Oktober 2013 | Maandoverzicht

Ruimte voor het plaatsen van foto's en reportages.
Forumregels
Graag het volgende formaat gebruiken voor de titel van een fototopic: 'Datum of periode | Thema of locatie(s) van de fotoserie'
Plaats reactie
The_Knitter
Berichten: 3914
Lid geworden op: wo aug 22, 2012 1:00 pm
Locatie: Zwijndrecht

Oktober 2013 | Maandoverzicht

Bericht door The_Knitter »

Hieronder mijn maandoverzicht. Niet alle foto's staan op het web. Meer foto's volgen ter zijner tijd op mijn Flickr-stream. Hierbij de "hoogtepunten". Het is voor mij een rustige maand geweest qua foto's. Ik ben wel erg veel op pad geweest, maar diverse keren voor een gezellig rondje treinen met een stel vrienden.

5 Oktober 2013
Deze dag had TSP een foto-rit georganiseerd richting de Linker Scheldeoever met de 5941 en 6077, met in het midden een fraai sleepje K-rijtuigen. Fotostops waren erg goed geregeld, maar omdat de Linker Scheldeoever niet zo bijzonder is, staan er maar 2 foto's online. Overige foto's volgen tzt wel.
Afbeelding
TSP 5941 + rijtuigen + 6077
Op de achtergrond zijn de kranen van het Deurganckdok te zien.

Afbeelding
Infrabel 6219 + rijtuigen + TSP 5941
Ook de Stoomtrein Dendermonde-Puurs werd bezocht, en kon bij het allerlaatste licht een foto genomen worden met een weiland met prei in beeld.

6 Oktober 2013
Afbeelding
Infrabel 6249 + 6254 met Ballasttrein in Brussel Zuid
Op 6 oktober was ik even bij het Logistiek Centrum Infra geweest in Leuven. Erg leuk om dit te zien. Helaas was het Seinhuis zo druk, dat ik die heb overgeslagen (zeker 2-3 uur wachttijd). Ik was wel al eerder in Brussel geweest, dus was wel tevreden. Teruggekomen in Brussel Zuid stond er een fraai werktreintje, en wel dit ballasttreintje. De ballast werd ondertussen gelost.

13 Oktober 2013
Op zondag 13 oktober 2013 was ik opnieuw in België, en werd Brussel opnieuw bezocht. Ook dit weekend zouden er werkzaamheden zijn bij Brussel, maar ik ging er ook heen om even 2 Brusselse vrienden op te zoeken en terrasje mee te pakken.

Afbeelding
NMBS 'Badeend met snor' 917 + 9xx
Te Brussel Zuid kon ik nog een gemoderniseerde "Duikbril" (ik vind het meer een badeend met een snor) op de foto zetten. Het renovatieproject van de Duikbrillen is - voor zover ik weet - stilgelegd omdat het een te duur project zou worden. Er rijden nu 2 gemoderniseerde Duikbrillen rond.

Afbeelding
TUC-rail 5505+5515 met ballasttrein
Dit weekend waren er werkzaamheden tussen Brussel Noord en Brussel Centraal op de sporen 3 en 4 in de Noord-Zuidverbinding. Hierdoor waren er ook op Brussel Noord ook 2 sporen buiten dienst. Hier staat de 5505, die defect was geraakt, met de 5515 te wachten totdat zij in actie mogen komen om ballast te storten.
Volgens de machinist (Treinbestuurder) waren er problemen met de 5505, waardoor de frontseinen ook niet werkten. De trein werd bediend vanuit de tweede loc, de 5515. Omdat de trein terug naar Schaarbeek zou gaan als de trein gelost was met KROL'len, was het voor dit moment geen probleem dat de locomotief niet werkt, en werd er nu geen moeite ingestoken om hem aan de praat te krijgen.

Helaas was het in Brussel ook met vlagen slecht weer, en heb ik veel regen gezien.

19 en 20 oktober 2013
Dit weekend zat ik bij vrienden in Hannover, zie daarvoor: Dit topic

En dat was mijn maandoverzicht. Stuk minder uitgebreid als de afgelopen maanden :lol:
Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 883
Lid geworden op: za okt 12, 2013 1:18 am
Locatie: België
Contacteer:

Re: Oktober 2013 | Maandoverzicht

Bericht door Maarten »

Lekker Belgisch, daar houd ik van! :)
The_Knitter
Berichten: 3914
Lid geworden op: wo aug 22, 2012 1:00 pm
Locatie: Zwijndrecht

Re: Oktober 2013 | Maandoverzicht

Bericht door The_Knitter »

Maarten schreef:Lekker Belgisch, daar houd ik van! :)
Ik moet bekennen dat ik meer in België geweest ben met de trein dan in Nederland in oktober :oops:
Ik heb mijn GoPass in 3 weekenden toch aardig gevuld met 8 stripjes. En dan moet November nog komen, waar ik er (volgens de huidige voorspellingen) zeker 12 stripjes nodig heb = dus een nieuwe GoPass. En 8 strippen daarvan gaan volgende week al benut worden :mrgreen:
robehv
Berichten: 968
Lid geworden op: zo aug 26, 2012 12:07 pm
Locatie: Helmond

Re: Oktober 2013 | Maandoverzicht

Bericht door robehv »

Leuke plaatjes!
Parttime member van Brabantroute Prestatie Team
Plaats reactie