de auto's goed stonden, werd via de kortste route gereden. Via de Maaslijn!

Zulk vervoer naar Zuid-Limburg, houdt niet lang stand (dat is wel gebleken). Daarom probeerde ik de trein zo vaak mogelijk vast te leggen, het resultaat is hieronder te zien.

Afbeelding
LOCON huurloc Strukton Carin met beladen Dacia trein via Tilburg Goederen (driehoeken) naar Born, op 12 december 2013 langs Heeze.
Afbeelding
Een dag later ging ik naar Born, waar ze bezig waren met het lossen van de trein. Aan het eind van de middag was de trein gelost en begon men met rangeren.
Afbeelding
Samen met Remco werd vervolgens de lege Daciatrein bij de bekende stek Guttecoven opgewacht. LOCON huurloc Strukton Carin met lege Daciatrein uit Born naar Emmerich, als trein 48539.

Op 18 december ging ik weer naar Born. Het was bewolkt dus kon ik een andere stek uitproberen.
Afbeelding
De auto's werden vaak direct op een Roemeense Hödlmayr vrachtwagen gereden, die ze vervolgens verder bracht.
Afbeelding
LOCON huurloc Strukton Carin haalt een BLG Laaers-wagenset uit, terwijl de zon langzaam weer te voorschijn komt
Afbeelding
LOCON huurloc Strukton Carin met lege BLG wagenset verlaat Born onderweg naar Sittard, op de achtergrond de A2.

Op 27 december werd de hele ochtend de webcam in Westervoort in de gaten gehouden. Toen de trein rond 10 uur (zo uit mijn hoofd) de webcam passeerde, zag ik dat de auto's met de kofferbak naar de loc stonden. Dat betekende één ding, de trein zou via de Maaslijn gaan rijden. 8-)
Helaas stond onze auto defect bij de garage, waardoor we per trein moesten gaan. Eerst keus was onze vaste stek in Oostrum, aangezien onze reistijd net zolang was als de trein naar Oostrum, zouden we het net wel of niet kunnen halen. We kozen toen maar voor een veiligere stek, onder Venlo.
Afbeelding
LOCON huurloc Strukton Carin met beladen Daciatrein via Venlo naar Born, langs Tegelen. Jammer dat we geen auto hadden, anders werd zeker een achtervolging gemaakt. :P

Hierna heeft de trein nog enkele keren gereden, in het het nieuwe jaar was de trein helaas weer verdwenen.
Laatst gewijzigd door Jeroen op zo mar 23, 2014 10:17 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Peter
Site Admin
Berichten: 7623
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:04 pm
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: Diverse data | Dacia's naar Born

Bericht door Peter »

Leuk zo met het na-transport erbij. 8-)
“Hallo cargo!”
Gebruikersavatar
CFL1800
Berichten: 2282
Lid geworden op: vr aug 31, 2012 10:30 pm

Re: Diverse data | Dacia's naar Born

Bericht door CFL1800 »

Erg fraai Jeroen, inderdaad zulk soort transporten moet je zoveel mogelijk te pakken krijgen want voor je het weet is het weer exit.
Gebruikersavatar
Marcel
Berichten: 2342
Lid geworden op: vr aug 24, 2012 6:55 pm
Contacteer:

Re: Diverse data | Dacia's naar Born

Bericht door Marcel »

Leuke serie Jeroen helaas zelf maar tijd gehad voor 1 klikje.
"The chase is better than the catch."
Gebruikersavatar
Ronnie
Site Admin
Berichten: 21695
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:09 pm
Contacteer:

Re: Diverse data | Dacia's naar Born

Bericht door Ronnie »

Leuk. Mooie gelegenheid om de collectie Strukton-locs aan te vullen :lol: .
Goed sporen. Daar houden we van.
Bruno
Berichten: 701
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:07 am
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Re: Diverse data | Dacia's naar Born

Bericht door Bruno »

Was een fraai treintje, zelf helaas nooit op de plaat, maar mooi overzicht Jeroen!
Website: Spoorpunt.nl | Foto's: Flickr
Dewey
Berichten: 100
Lid geworden op: za mar 01, 2014 10:30 am

Re: December 2013 | Dacia's naar Born

Bericht door Dewey »

Leuk overzicht zo!
Gebruikersavatar
Railleon
Berichten: 1093
Lid geworden op: zo mei 26, 2013 7:30 pm
Contacteer:

Re: December 2013 | Dacia's naar Born

Bericht door Railleon »

Fraaie reeks Jeroen. Jammer dat het vervoer zo abrupt weer weg was uit Born.
VinceCargo
Berichten: 3085
Lid geworden op: vr aug 16, 2013 4:39 pm
Locatie: Woerden
Contacteer:

Re: December 2013 | Dacia's naar Born

Bericht door VinceCargo »

Leuke serie!
Geen handvol, maar een land vol
Cees_1251
Berichten: 1732
Lid geworden op: ma jan 14, 2013 11:27 pm

Re: December 2013 | Dacia's naar Born

Bericht door Cees_1251 »

Leuke serie Jeroen ;)
reMARKable
Berichten: 430
Lid geworden op: vr feb 07, 2014 8:35 pm
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Re: December 2013 | Dacia's naar Born

Bericht door reMARKable »

Ja leuke serie inderdaad! Is er eindelijk activiteit op de noordelijke maaslijn, bij mij om de hoek.., heb ik er geen 1 foto van... :roll: Top Jeroen!
PeterGootzen
Berichten: 94
Lid geworden op: za mar 29, 2014 9:18 am

Re: December 2013 | Dacia's naar Born

Bericht door PeterGootzen »

Mooie foto's! Ik heb er in december helaas geen enkele keer tijd voor gehad...
Plaats reactie