Jaaroverzicht 2021 Justin

Post hier je beste, mooiste, speciaalste spoorfoto's van 2021.
Forumregels
Iedere gebruiker mag één topic openen, dus gebruik hem goed. Een topic mag uit maximaal 12 foto's bestaan, dit is dus gemiddeld één foto per maand. Het mooiste is natuurlijk als er daadwerkelijk één foto per maand wordt geselecteerd, maar dit is niet verplicht. Gebruik als topic titel het volgende formaat: Jaaroverzicht 2021 <je forum (nick)naam>
Plaats reactie
JustinVK
Berichten: 87
Lid geworden op: vr jul 10, 2015 11:48 am

Jaaroverzicht 2021 Justin

Bericht door JustinVK »

2021.. Het jaar wat de terugkeer naar "normaal" zou worden; helaas werd de realiteit dat het op een jaar vol ups en downs zou gaan worden (helaas niet alleen op hobbygebied). Anyway.. tijd om dit jaar af te gaan sluiten met een overzicht ;)

Januari
Op de vrij zonnige 10 januari kon de SBB Cargo 193 522 met een fraai beladen Busto shuttle vastgelegd worden op de Betuweroute bij Valburg.
Afbeelding

Februari
Februari werd ons kikkerlandje "getrakteerd" op een heuze sneeuwstorm, die het land ook dagenlang ontregelde. Na deze ijskoude week werd het opvallend zonnig en warm weer, en werd er op de zonnige 21 februari dankbaar gebruik van gemaakt.
In het laatste licht van de dag kon de RFO 1830 met een Gefco autotrein vastgelegd worden te Zenderen, nadat dezelfde trein al in Gildehaus was vastgelegd.
Afbeelding

Maart
In Maart was het op sommige dagen erg aangenaam weer. Op 30 maart werd er richting Deventer gereden voor een plaatje van een NSI Vectron. Onder heerlijke omstandigheden kon de 193 766 vastgelegd worden tijdens de oversteek over de IJssel, onderweg naar Amsterdam Centraal.
Afbeelding

April
In April liet koning winter wederom van zich horen. Waar het weer per 5 minuten het verschil maakte tussen aangenaam zonnig weer, en buien met hagel, sneeuw en de hele mikmak gingen er helaas veel foto's de prullenbak in door eindeloze fotowolken. Gelukkig kwam er aan dit wisselvallige weer ook weer een eind en kon op de zonnige avond van 12 april de LTE 186 944 met een graantrein afkomstig uit Oss vastgelegd worden onder een fraaie lucht.
Afbeelding

Mei
Op de uiteindelijk eventjes erg aangename 21 mei was de door DB Cargo gereden Pruszkow shuttle mooi optijd. Aangezien het eventjes flink opklaarde werd er naar Ellecom gereden, en kon de DB Cargo 193 366 uitermate fraai vastgelegd worden.
Afbeelding

Juni
Op 19 juni kon er eindelijk weer eens een dagje in Duitsland worden vertoefd. Na meerdere stekken te hebben gehad kwamen we op de avondstek in Leutesdorf aan, waar voor mij wel een van de klappers van het jaar kon worden gemaakt; de fraaie SETG 193 736 met een fraaie set knikketels omderweg naar Schwerte (Ruhr).
Afbeelding

Juli
Op 30 juli reed er een ICNG transport via Arnhem door naar Amsterdam. In Ellecom braken de hemelsluizen helaas open op tijd van doorkomen maar kom er een acceptabel plaatje gemaakt worden. Met nog in het achterhoofd dat er RRF personeel in Oss was gezien, waar de Freightliner 513-02 nog klaarstond om een lege graantrein naar Bad Bentheim te slepen werd er op de pure gok naar Elst gereden. Ondertussen klaarde het na een enorme hoosbui met de nodige klappen onweer weer op, en was de vreugde heel groot dat de trein waarop gehoopt werd op precies het juiste moment doorkwam en kon er na meerdere mislukte pogingen eindelijk een zonplaat van een Freightliner class 66 gemaakt worden.
Afbeelding

Augustus
In augustus werd de verbouwing van Geldermalsen afgerond. Op de heerlijke zomeravond van 24 augustus konden er al een Lineas Volvotrein, en een Kralupy gasketeltrein vastgelegd worden. Een mede fotograaf wist te vertellen dat er niet lang na de gasketeltrein een werktrein vanuit Tiel (en dus Geldermalsen) moest komen werd er een kwartiertje extra gewacht, met een uitermate fraai resultaat tot gevolg. In het laatste avondlicht van de dag kon de RTS 1018 met een sleep Faccs-zz'en vastgelegd worden.
Afbeelding

September
Op 5 september werd er in de ochtend naar de Betuweroute gegaan. Na een melding van de VTG 189 211 met een Rzepin shuttle werd er snel verkast naar Herpen. Helaas kregen we ook snel te horen dat door capaciteitsgebrek de trein een paar uur zou "pauzeren" op Nijmegen. Na wat zoekwerk kwamen we uiteindelijk op een fraai ogende stek in Berkel-Enschot uit, waar de fraaie VTG 189 211 heerlijk kon worden vastgelegd.
Afbeelding

Oktober
Op 9 oktober werd er een dagje naar het Lahntal gegaan. Op deze fraaie lijn rijdt helaas niet veel meer dan Lint & Talent. Daarnaast is BASF ook vaste klant met een lege kalktrein, en uiteraard een beladen trein retour. Terwijl de zon nog geen half uur in het dal begon met schijnen kon de fraaie DE 25 met een bescheiden kalktrein vastgelegd worden te Aumenau.
Afbeelding

Bonusfoto 1
In zowel november als december zijn er geen vermeldingswaardige foto's gemaakt, dus komen hier twee bonusfoto's voor in de plaats.

Op 30 mei kon een van de fraaiste combinaties van het jaar vastgelegd worden; de RFO 1830 met een Wascosa graantrein te Assel.
Afbeelding

Bonusfoto 2
Ironisch genoeg kwam er in mijn jaaroverzicht van 2020 als tweede bonusfoto ook al een foto van deze trein voor; de Coevorden Shuttle. Op 16 oktober had de trein een uur vertraging opgelopen kon er een uitermate fraaie zonplaat gemaakt worden, en waarschijnlijk ook mijn laatste in de regio van Arnhem; de trein schijnt te stoppen met rijden aan het eind van dit jaar.
Afbeelding

En zo zijn we er alweer doorheen.. Voor iedereen alvast fijne feestdagen en een goed 2022, wat hopelijk een beter jaar gaat worden dan de laatste 2 jaar ;)
Laatst gewijzigd door JustinVK op di dec 21, 2021 7:08 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
ICEmaster
Berichten: 184
Lid geworden op: zo jul 17, 2016 12:35 pm

Re: Jaaroverzicht 2021 Justin

Bericht door ICEmaster »

Sublieme reeks hoor! Kan niet echt een favorietje uitkiezen maar de bijdrage van april is wel erg magisch!
Ik fotografeer op zonne-energie
EuropeTrains
Berichten: 291
Lid geworden op: ma jun 11, 2018 5:37 pm

Re: Jaaroverzicht 2021 Justin

Bericht door EuropeTrains »

Oktober en November! Alles is overigens erg fraai Justin!
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd :D
https://www.flickr.com/photos/182086100@N03/
Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 3960
Lid geworden op: ma aug 20, 2012 7:54 pm
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2021 Justin

Bericht door Jeroen »

Juni is mijn favoriet! Fraai jaaroverzicht, Justin!
Bitter nun boik van ut zoipuh, dan nun bult van ut werkuh
Gebruikersavatar
TimoTrimbos
Berichten: 370
Lid geworden op: do apr 12, 2018 5:17 pm

Re: Jaaroverzicht 2021 Justin

Bericht door TimoTrimbos »

Mooie serie, met oktober als uitblinker!
NovioSites
Berichten: 1227
Lid geworden op: ma mei 13, 2013 2:55 pm
Locatie: Bgn

Re: Jaaroverzicht 2021 Justin

Bericht door NovioSites »

Zeer mooie reeks Justin! Uiteraard juli en oktober zijn de ware uitblinkers voor mij!
tiemen
Berichten: 236
Lid geworden op: di mar 12, 2019 11:26 am

Re: Jaaroverzicht 2021 Justin

Bericht door tiemen »

Fraaie reeks Justin, met oktober als favoriet.
arnold
Berichten: 14630
Lid geworden op: di aug 21, 2012 2:51 pm
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2021 Justin

Bericht door arnold »

TOP Serie.. juni & Oktober favoriete plaatjes
wessele
Berichten: 759
Lid geworden op: do jun 13, 2013 11:27 am
Locatie: Waardenburg

Re: Jaaroverzicht 2021 Justin

Bericht door wessele »

Netjes Justin. Bonus 2 is mijn favoriet.
Gebruikersavatar
derquinho
Berichten: 500
Lid geworden op: wo okt 08, 2014 1:30 pm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2021 Justin

Bericht door derquinho »

Heel mooi! Marocco bij Zenderen en Freightliner springen er bij mij uit. Die laatste staat hoog op mijn verlanglijst.
BjörnNielsen
Berichten: 969
Lid geworden op: vr aug 24, 2012 5:39 pm
Locatie: Ljouwert
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2021 Justin

Bericht door BjörnNielsen »

Mooie kleurtjes dit jaaroverzicht, juli de knaller!
spotterbram
Berichten: 35
Lid geworden op: zo mei 03, 2020 1:30 pm

Re: Jaaroverzicht 2021 Justin

Bericht door spotterbram »

Fraai Justin, Oktober is mijn favoriet!
Lars
Berichten: 73
Lid geworden op: vr sep 06, 2019 2:55 pm

Re: Jaaroverzicht 2021 Justin

Bericht door Lars »

Leuk overzicht Justin! Oktober vind ik de mooiste
Gebruikersavatar
rob1965
Berichten: 1546
Lid geworden op: za jul 14, 2018 7:29 am

Re: Jaaroverzicht 2021 Justin

Bericht door rob1965 »

Oktober en bonusfoto 1 👍🏻
Ik ben niet blasé bij een Nez-Cassé. Het slaat nergens op, maar het rijmt wel top :-))
NS1707
Berichten: 386
Lid geworden op: ma aug 25, 2014 7:50 pm

Re: Jaaroverzicht 2021 Justin

Bericht door NS1707 »

Leuk jaaroverzicht, Justin!
VinceCargo
Berichten: 3085
Lid geworden op: vr aug 16, 2013 4:39 pm
Locatie: Woerden
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2021 Justin

Bericht door VinceCargo »

Geweldige serie Justin! Kan niet echt kiezen eigenlijk wat de mooiste is :lol:
Geen handvol, maar een land vol
Daan W
Berichten: 106
Lid geworden op: wo dec 25, 2019 12:51 pm

Re: Jaaroverzicht 2021 Justin

Bericht door Daan W »

Het is lastig om een keuze te maken in deze fraaie reeks, maar juni is mijn favoriet!
YuriSloof
Berichten: 120
Lid geworden op: vr dec 08, 2017 10:15 pm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2021 Justin

Bericht door YuriSloof »

Gave reeks! De SETG uit juni is een mooi treintje
ThijsvLoon
Berichten: 157
Lid geworden op: di dec 31, 2019 3:43 pm

Re: Jaaroverzicht 2021 Justin

Bericht door ThijsvLoon »

Prachtig! Bonusfoto 1 is mijn favoriet!
Gebruikersavatar
RemcoG
Berichten: 345
Lid geworden op: do jan 31, 2019 4:48 pm
Locatie: Omgeving Zbm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2021 Justin

Bericht door RemcoG »

Erg lekker, Justin! Bonusfoto 1 is top!
Misschien kunnen we stoomlocs herintroduceren
Plaats reactie