Jaaroverzicht 2021 Stephan

Post hier je beste, mooiste, speciaalste spoorfoto's van 2021.
Forumregels
Iedere gebruiker mag één topic openen, dus gebruik hem goed. Een topic mag uit maximaal 12 foto's bestaan, dit is dus gemiddeld één foto per maand. Het mooiste is natuurlijk als er daadwerkelijk één foto per maand wordt geselecteerd, maar dit is niet verplicht. Gebruik als topic titel het volgende formaat: Jaaroverzicht 2021 <je forum (nick)naam>
Plaats reactie
NovioSites
Berichten: 1227
Lid geworden op: ma mei 13, 2013 2:55 pm
Locatie: Bgn

Jaaroverzicht 2021 Stephan

Bericht door NovioSites »

Allereerst wil ik iedereen heerlijke feestdagen en een gelukkig 2022 wensen!

Net als 2020 stond ook 2021 wederom in het teken van het nare virus en alle daar uit voortkomende gevolgen. Daarom werd ook dit een jaar waarin de hobby op een vrij laag pitje stond en er vrijwel geen verre reizen werden gemaakt. Ook ditmaal zal het jaaroverzicht daarom vooral gebaseerd zijn op de zuidwestelijke helft van Nederland en een stukje Vlaams België. Desondanks ben ik blij met alles wat ik heb kunnen doen en gaat dank uit naar iedereen die daar op enige wijze positief in heeft bijgedragen. Of ik voor iedere maand een foto vind zal hieronder blijken.

Januari
Zonder meer een hoogtepunt voor mij was de inzet van de prachtige 2454 in het Sloegebied waarmee in opdracht van HSL Logistik de Vopak gasterminal meerdere malen bezocht werd met gasketels. Uiteraard moest daar werk van gemaakt worden waar het vele wachten zorgde dat we er vele uren verbleven met een riante reportage tot gevolg.
AfbeeldingHSL (Stichting 2454-CREW) 2454 - Sloehaven 🇳🇱 15-01-2021. by Stephan Breugelmans, on Flickr

Februari
In februari werd slechts enkele keren uitgerukt tengunste van de hobby waaronder tijdens één van de laatste keren dat de Neuss-Antwerpen-shuttle planmatig zou worden gereden met een Class 66. Daarna gebeurde het nog wel enkele keren maar het treffen van een rode Crossrail Class zoals deze DE 6302 is in Nederland een zeldzaamheid geworden.
AfbeeldingCrossrail DE 6302 &#x27;Federica&#x27; - Roosendaal 🇳🇱 27-02-2021. by Stephan Breugelmans, on Flickr

Maart
De enige foto waarbij het zonnetje dankzij een gaatje in het vlug verplaatsende wolkendek toch even meedeed was in maart tijdens de passage van de LINEAS 186 258 met een fotogenieke Silesia-express die hier zo ongeveer Roosendaal binnen komt rijden. Bovendien breekt een moderne elektrische loc een beetje met de gewoonte vooral veel diesels in het jaaroverzicht te delen. ;)
AfbeeldingLINΞΛS 186 258 &#x27;Heroes&#x27; - Roosendaal 🇳🇱 02-03-2021. by Stephan Breugelmans, on Flickr

April
Waar ik aanvankelijk een verre reis naar de andere kant van het land wilde gaan maken voor een mooie gele motorpost werd in 's-Hertogenbosch rechtsomkeert gemaakt toen ik een melding ontving over een Class 66 en een maistrein die slechts enkele malen zou rijden. Door de nodige vertraging resulteerde het in vele uren wachten aan een spoorlijn die ik mijn tweede thuis kan noemen, en dat was gelukkig mét resultaat!
AfbeeldingRTB Cargo V266 - Roosendaal 🇳🇱 24-04-2021. by Stephan Breugelmans, on Flickr

Mei
Het doel wat ik in april liet schieten stond nog altijd op het wensenlijstje na de nodige keren pech en onwetendheid tot de gouden kans wederom kwam vanuit een ruim tijdige melding over het tweetal 3029 en 2454 wat na wat kort rangeerwerk in Roosendaal door zou rijden naar Sloe. Hoewel er een redelijk plekje mogelijk is in de stationsomgeving van mijn woonplaats besloot ik de extra beschikbare tijd te benutten met te kijken of een plek waar recent veel struiken gesnoeid waren misschien weleens bruikbaar zou kunnen zijn. Het antwoord vertaald zich in het resultaat waarin ook maximaal geluk met de wolkenroulette present was. Zonder meer een gloriemoment in 2021!
AfbeeldingStichting 2454-CREW 3029 &amp; 2454 - Bergen op Zoom 🇳🇱 19-05-2021. by Stephan Breugelmans, on Flickr

Juni
In de gehele maand juni was ik nauwelijks actief en kwam ik nooit verder dan Roosendaal. Ware het niet ik daar dan weer wel een legendarische trein af mocht drukken met gelukkig de meest passende Traxx die LINEAS gebruikt. De Venice Simplon Oriënt Express was een must have naar mijn mening!
AfbeeldingLINΞΛS 186 293 + Venice Simplon Oriënt Express - Roosendaal 🇳🇱 24-06-2021. by Stephan Breugelmans, on Flickr

Juli
De enige kans één van de prachtige nez cassé in dienst van VolkerRail vast te leggen deed zich voor in juli. Hoewel er in juli meerdere leuke dingen gebeurden mocht deze ferme ballasttrein niet ontbreken.
AfbeeldingVolkerRail 7178, 203-2 &#x27;Jerry&#x27; &amp; 203-1 &#x27;Tom&#x27; - Etten-Leur 🇳🇱 28-07-2021. by Stephan Breugelmans, on Flickr

Augustus wordt Juli 2
Augustus stond in het teken van veel pech met transporten van DM '90 waardoor ik vele uren tevergeefs aan de lijn stond, dus neem ik jullie nog even mee terug in juli waar zowel zon als trein mij wel goedgezind waren. Vanaf de Kempentoren vult het beeld zich met de 266 113 in dienst van Railtraxx met de Millingen keteltrein.
AfbeeldingRailtraxx 266 113 - Tilburg 🇳🇱 09-07-2021. by Stephan Breugelmans, on Flickr

September
September stond in het teken van veel dikke diesels en veel België; meer in mijn element kan ik niet zijn! Een heerlijke dag in Zeeuws Vlaanderen werd afgesloten met Railtraxx 266 024 met de Bertschi-shuttle in Zelzate. Eén van de vele kliks die dag.
AfbeeldingRailtraxx 266 024 - Zelzate 🇧🇪 03-09-2021. by Stephan Breugelmans, on Flickr

Oktober
Zo lang gewenst, eindelijk gekregen! Voormalig RRF hommel 561-04 is ontsnapt aan de export naar Engeland en is voorzien van Freightliner logo's nog altijd te bewonderen in België voor Railtraxx. Na lange tijd mijn wanted-lijstje aangevoerd te hebben liet de machtige machine zich deze dag maarliefst 4 keer afdrukken!
AfbeeldingRailtraxx 266 041 - Waaslandhaven 🇧🇪 09-10-2021. by Stephan Breugelmans, on Flickr

November
Een dag van weinig resultaten voornamelijk veroorzaakt door ongunstige zonstanden. Maar die ene foto maakte dat helemaal goed. Wederom in Zeeuws Vlaanderen, weliswaar nu op Nederlands grondgebied is het wederom een Class 66 die mijn voorkeur geniet.
AfbeeldingRTB Cargo V266 - Sas van Gent 🇳🇱 05-11-2021. by Stephan Breugelmans, on Flickr

Bonus
De decembermaand leverde weliswaar weer een toffe 66 op maar ik wil zeket ook even terugblikken op de Open Monumentendagen in Roosendaal en dan met name deze heerlijke line-up. Wat was dat een heerlijke dag! Hopelijk brengt 2022 veel meer ruimte voor verre reizen en zal mijn jaaroverzicht volgend jaar over een wat uitgestrekter gebied plaats hebben!
AfbeeldingDieselende nostalgie - Roosendaal 🇳🇱 12-09-2021. by Stephan Breugelmans, on Flickr
Gebruikersavatar
TimoTrimbos
Berichten: 370
Lid geworden op: do apr 12, 2018 5:17 pm

Re: Jaaroverzicht 2021 Stephan

Bericht door TimoTrimbos »

Erg mooi Stephan! November knalt er uit maar mei mag er ook zijn!
Gebruikersavatar
Marcel
Berichten: 2342
Lid geworden op: vr aug 24, 2012 6:55 pm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2021 Stephan

Bericht door Marcel »

Leuke serie, vind zelf november de mooiste.
"The chase is better than the catch."
arnold
Berichten: 14631
Lid geworden op: di aug 21, 2012 2:51 pm
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2021 Stephan

Bericht door arnold »

Leuk Overzicht. En uiteraard Class66ers favoriet. Ook al vanwege sound.
wessele
Berichten: 760
Lid geworden op: do jun 13, 2013 11:27 am
Locatie: Waardenburg

Re: Jaaroverzicht 2021 Stephan

Bericht door wessele »

Fraai hoor. Vooral november knalt eruit!
Kevinrail
Berichten: 427
Lid geworden op: vr feb 06, 2015 9:29 pm

Re: Jaaroverzicht 2021 Stephan

Bericht door Kevinrail »

Heel mooi jaaroverzicht Stephan! Lekker veel diesels :D. Ik ga voor januari, augustus en de bonusfoto als favorieten.
ICEmaster
Berichten: 184
Lid geworden op: zo jul 17, 2016 12:35 pm

Re: Jaaroverzicht 2021 Stephan

Bericht door ICEmaster »

Leuke reeks Stephan! Het aantal foto's van Class66 doet me goed ;)
Ik fotografeer op zonne-energie
Gebruikersavatar
derquinho
Berichten: 500
Lid geworden op: wo okt 08, 2014 1:30 pm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2021 Stephan

Bericht door derquinho »

Mooi Stephan! VolkerRail 1700 met Fccpps'sen springt er bij mij uit. Dat scoor je niet zo makkelijk.
BjörnNielsen
Berichten: 969
Lid geworden op: vr aug 24, 2012 5:39 pm
Locatie: Ljouwert
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2021 Stephan

Bericht door BjörnNielsen »

Lekker lokaal jaaroverzicht, VolkerRail idd wel een mooie!
Gebruikersavatar
QuinnTT
Berichten: 202
Lid geworden op: ma okt 05, 2020 6:04 pm
Locatie: Mdb

Re: Jaaroverzicht 2021 Stephan

Bericht door QuinnTT »

Een leuke reeks! Maart vind ik een goed gelukte maar ook mei valt goed in de smaak!
Gebruikersavatar
erica
Berichten: 3855
Lid geworden op: za mar 01, 2014 5:38 pm
Locatie: Mokum
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2021 Stephan

Bericht door erica »

Die plaat van RTB Cargo in Zeeuws-Vlaanderen vind ik de fraaiste.
Lars
Berichten: 73
Lid geworden op: vr sep 06, 2019 2:55 pm

Re: Jaaroverzicht 2021 Stephan

Bericht door Lars »

Lekker hoor, veel Class'66 natuurlijk :). November vind ik de fraaiste
NS1707
Berichten: 386
Lid geworden op: ma aug 25, 2014 7:50 pm

Re: Jaaroverzicht 2021 Stephan

Bericht door NS1707 »

Mooi dieseloverzicht, Stephan!
VinceCargo
Berichten: 3085
Lid geworden op: vr aug 16, 2013 4:39 pm
Locatie: Woerden
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2021 Stephan

Bericht door VinceCargo »

Leuk overzicht mister Class ;-)
Geen handvol, maar een land vol
Daan W
Berichten: 106
Lid geworden op: wo dec 25, 2019 12:51 pm

Re: Jaaroverzicht 2021 Stephan

Bericht door Daan W »

Lekker veel Class 66! november is de mooiste :D
ThijsvLoon
Berichten: 157
Lid geworden op: di dec 31, 2019 3:43 pm

Re: Jaaroverzicht 2021 Stephan

Bericht door ThijsvLoon »

Mooi overzicht! November steekt er wel bovenuit voor mij!
Gebruikersavatar
RemcoG
Berichten: 345
Lid geworden op: do jan 31, 2019 4:48 pm
Locatie: Omgeving Zbm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2021 Stephan

Bericht door RemcoG »

Wat een heerlijke bonusfoto Stephan!
Misschien kunnen we stoomlocs herintroduceren
Plaats reactie