Jaaroverzicht 2021 Koen

Post hier je beste, mooiste, speciaalste spoorfoto's van 2021.
Forumregels
Iedere gebruiker mag één topic openen, dus gebruik hem goed. Een topic mag uit maximaal 12 foto's bestaan, dit is dus gemiddeld één foto per maand. Het mooiste is natuurlijk als er daadwerkelijk één foto per maand wordt geselecteerd, maar dit is niet verplicht. Gebruik als topic titel het volgende formaat: Jaaroverzicht 2021 <je forum (nick)naam>
Plaats reactie
KvdLee
Berichten: 473
Lid geworden op: zo mei 26, 2013 4:47 pm

Jaaroverzicht 2021 Koen

Bericht door KvdLee »

In tegenstelling tot wat ik vorig jaar verwachtte, heb ik dit jaar toch nog redelijk wat kunnen hobbyen. Vaak even kort tussen het schoolwerk door, en met name in de zomervakantie in Frankrijk. Hierbij een overzichtje met wat highlights :)

Januari
Afbeelding
In januari kwam helaas toch echt de genadeklap voor de oude locloods in Haarlem. Op 9 januari kwam de 2454 de Stalen D naar buiten trekken, waarna er nog tijd was voor een laatste foto van de dieselloc in de loods. Voor sommigen misschien een abstract beeld, maar voor mensen die de loods wel eens hebben bezocht zal het grove pleisterwerk direct herkenbaar zijn.

Januari (2)
Afbeelding
Tijdens een kleine sneeuwbui kon een foto gemaakt worden van twee halterende SGM's te Santpoort Zuid. De foto is in rap tempo verouderd: op het moment van schrijven zijn de SGM's buiten dienst en is het Amigo-tankstation verbouwd naar de huisstijl van een nieuwe uitbater. Ook de auto's in het straatbeeld voelen al gedateerd :)

Februari
Afbeelding
De enige noemenswaardige beelden uit februari waren alledrie van een RFO-staalplakkentrein. Hier zien we de 1831 door een besneeuwd Santpoort-Noord komen.

Maart
Afbeelding
Voor Maart hoeven we wederom de regio niet te verlaten. De enige foto's die die maand werden gemaakt waren van het RailExperts transport van Roosendaal naar Amersfoort, via Haarlem. In Haarlem werd de eerder genoemde Stalen D opgehaald, welke inmiddels in Roosendaal in revisie is. We zien de vers door RailExperts in bedrijf genomen 9902 en 9903 met daar tussenin locomotor 232 langs het oude Haarlem Goederen komen.

April
In deze maand niks noemenswaardigs gefotografeerd, dus een bonusje in een andere maand.

Mei
In deze maand niks noemenswaardigs gefotografeerd, dus een bonusje in een andere maand.

Juni
Afbeelding
In juni werd mijn derde studiejaar afgerond en kon richting het begin van de zomervakantie een dagje vrij gemaakt worden voor de vrijwilligersrit van de 2454CREW. Daarbij werd met Plan U 151 een ritje gemaakt over de VSM-lijn, waarbij enkele fotostops bij nieuw geplaatste seinen gehouden werden.

Juli (1)
Afbeelding
In Juli werd een tweedaags tripje gemaakt naar de omgeving van Parijs. Op de terugweg maakten we een omweg via Abbeville, omdat daar een CC72000 zou passeren met een museumtrein. Deze loc bleek helaas defect geraakt te zijn op de heenweg, waardoor een BB68000 de honneurs waarnam. Geen slecht alternatief.

Juli (2)
Afbeelding
Ook de grote vakantie werd in Frankrijk gespendeerd. Samen met mijn vriendin zijn we eerst een paar dagen vlakbij de Alpen geweest, in het stadje Serres. Daar in de omgeving rijden X72500'n in de TER diensten. Hier passeren er een stel, op weg naar Meyrargues. Langs het spoor staat mijn toevallig deze week verkochte Citroën BX :)

Augustus (1)
Afbeelding
In augustus was de keuze ook redelijk uitgebreid. In de Lozère had ik het geluk een meetrit te treffen over de spoorlijn tussen La Bastide en Mende. Deze lijn had al bijna een jaar geen verkeer meer gezien door de slechte staat van zijn. Na werkzaamheden is het verkeer inmiddels weer hervat. De Mauzin komt ongeveer 1x per jaar in de regio hier, dus dit was echt een lucky shot.

Augustus (2)
Afbeelding
Hoewel ik foto's heb met veel fraaiere weersomstandigheden kies ik als bonus voor Augustus toch de foto die me het meest aan het lachen maakte. Toen we op 3 augustus het parkeerterrein van station Langogne opreden verbaasde we ons over de hoeveelheid auto's: er was geen parkeerplek meer. Toen we het perron op gelopen kwamen zagen we waarom. Er werd een petanque-toernooi georganiseerd. De lege houttrein van Tarascon naar Langeac mocht zijn 10 minuten durende pauze daarom net voor het station afwachten, en komt hier op zeer lage snelheid langs de spelers gezet.

September
Afbeelding
In september was ik vooral druk met mijn stage en werd er weinig gefotografeerd. Toch kon ik op de terugweg van stage naar huis een heel leuke scène vastleggen. Een jongen staart vol enthousiasme naar een halterende SLT op station Sloterdijk. Het fluitje van de conducteur klinkt en niet veel later komt de trein in beweging. De jongen sprint met een lach op zijn gezicht mee met de trein tot het einde van het perron. Ik denk dat bijna iedereen hier zijn of haar 'jonge-ik' daar wel in kan herkennen.

Oktober
Afbeelding
In oktober was er weer wat meer keuze. Tijdens de herfstvakantie in Putten werd een uitstapje gemaakt naar Leusden, om daar het hippeltje van RFO vast te leggen met een autotrein naar PON.

November
De beste foto uit November was van een SGMm op station Santpoort Zuid. Nu wil het feit dat ik in Januari ook al een SGM afscheidsfoto maakte op dit station, die net wat mooier uitpakte. Zie de bonus daar ;)

December
Afbeelding
December kenmerkte zich ook door grote drukte met school en stage. Een van de weinige foto's die ik maakte was van het interieur van SGM 2979, die zijn laatste dagen in de 4800/5400 mocht slijten.

Dat was 'm weer voor dit jaar! Hopelijk wordt 2022 voor iedereen een beter jaar dan 2021, en dat die goede hoop maar niet wéér bestraft mag worden.. Fijne dagen en een gelukkig nieuw jaar alvast :)
spotterbram
Berichten: 35
Lid geworden op: zo mei 03, 2020 1:30 pm

Re: Jaaroverzicht 2021 Koen

Bericht door spotterbram »

Leuk hoor! Voor mij springen Februari en Juli 2 erbovenuit.
tiemen
Berichten: 236
Lid geworden op: di mar 12, 2019 11:26 am

Re: Jaaroverzicht 2021 Koen

Bericht door tiemen »

Fraaie reeks, vindt foto van Januari (2) een gaaf sfeertje hebben, september is ook een hele fraaie scené.
Ruben01
Berichten: 1298
Lid geworden op: do jan 04, 2018 2:41 pm
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2021 Koen

Bericht door Ruben01 »

Leuke reeks! Weer een aantal mooie 'anders dan normaal' plaatjes.
Gebruikersavatar
TimoTrimbos
Berichten: 370
Lid geworden op: do apr 12, 2018 5:17 pm

Re: Jaaroverzicht 2021 Koen

Bericht door TimoTrimbos »

Prachtig divers overzicht! Ik kan niet direct een favoriet uitkiezen
wessele
Berichten: 759
Lid geworden op: do jun 13, 2013 11:27 am
Locatie: Waardenburg

Re: Jaaroverzicht 2021 Koen

Bericht door wessele »

Mooi en artistiek! Augustus (2) is de mooiste wat mij betreft
Vasco
Berichten: 1257
Lid geworden op: wo sep 05, 2018 10:47 am

Re: Jaaroverzicht 2021 Koen

Bericht door Vasco »

Zeker heel creatief en artistiek!
De 2400 in januari is goed gelukt en het menselijke aspect spreekt mij erg aan bij zowel augustus 2 als bij september (waarbij ook het lijnenspel goed getroffen is). Zonder mensen geen treinen. Geweldige platen!
NS1707
Berichten: 386
Lid geworden op: ma aug 25, 2014 7:50 pm

Re: Jaaroverzicht 2021 Koen

Bericht door NS1707 »

Mooi creatief overzicht zo, Koen!
Kevinrail
Berichten: 427
Lid geworden op: vr feb 06, 2015 9:29 pm

Re: Jaaroverzicht 2021 Koen

Bericht door Kevinrail »

Mooie en vooral 'anders dan anders' plaatjes in je jaaroverzicht Koen. Mijn voorkeur gaat uit naar januari 2 en juni.
VinceCargo
Berichten: 3085
Lid geworden op: vr aug 16, 2013 4:39 pm
Locatie: Woerden
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2021 Koen

Bericht door VinceCargo »

Leuk overzicht Koen!
Geen handvol, maar een land vol
Gebruikersavatar
Rens
Site Admin
Berichten: 3432
Lid geworden op: di jan 15, 2013 3:02 pm

Re: Jaaroverzicht 2021 Koen

Bericht door Rens »

De Franse foto's doen het altijd goed, maar ook RFO in Sptn is erg fraai!
YuriSloof
Berichten: 120
Lid geworden op: vr dec 08, 2017 10:15 pm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2021 Koen

Bericht door YuriSloof »

Mooie sfeervolle reeks!
Lars
Berichten: 73
Lid geworden op: vr sep 06, 2019 2:55 pm

Re: Jaaroverzicht 2021 Koen

Bericht door Lars »

Leuke creatieve reeks!
BjörnNielsen
Berichten: 969
Lid geworden op: vr aug 24, 2012 5:39 pm
Locatie: Ljouwert
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2021 Koen

Bericht door BjörnNielsen »

Inderdaad een mooie creatief jaaroverzicht Koen, januari-1 vind ik wel de mooiste
Gebruikersavatar
derquinho
Berichten: 500
Lid geworden op: wo okt 08, 2014 1:30 pm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2021 Koen

Bericht door derquinho »

Leuke platen Koen, lekker divers! De sneeuwplaat is mij favoriet.
ThijsvLoon
Berichten: 157
Lid geworden op: di dec 31, 2019 3:43 pm

Re: Jaaroverzicht 2021 Koen

Bericht door ThijsvLoon »

Fraaie serie!
Gebruikersavatar
RemcoG
Berichten: 345
Lid geworden op: do jan 31, 2019 4:48 pm
Locatie: Omgeving Zbm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2021 Koen

Bericht door RemcoG »

Leuk en anders dan de rest. September is geweldig goed!
Misschien kunnen we stoomlocs herintroduceren
Plaats reactie